Hoi meiden, Allereerst de pas bevallen dames gefeliciteerd! Ik las ook over een facebook groep? Kan/mag ik daar ook aan toegevoegd worden? Dan 'durf' ik ook meer mee te schrijven omdat het niet openbaar is en kan ik ook mn meisje showen
Het Facebook groepje waar ik het over heb heeft een beheerder. Nu is zij al bevallen dus snel reageren, is er niet bij. En dat is natuurlijk logisch met zijn klein hummeltje. De groep heet augustus mama's 2012. Nu denk ik erover om een klein groepje ernaast te openen, ook besloten uiteraard. Maar ergens vind ik dat ook lullig voor de bestaande groep. Maar ik wil onze juli mama's niet buitensluiten. De naam augustusmama's is natuurlijk niet juist voor iedereen. Ik wil het verder ook luchtig houden hoor. Lekker kletsen over onze kindjes en foto's showen enzo. Problemen waar wr tegenaan lopen.....jullie kennen het wel. Staan jullie hiervoor open?
Eígenlijk hoor ik hier niet thuis want mijn bevallingsdatum is 19 augustus maar op dat forum wordt al maanden niks meer gezegd. Dus lees ik al een paar weken bij jullie mee. Alle dames die al bevallen zijn gefeliciteerd! En iedereen die net als ik nog moet bevallen succes we kunnen het. Leontine hopelijk mag je snel bevallen want zolang overtijd lopen lijkt me geen pretje! Gr coltje
Ik ga het gewoon doen.....dus de meiden die vandaag een pb hebben gestuurd, nodig ik uit voor het nieuwe groepje.
hier even bij bevallings verhaal heb er nu even de tijd voor: woensdag niet lekker elke last van hoofdpijn en misselijk. ik dacht ga even liggen gaat wel weer over, me vriend zei bel nu maar even de vk en vraag even en ik zei ik zie het nog wel even aan maar na aandringen van me vriend toch gedaan, ik moest maar even langs komen. dus wij er heen bleek idd bloeddruk te hoog, ook mijn urine laten controleren en zat een beetje eiwit in en had geen blaas ontsteking. toch werd ik voor controle door gestuurd naar ziekenhuis omdat ze toch wilde dat de gynocoloog er even naar moest kijken en er meer kijk op had. dus eerst weer naar huis voor de zekerheid spullen maar meegenomen je weet maar nooit. en daar werd ik gebloedprikt,controle bloeddruk die was nog steeds hoog en moest weer urine laten controleren. ook werd er een echo gemaakt en een ctg en daarna was het wachten op de uitslagen wij dachten zelf ik mag wel naar huis maar rond 20:00 kregen we de uitslag ik moest blijven. dat kwam even als een bom op mij en was even helemaal van slag. ze wilde niet langer wachten omdat ik al bijna uitgerekend was en ze niet wilde dat er met mij en de kleine meer complicaties zouden optreden. ook bleek me nieren een opdondertje te hebben gehad. ook zeiden ze die avond dat er misschien sprake zou zijn van inleiden de volgende dag of ik dat ook wilde nou maar al te graag want was het helemaal zat. de volgende ochtend rond half 10 kwam de gynocoloog met het nieuws we gaan je inleiden met gel ik dacht prima, werd verhuisd naar een andere kamer waar ik alleen lag en tot rust kon komen. gynocoloog had me ingeleid en rond half 1 smiddags begon ik het al te merken dat er al wat ging gebeuren in me lichaam, halve wege de middag nog lekker onder de douche gegaan omdat ik ontzettend last van me rug had. einde van de middag begin van de avond waren mijn weeen weg helaas ik dacht dit word een lange zit voor ons en nachtwerk. me vriend is blijven slapen en we zeiden rond 23:00 we moeten maar wat proberen te slapen echt slapen doe je niet maar deed ons wel even goed, rond 0:30 wou ik me omdraaien ik begon ineens de zweten en kreeg een beste wee waardoor ik ineens voelde dat me vruchtwater was gebroken, ik mijn vriend wakker maken en die schrok nogal wat dat hij er beroerd van was! hihi.... iemand erbij geroepen en gelijk aan de ctg waren ook beste hevige weeen die ik had en de tijd ging maar niet voorbij. rond 7:30 kreeg ik persdrang ik maar moest ze maar weg blijven puffen. om 8:00 hielt ik het echt niet meer en werd ik naar de verloskamer gebracht gynocoloog gevoelt hoeveel ontsluiting ik had en dat was 7 cm helaas wou de ctg niet echt mee werken omdat ik persee elke x op mijn zij wilde liggen omdat ik de weeen beter op kon vangen, ook heb ik een catheter gehad omdat ik niet op commando kon plassen en moest op me linkerzij gaan liggen omdat het bij 7 cm ophielt. kreeg ook 2 homopatische pilletjes en 2 prikken in mijn bil gehad om de heftige weeen niet echt voelde ook nog infuus gehad om weeen op te wekken. om 10 uur hield ik de persdrang niet meer tegen maar mocht nog neit omdat het 9 cm was maar moest wachten tot half 11 was het dan nog geen 10 cm dan had ik een keizersnede gemoeten maar ik mocht om half 11 eindelijk persen. me vriend heeft ook meegeholpen en en hielt me goed op de hoogte. en om 11:50 was ze er dan eindelijk. en ik zelf ben niet uitgescheurd en geen knip of wat dan ook, 2 kleine schaafwondjes die ook niet gehecht hoefte te worden. dus was helemaal blij. ze zeiden ook jij hebt het volgens het boekje gedaan haha. toen moest de plancenta nog had er een half uurtje voor maar die wou niet loslaten 5 min voor de half uurtje kwam hij gelukkig los anders had ik als nog naar de o.k gemoeten. de kleine wou ook gelijk aan het borst en dronk goed dus was helemaal trots. de gynocoloog wilde haar al mee naar huis hebben zo mooi kindje vond ze het ahha... ze hielt de temp ook goed vast en we mochten de gelijk de volgende ochtend lekker naar huis! en ze doet het nog prima... ze is een heel tevreden meisje en iedereen is verliefd op haar vandaag 2 de dag alweer kraamhulp vliegt voorbij maar wel lekker..! met mij gaat het ook allemaal erg goed...
