1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie kiddo s weer! Sjonge, een baby regen hebben we hier, gaaf hoor! Gefeliciteerd allemaal.

@ Bah, hier zet niks echt door, maar alles doet wel erg zeer alsof het beurs is. Het strakke buiken gevoel blijft wel. Ukkie is het daar niet helemal mee eens en gaat dan ook nog ff mee protesteren. Mamie, t wordt zo krap hier, boenk boenk.
    Ben ook nog niks verloren van slijm of wat dan ook. Vongens mij is het nog veel te lekker binnen. Vriend is wel weer wat bijgetrokken. Hoor ws vandaag wel wat er nou was. Hij komt uit een relatie ( 25 jaar!) waarin eigenlijk nooit gepraat werd, dus dat is niet zijn sterke kant. T gaat al vele malen beter, maar soms zit hij gewoon klem in zijn hoofd.

@ Wie nu eerst gaat bevallen? haha, volgens mij staat Leontine hoog op de lijst en willen daarna aug baby en ikzelf wel op de uitgerekende datum ;).

@ haken, gisteren een projectje afgemaakt wat er al een tijdje lag. Was eigenlijk voor een vriendinnetje, dus nog wat aan de grote kant, maar denk dat ik het lekker even zelf houd totdat ik weet of ik zelf een dochter krijg. Groen romantisch vestje :). Haken is een perfecte afleiding bij gekke buiken, dus denk dat ik komende dagen nog wel wat zal steken!

Zo eerst nog maar eens terug naar bed. Nooit gedacht dat ik daar zo n haat liefde verhouding mee zou krijgen.

Trusten

Liefs Eva

2. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fokje en Sarientje, van harte gefeliciteerd met jullie meisjes! Hopelijk is alles goed gegaan en nu verder genieten!

@Eva, goh ik was niet de enigste die op dat tijdstip al wakker was. Hier al vanaf 5.15 wakker, maar aangezien manlief gedurende de nacht op de bank is gaan liggen omdat ik weer eens te onrustig was ;) ben ik maar op bed blijven liggen. Niet meer geslapen overigens.

Hier sinds gisteravond een uur of 7 echt last van mijn buik. Echter 't lijkt meer op een mengelmoes van buikgriep/met we zijn 9mnd niet ongesteld geweest dus doen we nu maar 't complete pakketje menstruatieklachten in 1 keer. Vanacht en vanochtend wel weer wat loze voorweeen gehad, maar 't blijft een naar gevoel. Liggen is vervelend, zitten is vervelend en lopen wil ook niet echt ivm dan steken down under. Daarbij sinds 't weekend 't gevoel dat ik nog al wat meer vocht vast houdt dan voorheen. Eerst trok 't snachts wel bij, maar dat doet 't momenteel ook niet.

Heb voor morgen een afspraak bij de vk staan maar heb de neiging om vandaag te bellen

3. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja @Leontine, veel suc6 vandaag bij de gyn en hopelijk heeft 't voorwerk bij jou z'n vruchten afgeworpen!

4. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Zo is weer heel wat geschreven hier, zal proberen op iedereen te reageren!

@Fokje en Sarientje, gefeliciteerd, wat fijn dat jullie nu heerlijk met de kleintjes kunnen knuffelen, geniet er lekker van!

@Leontine, heel veel succes vandaag, hoop echt voor je dat het doorzet, en je ook eindelijke jullie mannetje in handen kunnen houden.

@ nannie, wat een mooie kinderen, echt iets om trots op te zijn, geniet er lekker van.

@Jola, wat balen dat je je nu zo voelt met je moeder, hopelijk kun je het er nog een keer met haar over hebben, dit is natuurlijk ook niks, hoe lief ze het ook bedoelt.

@Yara, wat fijn dat je zo lekker hebt genoten gister en veel kunnen doen dus!

@yasmin, zal ook wel even raar zijn denk ik om nu alleen met de kleine te zijn? Of is dat de afgelopen maand al vaak voor gekomen?
    Nou volgens mij ben je volop aan het genieten ga zo door!!!

@ eva dank je wel, hoop zeker dat Leontine vandaag mag, en wij morgen! Ben blij dat jij het er ook mee eens bent ;)

@Anskev, nou gewoon even bellen, dat kan nooit kwaad toch?!

