Aug.baby.....wij lichten onze ouders in als we naar het zkh gaan. Dat wilden ze graag en ik wil ze even kunnen bellen als ik dat nodig vind. Als hij geboren is, dan bellen we als het uur skin to skin voorbij is. Of we willen iig pas bezoek als ik er weer fris en fruitig bij lig zeg maar.
@Yara, van harte met de geboorte van jullie manneke! @Aug. baby, wij lichten de naaste familie pas in als de kleine er is. Dan is 't even afwachten hoe alles gegaan of we ze al in 't ziekenhuis ontvangen of gewoon lekker thuis. Zal ook aan 't tijdstip van bevallen liggen. Hier vanmiddag weer even een flinke dip. Komt denk ik omdat ik de afgelopen dagen, dus echt geen voorwerk meer gehad heb, terwijl ik dat de afgelopen 1,5 week wel met regelmaat heb gehad. Wel fijn dat ik me lichamelijk weer wat heb kunnen opladen dmv goed slapen maar ben 't beu. Ik verveel me momenteel echt te pletter. Maar ja we houden nog maar even vol er zit niets anders op.
Ik heb ook zo'n dag vandaag. Ook ik heb al dagen geen voorwerk gehad. En daarbij heb ik sinds vanmiddag knallende koppijn en ik nies me echt de rambam. Echt strontverkouden hier. Verbaas me er echt over dat mijn vliezen er niet van breken.
Oh meiden, we zitteb echt in de laatste loodjes en die zijn zwaar! Ik heb net zo'n baaldag als jullie... Mn hubbie is werken vanhalf 2 tot 10, gister ook al, dus zit constant alleen. Dingen ondernemen lukt me echt niet meer, dus ik voel me zo enorm eenzaam! Morgen naar gyn, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Hoop zo dat de kleine zich snel meldt! Overtijd zijn is echt shit!
Sorry dames, ik heb amper tijd om bij te lezen .... het ging goed .... maar nu even weer heel onrustig met veel huilen-krampjes-voeden .... wij zitten nu op dag 10 .... zullen dan wel de regeldagen zijn @yara: gefeliciteerd met manneke. prachtige naam. geniet ervan. @alle nieuwe mama's die ik nog niet heb gefeliciteerd: Hierbij van harte! @alle mama's to be: Nog even volhouden. Een fijne bevalling toegewenst Kan iemand het lijstje even weer bijwerken en vooraan zetten aub. Ik kon hem zo gauw niet vinden. dikke knuf voor allemaal
Bij de eerste hadden we onze ouders vooraf verteld dat we ingeleid zouden worden. Dat duurde in totaal twee dagen. En in de tussentijd hadden mijn schoonouders zich zo zenuwachtig zitten maken, dat ze uiteindelijk maar gewoon besloten om naar ons toe te komen. Heel fijn als tijdens je bevalling ineens je schoonouders voor je neus staan (NOT!). Mede daarom (en omdat mijn moeder zich de afgelopen tijd nogal opdringerig gedraagt), gaan we dit keer iedereen pas inlichten als de bevalling voorbij is en ik mezelf weer even heb kunnen opfrissen. Verder hier een rustig dagje. Vanmorgen even bij mijn schoonzus geweest, zij heeft 2 weken geleden een dochter gekregen. Het was allemaal zo heerlijk herkenbaar Dat kleintje doet niet veel meer dan eten en slapen, maar daar kun je de hele dag toch wel zo ontzettend druk mee zijn Mijn avond is trouwens begonnen met een beetje buikpijn. Niet heel erg, maar toch wel een buikpijn die ik normaal niet heb. Probeer mezelf voor te houden dat het mijn darmen wel zullen zijn, maar toch...
@jola; spannend zeg... hopen dat het wel iets is en het lekker door gaat zetten! Oh wat vreselijk als ineens je schoonouders daar zijn... daar zouden de weeen toch spontaan van stoppen.. Kan me voorstellen dat je nu dan achteraf pas belt.. @Puschel; zielig lijkt me dat, als je kleintje zoveel huilt... lekker veel knuffelen dan maar.
