1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Salima, ik heb dat ook....maar probeer mezelf eroverheen te zetten. Al moet ik zeggen dat ik me wel zekerder voel als mijn man ook mee is.

Op dit moment kijk ik veel naar de spelen....hoop dan ook dat die kleine snel komt want ik ga echt in een tv gat vallen.

2. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Salima, nee niet echt. Af en toe wat harde buiken en wat krampjes, maar het zet allemaal nog niet door helaas. Dus we wachten rustig af:p
    Het weer is inderdaad wel ideaal! Scrappen is ook wel gaaf! Daar heb ik dus echt geen feeling voor, maar vind het er wel altijd leuk uitzien!
    Ik heb mn dagen tot afgelopen week altijd goed kunnen vullen, maar nu wil ik eigenlijk niet meer aan nieuwe dingen beginnen, dus verveel ik me de afgelopen 3 dagen eigenlijk al behoorlijk. Breng mn dagen nu door met lezen, borduren, series en films kijken, beetje huishouden doen enzo:p

Olympische spelen staat hier ook veel op, ook al vind ik er eigenlijk geen zak aan:p

Ik denk er eigenlijk niet echt over na dat mn vliezen ergens anders breken:p Sowieso begint maar 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen en als het zo is, doe je er toch niks aan:p Het is niet alsof je dat expres doet ofzo:p Wel heb ik een celstofmatje in de auto liggen om op te zitten en heb ik er standaard 1 in mn tas voor als we bij anderen op bezoek gaan om op te zitten. Moet er niet aan denken dat ik de dure stoffen bank van iemand verpest;) Je schijnt dat er namelijk praktisch niet uit te krijgen. Thuis hebben we een leren bank, dus daar kan ik het makkelijk afpoetsen:p

3. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik heb dus helemaal over dat scrappen heen gelezen....maar ik doe dat ook. Ben ooit begonnen met papier, maar nu doe ik het alweer een jaar of twee alleen maar digitaal. Heerlijk vind ik dat om te doen. De laatste tien weken staat het wel allemaal op een lager pitje overigens, want mijn buik zit enorm in de weg achter mijn bureau. Ik hou dat maar een half uurtje vol ofzo...daarna gaat het pijn doen.

Maar idd, spelen kijken, series kijken, lezen, haken, schoonmaken (gaat toch door).....enz. En ik sta meestal wat later op, dus dan zijn de dagen ook wat korter.

En er is dus weer een nacht voorbij. Ook 10 augustus kunnen we afstrepen van het lijstje geboortedata. Ergens ben ik ook wel blij dat ie nog niet gekomen is....en dat heeft te maken met mijn werk. Ons boekjaar loopt van 1 aug - 31 juli, dus begin augustus is altijd heel druk qua werkzaamheden en vrij nemen is eigenlijk not done. Maar zo rond 9 augustus moet alles sowieso klaar zijn....vind het nl wel fijn als ik op zijn verjaardag (hoor mij, hij is er nog niet eens) gewoon thuis kan zijn.

11 augustus is ook wel weer speciaal. 3 augustus (mijn datum) was mijn lievelingsoma jarig, maar 11 augustus mijn andere oma. En aangezien opa (binnenkort 93 jaar) nog wel leeft, zou dat ook wel speciaal zijn. Maar ach, elke datum vind ik nu wel prima hoor. Vind dat ik wel geduldig genoeg ben geweest nu, hahahaa. Alleen die kleine heeft er nog echt geen zin in. Eric zegt dat ze er misschien wel gewoon naast hebben gezeten met de echo's???? Zou kunnen, maar feit blijft nu: nog max 6 dgn...

Zo meiden, ga eens even een lekker ontbijtje maken...en dan langs het tuincentrum. We hebben aan de voorkant maar een tuintje van een meter vanaf de voordeur (geen tuin dus :D) en binnenkort gaat de gemeente alles ophogen. Nu liggen er allemaal van die kleine stenen, waardoor ik binnen no time met enorm veel onkruid zit. Dus wij nemen gelijk maar even de tijd op daar mooie grote stenen neer te leggen. Dag onkruid!!! Of in ieder geval een stuk minder!

4. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Morning girls!