@ hier gaat het redelijk, net nog even een huilbui gehad met mijn moeder aan de telefoon. Ben al voor controle geweest vanmorgen en alles was goed, wel aangegeven dat ik het weekend SUPER emotioneel was en gewoon even niet meer weet wat ik moet, ze zei meteen je had gerust even mogen bellen, al is het alleen maar even om te praten met iemand die er NET wat meer verstand van heeft.
    Ik weet zo goed dat het nog wel 2 weken kan duren, maar mijn hoofd werkt niet mee.
    Ik heb gewoon een slecht scenario in mijn hoofd, van wat ik ooit heb gehoord en krijg dat er moeilijk uit, maar ze heeft me verzekerd dat ik niet langer dan 42 week loop, dat doen ze niet.
    Nu moet ik me dus weer proberen te ontspannen, want dit gedrag bevorderd het natuurlijk ook niet en houd het alleen maar langer tegen.
    Ik ga mijn best doen, en weer proberen te genieten.
    Het blijven de laatste loodjes, en die duren voor mijn gevoel LANG!!!

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, er gebeurt hier vandaag volgens mij niet zoveel hoor. Heel af en toe een harde buik, maar verder echt niets. Dus ga vooral voor.

Ik denk nl dat deze nog wel even blijft zitten. Zijn jullie nerveus voor de bevalling? Op zich ben ik heel relaxed hoor, zegt mijn man ook. Maar als ik aan de pijn enzo denk, dan voel ik toch wel spanning. Ligt mijn pijngrens niet te laag? Daarnaast ben ik bang voor prikken dus een ruggeprik zie ik ook niet echt zitten. Zucht. Daar maak ik me wel eens zorgen om. Aan de andere kant, er zijn zoveel vrouwen mij voorgegaan.....en volgens mij maak ik het mezelf onnodig moeilijk....

6. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Hoi hoi,
    Gefeliciteerd voor de al Augustus mama's hierzo :) En voor de aankomende wachtende mama's wil ik veel succes wensen en hopelijk mogen onze wondertjes er snel uitkomen hihi..

Hier weer beetje onrustige nacht gehad, veel ongikrampen steken en vanmorgen ook wat roze afscheiding/slijm :S Dus dacht echt t gaat beginnen hihi maar denk dat het dan niet meer zo heel lang gaat duren (hopelijk) De beeb blijft nu wel erg lang zitten he hihi.. Dus hopelijk gebeurt er vandaag nog meer hier en mag ik vanavon dof vanacht bevallen. Anders morgen vroeg naar ziekenhuis voor ctg en echo en verder plannetjes. Maar hoop dat ze zich zelf meld vandaag nog haha.
    Heb het wel beetje gehad, en wordt steeds jaloers op iedereen die al bevallen is hier ;)
    Maar ben wel blij voor iedereen en dat jullie fijn mogen genieten van jullie mooie wondertje. Heb van morgen hele huisje weer gepoets samen met manlief hihi. We hebben allebei behoorlijke nestdrang en wachten met spanning af op ons mooi wondertje wat er nog niet uit wil..

7. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier vanochtend rond 6:45 te plassen geweest toen weer op bed en kreeg pijn in mijn onderrug wat maar niet over wilde met harde buiken en menstruatie pijn heeft geduurd tot 9:00 nu weer over dus wat het betekend geen idee....

8. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Yasmin, jeetje, vandaag je uitgerekende datum.. En je mannetje is alweer ruim een maand oud! Vreemd hoor:p

Eva, balen dat er maar niks doorzet.. Heb je nog wel wat kunnen slapen?

Anskev, klinkt toch als flink gerommel meid! En als je graag wil bellen, doe je dat toch? BIj twijfel/onrust gewoon bellen, daar zijn ze voor:)

Vocht vasthouden doe ik hier inmiddels ook als een malle. Jeetje, ik herken mn enkels/voeten gewoon echt niet meer terug:p Het neemt ook eigenlijk bijna niet af.. Achja, over 2 weken ben ik er sowieso vanaf (hoop ik;))

Augustusbaby, wat balen dat je je zo rot voelt meis:( Gelukkig heeft de VK je wat gerust kunnen stellen. Het is ook moeilijk om nog te genieten als je het idee hebt dat het allemaal enorm lang duurt en je ook nog een horrorscenario in je hoofd hebt.. Doe maar lekker rustig aan en probeer wat afleiding te vinden:)

Leontine, succes bij de gyn, ben benieuwd!

