1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coltje

coltje Lid

17 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leontine gefeliciteerd hij is er dan eindelijk, je lange wachten is beloond ;) leuke naam ook van jullie kleine man

@ miloe gefeliciteerd met de geboorte van jullie luca erg leuke naam ;)

Al die tips van iedereen zijn super handig

2. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hij was 3410gr. Netjes voor een "suikerbaby" toch.
    Met bijvoeden doet hij het echt super! Glucosewaarden zijn nu prima. Straks nog een keer prikken. En voor de zekerheid een nachtje overblijven.

En oh....wat smaakt die appelsap goddelijk :D

3. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik kan het niet laten ook al is het niet de beste kwaliteit....

Bijgevoegde bestanden:

4. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik heb het overleefd! Twee hele dagen alleen met mijn peutertje. Het was even afzien (vooral dag 2, toen hij zich toch wel behoorlijk begon te vervelen), maar we hebben het gered. Mijn vriend doet hem nu in bad, dus heb ik even tijd om hier bij te lezen en te reageren.

Ten eerste natuurlijk alle nieuwe ukjes, wat gaat het hard! Alle nieuwe moeders heel erg gefeliciteerd!

Zijn er ook nog meiden die nog niet bevallen zijn? Heb het idee dat ik alleen nog maar bevallings- en babyverhalen lees. Niet erg hoor, leuk juist al die hummeltjes, maar het begint steeds meer op te vallen dat ik nergens meer over mee kan praten. Ik wil ook bevallen! :(

5. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    Heb m gelukkig even kunnen wegleggen in zn voedingskussen in de box :D
    @bellabella, thnx voor de tip! Had ook een topic geopend en idd die tip gekregen! Denk dat ik idd een draagdoek ga halen!

@puschel, nog een lotgenoot! Het is frustrerend he? ze liggen dan zo lekker bij je te slapen en zodra je ze neerlegt, kronkelen en armen bewegen...baby wakker en huilen!! Ik heb nu het trukje om hem in het voedingskussen in de box te leggen. Zo lijkt het nog alsof hij wordt vastgehouden, beperkt in zijn bewegingen. Ook kreeg ik de tip in het topic wat ik heb geopend om een hangmatje op te hangen in de box, misschien ga ik dat ook eens proberen!
    Je ouders bedoelen het natuurlijk goed maar kan me voorstellen dat je niet op dat soort adviezen zit te wachten als je al jezelf moedeloos voelt!

@annet, ja we hebben van de ha abc dopholus gekregen voor zn darmflora en we hebben infacol gebruikt maar dat werkte niet dus nu sab simplex. En we hebben een medicijn voor zure oprispingen omdat hij zoveel spuugt door de krampen en dat zuur is niet goed voor zn slokdarm.
    Ja ik zit er idd aan te denken om ook overdag de puckababy te gebruiken maar ik ben misschien een beetje te hoopvol dat hij het nog gaat leren om zelf ook even te slapen zonder. Misschien stom maar ik wil echt heel graag dat hij gewoon ook zonder kan slapen!!

@fokje, wat fijn dat nynke het zo goed doet!! Als ze zo lang zonder doet, heeft ze dan niet zoveel honger dat ze na de fles van half 5 niet meer in slaap komt? M heeft dat volgens mij wel. Als we te lang wachten, valt hij niet meer in slaap na de fles. Daarom maken we m ook wakker na 4 uur ong. Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang hij zou slapen als we m niet wakker maken. Hebben we 1 nacht gehad, tot half 5. Maar toen was hij dus niet meer verzadigd na de fles haha

@annet, M zit nu op 100 cc water of 110? haha weet het niet zo goed (man maakt altijd de flesjes en ik doe de luier en de fles geven :) ). We doen soms 10 cc extra omdat hij zo'n last van ontlasting heeft. Volgens mij is het elke dag 10 erbij tot de kraamzorg weggaat. Dan mag je door tot 100/110? M heeft een aantal dagen genoeg gehad aan 90, want hij liet de rest staan dus we hebben een aantal dagen 90 gehouden.