Leontine, nog steeds up and running dus. Jeetje, ik verbaas me er toch elke keer weer over:p En je blijft zo lekker relaxed! Tja, wat kun je ook anders:p
    Leuk dat jullie de voortuin nog even aan gaan pakken! Grotere tegels zal inderdaad wel een heel stuk schelen in het onkruid! Hier gaat manlief hopelijk vandaag de laatste afwerking van de tuin doen.
    11 augustus zou dan inderdaad ook wel bijzonder zijn! En ondanks dat hij er nog niet is, kan ik me toch wel voorstellen dat je zo denkt hoor;) Hier heb ik niks met 11 augustus:p

Hier beebje ook nog binnen, maar er lijkt wat gaande te zijn. Vanmorgen had ik ontzettende darmkramp en dus ook flink mn darmen geleegd zeg maar. Nu heb ik al een uurtje krampen die weer afzakken, maar ben nog niet aan het timen.. Ga zo even naar de Kruidvat, wil nog wat pakken luiers halen en dan zien we wel of het doorzet vandaag:p

5. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    @yara en miloe, nog bedankt voor jullie lieve reacties :D het was idd erg heftig maar ik kan nu wel steeds meer genieten!

@fokje, wat een schatjes! En wat een mooi meisje is het!

@yara, spannend! Ik hoop dat het gaat doorzetten! Is ook maar beter om niet te timen, anders ga je er zo op letten! Ik ga duimen voor jullie!

@leontine, wat fijn dat je je nog zo goed voelt! Ik voelde me de laatste week echt niet fit om zoveel te doen!

@niqi, sweety, gefeliciteeeerd!!

@libra hihi zo herkenbaar van het in slaap vallen bij de nachtvoeding! Ik ben elke keer aan het knikkebollen! Hij drinkt ook best langzaam en moet echt moeite doen om wakker te blijven! Vaak heeft hij bij de 2e nachtfles krampjes en dan hou ik hem ook bij me. Leg hem dan op mn borst want daar wordt hij rustig van. Heb mezelf dan helemaal omhoog ingebouwd in kussens! Vind het geen fijn idee maar als hij krampjes heeft, kan ik hem niet terug leggen want dan heeft hij zoveel pijn :( Het is wel fijn dat je met borstvoeding eerder eten mag geven. Ik 'moet' me houden aan ong 3 uur. Soms is hij overdag na een uur alweer wakker en dan moet ik hem bezig houden (in slaap wiegen, heen en weer lopen) tot de volgende fles, dat is soms best lastig! Als je m overdag weglegt, is hij dan nog wakker of slaapt hij? M. valt na de (of tijdens hihi) de fles altijd in slaap. Ik hou hem nog wel een half uurtje bij me, zodat hij een boertje kan laten. Daarna leg ik hem weg. Wij hebben de kleine nu elke keer ingebakerd omdat hij zoveel krampjes heeft en zichzelf dan wakker slaat. De krampjes zijn er nu niet meer elke fles dus nu gaan we proberen om m in ieder geval overdag uitgebakerd de fles te gaan geven. Maar het cb zei dat we m wakker moeten wegleggen, omdat hij er dan aan kan wennen dat hij zelf in slaap moet vallen! Ben benieuwd hoe dat gaat. Nu kan ik hem niet over de schouder een boertje laten doen (vanwege inbakeren) en wil m niet te snel weg leggen ivm spugen dus valt hij eigenlijk altijd in slaap.

@hier, eindelijk even wat kunnen doen overdag! Heerlijk! haha de was opgehangen, afwas gedaan, geswifferd! M ligt nu lekker in de wieg te slapen. Zo wakker maken want het is tijd voor zn fles. Denk dat we vanmiddag even een wandeling gaan maken, ben benieuwd hoe hij dat vind!

@buik, ik mis de omvang niet maar het is wel een gek idee om niet meer zwanger te zijn! Dat je niet meer schopjes voelt. Ik ben wel zo blij dat ik weer energie heb om dingen te doen en dat het vocht al een groot deel weg is uit handen en voeten!

en de foto van mijn mannetje!!!
    IMG_0482.jpg

6. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier een foto van ons meisje!

bevallings verhaal vertel ik nog wel even een keer..! kraamzorg komt straks en we zijn sinds vanochtend weer lekker thuis!

Bijgevoegde bestanden:

7. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie kindjes zijn er toch weer geboren!

