1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk te horen dat je borsten het even goed wel doen Leontine!
    Ben je dan niet benieuwd of BV als nog zou lukken? Misschien kan je het wel combineren? Toch wel jammer dat ze in het ziekenhuis niet wilden proberen. Proberen kan altijd zou ik denken. Maarja snap ook wel dat als het nu gewoon lekker gaat je niet wilt switchen, het is al moeilijk genoeg om een beetje een ritme te vinden :)

Leuk dat je alles gaat opschrijven trouwens! Ik zei dat ook steeds, ik bleef er maar over praten, en zei steeds maar, ik moet het echt even opschrijven allemaal want ik ga het vergeten! Nog steeds heb ik het niet gedaan, nou ja wel hier op het forum, dat was wel aardig uitgebreid. Ik heb ook een leuk babyboek gekregen waar je de eerste jaren alle hoogtepunten en bijzonder dingen in kan schrijven en bewaren. Zitten leuke envelopjes in waar je ook spulletjes in kan bewaren.

Hier slaapt hij trouwens het meeste van de tijd in bed tussen ons in. Hij begint vaak wel in zijn wieg of in de kinderwagen. Daar slaapt hij lekkerder in dan in zijn wiegje(en ik had hem nog wel zo mooi gepimpt!). Als hij dan in de nacht wakker word voor voeding blijft hij daarna gewoon in bed. Hij slaapt dan naast mijn hoofdkussen en ik heb een kussen onder zijn voetjes, en als ik op mijn zij lig heb ik die ook nog tussen mijn benen.

Oh ja ik heb echt onwijs veel foto's gemaakt, en wil daar nu maar alvast een fotoalbum van gaan maken(van de eerste maand). Zo'n fotoalbum die je met een programma kan maken en die je dan bij de hema kan ophalen bijv. Maar hebben jullie misschien ervaring met fotoboeken maken? Je hebt zoveel, hema, kruidvat, albelli. Wat is goed?!

2. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    ik gebruik altijd albelli..

3. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Libra, ja en nee...ik ben er op zich wel benieuwd naar. Maar het werkt nu...en ik zou toch altijd een fles moeten bijgeven, want ik heb sowieso waarschijnlijk niet genoeg. En dan ben je gewoon 2x zo lang bezig als nu. En idd, je hebt al genoeg energie nodig om het goede ritme te vinden. Maar ik merk nu al dat de dagen steeds relaxter worden.

De geboortekaartjes liggen nu klaar om verstuurd te worden. Als die aankomen, dan gaat het circus echt beginnen! Want we hebben nu best wel wat visite, maar niet echt heel veel. Alleen ouders en schoonouders eigenlijk. En ik vind het zo wel goed. Even lekker eerst genieten met zijn drietjes.

Ik wil alles wel vastleggen, ook als basis voor mijn scrapalbums. En ook wij hebben al veel foto's gemaakt. Voor mijn scraplayouts (die zijn vierkant) gebruik ik Blurb. Daar heb ik ook mijn trouwalbum gedaan. Maar ook met Albelli heb ik goede ervaringen. Kruidvat eigenlijk ook wel. Het is ook een kwestie van uitproberen. En de prijzen verschillen ook wel hier en daar.

Bij ons werd het trouwens afgeraden om hem tussen ons in te leggen. Al is jouw oplossing wel anders dan echt ertussen denk ik...als ik het plaatje even zo voor me zie.

4. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu albelli gedownload. Hmm, moet wel even uitvinden hoe dat allemaal werkt :D Volgens mij ben ik daar een eeuwigheid mee bezig.

Leontine, snap je helemaal dat je het maar bij de fles houd hoor! En lekker genieten van de tijd dat jullie alleen zijn hoor. Ik vond het best druk elke keer die visite! Maar ook wel weer blij dat de meeste allemaal in de kraamweek kwamen, kraamhulp verzorgde de visite wel ;) Nu binnenkort een kraamfeest omdat vriendlief heel veel familie heeft.