Yara en andere mama's super gefeliciteerd! de jongens zijn in opkomst!!! @wachtende mama's kop op meiden lijkt me erg zwaar het einde is in zicht... @hier gaat allemaal goed yara slaapt goed heeft alleen erg last van het poepen daar is ze dan ook een paar uur mee bezig. Vandaag was ze wel wat sloom werd ook niet wakker voor de fles dus was in staat om ha te bellen maar vanavond "gelukkig" weer huilen. Ze verslikt zich alleen steeds in de fles... weet ook niet zo goed wat we daar tegen kunnen doen...
Yara: gefeliciteerd met jullie wonder! Rustig aan en probeer te genieten van deze bijzondere tijd! je bevallingsverhaal horen we later nog wel he? Over (schoon)ouders inlichten: wij bellen na de bevalling als alles weer rustig is. Dus nadat de kleine aangekleed is en gedronken heeft. Meestal wordt je zo snel naar huis gestuurd dat ze bij mij niet in 't ziekenhuis langskomen maar thuis (ze wonen een paar straten verder). Maar mocht ik moeten blijven dan bel ik nadat ik mezelf opgefrist heb... Mijn ouders bel ik bewust niet zodra de bevalling begint. Mijn moeder is zo een zenuwpees dat ze gaat lopen ijsberen en piekeren tot ze hoort dat de kleine er is... doe ik haar niet aan en heeft ze ook nadrukkelijk om gevraagd Mijn zusjes laat ik het wel meteen weten dat de bevalling begonnen is. Die vinden dat fijn en bovendien moet een van hen mijn peuter komen ophalen of hier in huis blijven bij haar zodat wij naar het ziekenhuis kunnen... Vandaag is mijn uitgerekende datum en ik had me vanmorgen voorgenomen dat ik me niet druk ga maken en er geen baaldag van ga maken.. Ik heb dus een heerlijke dag gehad in de achtertuin. Genoten van het zonnetje en rustig aan gedaan. Mijn nieuwe instelling: het kan inet langer dan 2 weken duren en intussen nog even genieten. Als we 'de datum'een beetje loslaten en ons met andere dingen bezig houden dan 'wanneer komt het nou?'komt het vanzelf wel goed!
@ Leontine; waar doe jij dat scrappen online? Ik heb nu ook zoveel ruimte nodig om alles uit te stallen en met een peuter om je heen werk je ook niet echt fijn. Ik wil dat digitale ook wel eens proberen, want denk dat ik straks met 2 helemaal geen fut meer voor heb om het op papier te doen.. En hou nog even vol meid!
Salima, ik doe dat met photoshop. Mijn kits koop ik online in Amerika. Vooral bij Sweet Shoppe Designs. Kijk anders eens op mijn blog. Daar zet ik op wat ik maak. Www.leontinetisseur.blogspot.nl Karin, lastig die regeldagen, maar ze horen er helemaal bij helaas. Gelukkig duurt het vaak maar even toch? Mijn moeder wil juist wel gebeld worden. Maar ik heb ze op het hart gedrukt dat ze echt pas mogen komen als we ze weer bellen. Ik moet sowieso nog zes uur na de bevalling in het zkh blijven.
pushelL wat vervelend dat je kleintje zo huilt. Voor de krampjes kan ik je de druppels sab simplex adviseren. Werkt erg goed. Ze hebben dan 1 a 2 dagen iets meer last maar zijn er daarna vanaf. Het zorgt ervoor dat ze de lucht uit hund armen kwijt kunnen. Heb het bij Jens gebruikt en nu weer! Werkt geweldig! Je kunt het alleen kopen in duitsland. Weet niet of dat haalbaar voor je is? Anskev en leontine: meiden ik gun jullie zo jullie kleintje! Wat kan overtijd zijn toch vervelend zijn. (bij jens ook bevallen bij 40.6) Al denk ik nu soms wel van was ik nog maar zwanger en kon ik het overdoen! Die eerste weken gan zo snel. Morgen is hij alweer 3 weken!! Nannie: ik weet niet welke fles je gebruikt. Maar daar kan het ook aan liggen dat je meisje zich zo verslikt. Bv avent flessen hebben in verhouding een groot gat in de speen zitten... Hier gebruik ik dr brown flessen en dat werkt hier een stuk beter. Heb ook difrax geprobeerd (vond ik er leuker uitzien haha) maar die trok hij telkens vacuum en had meer krampen en liet er veel voeding naats lopen. Nu drinkt hij lekker rustig en gaat het een stuk beter met de dr brown flessen. Salima: ik denk wel dat je denkwijze de beste is op dit moment! Postitief erin staan en genieten van de zwanegre tijd die je nog hebt!!