is de bevallingslijst ook bij gewerkt? weet zelf niet hoe ik het voor elkaar krijg met de kleuren zou iemand het bij willen werken?
Ff vlug berichtje: gisteren om 17.36 zijn wij de trotse ouders geworden van C.onnor J.ay. Hij weegt 3520 gram en alles gaat goed met ons! Meer info volgt nog wil de naam graag niet in de lijst
Jeetje Yara, dat moet enorm snel gegaan zijn dan! Maar natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie mannetje. Leuke naam ook! Lekker van genieten.
Yara en andere nieuwe mama's: GEFELICITEERD! Geniet lekker van deze tijd met jullie kleintjes! Ik had ff een vraag: wanneer stellen jullie je eigen ouders op de hoogte? Doe je dat bij de eerste wee, verderop in de bevalling of pas na de tijd? Ik heb de hele tijd gezegd dat ze het pas na de tijd te horen krijgen maar twijfel nu toch...ben benieuwd wat jullie doen/gedaan hebben.
wij hebben verteld dat ik ingeleid werd dus die hebben ook 2 dagen in spanning gezeten maar belde af en toe even.. en toen ik bevallen was hebben we iedereen gebeld (ouders,schoonouders,zussen en zwagers)
Hallo allemaal, Was ik weer even. Yara gefeliciteerd! Lekker genieten. Hier gaat het weer wat beter, heb vrijdag nog flinke jankbuien gehad, en wil nog steeds heeeeellll graag en heeeellll snel bevallen, hopelijk nog voor dinsdag als ik waarschijnlijk gestript word. Vandaag lekker van de zon genoten en net even op de fiets geweest. Gelukkig krijg ik super veel steun van mijn vriend, en mag ik klagen, zeuren en huilen wat ik wil! En ja we lachen ook nog steeds hoor! Tja het blijft afwachten, morgen weer vk en dinsdag 41 weken dan willen ze wel strippen, zie er best tegen op, heb nog nooit inwendig onderzoek gehad, en dus geen idee hoe dat voelt ofzo, maar een pretje lijkt het me niet. Ik weet het tijdens de bevalling moeten ze ook onwendig, maar daar heb ik mezelf op voorbereid, en hoor je van alle kanten dat je dat niet meer voelt dan, dus ben benieuwd. Wij willen ouders eigenlijk pas inlichten als de baby er is niet tijdens de bevalling, ben nu zelfs al aan het nadenken hoe we dat doen als we wel ingeleid moeten worden, liefst zeg ik dan ook niks, wil het zo graag SAMEN doen zonder dat anderen ervan weten en thuis zitten te wachten, maar ja ik loop nu wel anderhalf week op de zaak vooruit, hopelijk gebeurt er nog wat voor die tijd Verder bekijken we alles nu per dag, en dus ook mijn humeur, tja kan er weinig aan doen. Hebben meer hier last van??
Yara! Gefeliciteerd! Dat is snel gegaan dan, toch??? Aug. baby: sterkte met het gedudlig afwachten. Het strippen valt echt mee hoor! Even ergens anders aandenken. (Misschien het beste om aan je baby te denken die je dan binnenkort echt mag vasthouden!?). Nog maar maximaal 9 dagen!
Nou ja geduldig Bellabella ik doe mijn best haha, maar geduld heb ik niet zo heel erg Ben benieuwd hoe het gaat voelen. Als het goed is mag het gewoon thuis, dus dat is wel fijn, in eigen omgeving!
Thuis bevallen is heerlijk! Mijn eerste is thuis geboren en ik hoop deze ook... Fijne intieme sfeer. Wel denk ik, dat ik, als ik wel naar het zh was gegaan ik wel een ruggeprik oid had genomen (nu echt geen optie en van te voren duidelijk aangegeven dat ik geen pijnstilling wilde). Maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat je ervoor zwicht tijdens de heftige weeeen. Aan de andere kant ben ik zo op mijn eigen dat ik me ook kan voorstellen dat als ik naar het zh was gegaan of komende bevalling ga, mijn weeen zouden afzwakken van de stress en de nieuwe omgeving e.d en dat ik dan aan de weeenopwekkers zou moeten...