@gewicht, M was bij geboorte 3760, na een week kraamzorg 3680 en dinsdag gewogen op het cb en toen woog hij 3950.

@miloe, gefeliciteerd nogmaals en fijn dat jullie thuis zijn. Gelukkig krijg je nog even extra kraamzorg! Hoop dat je je snel beter voelt! Is lastig he, als je dingen wilt doen maar lichamelijk niet zoveel kan! Ik vond het ook lastig met huilen van M. Dan kon ik niet zo goed opstaan en moest mn man gaan, terwijl ik eigenlijk ook zelf wou gaan!

@leontine,nogmaals gefeliciteerd! en wat een schatje is het! zo zoet aan het slapen!

@jola, fijn dat het gelukt is alleen! Kan me voorstellen dat je nu ook wel wilt bevallen!! Hopelijk gebeurt het snel!

@wandelen, is er al een mama gaan wandelen met de kleine? M vindt het heerlijk in de maxi cosi maar de reiswieg..? Hij heeft de hele weg gehuild! Hopelijk moet hij gewoon nog wennen en misschien lag hij ook te plat voor de reflux?

6. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leontine, nogmaals gefeliciteerd! Klinkt als een goeie bevalling, fijn!! En wat een mooi ventje :)

Hier was mijn kraamhulp trouwens ook niet voor infacol enzo, zij noemde het "voedsel verwerken" en daar kunnen ze nou eenmaal wat last van hebben in het begin. Maar j. heeft het nu niet heel erg meer, het was ook wel te doen. Hier was het CB ook al geweest, hij weegt nu 4060 gram! Goed gegroeid dus, want hij woog 3740 :) Best trots dat hij zo lekker groeit van mijn melkie ;)

7. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Wandelen vind Morris echt te fijn!! Ga nu elke dag een stuk te lopen met de wandelwagen :) Ook maxicosi in de auto vind hij helemaal te prima. We zijn na 12 dagen al naar mijn zusje geweest die was bevallen (een reis van anderhalf uur).

@libra: hmm... Nu twijfel ik weer... Maar ik vind het zooo zielig als ie met een tomaatrood hoofd en gebalde vuistjes ligt te kronkkelen en echt laat zien dat ie buikpijn heeft... Ik zal eens aan mijn mams vragen wat voor tips zij heeft ;)

8. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als een baby echt extreem veel last er van heeft zou ik ook wel wat geven hoor. Maar als het alleen bijv. in de avond of nacht even is niet. Ik ben er juist heel relaxed onder, mijn kraamhulp zei echt zo van, ja maar dat is heel normaal dat een pasgeboren baby nog wat last heeft van de melk die door zijn net in werking gestelde darmpjes razen. Geef je te gauw wat dan wennen die darmpjes ook niet zelf aan de melk zeg maar. Dus wij namen het maar voor lief dat hij in de nacht vooral de eerste 1,5 week, snachts echt ook last had. Pink in zijn mondje hielp ook wel tot hij sliep. En een lekkere douche met papa of een badje vinden ze vaak ook erg lekker als ze krampjes hebben! (of een warm kruikje tegen het buikje?) Hier gaat het nu snachts wel goed. Af en toe nog eens een krampje. Maar nogmaals als je baby echt uren achter elkaar last heeft zou ik wel wat geven!

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Leontine, van harte gefeliciteerd meid! Wat een mooi mannetje om te zien.

10. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Eindelijk is hij er! Gefeliciteerd! En nu lekker genieten van jullie mooie mannetje!

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Leontien: gefeliciteerd!

Jola81: je bent niet de enige hoor! Ik ben er ook nog.. Ik heb ook peutertje rondlopen die erg energiek is dus moet ook van alles ondernemen met haar. Erg vermoeiend maar geniet er gelukkig nog wel van.

