Ja dat vroeg ik mij ook af wanneer ik weer aan de pil moet??? Hier komt morgen de huisarts op bezoek om Ariette even te controleren,en donderdag komt de wijk verpeegkundige dan word ze weer gewogen.. Verder doet Ze het goed.. Zo aan het genieten van ons meisje!!
Ik ben al weer een paar dagen geleden begonnen met de pil. Volgens de vk kon ik er gewoon mee beginnen, alleen ben je de eerste maand niet beschermd!
Fokjr, ik heb toevallig vandaag net het gesprek gehad met de vk over de pil. Als je na dag 10 van de geboorte begint moet je een strip slikken en dan is hij veilig. Daarvoor is hij direct veilig...dit ivm de eisprong die in het midden van je cyclus zit. Als je echt wacht tot de eerste dag van je menstruatie us de pil ook direct veilig. Maar ik geef de fles dus ik mag direct starten. Met bv is dat natuurlijk anders.
ow okj geef ook de fles dus mag gewoon weer met de pil beginnen.. de huisarts komt hier morgenmiddag ook voor ariette vraag die ook nog wel eventjes.
Miloe, jee wat een vervelende bevalling, ook voor je man. Gelukkig is nu alles goed! @draagdoek Wie heeft er verstand van draagdoeken? Ik wil graag eentje aanschaffen om nu al te gebruiken (dus niet pas over 3 maanden). Nicole is vaak onrustig als ik niet in de buurt ben. Ik zie dat er zo veel te koop is en krijg geen goed overzicht. Iemand tips of aanbevelingen?
Goede vraag Puschel.....ik zat toevallig gisteren een paar sites te bekijken, maar er zijn zoveel soorten dat ik het echt niet meer weet.
Puschel: er is een heel handig topic bij babyuitzet over draagdoeken. Ik heb zelf een elastische (nu te warm en minder lang te gebruiken want als kindje zwaarder wordt niet fijn), een geweven (nu goed te gebruiken en een bondolino (deze heb ik nu voor mijn vriend aangeschaft omdat hij het knopen niet ziet zitten). Ik heb mijn dochter altijd met heel veel plezier gedragen en hoop dat nu ook weer met mijn zoon te gaan doen. Je moet nadenken over of je wilt knopen, of je man ook wil gaan dragen en hoe lang je wil gaan dragen... Je kan ook googlen op draagdoekconsulent: daar kan je dan langs en verschillende doeken proberen en advies vragen (heb ik nooit gedaan). verder zijn er ook heel veel youtube filmpjes van de verschillende systemen; vond ik erg handig. Als je een doek wilt, zou ik een geweven doek nemen: iets moeilijker op het begin om te leren knopen (heb ik begrepen) maar minder warm en gaat langer mee.
Wij hebben een Stokke Carrier. Maar ondanks dat er staat dat hij al te gebruiken is vanaf 0 maanden, vind ik het eigenlijk niet helemaal verantwoord. Pas als hij zijn nekkie een beetje goed kan gebruiken. Wij hebben hem gekocht omdat ons kinderdagverblijf relatief dichtbij zit (5 min lopen) en een draagzak dan makkelijker is dan met de kinderwagen of de auto. Maar eigenlijk wil ik er eentje die ik makkelijk in huis kan gebruiken, zodat ik het huishouden kan doen met hem erin.
Ik heb een tricot slen. Heerlijk ding, te gebruiken vanaf de geboorte tot 18 kg. Voor nu misschien wel wat warm en op het knopen moet je echt even oefenen (maar dat geldt misschien wel voor alle draagdoeken, dat weet ik niet).
Jola en Belaa, bedankt, ik zal me er eens in verdiepen. Heb ik tenminste iets van een richtlijn. Ik zal eens kijken naar een geweven, een bondolino en een tricot slen. Er is idd een hoop te koop en te lezen mbt doeken en zakken. Leontine, Naar de stokke carrier had ik ook al gekeken maar die lijkt mij pas handig als zij met gespreide benen mag zitten. Dus over 3 maanden.
Hmmmm slapen al de kindjes door en zijn de laatste zwangere dames in een diepe slaap (of aan het bevallen) dat er geen berichtjes geplaatst worden 's nachts?? Ik spiek vaak wel ff op zp na de voeding. Blijf meestal nog ff op om zeker te weten dat hij in slaap is gevallen. Heb nu een tijdje niks gehoord dus duik zo maar weer mn bed in.
Hihi Yasmin....ik slaap of ben met Roan bezig. 'S Nachts geef ik toch de voorkeur aan de eerste optie. Vannacht ging erg goed. Alles bij elkaar bijna 7 uur geslapen. Hahaha.
@Yasmin, ik heb vannacht zowaar tot 5 uur geslapen Anders ben ik hier 's nachts ook nog wel eens te vinden. Maar wel op m'n telefoon, dus dat typt toch minder fijn. Vandaag precies 41 weken. Weet niet waarom, maar ik had deze datum in mijn hoofd als waarschijnlijke bevaldatum. Werd vanmorgen zelfs wakker met wat krampjes (zullen m'n darmen wel weer geweest zijn), maar ben weer in slaap gevallen en heb nu nergens last meer van. Beetje een tegenvaller dus. Maar goed, nog maximaal een week...
Vervelend is dat he, dat je gevoel niet lijkt te doen wat je wil. Zo zat ik ook op bepaalde data. En elke keer teleurgesteld wakker worden. Maar idd nog een weekje...en misschien eerder. Zo...hier laatste dag kraamhulp. Ze is hevig aan het schoonmaken zodat ik me daar de eerste dagen niet druk om hoef te maken. Zo lief! En Eric is een nieuwe George aan het halen. Onze oude lijkt incontinent te zijn geworden. Hij maakt nog wel koffie, maar moet erna ook dweilen. En dat is minder, zeker omdat ik helemaal geen koffie lust!