En inderdaad ze raden het altijd wel af je baby in bed. Maar op een of ander manier ga ik ook wel weer zo liggen dat hij geen kant op kan. Ik krul mij om hem heen, of als hij lager ligt leg ik mijn arm om hem heen, en doe 1 been onder hem op het kussen. En hij beweegt toch nog niet zo veel, en als hij beweegt ben ik meteen wakker. Dus ik zie er niet echt gevaar in, en zo slaapt hij tenminste lekker. Hij heeft echt nog moeite met zelf in slaap komen. Ik leg hem overdag ook slapend in de kinderwagen, of loop een rondje dan hobbelt hij ook zo in slaap.

Hoeveel moeten er nou nog bevallen? Als iedereen bevallen is, is het wel leuk om een nieuw topic te maken toch?

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nieuw topic lijkt me goed, maar wel idd als iedereen bevallen is...
    Ik ben eerlijk gezegd de lijst een beetje kwijt...heb ook nooit begrepen hoe ik die aan kan passen enzo....;)

6. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Tja we worden geleefd met ukkies! Heel wat anders dan de bijna chat sessies van de laatst weken :D.

Meiden met buik, respect!!!!Met dit weer is het bijna geen doen. Gelukkig wordt het vanaf morgen beter, Sterkte nog even.

Hier steeds weer beter. Pijn word met de dag minder. Wel bijna flauw gevallen in de douche. Dacht even bijdehand te zijn en alleen te gaan. Gelukkig kwam de kraamzorg net binnen.

FF stomme vraag, hebben jullie ook zo n last met naar het toilet gaan? Ik drink met suf, ook laxo, eet vanalles voor de darmen, maar t zijn net bakstenen. Gats.

Ukkie ligt hier met romper, t shirt korte mauw en jurkje. 37.1 dus dat gaat goed. Met drinken staat het zweet op haar bolletje, zo schattig.

Hebben jullie ook soms van die harde knollen in je borsten? Nu snap ik waar de uitdrukking grote bloemkolen vandaan komt! :$ Zo voelt het namelijk echt.

Darmkrampjes hebben we hier ook. Wat voor haar erg goed werkt is het bewegen van haar beentjes. Of fiets bewegingen maken, of beide voetjes vast houden en een beetje heen en weer schommelen. Leg dan mijn andere hand op haar buikje. T is erg sneu,maar de darmen hebben gewoon drie manden nodig om te rijpen als ze geboren zijn.

Vanmorgen de navelstreng eraf. Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? Hier dus dag elf. Was ook een hele dikke navelstreng, dus die had tijd nodig. Vind het wel fijn voor haar, die stomme klem niet meer op t buikje.

Leontine, wat fijn dat je lijf het dus wel kan. Is een mooi gevoel voor een volgende. Dat je t nu zo houd snap ik ook, t is allemaal al meer dan genoeg en dan moet je niet gaan rommelen aan iets wat goed loopt.

In bed slapen, ze heeft in de week in het zkhs regelmatig bij mij geslapen. Vond het heerlijk haar zo dichtbij te hebben. Je moet gewoon kijken wat voor jou goed voelt en het zo doen dat je zeker weet dat ze geen gevaar lopen.

Mn meiske gaat mopperen, dus ik ga haar oppakken.

Fijne avond nog!

Liefs Eva

7. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Allereerst: Eva gefeliciteerd!! Wat naar om te horen hoe het gegaan is en dat je veel pijn had, maar gelukkig gaat het nu beter!

@kleding: m heeft overdag alleen een romper aan (en een slabbertje ivm veel spugen ;) )
    'S nachts heeft hij ook een romper aan + broekje en dan in zn puckababy. Dan nog een lakentje eroverheen!

@tijd...hihi het is idd net een fulltime baan! Heb niet zoveel tijd meer voor dingen. Elke keer als ik de laptop wil pakken, is er wel iets! We moeten allemaal naar de trotste mama's op fb :D

@dikke buiken.. dikke knuffel meiden, moet niet makkelijk zijn nu!! En zeker niet als dr al zoveel trotste mama's lekker babbelen over hun kleintjes!

