1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    Lotte. Goed bezig! Ga hier na de echo naar de prenatal om wat dingen te halen.

Kim. Mooie test.

Zo. Nu naar mn werk en hopen dat ik straks niet ingesneeuwd ben

2. cappuccino

cappuccino Niet meer actief

Hihi, groots in geslagen:). Ik denk dat ik daar pas mee begin als ik niets meer pas!!

3. juf85

juf85 Niet meer actief

zo je hebt flink geshopt!

Ik heb alleen 2 lange hemden gekocht voor 3 euro per stuk. Verder ga ik nog wat jurkjes naaien, (stof van de markt, maximaal 6 euro per jurk).
    Heb momenteel niet veel geld te besteden, dus ik hoop dat mn zwangerschapsbroeken van de vorige nog passen. Verder lekker jurkjes dragen, dat rekt mooi mee.

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik kreeg die bon ook. Zit te twijfelen of ik ook al dingen ga bestellen. Gezien mijn buik duurt het vast niet lang meer ;)

5. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag 5 weken! M'n beebje is gepromoveerd van rijstkorrel naar appelpit :D. Ik ga me NU inschrijven bij MvM.

Peony, ik heb ook echt een blaasgevoelontsteking. Pijn in m'n onderrug, veel plassen, pijn op de plaats van m'n nieren. Maar het komt en het gaat, dus ik hou het maar op zwanger zijn.

Eten!!! Ik lust echt alles, behalve gefrituurd eten. Chips, friet, oliebollen, ik walg er normaal echt van. En ja hoor, nu zit ik opeens bij de Macdonalds, de burgerking, de snackbar, ik krijg er geen genoeg van. Ik had dit echt NOOIT van mezelf verwacht. Maar ja, zwanger hè :D.

Over gewicht. Kom op meiden, jullie zijn zwanger! De meesten gaan daar van aan komen, maar er groeit leven in je. Wat is belangrijker? Het kan mij echt niet schelen als ik een teletubbie word, na de bevalling doe ik daar dan wel wat aan. Nu kan ik makkelijk praten, want ik ben slank. Maar ook al is die dat niet, let dan op de ongezonde dingen, maar zorg bovenal goed voor je kindje! Als je afvalt (gewenst of ongewenst) tijdens de zwangerschap dan komen de afvalstoffen bij het kindje terecht. Ik begrijp het dilemma hoor, maar ga dan iedere dag een half uurtje wandelen ofzo om het binnen de perken te houden.

Slapen. Drama hier! Ik val heel moeilijk in slaap en word ook vroeg wakker. En moe, moe, moe. Ik pik ook overdag af en toe een uurtje slaap mee en dat doet me wel heel goed.

Mooie test Kim!

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Mooie test Kim!

7. cappuccino

cappuccino Niet meer actief

Mooi test Kim!!

8. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    Wat wordt er lekker veel gekletst hier, sorry ga niet alles terug lezen zijn nog al wat pagina's:)

Heb een intake gesprek op 14jan en dan s'middags een echo.

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Die test is duidelijk!

Kheb dus vanmorgen bloedgeprikt voor mn schildklierwaardes. Na mn vorige zwangerschap is mn schildklier te snel gaan werken. De laatste tijd was hij goed, dus 'mocht' ik zwanger raken.
    Ik kan bloedonderzoek via email krijgen, maar dan moet ik eerst zelf een mailtje sturen. Dus ik heb vanmorgen gelijk gemaild dat ik zwanger ben.
    werd ik net gebeld door het ziekenhuis. Er zijn verschillende schildklierafwijkingen. Nu maakt mijn lichaam een bepaalde antistof aan. En die antistof gaat ook door de placenta. Wat dat precies voor invloed had kon ze nog niet zeggen. Ze ging met de gynaecoloog overleggen en waarschijnlijk moet ik daar dan heen (ben gewoon bij de VK, dus nog geen ervaring mee). Verder moet ik in het ziekenhuis bevallen, mocht het kindje namelijk wel iets krijgen. Nou ja ik wilde al in het ziekenhuis bevallen.
    Maar ik vind dit toch wel eng. De internist had gezegd dat iik gewoon zwanger mocht raken. Maar ik wist niet van die antistof. Nu moet ik dus weeer bloedprikken omdat die antistof ook gecontroleerd moet worden. En ik heb al zo'n hekel aan bloedprikken (val wel eens flauw). Gelukkig raak ik er nu iets meer aan gewend, omdat ik iedere 3 maanden sowieso 1x moet prikken.