Yara, wat moet ik anders? Gekke is dat ik ook echt zo rustig en relaxed ben. Normaal ben ik veel meer een paniek mens. Maar dat is niet goed voor weeen enzo. En het is weekend, dus manlief is weer lekker thuis. Kunnen we ook iets makkelijker weg. Vanmorgen tuincentrum geweest en daarna bakkie gedaan bij vrienden. Nu even lunchen en dan de plantjes in de tuin knallen. Dan heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag. We gaan die voortuin ook niet meer doen voor de bevalling hoor. In september gaat de gemeente onze verzakte straat ophogen en wij moeten dus ons riool doen. Tja, als het dan toch open ligt....buurtjes waren er wel voor te porren dus binnenkort even stenen uitzoeken. Nu liggen er kleine klinkertjes, dat gaan wat mij betreft grote stenen worden met worteldoek eronder. Wij gebruiken de voordeur nooit dus ik zie die tuin ook nooit.

8. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow wat komen er weer mooie plaatjes voorbij!! Lekker genieten meiden!

Hier ook nog alles rustig. Dus ook hier een uk die 't wel prima vindt om pas na de 40wkn geboren te worden!

Vanochtend cakejes gebakken. Zijn alleen iets groter geworden dan wat de bedoeling was, oeps. Mijn broertje en zijn vriendin zouden vandaag langskomen, maar vanwege 't mooie weer komen ze nu morgen pas. M'n broertje is nu weer een weekendje in NL, studeert namelijk in Belgie en die hebben v.a. 20 augustus weer tentamens, en 't is nou niet zo dat hij met een uurtje bij ons staat. Met een beetje pech duurt zijn reis 5uur enkel.
    Nou ja dan bewaren we de cakes maar. Morgen even opsnijden en dan nog lekker wat jam ertussen.

Verder vandaag niet zoveel meer doen, rest is weer bijgewerkt dus nu met een boek op de bank!

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij zijn op 8-8 de trotse ouders geworden van Thomas. Hij is middels een keizersnee geboren na een niet vorderende inleiding.

We zijn weer thuis, Thomas is te veel afgevallen. Het bv, kolven en bijvoeden kost veel tijd. Bij onze dochter starte het ook zo zwaar. Maar heb haar toch jaar lang met veel plezier bv gegeven, dus ben vol goede moed.

10. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Wat een prachtige kindjes maken jullie toch allemaal :) Heerlijk om naar te kijken!

@Leontine, inderdaad weer bijna een dag voorbij, 11 augustus gaat het ook niet meer worden. Verjaardagtechnisch gezien zou ik het liefst zo laat mogelijk bevallen, zodat je niet meer midden in de vakantieperiode zit. Maar goed, dat betekent natuurlijk wel dat ik nog een paar weken moet wachten...

@Yara, ik hoop dat het doorzet. Spannend hoor :)

@Laurie, gefeliciteerd! Wat super dat je zo positief kunt blijven, dan gaat het zeker goed komen!

Ik tel hier af naar het moment dat ik de tandarts kan bellen. Durf bijna niets te eten, uit angst dat ik iets beschadig (nog erger dan het al is, bedoel ik dan :)) of dat ik ergens op kauw en er ineens iets de zenuw raakt (au!). Hopelijk kunnen ze me maandag gelijk helpen.

Vandaag hebben we onze oudste opgehaald bij mijn schoonouders, waar hij gelogeerd had. Moest onderweg nog wel even denken aan jullie opmerking over brekende vliezen, want ik had echt niets bij me. Maar alles is op zijn plek blijven zitten en ik heb niet gelekt :p Het was ook wel weer fijn om even ergens anders te zijn, want mijn wereldje werd de laatste tijd wel erg klein.

Morgen gaan we ook nog even bij mijn schoonzus langs, die is eind juli bevallen. Ik ben er na haar bevalling nog maar 1 keer geweest, dus ben erg benieuwd hoe het met ze gaat. Ze zal wel flink veranderd zijn, dat gaat zo snel in het begin!

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Wat een prachtige kindjes en wat zien ze er al groot uit! Wat gaat het toch snel allemaal als ze er eenmaal zijn... Niet te geloven dat zo'n klein mensje in mijn buik zit en er elk moment uit kan komen!

Yara: Ik verveel me soms ook echt dood, rustig aan doen en alleen maar boekje lezen of internetten komt me echt mijn neus uit. Gelukkig heb ik mijn dochtertje die ik wel moet vermaken waardoor ik niet helemaal gek word van het wachten!

Jola: wat raar dat ze jouw situatie nu niet als spoed bestempelen! Wat nou als je nu weeen krijgt, wanneer moet je dan je kies laten maken?? Ik vind het echt heel gek!

