Hoi meiden! Ik heb vanmorgen positief getest!! Wow... moet het nog even verwerken hoor! Als ik uitga van m'n ei ben ik 3 aug uitgerekend, en als ik uitga van m'n laatste menstruatie 1 aug.... Spannend allemaal. Ik hoop dat ik hier gezellig mee kan komen kletsen. Zal mij even voorstellen: Naam houd ik liever privé maar ben 28 jaar en ondertussen alweer 1,5 jaar getrouwd met mijn lieve man! Ruim 2 jaar terug ben ik gevallen en moest met spoed worden geopereerd aan een hernia. Helaas hierdoor een zenuwbeschadiging opgelopen in mijn rug. In april dit jaar ben ik opnieuw geopereerd en sindsdien ben ik (eindelijk) aan het revalideren. Heb nog wel veel pijn maar het gaat gelukkig al stukken beter. Ik ben juf basisonderwijs maar helaas door de pijn zit ik nu al vanaf m'n hernia thuis. Afgelopen zomer groen licht van mijn artsen om voor een 1e kindje te gaan!! Ik was al een tijd gestopt met de pil dus we kwamen er al snel achter dat er iets niet klopte. Eind van de zomer kreeg ik de diagnose pcos. Even schrikken maar gelukkig reageerde mijn lichaam heel goed op de clomid. Nu de 2e ronde met een eisprong is het meteen al raak! Wow! We zijn ontzettend blij! Nog wel spannend allemaal maar m'n gevoel is goed (net zoals ik, heel vaag, ook al wíst dat ik zwanger was.....) Sorry, een heel verhaal geworden maar dan hebben jullie een beetje een idee.... Volgens mij hadden jullie nog niet heel veel pagina's volgekletst dus dat lukt mij nog om door te lezen! Ik hoop dat alle zwangerschappen goed verlopen en dat we allemaal in juli/augustus ons wondertje in onze armen mogen houden!!
Hoi iedereen! Vanmorgen 2 zwangerschapstesten gedaan (ik geloofde het eerst nog niet) en hij gaf 2-3 weken aan. Dus ik ben dan eind juli/ begin augustus uitgerekend. Ik ben 28 jaar en als alles goed blijft gaan wordt dit ons 1e kindje. Ik ben nog steeds beduusd en de hele dag al hyper haha.. Leuk om samen met anderen even ver zwanger te zijn!
Welkom Lely84 en Peony84, en allebei gefeliciteerd en hopelijk een mooie zwangerschap met elkaar! Hebben jullie al last van wat kwaaltjes of valt het nog mee?
Hoi Dames, Ook ik mag me hier melden!!! Had afgelopen maandag al lichte positieve test in de hand maar durf nu pas te geloven! Zwanger van ons eerste kindje! Ben 29 jaar! Erg spannend allemaal! Zal blij zijn als we eind Jan zijn! Maandag de vl bellen voor vroege echo i.v.m. vorig x miskraam! Hoop dat wel leuke tijd samen krijgen!
@Lely, ik heb afgelopen woensdag getest, maar eigenlijk voor de grap want ik had zo enorm last van menstruatiekrampen dat ik eigenlijk wel zeker wist dat ik ongesteld zou worden. Ik was toen net zo beduusd als jij zegt hoe je vandaag bent Ik voelde niets en dan ook echt niets dat erop wees dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn. Maar dat komt wel Straks zijn we allemaal zo misselijk als een kat, zul je zien
Hihihi zo herkenbaar allemaal! Ook last van ongi-krampen! vooral s'avonds Buik heerlijk dik naar eten van de opgezeten darmen en geen eetlust! ppfff twee jaar vond 12 maanden al lang!
@all, thanx meiden voor jullie welkom! @mamaloe, heb wel last van kwaaltjes maar valt nog wel mee. Heb zware en gevoelige borsten, ontzéttend rommelende maag en darmen (ze maken echt herrie, best genant, haha). Verder kreeg ik 9dpo opeens erg last van krampen, duurde maar 5 minuten. Dit herhaalde zich nog 2x, waarschijnlijk m'n innesteling geweest. Vanaf donderdagavond heb ik ene verstopte neus maar verder geen last van m'n keel oid. Schijnt dat je slijmvliezen opzwellen bij je zwangerschap (wist ik niet). Verder echt nergens last van, niet misselijk ofzo... Hoop dat het zo blijft! In m'n tempkaartje kunnen jullie m'n verdere kwaaltjes zien, al viel dat allemaal super mee! O ja, wel nog steeds kleine krampjes en steekjes. Beetje zeurderig gevoel! @lunap, heftig een miskraam... Hoop dat je wel van je zwangerschap kunt genieten! Zal niet helemaal onbezorgd zijn denk ik.. Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Wij niet. Het is ons 1e kindje en we willen toch alles neutraal dus m'n man en ik willen het pas weten met de bevalling. Heb mij trouwens net aangemeld voor MvM! Gelukkig duurde de mmm voor ons niet lang maar ik weet wel een beetje hoe zwaar het kan zijn. Verder maandag het zh maar bellen. Weet niet of ik bij haar onder behandeling blijf (zal wel niet) of gewoon naar de verloskundigepraktijk wordt doorverwezen.
