1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ bellebella, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Hoop dat je nu lekker kan gaan genieten ! @ anskev jeetje meid dat klinkt erg heftig :( hoop dat je weer snel hersteld ! @ Marleentje zie dat je online bent heb je een fijne vskantie gehad meid ? @ Beebje jeetje vind het toch wel knap hoor dat hij al zo lang doorslaapt, jammer dat hij de rest van de dag zo onrustig is! Hier krijgt Fabienne 6 x 120 cc + 4 schepjes ga de laatste 2 flessen 150 cc aanbieden kijken of ze dan iets voller zit ! Voor de rest gaat het hier erg goed, ze is heerlijk tevreden ! Als het zo goed blijft gaan dan denken we erover om eind september nog een midweekje weg te gaan! @ vloeien hier zo goed als over maar nog niet helemaal weg! Hier voelt het van onderen helemaal normaal gelukkig !

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    hoi meiden,

Even weer een berichtje van deze kant. Op de een of andere manier kotm het er niet van op te reageren. Lezen wel maar zodra ik wil typen komt er iets tussen.

Nieuwe mama's: gefeliciteerd! Las ook een hoop zware bevallingsverhalen. pff sterkte dames met verwerken.

Hier hebben we vorig weekend een super lekker weekend aan zee gehad! Meiden ik kan het jullie aanraden hoor om met een kleintje op vakantie te gaan wat is dat toch heerlijk! Echt genieten. In oktober hebben we ook nog een week vakantie dus nu aan het rondkijken waar we naartoe gaan wel in nederland of belgie.

Hier gaat het op zich goed met de kleine man. Alleen heeft hij erg veel moeite om zijn ontlasting kwijt te kunnen. Zo zielig! Hij gilt het dan.. Echt krijsen! Hij poept nu 1x per 3 dagen en dan zijn het echt keuteltjes. Nu iom het cb overgstapt op voeding voor kindjes met darmkrampjes en moeizame ontlatsing we zijn hier sinds dinsdagavond mee gestart en gisteren morgen heeft hij hierop normale ontlasting gehad. Verder niet meer. Maar dit was in ieder geval niet hard. Dus hoop dat het echt gaat werken. Want dit is zo zielig!! Verder is hij erg tevreden!

Voeding: we geven hier nu 5 a 6 flessen per dag van 150 ml meestal drinkt hij er dan 120 a 130 op. Een enkele keer 140 - 150 ml en meestal 1 xper dag 100 ml
    (vaak asl hij 6 flessen krijgt)

Intiem: hier vloei ik af en toe nog steeds en vind het geen fijn idee om met vloeien intiem te zijn. Dus wachten het nog even af. Wil ook de nacontrole even afwachten die hebben we 3 september ben dan precies 6 weken geleden bevallen.

anticonceptie: hier gaan we niets gebruiken we willen heel graag een derde en aangezien het bij beide zwangerschappen ongeveer 1,5 a 2 jaar heeft geduurd gaan we niets gebruiken en hopen we spontaan zwanger te worden en anders volgend jaar zomer weer naar het ziekenhuis voor iui.

nachten: hier gaat het eigenlijk erg goed! Mika maakt over het algemeen een goede ruk! Alleen verplaats hij het een beetje. Vaak wil hij de laatste avondfles van 22.00-23.00 niet. En krijgt dus vaak de laatste fles tussen 19.00-20.00 en slaapt dan door tot 04.30-05.30 dus een ruk van 8 a 9 uur. Erg netjes dus. We krijgen hem dan ook niet meer wakker rond 23.00 wat we ook doen hij slaapt dan te diep. Dus laten we hem maar liggen en kijken wanneer hij wakker word. Hij krijgt overdag de fles om de 4 uur ongeveer. Vanavond heeft hij de fles om 21.30 gehad ben benieuwd of hij nu de nacht doorslaapt...

3. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik zal ook maar weer eens gaan reageren hier, in plaats van alleen maar klagen over mezelf... :D

@Anskev, wat een heftige bevalling zeg. Goed om te lezen dat jullie zo snel weer herstellen en lekker aan het genieten zijn. Gefeliciteerd :)

@Bellabella, ook al zo'n heftige bevalling, jeetje. Ook jij gefeliciteerd!