Leontien: Bij mijn dochtertje liep ik ook tot 41+3 wkn dus ik weet hoe je je voelt! Maar nu nog maar een paar dagen en je hebt je kleintje hoe dan ook vast!

12. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laurie, gefeliciteerd met jullie zoon. Hihi.....soms voel ik me zo dom....dan heb ik pas na een tijdje door wie wie is op Facebook!

Jola....wat vervelend van die kies zeg. Raar dat ze je laten lopen. Dacht dat tegenwoordig die verdovingen wel gewoon mocht terwijl je zwanger bent. Ik weet trouwens niet of het mag. Maar Bocasan helpt goed tegen kiespijn.

Bellabella, eigenlijk verveel ik me nog niet eens echt. Zeker niet als manlief thuis is. Want dan ondernemen we eigenlijk gewoon nog dingen. Even hierheen, even bij die en die langs. Alleen doe ik dat niet zo snel meer, maar toch.

Hier maandag weer controle....als hij morgen niet komt, wil ik wel voor het strippen gaan. Nog een week later op controle is er sowieso niet bij. Dus we zullen wel een plan de campagne gaan maken. Ben benieuwd. Maar ik hoop toch eigenlijk dat inleiden niet echt nodig is. Maar ja, hij moet er hoe dan ook uit!

13. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Gefeliciteerd voor de dames die ook al bevallen zijn.
    Hier ook slapeloze nachten en ons schatje meld zich ook vaak en slaapt vrij weinig. Heeft nog veel last van krampjes vooral snachts. Gelukkig manlief die erg goed helpt en afgelopen veelhulp in ziekenhuis gehad. nu lekker thuis en zal wel nog meer slapeloze nachten worden. Maar dat is ons prinsesje allemaal waard zo lief en schattig is ze. Zal ff een fototje posten :) En dan weer verder tutte met ons wondertje.

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Goedemorgen dames :)

@ iedereen die bevallen is van harte gefeliciteerd met jullie prachtige wonders! Want dat is het echt!

Zo heb even een om mijn verhaal te doen ;) dan sjees ik weer naar mijn dochter want ja ik kan niks anders doen dan verliefd kijken :)!

donderdag 9 augustus werd ik dus verwacht om half 8 in het ziekenhuis voor een inleiding. Dit ivm met gebroken vliezen maar de weeen kwamen niet! Rond half negen lag ik op de verloskamers ( er was helaas nog geen verlossing hoor ;)) en om 9 uur werd ik aan het infuus geprikt en allerlei andere toeters en bellen! Rond half 10 kwamen de eerste weeen, voelde als vervelende menstruatiepijn goed weg te zuchten dus! Om half 11 kwam de verloskundige een elektrode op het schedeltje plaatsen van de kleine, daardoor prikte ze dus de rest van de vliezen stuk, bleek dat ze ook in het vruchtwater gepoept had! Rond 11 uur kreeg ik helaas een weeenstorm die bijna niet weg te zuchten viel! Ben toen onder de douche gaan zitten want het was echt bijna niet te doen meer! rond 12.30 werd ik er onder weggeplukt :( heel gemeen haha! Vervolgens moest ik die rot weeen weer opvangen op het bed, toen kwam de vk langs en die ging eens voelen hoe ver ontsluiting ik had, nog maar een krappe 2cm en ik had het al zo zwaar, dus er werd besloten dat ik een epiduraal kreeg, meiden ik ben zo bang voor alles wat een naald heeft maar ik voelde er niks van en het was zo goed gezet dat ik de hele bevalling weinig last meer heb gehad van de weeen! Oh ja door de weeenstorm werd ik zo beroerd dat ik zelfs de verloskundige heb ondergespuugd haha! rond 21.00 had ik volledige ontsluiting maar mocht helaas niet mee persen, want het was zo druk op de verloskamers we bevielen geloof ik allemaal tegelijk dat ik het maar even op moest houden ;)! Mijn vriend heeft me hier zo dapper door heen geholpen mocht alleen de laatste perswee van hem wegduwen en de rest wegzuchten, was erg pittig om te doen, maar wel te doen! rond 10 voor 11 werd de deur opgengezwaaid en kwam de vk binnen gerend ik mocht eindelijk mee persen! Oh wat was dat fijn zeg eindelijk persen, het hoofdje was er eigenlijk zo door heen en oh wat brand dat maar ze vloog letterlijk de wereld op haha! 23.05 is mijn prachtige kleine Fabienne Elize geboren! Ze werd gelijk op mijn buik gelegd en wat er dan door je heen gaat is gewoon echt niet met een pen te beschrijven zo verliefd en zo trots je dan bent! oh ja ik ben er zonder kleerscheuren van af gekomen ;) dus daar was ik ook super blij mee! Heb een klein winkelhaakje maar dat mag geen naam hebben! Toch best knap hihi want mijn kleine meid is wel een stevige dame 3860 gram ;)

