1-15 augustus 2017 clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door soura, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja heb het gezien, zal tegen die tijd een consult aanvragen.
    1 kleine in een doek knopen is geen probleem maar 2..

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja snap ik ! 😂

3. Mary82

Mary82 Actief lid

2 dec 2016
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ja, ik waseven op de kerstmusical en er heeft zich hier ook een musical afgespeeld haha.

Kleinmeisje...de naam zegt het al, zinloos om mee te discussieren en volgensmij klopt haar verhaal wel vaker niet.

Anywayyyy....draagdoeken, daar kan ik van kwijlen als ik daar online naar kijk...zucht :)
    Ik ben stiekem ook al met wat namen bezig in mijn hoofd....

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Heb de doeken verhalen even over geslagen. Wil wel heel graag er weer een hebben, maar zijn er zo veel dat ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen! Heb er nu ook helemaal nog niet naar gekeken. Kom vast over een paar weken of maanden wel met vragen voor de experts :D

5. XmoonlightX

Is ook zo dubbeltje
    Ik wist van te voren niet dat er zoveel soorten waren😱
    Ik heb maar 1 simpele en een draagzak
    Zou wel een draagzak nog willen die vanaf de geboorte kan.
    Handig om even snel om te doen als ik de oudste weg breng

Maar goed eerst maar eens een goede echo😂

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb nog een wompat maar dochter wil niet meer gedragen worden.

7. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Ja dat eerst!!
    Dat is ook wel handig een draagzak die meteen mag

8. Sarinatje

Sarinatje Actief lid

27 nov 2016
    253
    1
    18
    Thuisblijfmama
    België
    Ik heb dus veel te vroeg geropen.... nu enorme pijn aan mijn borsten dus.... :(

9. XmoonlightX

Yehhh een symptoom!!! 😋

10. Sarinatje

Sarinatje Actief lid

27 nov 2016
    253
    1
    18
    Thuisblijfmama
    België
    Eeeen ik had er al zoveel... al is de misselijkheid al iets verbetert 😉

11. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Beide jongens willen nog wel eens gedragen worden. Ik heb nog een peuter drager liggen, een RS en een artipoppe draagdoek. Die laatste blijft en is echt permanente hier.

Over samenslapen, ik vind dat heel natuurlijk en het schijnt wiegendood te kunnen voorkomen. Daarnaast slapen we volgens mij allemaal het liefste samen met iemand. Maar baby's en kindjes mogen dat in de huidige maatschappij niet meer.

12. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Okeeve. Heel domme vraag.. Slapen met de baby in bed of bij op de kamer?

13. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik heb de wieg altijd naast mijn bed gehad. Dit keer wil ik misschien een cosleeper. Nu komen beide jongens halverwege de nacht bij ons in bed liggen. Niet altijd ideaal (2 lijfjes aan je vast geplakt is soms wel erg veel) maar ik kan er ook intens van genieten als ik die behoefte aan geborgenheid zie en voel.

14. Selles

Selles Actief lid

1 feb 2016
    266
    0
    16
    Wauw meiden, wat een discussie geweest hier. Om heel eerlijk te zijn rookte ik ook voordat ik zwanger was. Niet veel, maar roken=roken! Ik mag met trots zeggen dat ik er mee ben gestopt. Ja, roken hoeft niet perse te betekenen dat je een miskraam of een baby met allerlei ziektes krijgt. Maar, in mijn omgeving heb ik juist WEL gemerkt dat dames die tijdens hun zwangerschap hebben gerookt, een baby met een (kleine) afwijking hebben. En ok, misschien klinkt het stom, het zijn ook minder mooie baby's/kinderen.
    Een tip aan kleinmeisje (mog je gehoor willen geven): roken kan nooit maar dan nooit goed gepraat worden. Anders zou ik ook door blijven roken, mijn man rookt, meeste vrienden roken. Niks is belangrijker dan de gezondheid van je kind. Zodra ik aan ons babytje dacht, had ik geen trek meer in een sigaret, het heeft 1week geduurd en nu lijkt het alsof ik nooit heb gerookt. Plus een zwangere vrouw aan een peuk is zo geen gezicht (lelijk!!!). En buiten de gezondheid, financieel scheelt het ook! Je kan voor €80 p/maand liever is leuks voor je baby of leuke positiekleding halen ipv sigaretten wat zo slecht is voor je baby (en je zelf).

15. Selles

Selles Actief lid

1 feb 2016
    266
    0
    16
    Oh, en mag ik weer op de lijst dames? Ik wilde liever niet veel meekletsen tot een goede echo. Vanwege de ma eerder en de klap die je dan krijgt.
    Vandaag (met 7+6) een super mooie echo gehad!! Hartje klopt😍
    Bij mijn MA was de eerste echo met 7wk al slecht, dus deze echo heeft ons enorm opgelucht.

1augustus- Selles - 26 jaar - 1e kindje*
    Volgende afspraak is op 12 januari een echo met 11+2

16. Moess

Moess Niet meer actief

Whaha.. Wat een drama.. Hoppa negeer modus

Ik durf me nog niet te verdiepen in allerlei spullen

17. Moess

Moess Niet meer actief

7 gasten om 00:18

18. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Moet je dat nou zo zeggen ;)
    En om te vertellen dat wel vaker mijn verhalen niet kloppen slaat werkelijk waar ook nergens op. ;)

19. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Het scheeld dat ik nooit zoveel betaal voor sigaretten en ook niet zoveel rook :)

Vaak 1/2 op een dag en dan weer een aantal dagen niet.

Ik probeer het niet expres goed te praten.

Iedereen heeft er zo zijn mening over of ik nou wel of niet rook er is en blijft een risico op bepaalde dingen.

Mijn ouders rookte ook niet en toch heb ik een kleine leer achterstand.

En owja, voor jullie dames daarover beginnen,, ik heb daar geen behoefte aan dus hou je gewoon in ;)

Vind het al vervelend en erg genoeg.

Een goede echo op woensdag (morgen) en een goed gesprek met de poli zal het mij misschien makkelijker maken om te stoppen ;)

De 1 stopt makkelijk dan de ander.

Ik heb een hoop mee gemaakt en dat begint ook weer terug te komen vandaar dat ik vandaag 1 sigaretje op had gestoken om me minder slecht in mijn vel te voelen.

20. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Dragen; ik had een ringsling, heel handig voor even vanuit de auto naar huis of bijv op visite.
    Knopen was ook niks voor mij. Wel geprobeerd maar nee...
    Gedoe vond ik dat.

Slapen: dochter tot 9 maanden in de cosleeper gehad, totdat ze ging staan. Dat was erg link dus vanaf toen in eigen bedje en ook op eigen kamer. Wel altijd met de deur open. Als ze onrustig is ben ik er.
    Zo ook nu, ze is niet lekker. Dus ik zit bij haar op haar kamer met een verhit warm lijfje op schoot.

Deel Deze Pagina