Whahaha, bij ons heet de vaatwasser George Vond het al erg knap dat je daar überhaupt koffie uit kon krijgen
Jola, balen meid als je toch met een datum in je hoofd zat. Ik hoop dat je je nog een beetje kunt vermaken en afleiden. @doorslapen en borstvoeding jullie 7 uur c.q. 5 uur ... dat is luxe! wij mogen niet klagen, maar met borstvoeding moeten wij toch aan de slag 's nachts. Vannacht om 2 en om 4 uur .... gelukkig ligt ze naast mij in bed ... dus gauw even een borst erin ... ik val al bijna eerder weer in slaap dan zij ... en dan weer doorknorren ... op zich valt het wel te doen mits ze gelijk weer slaapt ik vind het soms erg moeilijk om de borstvoeding vol te houden ... het is zo wisselend gisteren overdag heeft ze 2 rukjes gemaakt van 3,5 uur en was ze de hele dag lekker zoet .... vandaag is het om de 1,5 uur ... mijn hele planning in de war (ik wou even naar de drogist luiers etc halen) en daarna met haar en manlief naar buiten ... en vanmiddag naar de bieb om boeken terug te brengen ... ben benieuwd wat er nog van terecht komt ... nu slaapt ze in de box .... kijken hoe lang Soms lijkt flesvoeding mij zo gemakkelijk ... borstvoeding verteert veel sneller en daarom hebben ze gauwer weer trek. Je weet precies hoe veel ze binnen krijgen met fv ... en het zuigen is voor hun ook veel minder hard werken met een fles ... bij bv valt ze nog wel eens tijdens een voeding in slaap van het harde werken en maakt ze even een 10-min-slaapje Ze is ook nog niet terug op haar geboortegewicht. Nu neem ik dat met een korreltje zou omdat zij heel veel vruchtwater had ingeslikt die er de eerste twee dagen weer uit kwam ... dat telde toen wel mee als geboortegewicht. Het aantal poep- en plasluiers is goed, dus het lijkt allemaal goed te gaan en ze komt ook aan. Vrijdag (dan is ze 3 weken) wil ik haar op haar geboortegewicht hebben en anders zal ik toch nadenken over bijvoeden of overstappen op de fles. Maandag moet ik naar het cb. Kijken wat die dan zeggen. 3 dagen geleden een klein tepelkloofje gezien en gevoeld (au) ... dus die borst maar even 2 dagen gekolfd ... nu lijkt het weer te gaan. Soms voel ik mij net een melkkoe. Sorry, even klagen .... natuurlijk heb ik zelf voor bv gekozen ... soms is het alleen een heel gedoe ...
@ puchel, vind het al super dat je het gewoon doet je moet doen waar jij je goed bij voelt! Al denk ik wel dat je nu even op een piek bent gekomen waardoor het even lastig is en dat het straks weer beter wordt! Maar als je er echt niks aan vind dan zou ik lekker voor de fles gaan! @ slapen hier komt ze in de nacht of om de 4 uur of om de 5 dus eigenlijk niet anders als overdag ! Verder heeft ze altijd wat onrustige momenten op de dag maar ja daar zijn het babytjes voor ! @ gister zijn we lekker een dag weggeweest, heerlijk slenteren en terrasje gezeten en daarna uit eten geweest met de kleine, ging echt super goed. Enigste nadeel is dat je haar steeds uit de maxicosi moet tillen om haar weer in de wandelwagenbak te leggen! Verder heeft ze zich voorbeeldig gedragen! En ik heb mijn eerste wijntjes weer gehad heerlijk zeg! zal nu met kleine even boodschappen doen
he puchel ik vind het knap van je meid! ik heb de oudste 6 weken bv gegeven dmv kolven/fles ik kan niet aanleggen ivm verkleving dus deze keer de keus snel gemaakt. nu zijn ewe bezig met een goede fles en speen pff de ene is te klein en heeft ze de fles half op en is ze moe en slaapt dan 2 uren en dan is ze er weer. de andere speen heeft ze de fles binnen 3a4 minuten leeg maar moet ze spugen omdat het te snel gaat even aan het klooien dus verder had ze gisteren 10 uur laatste fles en 5 uur eerste heerlijke nacht dus, maar niet heus onze middelste had de slaap uit om 3 uur en wou tandenpoetsten en buiten speln nauw dacht het niet goed 20 minuten met hem bezig geweest en toen ging hij gelukkig weer slapen maar toen nynke kwam was ik bekaf alsof ik die tussentijd niet gesslapen had. nu ;lekker op de bank en vanavond maar vroeg op bed. mijn man zit nu n de late dienst is dus sochtends thuis maar smiddags en savonds sta ik er alleen voor en rond 6 uur vind ik dat soms best pittig. maar het lukt.
Vannacht was misschien ook wel een unicum hoor. Elke nacht is tot nu toe anders geweest. Over een week of zo moeten we ook meer een dag en nacht ritme gaan toepassen. Nu is het nog een soort van "overleven". Borstvoeding...ik wilde het proberen, maar achteraf ben ik toch blij dat we voor flesvoeding zijn gegaan. Nu kan ik het ook soms uitbesteden aan Eric. Merk dat hij dat ook prettig vindt. Hij wil ook quality time met zijn zoon. Toch denk ik dat vaders er meer aan hebben als het wat groter is en meer reageert op wat je zegt en doet.