Daarna moesten we nog even in het ziekenhuis blijven dit omdat mijn vliezen dus stuk waren en er dan een kans op bactierie gevaar is! Gister ochtend zijn we huiswaarts getrokken! De kraamhulp is echt harstikke fijn ! We werden alleen helaas gister eind van de dag door de kinderarts gebeld dat ik wel de bacterie heb en dus heeft fabienne het ook! nu moeten we haar goed in de gaten houden of ze goed blijft drinken en haar temp niet hoger als de 37,5 komt of onder de 36,5! ik heb het hier over het streptokokken bacterie! Voor de rest gaat het hier erg goed, probeer er echt van te genieten dat de kraamhulp er is ! zal nu mijn kleine meid ophalen die ligt nog vredig te slapen ;)!

En meiden echt waar ga genieten van je kraamhulp en doe rustig aan met bezoek want het kan je echt slopen!

15. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames!

Hier even een kort berixht uit het ziekenhuis.
    Vrijdag is er na een heftige bevalling (verhaal volgt als ik thuis ben) besloten om ons kindje te halen via een keizersnede.

Om 20.53 op 10 augustus is onze zoon Luca geboren, met een gewicht van 3700 gram en een lengte van 55 cm!

We moeten iig nog tot maandag allebei in het ziekenhuis blijven, hij helaas op de couveuseafdeling, maar hopenlijk maandag allebei naar huis.

Dat was het voor nu even..
    Iedereen die bevallen is gefeliciteerd en die nog moeten heel veel succes!

16. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Meiden die bevallen zijn gefeliciteerd!! En geniet van jullie kroost! De kraamweek vliegt voorbij dus geniet!!

En wat een mooie plaatjes zie ik voorbij komen! Stuk voor stuk mooie baby's!

annet: weet hoe je je gevoeld hebt met die perweeen ophouden! Had dat bij jens op de 6 cm en toen moets ik 6 uur de persweeen ophouden totdat ik 10 cm had.

Miloe: meid hoop dat de keizersnede meegevallen is voor je. En dat je alsnog goed op je bevalling kan terugkijken.

Las iets over facebook? Hebben jullie een eigen besloten pagina of gewoon personen toegevoegd? Anders heb ik wel interesse haha

17. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marleentje, het is een besloten fb groep. Erg gezellig hoor.....al een maand of vijf. Stuur mij anders even een pb met je fb naam, dan speel ik hem even door aan de beheerder. Je mag mij ook gewoon toevoegen hoor: Leontine Meijer

18. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Scooby, wat een prachtige baby! Lekker van genieten hoor!

Annet, oef, dat was toch heftiger dan verwacht. Maar goed, je hebt er een prachtig prinsesje voor terug gekregen. En natuurlijk ben je verliefd op haar. En fijn dat de ruggeprik meeviel....het lijkt mij nog steeds niets haha....

Miloe, gefeliciteerd met Luca! Mijn neefje heet ook zo! Nu lekker van genieten.

Tja, en ik werd vanmorgen weer gewoon wakker....net als anders. Heb zelfs al dagen geen voorweeen of harde buiken gehad. Op zich wel prettig natuurlijk, maar toch. Morgen controle. Ben toch wel bang dat het allemaal nog potdicht zit en dat strippen ook niet gaat. Maar ik neem aan dat we nu toch wel iets gaan afspreken voor een inleiding. Ze kunnen me nu niet weer voor een week wegsturen.

Maar vandaag wordt een prachtige dag, dus daar gaan we lekker nog even van genieten. Ook geniet ik nog erg van de bewegingen in mijn buik hoor....dat ga ik zeker missen. Maar zelfs mijn collega's hebben baby al toegesproken, want last van evt jaarafsluitingen hebben we niet meer als hij jarig is. Hij mag nu echt komen.

19. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leontine, ik zou ook graag toegevoegd willen worden. Ben wat actiever op facebook dan hier :) .

20. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Leotine ik zou ook graag toegevoegd willen worden :)

Deel Deze Pagina