Over de bevalling, hmm, op dit moment kijk ik er nog niet tegenop. Ik ben er nog vrij relaxed onder. Ik weet dat het pijn gaat doen en dat het waarschijnlijk verschrikkelijk tegen gaat vallen, maar ik kan me er ook geen voorstelling van maken en dat maakt dat ik er toch ook weer heel nuchter in ben.. Ik zie het wel, ik laat het maar over me heenkomen. Kan me wel al heel druk gaan zitten maken, maar dat lijkt me ook niet bevorderlijk:p

Scooby, jeetje, jij al een week overtijd! Kan me voorstellen dat je dan jaloers bent op degene die al bevallen zijn! Ik ga heel hard voor je duimen dat er vandaag/morgen nog iets uit zichzelf gebeurd! Zo te horen rommelt er in ieder geval al wel wat:)

Sweety, nog steeds last van voorwerk zo te lezen.. Balen zeg..

Hier gaat alles prima, weer een redelijk goede nacht achter de rug:) Hoefde er maar 1x uit om te plassen:D Lekker op tijd opgestaan, met de fiets wat boodschapjes gedaan, de laatste 10 plankjes gebeitst en nu zit ik even op de bank:D Die 10 plankjes krijgen zo nog een tweede laagje en dan hou ik het weer voor gezien vandaag denk ik zo:p

Verder nog steeds geen tekenen dat beeb op korte termijn van plan is om geboren te worden, dus ik waggel lekker verder;) Heb zo'n vaag vermoeden dat ik ook wel overtijd ga lopen hoor.

Manlief is vandaag weer aan het werk gegaan, is toch wel saai zo in mn eentje:p Maar van de andere kant kan ik nu lekker helemaal mn eigen ding doen zonder dat hij in de weg loopt/zit, dus dat is dan ook wel weer lekker:p

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ leotine troost je hier nog zo'n angsthaas :( vind het idee bevallen minder eng dan prikken stom he hahaha! Maar goed waarschijnlijk doen de weeen zo'n pijn dat ik snak naar een ruggenprik haha!

@ bevalling er tegen op zien stiekem een beetje, maar dat is meer omdat ik deels wat control freak ben en dus niet weet wat ik kan verwachten! En een hele lage pijngrens heb haha! Mijn vriend roept al gekscherend bij 1-2 cm denk jij al dat dit het ergste is hihi! Maar goed de kleine moet er toch uit en liever vaginaal dan een buik operatie denk ik dan maar weer!

@ yara ja kan me voorstellen dat je het wel saai vind zonder je mannetje, misschien al eerder gevraagd, maar heeft hij straks ook nog vakantie als de kleine er is?

@ poetsen mijn vriend vind me nu dwangmatig worden geloof ik ;) wil alles elke dag schoon hebben hihi! Maar he veel anders heb ik ook niet te doen ;) want verveling heerst nog steeds wel een beetje!

@ augustus baby wat vervelend dat je zo naar voelt, heb je al een plan van aanpak met de vk besproken?

@sweety wat vervelend dat je elke dag rot voelt zeg :( hoop dat voor jou de kleine snel gaat komen want dat lijkt me echt niet fijn!

@ hier nou hier voel ik me steeds beter ( hmm dat is apart ) de steekjes nemen wat af of het went dat kan ook haha! Ben zo klaar voor de kleine, maar ja de kleine nog niet voor de wereld dus dat probeer ik nu maar te accepteren!

@ scooby meid ik begrijp helemaal dat je jaloers wordt als iedereen maar bevalt en jij niet. Maar nog een paar daagjes en jij hebt je kleine ook, neem aan dat ze je anders inleiden?

10. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ook hier nog geen bevalling (of zelfs maar gerommel) te bekennen. Vanmorgen nog bij de gyn geweest en die wil helaas absoluut niet eerder inleiden dan 42 weken, omdat ik de vorige keer nogal wat complicaties en bloedverlies had en de kans hierop kleiner is bij een natuurlijke start. Dus nu maar hopen dat mijn lijf eindelijk eens ontdekt hoe zo'n natuurlijke start nou precies werkt...

Met mijn moeder heb ik trouwens al meerdere keren geprobeerd te praten, maar de boodschap komt echt niet aan. Ze is er van overtuigd dat ik het eigenlijk allemaal wél wil. En als ik iets anders beweer, komt dat volgens haar door de hormonen :x

11. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Ja al dat voorwerk is inderdaad niks aan. Heb nu weer harde buiken met menstruatie pijn pffff.

12. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fokje en Sarientje gefeliciteerd met jullie dochters!!

Ik kijk af en toe even of er al iemand bevallen is :D
    Voor de rest wel druk bezig met mijn kereltje, vandaag eerste dag zonder kraamhulp. Wel even wennen hoor, maar ook wel weer lekker. Gister ook weer op pad geweest, ging super! Vind het soms wel even wennen met bv geven ergens anders. Denk dat ik vanmiddag eens een bv-bh ga kopen, want nu moet ik mijn hele tiet bloot gooien, dus dat doe ik dan wel even in een "hoekje" nog ;) Met zo'n bh valt het niet zo op...