@darmkrampjes, helaas hier ook nog aanwezig. Al zijn het tegenwoordig meer ontlastingkrampjes. W zijn begonnen met infacol, merkten niets dus hebben daarna sab simplex gekregen. Ook hebben we nu abc dophulus, kan je krijgen bij de apotheek voor de darmflora. M heeft wel altijd als hij zoveel moet drukken/pijn heeft dat hij extra veel spuugt! Is dat bij jullie ook?

@libra, m slaapt ook heeeerlijk in de maxi cosi, jammer dat het niet zolang mag op een dag :D maar de wandelwagenbak is tot nu toe geen succes, alleen gehuild! Morgen nog maar eens proberen! Onze zoon heeft thuis ook veel moeite met in slaap komen (zelf!). Op het voedingskussen kan ik m lekker slapend wegleggen maar in zijn wiegje.. dan gaat hij zo druk doet met armen en benen (voelt denk ik niets om zich heen) net zolang tot hij wakker wordt!

@leontine, fijn dat het goed gaat en dat je last hebt van stuwing! Kan me voorstellen dat je blij bent om te weten dat ze het doen!
    De eerste dagen heeft M. ook erg veel bij mij op de borst geslapen 's nachts. Vooral omdat hij zoveel last had van krampen en hij zo lekker in slaap kon vallen tussen de pijntjes door.

@eva, ja dat van de toilet herken ik wel ;) eerste dagen was het erg moeizaam en durfde daarom ook niet goed, was bang dat mn hechtingen open zouden gaan! (onzin natuurlijk!)

@in bed slapen, we nemen m soms om 7 uur bij ons. Dat is altijd een rampfles..hij wil daarna nooit meer slapen maar zn mama en papa zijn dan eigenlijk nog zo moe ;) dan nemen we m ook bij ons. Je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt en als je voorzichtig bent.. De eerste dagen als hij bij me sliep had ik mezelf helemaal ingebouwd met kussen dus dat ging prima! Op een gegeven moment ben je ook zo moe.. dat je vanzelf tijdens het troosten in slaap valt! Tenminste, dat had ik wel!

8. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    #568 Yasmin84, 19 aug 2012
    Laatst bewerkt: 19 aug 2012
    Bevallingslijst
    Geboren op -Kindje van - Naam – T/G/L
    02-07-2012 Yasmin84 (35wk) -D. -10:42/2480gr/47cm
    03-07-2012 Zazu (35+3wk) -Sam -2990gr/48cm
    15-07-2012 woezelenpip (37+1wk) -Sophie Anne-Fleur -3110gr/45cm
    16-07-2012 Jel123 (37+) -11:55
    20-07-2012 Isa (38wk) –Morris -9:02/3445gr/51cm
    21-07-2012 Gold (37wk) -2620gr
    23-07-2012 Marleentje (39+4wk) -Mika -14:59/3586gr/50cm
    24-07-2012 Frisje (38+6wk)
    24-07-2012 Sjorsjette (38+5wk) -Nanoushka
    26-07-2012 Soekie (38+6wk)
    28-07-2012 Marilou (39wk) - L.ex -00:46/3480gr/50,5cm
    29-07-2012 Libra (39+2wk) -09:05/3740gr/51cm
    30-07-2012 Milkhd (39+3wk) -Louise -00:31/3340gr
    30-07-2012 Beebje2012 (39+3wk) -M.ilan
    30-07-2012 Nannie (38wk) -Yara -14:05/3225gr/51cm
    30-07-2012 Jessica3 (39+2wk) - Sarah Evelien -06:19/2760gr
    03-08-2012 Niqi79 (40+2) - S. - 3860 gr/53 cm
    03-08-2012 Puschel (38+3wk) - N.icole E.ileen - 13.34/3735gr/52cm
    05-08-2012 Sher (39+4wk) - Nina -14:04/3340gr/47cm
    05-08-2012 Fokje (40+4wk) - Nynke - 14.55/3790gr
    08-08-2012 Laurie (38+1)
    09-08-2012 Scooby26 (41wk) - Ayla - 08.29/3340gr/51cm
    09-08-2012 Annet (40+5wk) Fabienne Elize - 23.05/3860gr
    10-08-2012 Sweety8 (39+5) Ariëtte - 11:50
    10-08-2012 Miloe86 (39+3) - Luca - 20:53/3700 gr/55cm
    11-08-2012 Yara89 (40+2) - C. - 17:36 /3520gr
    15-08-2012 Nath86 (40+2) - Sophie - 09:15/3720 gr/48 cm
    15-08-2012 Leontine (41+5) Roan - 11:24