Nou afwachten maar weer...

10. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Cappucino dat was eigenlijk ook mijn planning.

Mamsie Ik denk het ook wel ja. Je mag trots zjin op die buik;)

Danitcha Ik ben het in principe helemaal met je eens. Alleen heb ik in 2011 een maagverkleing gehad. En ben ruim 50 kilo afgevallen. Vind het niet erg om aan te komen, dat hoort er idd bij. Maar wil geen extra kilo's aankomen die niet nodig zijn. En ja ik weet het, daar zijn wel zelf bij:p

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lotte, whahaha lekker geshopt dus! :D

@juf, ohh, nog even spannend dus over die antistoffen. Wel vervelend dat je dan niet heel goed bent voorgelicht over een zwangerschap....

@danitcha, vervelend gevoel he? Maar ik wilde het voor alle zekerheid toch maar ff laten testen. Had ergens gelezen dat het niet goed is om een blaasontsteking niet te behandelen tijdens een zwangerschap (sowieso natuurlijk). Huisarts is praktisch om de hoek dus loop zo ff heen met een potje.
    En gewicht... ik wil zoveel mogelijk gezond eten maar een lekker stukje amandelspijs of patatje gaat er evengoed wel in hoor! ;)
    M'n beste vriendinnetje is bijna 35 kilo aangekomen tijdens haar zwangerschap. Ze was super slank en at heel gezond. Tja, dus hoe het komt?? Gewoon aanleg denk ik? Hele zwangerschap heeft ze alles kunnen doen wat ze wilde, niet beroerd, super bevalling gehad thuis... Dat wil ik ook wel, ook al zou ik dan 35 kilo zwaarder zijn! Heb het gevoel dat ik ook zo'n moeke zal worden. Lijkt mij stiekem ook wel weer heel leuk... Haha, raar he? :D
    Maar ik denk er gewoon om... Gezond eten is iig beter voor je kindje!

Zou vanmiddag langs een vriendin maar heb afgebeld. Ben zooo moe, beetje misselijk en gewoon niet in m'n hum. Nergens zin in!
    Nu ff op de bank, straks maar ff boven rommelen...

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Word net weer gebeld door het ziekenhuis. Of ik morgen naar de internist kan komen. Maar ik moet net de hel dag werken. Dus het wordt maandag.
    Toen ik net schildklierklachten had, moest ik weken wachten op een plekje bij de internist en nu moet ik zo snel. Hierdoor ga ik het alleen maar enger vinden.... Bah

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    wat vervelend zeg, die onduidelijkheid nu!
    Wel fijn dat je zo snel terecht kan maar ik snap de twijfel.
    Hoop dat je maandag goed bericht krijgt meid!

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @juf, idd wel spannend! Hoop dat ze goed nieuws hebben!!

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi meiden, ik kom zo even uitgebreid op jullie reageren hoor, maar eerst even een ego spam ;)

Net is MvM geweest, was best zenuwachtig voor mn testje, maar niet nodig:

001.jpg

Jeeeeeh:D:D:D:D

Ik heb het armbandje gekozen, en als ik de volle 10 weken meedoe, krijg ik ook nog een wikkeldeken voor de baby. Vond ik wel leuk:)
    En omdat het december is, krijg ik nog een boek opgestuurd, als extraatje. Krijgen jullie dat ook?

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Bedankt!
    Ik kan er nu ook met niemand anders overpraten, aangezien we het nog niet verteld hebben...

18. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Goede middag,

Gefeliciteerd allemaal!

Ik meld me hier ook. Ik ben 6 weken zwanger. En net als de meeste van jullie begin augustus uitgerekend.

Ik voel me vrij goed. Weinig misselijk, weinig moe. Ik moet alleen heeeeel geregeld en veel gezond eten. Doe ik dat niet, dan merk ik gelijk dat ik misselijk ben. Dus ook als ik misselijk ben eet ik die boterham met kaas toch maar op.

Mijn eerste afspraak bij de VK is eind december, de echo pas in januari. Spannend allemaal hoor.

19. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Een prachtige test meid! Duidelijker kan bijna niet ;)

20. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah wat vervelend! Probeer je niet te veel druk te maken, misschien valt het wel allemaal mee!

Ik zie weer mooie MvM testen langskomen! Vind het het toch wel jammer dat die van mij zo licht is.

Deel Deze Pagina