Voor de rest gaat het allemaal goed, maar moet wel echt nog een ritme zien te krijgen. Maar dat komt wel..

Nannie, leuk je bevalverhaal te lezen! Ben daar nu echt geinteresseerd in, andere bevalverhalen ;)

Over angst voor de bevalling, echt niet bang zijn hoor! Weetje..op het moment doet het wel heel zeer, en zelfs dat geld niet voor iedereen hoor! Maar je doet het gewoon allemaal! Je lichaam neemt het over, en daar moet je gewoon in mee gaan. Ik ben normaal echt een angsthaas, prikken en tandarts zijn echt niet favoriet. Heb zelfs bij een angsttandarts gelopen. Maar dat bevallen heb ik wel zo gedaan! Kom op hoor! Nuchter proberen te blijven! En over ruggenprik, ik heb geen moment gedacht, ik wil pijnstilling, nu was dat niet aanwezig(thuis). Maar ben toch blij dat ik alles gevoeld heb. Als je trouwens snel ontsluit(zoals ik had) mag je niet eens een ruggenprik geloof ik. Omdat je tijdens persen niet verdoofd mag zijn. Maar nogmaals succes allemaal!

13. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Morgen vroeg naar het ziekenhuis voor een ctg scan en echo dan gesprek voor verdere plannen denk ook voor inleiden idd. En woensdag dan naar de vk zei gaat proberen te strippen dan vertelde ze de vorige keer. Dus ben echt benieuwd.
    Wil zo graag bevallen hihi liefst nu :) Had gehoop op een natuurlijke begin van de bevalling maja als ze niet wil komen dan moeten ze maar een handje helpen.
    Nog steeds ongikrampen en darmkrampen maar geen roze afscheiding meer, meer beetje gelig :S Dus denk dat mn slijmpropje er nog zit.
    Heb ook geen angst voor de pijn van de bevalling, wel een beetje spannend als ik eraan denk hoe het zal zijn en hoe het gaat.
    Manlief zn vakantie is ook weer voorbij vandaag, die is net weg heeft late dienst. Jammer als de beeb er zou zijn had die nog lekker 2 weekjes vaderschapsverlof. Maar even afwachten tot morgen voor verdere plannen, denk ook niet meer dat het vandaag gaat gebeuren. Hoop het wel natuurlijk.

14. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Libra, mijn vriendin had ook een sjaaltje dat ze over haar ontbloote borst drappeerde...ook een idee.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ libra je hebt ook gelijk je moet het ook op je af laten komen, we zien wel hoe het komt ;) ! Ben wel heel nieuwsgierig naar jou kereltje of plaats je liever geen foto? Je vriend nog lekker vrij of ben je echt nu helemaal alleen? En voel jij je al helemaal weer goed? Hoe vinden de hondjes het?

@ leotine hoe ging het bij de gyn? had hij nog bemoedigend nieuws voor je?

@ scooby ik wordt donderdag gestript ben echt heel benieuwd hoe dat gaat enz! Succes morgen meid!

16. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    nieuwe mama's Gefeliciteerd!!! Wat zijn er ineens veel nieuwe mama's bijgekomen! Lekker genieten van jullie wondertjes!

Meiden die nog zitten te wachten dikke knuffel en hopen dat jullie ook eindelijk snel jullie wondertjes mogen vasthouden en bewonderen!!

Leontine: hoe was het in het ziekenhuis?

Hier vandaag de eerste dag alleen met 2 mannetjes! Jeroen is werken van 13.00-20.00 dus we hebben de helft er al bijna opzitten haha. Gelukkig valt het allemaal mee. En kan ik ook nog lekker genieten van mijn 2 mannetjes.

Mika is alleen wat aan het stoeien met zijn voedingen overdag. Dan komt hij vaak na 2,5 uur al krijst dan echt van de honger. Maar drinkt dan maar zo'n 60 ml ipv 100-110 ml. En komt de volgende voeding dan weer wat sneller omdat hij weinig gedronken heeft. De nachten gaan wel heel goed! Dan drinkt hij goed en laat er 5 a 6 uur tussenzitten. Dus dat is netjes en kunnen we zelf ook goed slapen.

17. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Annet, hier ook een controlfreak;) Ik moet ook echt mn best doen om dingen los te laten, ook ideeën over de bevalling. Het loopt vaak toch niet zoals je in gedachten had en het is niet echt bevorderlijk voor de bevalling als ik me op dat moment ga irriteren aan dingen. Dus ik probeer weinig verwachtingen te hebben en het maar gewoon over me heen te laten komen:)
    Mijn man heeft nog een weekje vakantie de week na de geboorte van de kleine. Dus stel dat de kleine a.s. donderdag geboren zou worden (uitgerekende datum), dan heeft hij do en vr vrij (dagen die je als man van de werkgever krijgt), dan weekend, dan een week werken en dan een week vrij:)
    Whaha, mijn man vind mij ook dwangmatig;) Wil alles schoonmaken en schoon houden;) En nu kan ik ongecontroleerd mijn gang gaan nu hij weer aan het werk is:D
    Tja, kleine komt wanneer hij komt he.. Je kunt er echt niks van zeggen wat dat betreft. Wel spannend dat je donderdag gestript wordt! Hopelijk zet het wat zoden aan de dijk, of beter nog, dat je dan gewoon al bevallen bent:p

Jola, dat is op zich ook wel logisch, maar kan me voorstellen dat het voor jou toch vervelend is. Hopelijk dient deze kleine man zich eerder aan!
    Vervelend dat je moeder de hint niet lijkt te snappen.. Misschien je gevoelens op papier zetten en haar dat geven? Dan kun jij rustig nadenken over hoe je je gevoelens onder woorden brengt en kan je moeder je niet onderbreken en moet ze je verhaal lezen zonder dat ze ergens op kan reageren. Dan kun je daarna met haar om tafel om duidelijke afspraken te maken. Lijkt me niet wenselijk dat deze situatie zich in de kraamweek en daarna doorzet..

Sweety, het wordt toch maar eens tijd dat het door gaat zetten bij jou!

Libra, valt mee hoor, die voedingsbh's bedekken niet heel veel meer;) Maar het is wel handig dat je niet alles omhoog/omlaag hoeft te doen:) En idd, misschien een sjaaltje of iets dergelijks ervoor? En dat ritme komt vanzelf:)
    Thnx voor je oppepper;) Het komt ook wel goed, er zijn ons al miljoenen voorgegaan, iedereen kan bevallen, hoe dan ook:)

Scooby, fijn dat je morgen wat meer te horen krijgt over een eventuele inleiding. Al hoop ik natuurlijk voor je dat het gewoon uit zichzelf nog begint! Ben benieuwd:)

Marleentje, wat fijn dat Mika de nachtvoedingen al zo goed doet! 5-6 uur is heerlijk, kun je inderdaad zelf ook genoeg slaap pakken:) Fijn dat je dag goed gaat met je twee mannetjes!

Zooo, mn plankjes zijn klaar, yay:D Nu zit ik op de bank en kom ik er ook niet vanaf voordat ik eten moet gaan koken:p Dan na het eten nog even mn laatste naaiprojectje afmaken en dan kan ik alle naaispullen opruimen:) Morgen komt mn mama helpen poetsen, dus dan kunnen we nog even flinke schoonmaak houden. En dan mag mn kleine man wel komen;) De rest van de dagen ga ik dan maar doorbrengen met borduren, filmpjes/series kijken en foto's plakken van de bruiloft en de huwelijksreis:) Dus ik kom mn dagen na morgen ook nog wel door:p

18. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer terug uit het ziekenhuis. Had een vervanger voor mijn eigen gyn, maar wat een ongelooflijke oetl*l was dat zeg! Hij liep uit, dus ik zat me een beetje op te vreten in de wachtkamer. En binnen kwamen er dus tranen. Maar ik voelde me niet echt serieus genomen. Ach mevrouwtje, die gevoelens zijn heel normaal, maar u bent pas 3 dgn over tijd. Ik kon hem wel iets aandoen. Hij heeft sec natuurlijk gelijk, maar dat toontje. Nee, niet echt voor mij. Hij wilde me wel strippen, maar we hebben uiteindelijk besloten om het niet te doen. En de natuur zijn gang te laten gaan. Ze gaan sowieso pas echt inleiden bij 42 weken, niet eerder. Maar als ik het echt zat ben na volgende week maandag, was het daarna mijn eigen keuze.

Dus met gemengde gevoelens zit ik weer op de bank....

19. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Ja wou ook dat het doorzet maar nee....

20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Leontine, he meis toch, wat rot dat je zo'n zak van een gyn had:( Echt niet tactisch van hem. Gelukkig hoef je hem verder niet meer te zien (toch?) en kun je nog eventjes afwachten tot de natuur zijn gang gaat:) Ik duim voor je meissie!

Deel Deze Pagina