Welkom Peony84, Lelie84 en lunap! Gefeliciteerd! Gezellig dat jullie mee komen kletsen! @Peony: wij hebben bij onze eerste ook in de mmm gezeten, kregen toen de eerste 2 echo's (9 weken en 12 weken) in de fertiliteitskliniek. Daarna gewoon alles regulier bij de verloskundige praktijk.
Ik hoor van meerdere zwangeren dat ze een verstopte neus hadden in begin o.id, maar ik had juist een loopneus hihi, juist andersom, twee weken lang, en nu is het over. Ook wel zware en wat licht tintelende borsten en vaak naar toilet, vooral s'nachts dat is minder leuk.....
@nynke, ok... dan zal dat bij ons ook wel zo zijn!! @mamaloe, hahaha grappig. Ik wist het niet van die neus. Baalde al dat ik ziek moest worden maar voelde mij verder gewoon prima. Normaal hoest ik dan de longen uit mn lijf ed als ik verkouden ben of griep heb. Zijn er trouwens meerdere meiden nu zwanger door de mmm?
O ja.... ben ook wel veel moe. Lag de hele week al om 9 uur op bed!! Ga nu ook maar naar bed, ben kapot! Oh, heb een foto van m'n test van vanmorgen in mn album geplaatst (voor de nieuwsgierigen...)
@Peony84, Mooie test en dat voor 1 dag voor NOD! zo zag die van mij er niet uit! ( aah word dat meteen onzeker hahaha) Mijn man en ik willen wel het geslacht weten bij 20 weken! Lijk me juist super!
Welkom nieuwe zwangeren en proficiat! Leony, wat een duidelijke test! Zo een knaller heb ik nog niet. Hebben jullie ook de neiging om te testen totdat je een knaltest hebt? Hier continu raar onderbuik gevoel,verder nergens last van.
Ik wil ma nog 1 x testen en dan wachten op mvm. Dan hoop ik wel klaar te zijn met testen Hier weer wakker geworden van de buikpijn, even gegoogeld en zie dat het vaak snachts en savonds voorkomt. Het duurt gelukkig ook niet langer dan 15 minuten steeds. Had dat ij mijn dochter ook steeds.
Vandaag gaan we het mijn ouders al vertellen, aangezien ik met mijn moeder paardrij, en ik het paardrijden stop ga zetten en een maand opzegtermijn heb. Mocht er toch wat mis gaan dan kunnen mijn ouders ons steunen. Ik ben zooooooo benieuwd naar hun reactie.... Tot nu toe nog geen kwaaltjes, alleen wat minder eetlust maar ik ben wat gezet dus heb genoeg reserves.
Goedemorgen meiden, @lunap, dank je meis. En niet onzeker worden. Het zegt niets over je zwangerschap. Wie weet was je innesteling iets later... Spannend dat jullie het wel willen weten. Heb je zelf al een idee wat het wordt (of eigenlijk al is)? @anne, bedankt voor het welkom! Ik ben van plan morgenochtend nogmaals te testen. Daarna alleen ook nog met MvM (net als rose). Ik vond de test gisteren duidelijk genoeg en het voelt allemaal goed, voel mij ook anders dus het begint nu wel een beetje door te dringen. @rose, vervelend dat je zelfs wakker wordt van je buikpijn. Als je het kent lijkt het mij al minder beangstigend. @lelie, oh wat leuk dat je paardrijdt! Heb ik ook 12 jaar gedaan. Mijn beste vriendin heeft zelf ook paarden en heeft heel lang nog doorgereden. Maar als het voor jou niet goed of veilig voelt moet je het niet doen. Leuk dat je het gaat vertellen!! Ga je dat nog op een speciale manier doen (al is het nieuws al speciaal genoeg) @all, ik ben al vanaf 5 uur wakker. Had ik de hele week al ('s avonds kapot en vroeg naar bed en dan 's ochtends mega vroeg wakker). Ben maar naar beneden gegaan... Daarnaast wacht ik ook op nieuws van m'n beste vriendin (die van die paarden) was 13 nov uitgerekend. Ze is gisteren gestript, mocht dat niet lukken wordt ze waarschijnlijk morgen of dinsdag ingeleid. Extra speciaal dat ze aan mij heeft gevraagd om bij de bevalling te zijn! Wow, echt zo'n eer!! Dus sta al een paar weken stand-by met m'n telefoon aan mij vastgeplakt!
Wat een gezellige drukte! Welkom nieuwe meiden en van harte! Net wakker dus ga zo ff goed bijlezen en reageren.. eerst wakker worden haha
Goeeeeedemorgen! Jeetje wat een gezellige club met nieuwe zwangere meiden erbij, van harte welkom allemaal en natuurlijk van harte gefeliciteerd!! Iemand nog leuke plannen vandaag? O ja lelie succes en veeeeel plezier met het vertellen aan jouw ouders! Spannend!