wat fijn, weer zoveel nieuwe zwangeren! gefeliciteerd allemaal! en wat is er weer veel gekletst zeg, amaaai!!! morgen de echo, ben wel een beetje zenuwachtig ervoor. kunnen nog geen hartje zien dan denk ik, maar als het maar op de goede plek zit.
idd familie steunt je wel als het misgaat maar er zit een verschil in tussen vertellen aan ouders/s.ouders of heel de family, dat is hier toch gauw een man of 35. de vorige keer vond ik het knap lastig om iedereen te vertellen dat het mis was gegaan en had ik liever gehad dat ze het niet wisten. vooral ook omdat hun dan ook verdriet hebben. maarja voor vroeg of laat vertellen zijn allebei goede argumenten voor. denk dat als ik bij de gyn ben geweest en een goede echo heb gehad dat ik een shirtje bestel van ik wordt grote zus. lijkt me super leuk om het zo te vertellen.
@wies; bij mn dochter hadden we een echo ergens rond de 5 weken, vruchtje was toen 3 mm en een hartje!! was wel inwendig uiteraard. ben benieuwd morgen. wel even de uitslag posten hier he! @minimie; hopelijk wordt je niet ziek, even rustig aan doen en ga lekker op de bank liggen als dat kan.
Hier denkt mijn vriend een meisje en ik zelf denk een jongen we zullen zien wie er gelijk heeft . Ik heb al 2 weken last van ongiekrampjes paar keer per dag pff soms krijg ik er gewoon vlekken van haha gelukkig zakt het snel weg. Ook last van me borsten ene keer meer dan de andere en sinds 2 dagen regelmatig misselijk bleg. Zometeen lekker sinterklaas vieren bij mijn schoonouders Fijne zondag allemaal! Yeah morgen 6 weken
Bij ons weten een paar mensen het. Ik ben enig kind en heb het dus mijn ouders meteen verteld. Mocht het eventueel misgaan dan heb ik ze ook nodig. Een kennis van ons hebben we gevraagd of ze een taart wil bakken na de 20 weken. Ze kan hele mooie taarten maken. Ik heb namelijk gezien dat in Amerika het een grote rage is om een 'gendercake' te late maken. Je krijgt de informatie van het geslacht van je kind mee in een envelop en die geef je aan de bakker, terwijl je hetzelf nog niet weet. Aan de buitenkant kun je niet zien wat je krijgt. Maar wanneer je de taart aansnijdt is die roze of blauw van binnen! @Anne: ik hoop niet dat het zo door gaat hihi. Ik wil niet alles nieuw hoeven kopen. @Peony: ja het is wel zwaar in deze periode. Ik werk fulltime, maar doe groep 5 met en duo. Dat vind ik wel fijn.
@minime, hopelijk wordt je idd niet ziek!! @hier, net een beetje heel donker rood/bruinverlies bij afvegen. Schrok mij rot! Heb ook een beetje krampjes alsof ik ongesteld moet worden.... He bah, wat vervelend! Ik weet dat het ook niets hoeft te betekenen maar ik vind het toch wel een beetje eng nu! Gelukkig kan ik morgen de gyn bellen om een afspraak te maken voor 8 weken, zal het dan iig wel zeggen....
@tilaena, dank je meis! Vervelend hoor... klein beetje bruinverlies en zit meteen in de stress! Pfff!!!
Peony, wat leuk dat je zo dichtbij woont! Ik ben niet bekend met de artsen in H.oorn. Er zat geloof ik inderdaad 1 minder goede arts, kan me vaag iets herinneren over een dood kindje door zijn schuld. Maar die is inderdaad weg. En Peony, ik zou ook in de stress schieten. Maar niet doen meis! Een vriendinnetje van me had het ook in het begin van de zwangerschap (zelfs 2 tampons vol) en zat ook in de stress. Maar is nu nog steeds helemaal happy zwanger. Hoeft niets te betekenen. Er is haar verteld dat als ze echt pijn (dat is anders dan krampen) krijgt of rood bloedverlies dan moest ze pas aan de bel trekken. Maar ik zou als ik jou was zeker morgen even bellen. Je bent gewoon zwanger hoor!!! Baby, solly, tuurlijk heb je geen gyn! Ik moet er nog even aan wennen dat ik niet meer schrijf ik in gedeelte vruchtbaarheidsbehandelingen... In H.oorn was destijds een wachtlijst van 3 maanden en in A.lkmaar konden we zo terecht. Als je al meer dan een jaar bezig bent wil je echt niet nog 3 maanden wachten. Dus die keuze had niets te maken met de kwaliteit van het ziekenhuis. Kwaaltjes. Ik heb heel veel ongikrampen, durf amper naar het toilet. Het wil echt niets zeggen als je niets voelt. Wees er blij mee! Ikapika, wat leuk zo'n taart!!! Ook al zou ik waarschijnlijk van ongeduld stiekem in de envelop kijken
Hallo dames! Ik lees al een tijdje met jullie mee. Had vanochtend opnieuw twee positieve testen dus durf nu wel een beetje mee te schrijven. Als het goed ik ben ik nu 5 weken zwanger. Ik juni met de pil gestopt en even mijn cyclus afgewacht. Deze ronde zijn er voor het eerst voor gegaan en direct raak! Wauw.. ik ben nog onder de indruk! Ik ga morgen met de internist bellen over hoe en wat nu. Ik denk dat ik naar de gyn moet omdat ik een schildklier ziekte heb/gehad. Verder niets ernstigs nu maar ws wel extra controle. Moest zodra ik zwanger was weer contact opnemen Nu dus! Het is voor ons het eerste kindje, dus alles in nieuw! Ik woon in L.eeu.warden en ben 27 jaar. Zal nu ook even een nieuwe banner uitzoeken
@eef, welkom meis en van harte!! Meiden, dank jullie wel!! Net nog even naar de wc geweest en niets meer te zien! Leek een beetje slijmerig. Ik lette er in het begin niet eens op want het was precies het bruinverlies dat ik begin dit jaar had tijdens die lange cyclussen. Pas toen ik doortrok en mij realiseerde dat ik nu natuurlijk zanger ben schrok ik! Morgen gewoon ff bellen en dan hoor ik het wel! Na de schrik heb ik nog wel een redelijk goed gevoel, al baal ik nu echt wel heeeeel erg dat mijn man er niet is vandaag!! Rond etenstijd komt hij thuis gelukkig. En het was maar een beetje, er zijn meiden die echt rood verliezen en veel meer. Dus kop op, ik blijf positief en mocht het niet zo zijn weet ik nu al hoeveel liefde ons kleintje ooit mag ontvangen!! Komt goed, dank jullie meiden!!
