1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babyr, goedemorgen!! :D En jij natuurlijk ook van harte!

@brademarie, jij ook gefeliciteerd! Wij gaan vanmiddag naar m'n moeder om lootjes te trekken voor 1e kerstdag. Lekker rustig dus!
    Verder op wacht staan voor als m'n vriendinnetje belt dat ze gaat bevallen... Dus als ik er opeens een tijd (paar dagen??) niet ben dan weten jullie hoe dat komt! :p

2. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Hoi iedereen!
    We hebben een foto lijst gekocht waar 3 foto's in kunnen. In 1 een gedicht met dat ze opa en oma worden en in de andere een blauw sokje en 1 met een roze sokje en vraagtekens erachter. Ik denk dat ze allebei wel zullen huilen.
    Ik heb de afgelopen nachten maar 2 of 3 uurtjes geslapen maar door de adrenaline niet oververmoeid ofzo.
    @peony: wat leuk dat je bij de bevalling mag zijn!

3. Mamaloe1973

29 okt 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goodmorning!

Zo, eerst eens goed wakker worden met kopje thee erbij.
    Ik heb juist dat ik de hele tijd een honger gevoel heb, zou willen dat ik dat minder had;)
    Maar als ik dan een paar hapjes eet dan hoef ik niet meer, gevoel van vol zitten.

Leuk idee Lelie met die fotolijstjes als cadeautje! Is het hun eerste kleinkindje?

Ik reageer zo op iedereen, eerst even goed doorlezen.

Word hier een rustige dag, lekker bankhangen met zijn allen, dvdtje erbij enzo,misschien vanmiddag nog eventjes weg naar mijn ouders, maar die weten het al, heb van de week de test aan mijn moeder laten zien, ze keek verbaasd, en later drong het pas door, heh, ben je echt zwanger hahaha was wel grappig:)

4. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lelie, ahhh wat een lief idee!! Wij zijn ook al een beetje aan het brainstormen wat wij zullen doen, er zijn zoooveel leuke ideeën!!
    Vervelend dat je zo weinig geslapen hebt! Misschien vanmiddag ff op de bank als dat lukt?
    Ja, bijzonder he dat ik erbij mag zijn? Ze zei het eigenlijk al meteen aan het begin van de zwangerschap. Ik en onze andere vriendin (zijn met zn 3tjes). Dacht eerst dat ze erop terug zou komen en heb ook gezegd dat dat geen probleem zou zijn. Ook als ze toch niet belt is dat niet erg. Ze moet waar zij zich fijn bij voelt. We mochten ook samen mee met de geslachtsbepaling. Ook weten we de naam. (We waren er toevallig toen we zaten te brainstormen toen zij en haar vriend DE naam vonden!) Heb een tutpopje besteld met zijn naam (wordt een jongen) dus die neem ik iig mee als ze belt! Spannend!

5. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Straks even bijlezen als dochter slaapt.
    Hopelijk is het gisteren niet opgevallen dat ik geen wijn dronk.

Ben echt super moe vandaag en ik heb nog een berg was staan. Pff

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    goedemorgen!
    wat is het ondertussen druk geworden. gefeliciteerd nieuwe zwangeren! en welkom! :)

hier ook soms misselijk na de maaltijd, en ik ga soms bijna over mijn nek bij bepaalde luchtjes. verder zeer gevoelige boobs, voel mijn bekken al en ook al moe inderdaad. nu hebben we ook weer een druk weekend hoor, pppff, het is altijd wel wat. vandaag sinterklaasmiddag met onze vriendenclub. is wel erg leuk, maar druk. we zijn met 20 volwassenen ongeveer, en ook 25 kinderen ofzo. maar wel gezellig. gisteren onze ouders verteld en min broer. ontzettned leuk, ze hadden het alleen niet in de gaten. mijn zoontje had een shirt met ikke grote broer erop, maar dat hadden ze niet in de gaten, haha. uiteindleijk maar gezegd. wel gezellig, tegelijk met mijn schoonzusje zwanger! :)
    heb voor vanmiddag wat maltjes gekocht, moet ik nog even zien te regelen dat dat onopvallend gedronken gaat worden. als ik geen bier drink hebben ze het gelijk in de gaten.

lelie, leuk idee zeg! zal een emotioneel moment worden waarschijnlijk.

oh ja, 3 december komt MvM langs, echt leuk. morgen ff bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak en woensdag bloedprikken.

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @anne, volgens mij ben jij je er meer bewust van dat je geen wijntje nam dan de rest. (Al weet ik niet hoeveel en hoevaak je normaal een wijntje doet). Ik heb het gevoel alsof het op m'n voorhoofd te lezen is... Succes met je was! :( Hier staati ook aan.

@wies, lief idee zo'n T-shirt. Vrienden van ons vertelden het ook op z'n manier (wij zagen het ook niet meteen haha).
    Hopen dat die misselijkheid niet doorzet!

8. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Zooo alles gelezen!!

Succes met vertellen vanmiddag lelie! Ben benieuwd naar de reacties.

Klachten, hier nog steeds geen klachten eigenlijk..

Vertellen, wij gaan 22e op wintersport met de familie van mn vriend en mijn familie, dus ik denk dat we het dan zeggen. Dan hebben we de 1e echo denk ook al gehad en dan trekken we onze dochter een shirt aan met: Ik word grote zus!
    Denk alleen dat ze het nog lang niet verwachten hahaha

Peony, leuk dat je aanwezig mag zijn!! bijzonder hoor!

9. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen dames!

@mamaloe: ik heb ook erge trek als ik opsta, maar zodra ik wat ga eten dan staat het me na 1 hap al tegen. Erg raar.