Beebje: Ik had echt zoveel aan die draagdoek. Ik heb nu dan ook een geweven doek en een bandolino erbij gekocht. Mocht het niet werken kan je ook een puckababy proberen; een slaapzak waar ze hun armpjes in hebben en zichzelf niet wakker kunnen "slaan". Soort van los inbakeren en erg makkelijk in gebruik. Hier was het de oplossing bij het wegleggen (draagdoek kan nou eenmaal niet altijd...). Mijn dochtertje huilde trouwens ook altijd in de reiswieg. Sommige mensen zeggen dat een handdoekje onder het hoofdje onder de matras helpt zodat ze niet helemaal plat liggen (bij mij overigens niet geholpen).

12. Salima

Salima Actief lid

17 aug 2008
    145
    1
    18
    Vrouw
    Leontine; gefeliciteerd met jullie wonder! Wat een dotje zeg, nu genieten!

Jola81 en BellaBella; volgens mij zijn we nu lotgenoten. Hoe houden jullie de laatste loodjes vol? Ik heb ook een peuter rond rennen, maar geniet gelukkig van de luxe van een tuin...Ik had vanmorgen wel echt even een dip. Was het zo zat, heb echt even flink zitten huilen...nu hoop ik de komende dagen weer positief kan zijn pff

13. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Oh gelukkig, ik ben nog niet alleen :D
    Wat toevallig dat we allemaal nog een peuter hebben rond hobbelen.

Mijn zoontje gaat normaal gesproken gewoon naar zijn gastouder (wel veel kortere dagen), omdat hij zich suf verveelt met mij alleen ;). Maar zij heeft nu vakantie en omdat ik toch verlof had, had ik (begin dit jaar, toen ik nog soepeltjes rondhuppelde) aangegeven dat we niet naar haar vervangster zouden gaan. Nu toch maar regelmatig opa's, oma's, ooms en tantes ingeschakeld om hem even 'uit te laten' of om te logeren. Ik blij, hij blij, zij blij :)
    Verder hebben wij ook een tuin waar hij zich goed vermaakt en waar met warm weer een zwembadje staat (waar ik dan natuurlijk meteen met mijn voeten in zit :D).

Ik moet zeggen dat die laatste loodjes me dit keer wel wat zwaarder vallen dan de vorige keer, omdat je niet altijd rust kunt nemen wanneer je dat zou willen. Maar aan de andere kant zorgt mijn kleine man er wel voor dat de tijd voorbij vliegt (meestal dan, de achter-het-behang-plak-momenten niet meegeteld :cool:), wat het allemaal weer wat draaglijker maakt.

14. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej meiden... Gisteren ochtend om 9.23 is erg snel Sophie geboren. Om half 9 had ik nog maar 5 cm ontsluiting en om 5 voor 9persdrang. Ja hoor bleek 10cm te hebben. Om 9.15 bleek onze meid het niet zo leuk te hebben dus moest ik haar zsm eruit persen. Anders zou ik een knip krijgen.. Brrr 7 min later was ze er.. Zal binnenkort alles vertellen.. We gaan nu even verder slapen. Als goed is half 10 naar huis...
    Leontine van harte met je mannetje..15 aug... Prachtige datum om mama te worden!

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he beebje 2012
    gisteravond had ze half 11 de laatste fles (ze krijgt 90 drinkt dit nog niet allemaal op ivm hardnekkig spruw) en vanmorgen om half 5 was ze er ze heeft toen maar 60 gedronken en ze begint nu(7 uur) weer een beetje onrustig te worden dus zo maar weer wat drinken.

leontine wat een prachtige baby!!! en een mooi gewicht al helemaal voor een suiker kindje!!! genieten meid

16. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nath, gefeliciteerd met Sophie! En ik dacht dat mijn bevalling al snel verliep. Maar je hebt gelijk! 15 augustus was een prachtige dag om te bevallen.

17. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nath van harte gefeliciteerd met jullie meisje!

Hier overigens ook nog iemand die nog rondloopt met een dikke toeter hoor! Alleen heb ik de "luxe" dat 't ons 1e kindje is dus kan ik mijn aandacht op mezelf richten. Morgen voor de 1e keer naar 't ziekenhuis voor een ctg en vruchtwatermeting omdat we zaterdag alweer op de 41wkn zitten. Dan als uk er nog steeds niet is om de dag weer terug voor extra checks en zal er indien nodig volgende week ingeleid gaan worden. Dus hier nog max. een week uitzingen zullen we maar zeggen, en alles wat die kleine eerder komt is mooi meegenomen!!
    Heb me er nu ook maar volledig bij neergelegd dat we nog een weekje zo door moeten en moet zeggen dat ik daar wel ook weer nieuwe kracht en energie uit kan putten!

18. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ja hier nog een bolle buik :( Ben er wel helemaal klaar mee en wil nu toch ook echt bevallen!
    Vanmiddag afspraak bij de gyn en hopelijk mogen wij dan morgen, wou eerst het weekend weer afwachten, maar ben bang dat ik weer in een dip kom.
    Hopelijk is er plek morgen.
    Succes nog even andere bolle buikjes ;)
    En straks ook eindelijk heerlijk genieten van de kleintjes!

19. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Nath: gefeliciteerd met Sophie, ben benieuwd naar je verhaal.

Zo te zien nog steeds behoorlijk wat dames die aan het wachten zijn...
    @ Salima: ik ga vaak naar het strandje hier in de buurt of naar de speeltuin ook met een strandje en water. Ik heb vandaag een erg goeie dag moet ik zeggen, zo even boodschappen doen, een boek kopen en dan weer naar de speeltuin met haar. Maar ik ken je gevoel hoor, helemaal voor het slapen gaan! Tuintje is hier ook fijn alleen dat vindt mijn dochter saai!

@Jola: fijn dat je zo vaak "gebruik" kan maken van je familie! Morgen wordt mijn dochtertje ook weer meegenomen door mijn schoonmoeder: iedereen blij! Ik vind deze zwangerschap ook zwaarder dan de eerste. Ook omdat ik weet wat er komen gaat kwa bevallen waardoor ik me elke dag op maak voor een soort wedstrijd van de Olympische spelen, die dan toch niet door blijkt te gaan (inspanning, pijn, vermoeidheid e.d). Dit werkt psychisch zwaar bij mij, een soort constante paraatheid om te gaan presteren...

@aug. baby, sterkte met de afspraak, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom er zoveel verschillen zijn bij de VK-en en gyns. Ik word pas met 41 wkn precies gestript en dan pas met 41+3 echo bij gyn om placenta en vruchtwater te controleren en bij 42 wkn pas ingeleid. Niets eerder, geen toucheren oid. Ik hoor hier van vrouwen die met 38 wkn al getoucheerd/gestript worden, al met 40 wkn een echo krijgen om placenta te controleren en eerder ingeleid worden. Waarom dat verschil (behalve natuurlijk medische indicatie, maar als die er niet is?)

(Banner klopt overigens niet, ik ben nu 40+3 dgn: 13 aug was ik uitgerekend)

20. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    @Bellabella, ik vroeg me dat ook vaak af.
    Bij mij was dat ook zo en zou ik pas morgen naar de gyn gaan, maar ik zit er zo doorheen, veel huilbuien en kan gewoon niet meer. Dus maar aangedrongen dat ik nu wel echt naar de gyn toe wil, ookal wou ik zo graag een thuisbevalling.
    Natuurlijk afwachten wat de gyn ervan zegt.
    Strippen deden ze ook echt niet voor 41 weken.

Deel Deze Pagina