Totaal: 14 meisjes 14 jongens

Verwachte uitgerekende datum
    01-08 Maxje (1e kindje)
    04-08 Sweetygirl84
    05-08 ruby82 (2e kindje)
    07-08 Augustus baby (1e kindje)/ TB/BV Wil het niet weten
    07-08 Eva33
    08-08 Wish2bpregnant (2e kindje)
    08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen
    08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje
    10-08 jup (1e kindje)
    10-08 Bellabella (2e kindje)
    11-08 Anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje
    11-08 Zussie (1e kindje)
    13-08 Lentekind 1 kindje
    15-08 Jola81 (2e kindje)

9. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mocht iemand de lijst kunnen veranderen was 40 2. Datum klopte niet in de lijst.. Via de telefoon lukt het me niet... En ze was 48 cm

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    en zou iemand in willen vullen dat nynke 54 cm (de grootste baby geloof ik in de lijst als ik het zo goed bekijk :))
    :):):)

11. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Kan iemand me alsjeblieft afschieten, ik ben er helemaal klaar mee! Vannacht amper geslapen en vandaag kan ik echt niets anders dan zweten, zweten, zweten. Niet normaal meer, het druipt echt van mijn lijf!

Morgen heb ik weer een afspraak bij de gyn. Ik begin nu ondertussen bijna te hopen dat er iets mis is, zodat ik niet nog anderhalve week moet wachten op een inleiding... :(

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Sterkte Jola! Ik hoop goed nieuws voor jou zo.. Dus wel alles goed maar toch inleiden ;)

Ik word zo gestript. Vanmorgen weer wakker geworden door een pittige wee, (nog steeds niets vergeleken met de echte, maar moest wel even puffen en ogen dicht), toen rommel de rommel met menstruatiekrampen en harde buiken en nu ben ik misselijk en wee gevoel in mijn buik. Ik hoop dat het strippen van zometeen het zetje geeft en dat ik wel al wat ontsluiting heb door het voorwerk!

13. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bella,

klinkt alsof er werk aan de winkel is ... succes met strippen!

Jola,
    bang ... bij deze neergeschoten ...
    sterkte meid, hoop dat de gyn goed nieuws voor je heeft!

Fokje,
    jeee, wat een reuzebaby ;) grapje
    Volgens mij is ze echt de langste dame tot nu toe.

Libra,
    hier ook het kind in bed .... na 2 slapeloze nachten waren wij gauw om ... voorlopig dan.
    Zij ligt op een verschoningskussen, kan ze er nergens onder/tussen rollen en wij rollen niet over de "drempel" heen.
    Nicole wil absoluut niet in haar wieg liggen ...
    heel raar ... ik horde dat ding ineens 's nachts kraken (is een soort rieten wieg) en dacht me er niets bij .... het zal wel met het uitzetten/krimpen door warmte te maken hebben (dacht ik), maar gek genoeg heb ik dat ding daarna nooit meer horen kraken ... vind het toch wel een beetje spoky achteraf ... (zullen dat de hormonen zijn?)

14. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Eva,

ik heb je echt wel gemist (en meerdere hier) ... alleen ik dacht dat ik jouw verhaal helemaal had gemist omdat ik nu ook niet meer zo veel schrijf op zs-pagina en ik probeer het wel bij te lezen ... maar op mijn mobiel loop ik nog wel eens wat mis.