@Libra, ja je bekkenbodem moet je echt weer trainen na je bevalling. Ik heb bij mijn eerste nog maanden fysiotherapie gehad, omdat het ook niet meer allemaal vanzelf ging. Het is echt goed om op tijd aan de bel te trekken, dus inderdaad naar de huisarts en geef het aan bij de verloskundige. Zij kunnen je echt goed adviseren.

Hier ging het vandaag weer met ups en downs, maar minder erg dan gisteren. Wel weinig geslapen, omdat mijn zoontje bedacht had dat hij met zijn koortsige lijfje het liefst tegen mama aan wilde slapen. Na 2 uur zwetend wakker liggen, heb ik hem een paracetamol gegeven en ging het beter. De koorts is ook niet meer terug gekomen gelukkig.

Morgen heb ik lekker een dagje voor mezelf. De mannen gaan naar het EK schapendrijven, wat vlak bij mijn schoonouders gehouden wordt. Vindt zoonlief vast leuk: schaapjes en hondjes kijken :)

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Jola: het lange wachten wordt beloond! Ik weet wat je doormaakt nu... sterkte en voor als je gaat bevallen alvast: you can do it.

Hier eerste nacht achter de rug: ontzettend veel last van naweeen, het lijken wel gewone echte weeen... vooral als ik op mijn rug lig wordt het, lijkt het, getriggerd. Verder wilde mijn dochter perse midden in de nacht bij ons liggen en was helemaal hieper weer. Verder gaf de baby als hij op zijn rug ligt wat slijm over wat ik eng vindt, dus heeft hij bij mij gelegen maar ik heb dus steeds hele korte slaapjes gemaakt. Ook wilde hij tussen 5 en 7 ongeveer non stop de tiet: clustering? Arme tepels!

marleen: wat heerlijk dat het zo goed is bevallen!

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ jola meid wat zul jij het flauw zijn zeg :( maar nog een paar dagen en dan is het wachten ook voor jullie voorbij !

@ bellabella jakkes dat je zo last hebt van naweeen, hier gelukkig nooit gehad! Hoe kan dat, dat je zoontje wat slijm opgeeft? nog door de bevalling ? Inderdaad arme tepels maar wel fijn dat hij het drinken gelijk zo goed doet, dat hoor je ook weleens anders!

@ hier fabienne is geloof ik wat verkouden nog niet heel ernstig gelukkig, ze was ook wat in de diarree vanmiddag en moest een beetje overgeven, dus heb haar net nog 30 cc gegeven wil wel dat ze goed blijft drinken! Vanmiddag wel even heerlijk met haar onder de douche geweest vond ze helemaal heerlijk!

@ rare vraag misschien maar hoe ziet de poep van jullie kleintjes eruit? Maak me er wel eens wat druk over of het normaal is of niet haha! Hier is het wat gelig zacht en er zitten wat dingetjes doorheen zeg maar!

6. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annet, kun jij mijn gedachte lezen ofzo.?
    Gisteren begon je over intiem zijn toen ik het net wilde vragen en nu weer de poep. Hier is het dus knalgeel met een soort van groene dingetjes erin. Het lijkt wel wat compacter te zijn nu.

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Haha ik denk het ;) of we vragen ons de zelfde dingen af ;) dan is de poep hetzelfde denk ik haha

8. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poep
    Bij ons was die van de flesvoeding gelogen met witte dingetjes erin en had een consistentie van aardappelpurree. De pitjes zeg maar zijn van de flesvoeding. Dit hoort zo volgens de kraamhulp.

Nu met voornamelijk borstvoeding geel en dun (spuitluiers).

@jola
    Nog even sterkte meid.

9. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Morgen weer naar de gyn, ik begin nu al zenuwachtig te worden :D
    Ben ik trouwens de enige die nog niet bevallen is? Of schrijven er nog meer bolle buikjes mee?

@Annet, ik heb altijd begrepen dat babypoep in principe een soort mosterdgeel is, maar dat er vele variaties mogelijk zijn ;). Pas als het groen en schuimend wordt, moet je je zorgen gaan maken, dat wijst erop dat ze niet genoeg voeding binnen krijgen.