@anne, ohhh fijn om te horen (al zal dat het niet geweest zijn voor jou op dat moment). Ok..... komt goed. Ben weer uit m'n dipje. Ik blijf gewoon vertrouwen erin hebben en positief ingesteld!! Ongi kramp is nu alweer bijna weg en heb geen bruinverlies meer gehad daarna. Afwachten...
eef welkom!! Gefeliciteerd!! Peony84 ik heb ook tot 10 weken bruin en soms ietsje helder bloedverlies gehad bij de eerste! Niets erg!!
Peony, ik heb wel eens gelezen dat je ook bruinverlies een aantal weken na de innesteling kunt hebben. Het is bruin, dus immers oud bloed. Misschien is je lichaam bezig om allerlei afvalstoffen te verwijderen. Ik denk zolang je je ook goed voelt er niet echt iets is om bang voor te zijn.
Zó dat was zoeken!! Alleen heb ik niet alle pagina's afgestruind voor aanpassingen... Willen jullie dat nog een keertje aangeven? (of zelf doen! ) Bevallingslijst 1-15 aug '13 30 juli Nynke1980, 32 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding 01 augustus MamsieM, 30 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding BabyR, 25 jaar, 2e kindje Rose1982, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles Anja44, 32 jaar, 2e kindje Peony84, 28 jaar, 1e kindje, thuis, borstvoeding Marloes82, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding 02 augustus Wies31, 34 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles Hazel, ? jaar, 2e kindje 2dewolk, ? jaar, 2e kindje 03 augustus Anne19791980, 32 jaar, 2e kindje Mixje, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, zo mogelijk bv Mooo, ? jaar, 2e kindje Ikapika, 33 jaar, 1e kindje Senna82, 30 jaar, 1e kindje, thuis, borstvoeding 04 augustus Heppiepeppie, 23 jaar, 1e kindje Minime81, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles Tilaena, 35 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, fles 05 augustus Mamaloe1973 , 39 jaar, 4e kindje 06 augustus bijoux , 28 jaar , 3e kindje , ziekenhuis , bv 07 augustus Kim11, 23 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, flesvoeding 08 augustus 19susanne87, 25 jaar, 3e kindje, ziekenhuis, kolf Danitcha, 35 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, fles 10 augustus Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, bv 13 augustus Smurffin, 25 jaar, 1e kindje, ziekenhuis/thuis, bv Lotte1986, 24 jaar, 2e kindje, bv ?? augustus Brademarie, 32 jaar, 2e kindje Lelie84, 28 jaar, 1e kindje Lunap, 29 jaar, 1e kindje SM1990, ? jaar, ? kindje Leonizzie, ? jaar, 2e kindje Juf85, 27 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding Afspraken 03-12: Wies31, gyn echo, MvM 03-12: Tilaena, MvM 05-12: Brademarie, gyn echo 10-12: Peony84, MvM 12-12: Rose1982, echo 14-12: Hazel, gyn, echo 17-12: Tilaena, gyn 17-12: Bijoux gyn echo 18-12: MiniMe81, gyn echo 19-12: MamsieM, vk echo 19-12: Ikapika, vk 20-12: BabyR, vk echo 21-12: Lunap, intake vk 21-12: Senna82, vk, echo 21-12: Danitcha, echo 24-12: Lotte1986, echo 27-12: Marloes82, vk 27-12: Nynke1980, vk, echo 27-12: Heppiepeppie, vk, intake 28-12: Juf85, vk, echo 31-12: Juf85, vk 02-01: Heppiepeppie, vk, echo 07-01: Lunap, vk echo
Misschien is het ook wel leuk om woonplaatsen erbij te zetten? Dan kunnen we onderling wat meer contact zoeken.