Nu dus jouw verhaal gevonden ... balen zeg zo'n bm-ontsteking.

Dus bij deze meid: Van harte gefeliciteer met jullie dochter!
    Mooie naam ... zat ook op mijn lijstje ... maar manlief had andere plannen.

Heel veel geluk met de kleine!

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Puschel: ik heb co-sleeper aangeschaft, vorige keer echt mijn rug vernaggeld met het uit het wiegje tillen voor de nachtvoedingen (wiegje stond naast ons bed, dus tilde haar er half liggend uit). Hopelijk bevalt de co-sleeper dus dit keer! Anders inderdaad gewoon bij ons in bed!

Net dus gestript! Jeee! Ik had al 3 cm ontsluiting en strippen ging goed: duimen jullie voor me??

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bella bella mijn duimen draaien!!!!!

hoe zit het met flesjes uit koken??? de kraamverzorgser deed dit elke dag maar dit hoefde niet, daarna niet gevraagd hoevaak dan wel???? heb ze net even in de magnetron sterillisator gezet.

bm ontsteking jakkes!!! heb het bij de tweede gehad en ow wat stonk ik v an onderen echt veselijk en veel pijn in mijn buik!!! nu vloei ik nog wel best veel!(zaterdag 3x doorgelekt) maar heb geen buikpijn gelukkig en verlies kleine stolsels geen rote maar ben wel een beetje bang voor herhaling

de nachten gaan super!! de nynke lig naast ons in de wieg, ze krijgt half 11/11 uur laatste fles en half 5/ 5 uur eerste dus dat is prima, nacht rust is toch wel een beetje heilig.

17. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bella,
    Dat klinkt goed. Succes en wij duimen.

18. Jola81

Jola81 Niet meer actief

De gyn had vandaag "helaas" alleen maar goed nieuws ;) Alles gaat goed en ik heb nog voldoende vruchtwater, dus geen enkele reden om eerder in te leiden. Heb nog wel een hartfilmpje gehad, omdat de kleine zich met deze hitte veel stiller houdt dan normaal. Maar dat was meer voor de zekerheid dan dat ze dachten dat er echt iets mis was. Op mijn opmerking dat ik het toch wel erg zat was, antwoordde hij heel droog "dat mag." Tja, daar heb ik ook weinig aan...
    Maar goed, ik heb ondertussen wel de hele ochtend in een heerlijk koel ziekenhuis doorgebracht, dus mijn humeur is alweer ietsje opgeklaard.

@Bellabella, dat gaat de goede kant op! Hoop dat het strippen effect heeft.

19. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fokje, hier ook elke dag. Pas met zes weken is 1x per dag in de vaatwasser voldoende. Die magnetronding is hier niet goed gevallen. Omdat je na twee minuten nooit hetzelfde resultaat zal hebben.

@ nachtrust. Ik hoop het ritme ook snel te vinden. We mogen nu vrij voeden, maar eel met minimaal2,5 uur ertussen. Alle nachten zijn tot nu toe anders geweest. Vannacht eerst twee uur een krijsend kind gehad dat echt niet te troosten was. Wat was ik blij dat die 2,5 uur voorbij was. Daarna heeft hij 5 uur getukt. Konden wij of eigenlijk ik weer even bijtanken. Eric was beneden in slaap gevallen en herft niets meegekregen van het enorme huiluurtje.

@ gevoelens.....zo zeg, die hakken erin. Eric en die kleine zijn echt het allerbelangrijkste in mijn leven. Dat besef je dan ineens he?

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Dank je dames! Ik heb wel krampen nu in buik en rug, ga zo even op bed liggen; hopelijk komen ze sterker als ik me even rustig houd.

Jola: ik moet donderdag pas met ziekenhuis bellen voor ctg en echo en mogelijk nog een keer strippen. Ik ben dan 41+3.. Inleiden zal pas dinsdag volgende week zijn, maar daar hoop ik echt niet op want zou graag weer thuis bevallen!

Deel Deze Pagina