Ik ga zo mijn zusje en mijn moeder vertellen dat ik zwanger ben. Mijn zusje is nu zelf 8 weken zwanger. Denk dat ik ze de test in handen geef... Ben benieuwd hoe ze reageren.

Fijne dag allemaal!

10. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Leuke ideeen om het te vertellen komen voorbij. Moet ik nog even over nadenken hoor. Maar goed we vertellen het ook pas wat later dus ik heb nog denk tijd,alhoewel, dochter zegt nu de hele tijd iets wat op baby lijkt..oeps haha. Ach het lijkt wel op haar naam dus dan zeg ik wel dat ze haar naam probeert te zeggen.
    Man gaat straks de ramen wassen en daarna naar de kerstshow van tuincentrum.

Waar komen jullie vandaan? Ik woon vlakbij eindhoven.

11. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Goedemiddag

Bedankt voor de leuke reacties.
    Wat een leuke vertelideeën!
    Veel plezier alvast.

Wij hebben het de ouders en schoonouders direct verteld.
    Dit is omdat mijn man morgen naar het buitenland vertrekt voor 4 mnd...
    En vorige maand hebben we een miskraam gehad, dus een beetje extra steun is wel fijn.

Wat betreft de klachten. Rommelende buik en darmen. Gisteren beetje buikpijn. Voel soms steekjes in de bm. Verder niet volgens mij.

Wel ontzettend fijn dat je hier veel dingen kunt delen.
    Zal ik vast nodig hebben de komende maanden

Fijne zondag allemaal!

12. Hazel

Hazel Lid

14 okt 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik kom me voorzichtig melden in dit topic. Ik ben vandaag 4 weken en 2 dagen zwanger van mijn 2e kindje. Ik ben denk ik 2 augustus '13 uitgerekend. Ik vind het weer erg spannend! Ik heb nog geen kwaaltjes, maar daar heb ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook weinig last van gehad.

13. mooo

mooo Lid

25 nov 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dag,

Ook ik heel voorzichtig. Weten sinds donderdag dat we zwanger zijn!
    Afgelopen jaar (vroege) MK gehad, dus wel spannend zo vroeg nu.
    Maar vooral genieten! Vertellen veel van jullie het al zo vroeg (wat ik lees in dit topic?) Ik neig er ook wel naar, zeker gezien MK maar was wel benieuwd.

:)

Leuk dat er zo'n topic is! Met gelijkgestemde die ook net vers van de pers weten dat ze zwanger zijn;)

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Zo, kom terug uit mijn werk en er zijn allemaal nieuwe meiden hier!
    Gefeliciteerd!

Ik zal vanavond even het lijstje bijwerken, word nog een hele klus ondertussen ;)

Hier heftige werkdagen gehad. Veel agressie gehad. Genoodzaakt om 2 collega's al in te lichten zodat ik uit de situatie kon.
    Pfff ben blij dat ik nu 2 weken vakantie heb!

Moet straks weer weg maar reageer vanavond even uitgebreid!

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hoi allemaal,

Ik kom me ook graag aanmelden voor het augustus 2013 clubje:D

Vrijdag al een licht positieve test en vandaag een veel duidelijkere test. Het is voor ons de tweede (zoontje 20 maanden) maar het is weer net zo spannend, misschien nog wel spannender nu je weet wat er allemaal mis kan gaan!

* Minime81, 31 jaar, 2ekindje, E.D.D: 04 augustus 2013.

Mijn vorige zwangerschap ging 38 weken goed, heerlijk genoten, totdat ik in het ziekenhuis kwam met te hoge bloeddruk en ons zoontje d.m.v. een spoedkeizersnee geboren is ivm loslatende placenta! Kans op herhaling is 10%, dus best heel spannend.
    Ik kom onder controle van de gyn, en krijg extra controles en groeiecho's (kleine was maar 2506 gram bij de geboorte - ik had ook nog verkalkingen in mn placenta...).

Kwaaltjes: warm hebben, droge keel, beetje misselijk met vlagen en veel honger!

Zo, nu eerst jullie verhalen maar eens lezen:D

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hoi allemaal,

Ik mag me ook aansluiten bij de lijst. Ik heb vandaag een positieve test gedaan :D Dus ik zal ergens in de eerste helft van augustus zijn uitgerekend.
    Morgen maar een afspraak maken bij de verloskundige!
    Het is ons eerste kindje en ik ben 33 jaar.

Alle meiden op deze lijst, gefeliciteerd!

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vertellen: wij gaan het donderdag mijn ouders vertellen en zaterdag mn schoonouders.
    Ik had ergens op internet een idee gevonden met een ballon. In een opgeblazen ballon confetti doen met een briefje (opgevouwen). Daarbij een sateprikker (om de ballon kapot te prikken;)). De ballon in een leuke cadeautasje o.i.d. doen.
    Ons zoontje mag het dan geven. Op het briefje komt: Vanaf augustus ben ik niet meer in mn eentje (plaatje van een eendje).
    Dat is ongeveer de bedoeling:D

Als je even googled zijn er genoeg originele ideeen te vinden trouwens!:)

18. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    welkom nieuwe zwangeren en proficiat!

minime; onze dochter woog bij de geboorte 2450 gram en ze was wel voldragen,, moest jullie zoontje in de couveuse of deed hij het meteen goed?

mamsie; heftig dan zo op je werk zeg. dan moet je het idd wel vertellen.

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Haaai Ikapika:)
    Kunnen we hier gezellig verder kletsen hihi

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Anne, ik kom ook uit de buurt van Eindhoven, 20 minuutjes ongeveer;)

Deel Deze Pagina