inwendige echo absoluut niet eng of gevaarlijk. ik heb het bij mn eerste zwangerschap ook gehad tot de 10e week zelfs omdat ik een naar achter gekantelde baarmoeder had. het is een langwerpig ding die in je vagina gaat en meer gebeurd er eigenlijk niet.
Ja, Atilla is in bepaalde culturen heel normaal. Ik heb de associatie met Atilla de Hun en dat zie ik totaal niet in dit stille jongetje Jochie wordt uitgesproken als Joogie. Dus tja... Ik heb ooit een jongetje in de klas gehad en die heette Zhé. Ik heb nu een jongen in de groep en die heet Balt. Aparte naam, maar ook wel heel stoer bij dit kind. Soms passen bijzondere namen gewoon goed bij een kind. In ieder geval wordt het niet een Sem H. of Sem G. in de groep. Het lijkt dan net of je het over criminelen hebt :S Sorry als ik mensen voor het hoofd stoot, maar deze naam komt zo vaak voor. Hij is heel leuk, maar het lijkt me voor het kind niet fijn als hij de zoveelste met die naam is en zo genoemd moet worden.
@ikapika, heb je ook niet dat je het dan lastig vindt om ene mooie naam te kiezen? Bij veel namen heb ik al een kind in gedachte... en niet altijd even positief! @cappuccino, ik sport met fysio 2 keer in de week. Gewoon een uur fitness. Vooral om mijn kleine en grote rug- en buikspieren te trainen (niet mijn rechte nu) en voor mijn algemene conditie. Daarnast wandel ik veel en heb ik 2x per dag thuis een oefenprogramma met oefeningen op mijn bal. Daarnaast moet ik veel wandelen... Beweeg en sport dus genoeg. Ga er zolang mogelijk mee door. Voordeel van fysiosport is dat ze steeds de oefeningen kan aanpassen. Dus als ik ergens last van heb kan ze oefeningen geven om dat te verminderen of versterken. En ik hoef heus niet met 8 maanden flink wat kilo's op te drukken, op de crosstrainer, fiets ed kan altijd (hopelijk). Mijn man las toevallig net voor van intenet dat meiden die sporten tijdens de zwangerschap 6% kans hebben op een keizersnede en als je niet sport 34%... Tis een Amerikaans onderzoek... 34% vind ik wel veel maar sporten is iig positief! @2dewolk, ik heb bij de gyn vaker een inwendig onderzoek gehad. Ik vond het niet veel voorstellen. Met een staaf en condoom (en flink wat glijmiddel) gaan ze heel rustig naar binnen. Je kunt ook zelf vragen of je'm mag inbrengen als je dat fijn vindt. Ze kijken continu naar het tvscherm dus ik vond het echt niet erg. Tip: doe een iets langere trui of jurkje aan. Als je dan je ondergoed uit hebt en je naar de stoel loopt dan voel je je niet zo naakt!
Hahaha Kim, komen die namen echt voor? Bedankt voor de complimenten voor de naam van onze dochter. Lief!
ik hou ook wel van namen die je niet 10 in de klas al van hebt. maar wel normaal uitgesproken en waar niet veel geks op te rijmen is.. voor een meisje; skye faye maeve ravi jongen; dex raf mason ravi en nog wat...
Yep, Peony. Ik vind het best lastig. Je hebt toch bepaalde associaties met kinderen en ze zijn nu niet eenmaal even lief Tevens moet het ook nog passen bij de achternaam. Die van ons begint met een A, dus een naam die eindigt op een A kan nog best wel wat problemen opleveren met de uitspraak.
Omdat ik invalleerkracht ben, ken ik ook heel wat namen. Laatst een meisje die Levi heette, ik dacht echt dat dat een jongensnaam was. Toen wij bij de eerste op zoek waren naar een naam, noemde mijn vriend ook allemaal namen van kinderen waar ik niet heel goede herinneringen aan had.
Ikapika jou lijst spant de kroon samen met die van Kim jongens jongens proberen ze er een wedstrijd Van te maken wie de meest Verschrikkelijke naam bedenkt wat de inwendige echo betreft, ik vind het niet eng want heb er zelf ook al een aantal gehad, maar ik ben bang dat het een risico is als ze zo tegen me baarmoeder aan zit te duwen?? vooral in zo'n vroeg stadium, hierdoor twijfel ik echt of ik wel een echo wil volgende week en/of ik het niet ga uitstellen tot ik een uitwendige krijg. we hebben ook niet meer geklust sinds ik weet dat ik zwanger ben hahaha ja manlief is er minder blij mee, maar ik ben zo bang dat het nog te gevoelig is daar benee en daarom wil ik even voorzichtig zijn. ik weet nog toen de gyn naar me eierstokken ging kijken met de inwendige echo dat het mega pijn deed! ik voel m nog links en rechts gaan! maar goed ik ga morgen even de vk bellen om te vragen hoe en was, thnx voor jullie mening
Ooooh, leukleukleuk, namen . Ik heb inderdaad ook veel moeite met namen kiezen. Ik ken al zoveel kinderen... Storm heb ik ook in de klas. En Sterre, Fiene, Isa, Sem/Sam, Tristan en Ruben hoor ik ook wel heel vaak. Jeetje meiden, wat ben ik moe. Toch wel vlagen misselijkheid nu en een trekkerig gevoel aan twee kanten van m'n (onder)buik. Gaaaaaaaap.
Maar hier wat meisjesnamen die mij opvielen: Atalanta, donatella, sheyi, tasnim, levi (voor een meisje dan) Jongens die mij opvielen: Djusi, davante, tuvdee, Er zijn er nog veel meer, 1 was heel apart maar daar kan ik niet opkomen
Ikapika siem vind ik ook heel leuk! Of tim..lekkere Hollandse namen haha Juf, donatella Hahahah mijn God
Raf en Ravi staan bij ons ook bij de favorieten! Voor een meisje heb ik eigenlijk nog geen idee. Ik moest net heel erg kokhalzen toen ik naar de wc ging en de MvM fles rook. Was al beetje misselijk maar die geur kon ik echt niet verdragen!
Mila vind ik voor een meisje heel lief, maar komt volgens mij best vaak voor. Maar ja, daar is die A weer hihi...