@Bellabella, zo te lezen heb je die eerste nacht wel gelijk het hele circus gehad ;) Naweeën, kids wakker, clustervoedingen, overgeven, poeh! Hoop dat je vannacht een beetje beter slaapt. Dat slijm overgeven lijkt me wel een eng idee trouwens :(

@Marleen, wat fijn dat jullie vakantie zo super was en dat Mika het zo goed doet. Beter kun je niet wensen, toch?

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    a jakkes bellabella die naweeën ook ik heb ze erg veel gehad en heftig!!! van de bavalling zelf maar driekwartier echte pijnlijke weeën!! en na die tijd wauw nog wel een kind gehad kwa naweeën , ook onze meid had last van slijm en niet zo'n beetje ook na een aantal dagen (wat wel uniek was aldus vk) liep ze rood aan hield even op met ademen want kon geen adem halen zo'n slijm kwam er uit kokhalzend en uit mond en neus hebben we slaijm verwijderd het was dat ze niet blauw werd maaar anders was ik in panniek geraakt!! daarna was onze meid eindelijk niet meer misselijk

11. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bellabella, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje!

Jola heel veel suc6 morgen en hopelijk kunnen jullie nu snel jullie kleintje in jullie armen sluiten!

Hier gaat 't met de dag beter. Nu steeds minder last van de onderkant alleen 't stuitje voelt nog niet prettig aan. De kraamzorg is nu ook weg, dus alles kan nu op onze eigen manier een weg gaan vinden. Trouwens geweldige kraam gehad. Bij een volgende zwangerschap zal ik haar ook echt als 1e keuze op gaan geven.

Hier trouwens ook mosterdgele poep met stukjes erin, dus dat zal zo wel horen.

12. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bella en fokje
    Nicole had het ook. Bij haar was het vruchtwater die zij tijdens de bevalling in grote hoeveelheden had ingeslikt.
    Dat verhaal van jou fokje lijkt me idd schrikken. Jee, je móet er toch niet aan denken ...

@inbakeren
    Gisteren zon swaddle gekocht omdat zij steeds slechter en korter sliep. Afgelopen nacht heeft zij keurig geslapen, ze werd alleen even wakker voor haar voeding.

Vond het trouwens best eng. Normaal is ze altijd druk aan het bewegen, naar nu lag ze daar stil als een leverworstje. Ik heb wel 10* gekeken of ze nog ademt.

13. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier gaan wij 17 sept een week naar centerparcs de hutteheugte er lekker tussen uit met 3en en onze hond gaat ook gezellig mee. Ligt hier een uurtje vandaan dus schoonouders zullen ookwel dan langs komen hihi..

Poep: hier gele poep!

14. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier ook s'nachts met onze meid in de weer ze is erg beweeglijk da ze haar soms zelf uit de slaap houdt. Morgen brengt mijn schoon zus een inbaker doek. Vanmiddag bij me ouders geprobeerd omdat. Zus haar dochtertje ook orde ingebakerd maar het helpt wel bij onze meid. Ze houdt ons niet elke nacht wakker maar er zit soms een nacht bij dat ze dat wel doet..
    Maar is en blijft een mama's poppie!!

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    jola: heb je nieuws?

fokje: jeetje, wat nynke had was wel heel heftig zeg! Dat had R. gelukkig niet...Wat een stress zal je hebben gehad! gelukkig nu over!

anskev: wat fijn van je kraam! hier helaas niet dezelfde als vorige keer. Nu wel super lieve rustige meid, alleen erg afwachtend en minder van het doorpakken. Ach ja, het gaat hier allemaal goed, dus boeien! Ik erger me in ieder geval zeker niet aan haar.

puschel: je had de puckababy al, toch? Werkt het inbakeren nog beter voor je gevoel?