@marleen Haha, mijn ouders zijn net vandaag (ze wonen in d'land) bij ons gearriveerd. Net te laat voor Jou tip,maar toch bedankt. Ik hou het nog steeds op een regeldag. Die zou dan uiterlijk morgen over moeten zijn. Gelukkig komen ze morgen van het cb voor de intake. Die kan ik dan gelijk om raad vragen als het toch niet over is. Truste allemaal, en hopelijk werk aan de winkel voor Leontine an anskev.
Nou, die hoop is voor mij alweer gevlogen. Geen enkele activiteit vannacht. Merk alleen zelf dat ik steeds minder draai, waardoor ik toch brakker wakker wordt omdat je rug zeer gaat doen. Plus dat zweet zich ophoopt onder je en het dus nog warmer voelt dan het al is. Maar ben allang blij dat ik er niet wakker van word. Om half 11 naar het zkh. Moeten eerst even bellen of ze niet weggeroepen zijn. Hoop het niet. Hoe eerder ze strippen hoe beter wat mij betreft. Ben er nu wel klaar mee.....
Stertke Leontien, het valt echt mee! Bij mij ook stil vannacht, voorweeen daargelaten, word er gek van.
Ach, voor het strippen ben ik niet bang. Ik heb vaak genoeg een inwendig onderzoek gehad om me daar druk om te maken. Ik ben alleen bang dat ik me laten overrulen vandaag.....dat ik toch moet wachten tot vrijdag. En als het inleiden dan nog twee of drie dagen duurt, ben ik alsnog zowat een week verder. En daar zit ik echt niet op te wachten...
Succes leontine! Laat je niet gek maken, en vertel gewoon wat JIJ wilt jij bent zelf de baas. Blijft gewoon balen dat het niet zelf op gang komt. Hier ook weer "normaal" wakker geworden, zo naar de vk en dan zien/horen we wel wat we gaan doen.
@ yara gefeliciteerd meid met jullie zoon, wat is dat nog snel gegaan bij jou zeg! @ leotine meid wat vind ik het knap hoe je hier mee omgaat nog steeds erg positief! Echt proberen op je strepen te staan vanochtend! @ hier hier gaat het best erg goed, we mogen zeker niet klagen, al heeft mevrouw een beetje last van krampjes dus gebruik nu eerst infacol kijken of dat helpt! Ze komt tot nu toe 1x in de nacht voor een voeding! Overigens geef ik flesvoeding! Zijn de moeders die al bevallen zijn wat te spreken over difrax? Fabienne had wat moeite om goed vacuum te zuigen bij de flessen van avent en andere flessen die dikker zijn! Voor de rest vind ik het heerlijk om lekker te tutten en te knuffelen! Maar eerlijkheidshalve vind ik het soms ook pittig, mijn lichaam functioneert helaas nog niet echt en van onder doet het ook best wel pijn ook al ben ik niet ingescheurd of geknipt! Dus het roze wolk gevoel is zeker aanwezig maar wennen is het ook echt ! Zal nu douchen want de kraamzorg komt zo !
leontine: succes en inderdaad gewoon duidelijk aangeven wat je wil! Annet: hier waren we niet echt tevreden over de difrax. Vaak vacuum zuigen en wij vonden de fles erg lekken! Overgestapt op dr brown flessen (hadden we bij jens ook) en dat werkt hier super!!
Zo, eindelijk weten we iets....morgenochtend mogen we ons melden voor inleiding. Strippen deed hij daarom liever niet meer. Hij gunde me nog een goede nachtrust. Ze gaan dus morgenochtend eerst kijken of de mond verstreken is. Als dat zo is, breken ze mijn vliezen en krijg ik een infuus. Is dat nog niet zo, dan krijg ik tabletjes en breken ze de vliezen pas woensdag. MAAR......woensdag max is het zover. Ik ben echt blij, maar ook nerveus......hihi. Ga maar wat vroeger naar bed vanavond, want we moeten vroeg op!