Ik ben vandaag al 12 kg lichter (was 24 kg aangekomen)! Lola Ferrari borsten beginnen nu te komen, ik zie erg tegen de stuwing op... Nog steeds erge naweeen die soms moeilijk te handelen zijn, maar gelukkig neemt frequentie af. Verder slaapt R. bij mij op borst of naast me in bed; ik kan hem niet wegleggen. Ik heb zelfs de borst gegeven terwijl hij al in de cosleeper ligt, maar zo gauw ik weg ga wordt hij wakker en wil dan tiet. Hij huilt gelukkig nooit, maar eerlijk gezegd geef ik hem de kans ook niet. Hij is 24 uur/dag bij mij of iemand anders.Verder is hij erg warm, ligt alleen in rompertje 's snachts en is dan nog 37.5... Nu lekker op mijn borst aan het slapen in bed, zonder luier; lekker luchten en naveltje vrij (ondingen die luiers). Genieten!!!

16. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk dat we allemaal met dezelde dingen bezig zijn :D.
    Hier ook kip kerrie luiers, mijn vriend had net zijn boterham gesmeerd en keek toch wat bedenkelijk toen het op zijn bord lag. Haha, t is echt identiek dezelfede kleur :).

Intiem zijn doen wij echt pas na zes weken gezien mijn ontsteking. Ben daar toch wat benauwd van geworden. Heb af en toe al best zin, maar dan is het straks extra leuk denk ik maar :p.

Gisteren een huil dag. Poeh, je weet dat het erbij hoort, maar wat een narigheid al ze helemaal overstuur zijn. Ze had echt genoeg gedronken, een schone luier, lag lekker bij ons. En maar krijsen op vol volume. Ging bijna meedoen.

Inbakeren, ik doe het ook graag. Vind haar dan zo lief, net zo n geboorte suikertje met zo n koppie er nog uit. Herken dan dat ze veel dieper slaapt, ga dan ook wat vaker kijken of ze t nog doet.

Sijm opgeven, spannend hoor, je schrikt er zo van. Mijn meiskie heeft het niet door de keizersnee, maar veel kleintje s zijn echt misselijk na de bevalling. Het in mijn tien dagen zkhs vier babys naast me gehad en ze hadden het allemaal van erger tot een beetje.
    Heb hier ivm spugen wel het matrasje een beetje scheef liggen. Doen ze in het zkhs ook met de bedjes als ze zo misselijk zijn, misschien en veilig gevoel.

Zit alweer twee kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap, dus dat gaat lekker in 2,5 week. Ben benieuwd wat de bv gaat doen met mijn figuur :).

Litteken van de ks geneest gelukkig erg mooi. Smeer het 2 keer per dag in met bio oil, hoop dat dat een beetje helpt. En anders, ach, vind het geloof ik niet zo erg. Daar is tenslotte mijn meiske uit gekomen.
    Heb vandaag voor het eerst de boel weer eens gekortwiekt daar vanonderen, wat die ontplofte mol is toch niet helemaal mijn ding ;)

Merk wel dat ik er nog veel mee bezig ben. Had eigenlijk nooit gerekend op een keizersnee, dus moet af en toe ech even de fotos kijken, zo van t is echt gebeurd. Zeker omdat ik helemaal weg was. Fijn dat ze die gemaakt hebben, ookal vind ik het best heftig om mijn buik zo te zien, alles staat op beeld! Hebben jullie de bevalling al helemaal een plekje kunnen geven?

Net een klein stukje gewandeld en dametje ligt nu heerlijk in de wagen buiten te slapen. Lang leve de frisse lucht. Horre gaasje eroverheen en lekker tukken.

Nu even strijken, er ligt genoeg :$.

Liefs Eva

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Bv gaat top: mannetje was gister 140 gram afgevallen en is nu alweer 40 gram aangekomen!

18. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier ook de puckababy vanavond uit testen....

19. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niet wachten tot hij binnen komt....hopelijk morgen.
    Roan ligt op dit moment voor het eerst in zijn eigen ledikantje in zijn eigen kamer. Beetje met pijn in mijn hart, maar hopelijk slaapt hij dan rustiger. En wij ook. Volgens de mevrouw van het cb mogen ze best 10 min huilen om in slaap te vallen. Die 10 min redden wij niet. Maar hele nachten bij ons op de buik is ook geen goed idee. Dus vandaar op zijn eigen kamer. Het is uitproberen he?

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi

Deel Deze Pagina