Ieder zijn eigen mening natuurlijk en gelukkig is dat ook belangrijk! Maar ook wij laten Fabienne weleens huilen, als ik zeker weet dat haar buikje vol is , schone luier en aandacht genoeg heeft gehad ja dan vind ik even huilen helemaal niet erg! Ik snap zelf heel goed dat leotine niet nacht in nacht uit met de kleine op haar borst wil slapen! Hier slaapt de kleine meid eigenlijk best goed ook in de nacht dus het even laten huilen is hier niet vaak aan de orde!
Het gaat ons er idd om dat wij niet wakker worden van elke kik die hij geeft. En het laten huilen. Hier is duidelijk een verschil hoorbaar in de huiltjes. Als het echt krijsen wordt, kan mijn moederhart hem echt niet laten huilen. Maar ik merk nu dat een van ons hem pakt om de ander niet wakker te maken. Dus vandaar zijn eigen kamertje. Ook kan ik hem daar strakker instoppen dan in de wieg. Vanmiddag ging het heel goed. En ik hoop dat de puckababy morgen ook geleverd wordt. Dat zou het zelf slapen ook moeten verbeteren. Het op mijn buik slapen is gewoon heel vermoeiend....ik slaap wel, maar niet diep genoeg om uit te rusten.
Leontine, Momenteel slaapt Nicole nog bij ons in bed tussenin op een aankleedkussen. Niet ideaal maar misschien een idee ipv het buikslapen? Zo kan ze nergens tussen rollen en wij rollen er niet op. Ze slaapt niet goed in haar wieg en ik wil haar nog niet uit de kamer doen in haar ledikant. Nu slaapt ze wel al 2 nachten goed omdat ze ingebakerd is. Misschien dat ze straks daarmee wel in de wieg slaapt. Nu vind ik het nog eng omdat ik mijn leverworstje toch regelmatig check of ze wel ademt want ze slaapt nu zo diep met de swaddle. Eva: Haha, die ontplofte mol had ik nog niet gehoord. Kan me voorstellen dat je heel voorzichtig bent na die vk ontsteking. Ik doe ook nog rustig aan, want van buiten lijkt het allemaal wel genezen maar van binnen zal het langer duren.
Hier ook een knulletje die soms wel 2 uur wakker ligt te kijken na een fles. De ene keer gewoon rustig alleen maar rondkijken de andere keer flink trappelen en maaien met de armpjes. Gelukkig is dat alleen overdag soms zo, af en toe na de fles 8 en slaapt ie na de fles van 11 rustig in. Weet dan ook niet of dat ik voor overdag in inbakerdoek moet gaan halen. Vind 't wel sneu dat ie dan op dat moment tegen de slaap ligt te vechten maar om er overdag nu zo'n worstje van te maken... Snap dat 't voor 'snachts een ideale uitkomst is, maar gelukkig zijn wij dan nog gezegd met een goede nachtrust. Nu namelijk al tot 3x toe de fles van 3 overgeslagen en pas om 5uur wakker.
@ anskev ik zou ook niet daarvoor inbakeren persoonlijk als hij er niet last van heeft dat hij soms wakker is? Het klinkt een beetje als mijn meisje die heeft dit ook weleens maar wijdt dit soms aan krampjes en ach ook die horen erbij! En als ze wakker is en niet vervelend heb ik nergens last van , sn soms wil ze bij me liggen ook prima daar houdt deze mama wel van haha!
Wij bakeren ook alleen s nachts. Overdag mag ze maaien en kroelen en getroost worden door mama Als het niet nodig is en de kleine voldoende slaap krijgt en mama en papa ook
Wil iedereen in Utrecht nu meteen ophouden met bevallen! Tenzij je al in het ziekenhuis bent, in dat geval: schiet eens op! Mopper, mopper, mopper :x Vanmorgen belachelijk vroeg opgestaan voor inleiding. Maar toen we het ziekenhuis belden, bleek dat het te druk was. Iets later belden ze ons terug, het was nóg drukker geworden, of we het rond half 9 nog een keer willen proberen. Zometeen dus maar weer bellen. Maar met ons "geluk" van de afgelopen tijd zul je zien dat het er vandaag helemaal niet meer van gaat komen
Even een vraagje. De kraam heeft me netjes uitgelegd hoe ik ons manneke z'n naveltje moet schoonhouden als 't stompje navelstreng is afgevallen. Maar denken jullie dat ik dat nu nog weet... Mijn geheugen laat me in de steek. Wie o wie kan me helpen???
Jola, Jawel, het gaat vandaag gewoon door. Ik duim voor je. @ navel Hier gewoon het advies van de kraam gekregen on er niets aan te doen om irritatie te voorkomen. En in bad wordt het vuil losgeweekt en de navel schoongespoeld..
Hallo dames! Eerst en vooral, een hele dikke proficiat aan alle nieuwe mama's! Ik denk dat vooral aan Eva, Leontine, Anskev, Yara... Vergeet er zeker een paar, maar deze meiden schrijven zoveel Ook heel veel sterkte met nog meer wachten vandaag Jola, lijkt me wel zwaar om zover over tijd te gaan! Weer eventjes 'tijd' om bij te praten! Vandaag is ons mannetje alweer een maand oud... De tijd vliegt! Alles gaat hier heel goed, de bv verloopt zonder enig probleem, L. is alweer 4700 g, hij was een kilo bijgekomen op 3 weken tijd! Mag ook wel, want hij drinkt om de 2 uur. Zowel overdag als 's nachts! Voel me vandaag voor het eerst een beetje geradbraakt eigenlijk.. De afgelopen weken waren redelijk volgepland met allerlei uitstapjes en visite.. Schoonmoeder is hier ook bijna een week geweest. Dus tja, dutjes in de middag heb ik eigenlijk nog maar een paar keer gedaan, niet zo goed L. heeft veel last van het snel toeschieten van m'n melk, hij hapt dus echt veel lucht binnen tijdens de voeding en laat daardoor veel boertjes, soms zelfs nog als hij wakker wordt voor de volgende voeding. Het enige wat goed helpt is hem rechtop dragen, in de draagdoek of de Ergo carrier. Wat een uitkomst! Denk eraan om hem evt 's nachts eens proberen in te bakeren, gewoon om te kijken of hij daardoor iets langer slaapt.. Aan de andere kant, liet hij er vannacht ook een keer 3,5 uur en een keer 3 uur tussen zitten, dus weet niet of het echt zin heeft. Ik moet gewoon vroeger gaan slapen Mijn herstel gaat heel goed! Heb zelf een klein scheurtje gehad, dat niet gehecht is geweest en dat is supergoed genezen! De eerste paar dagen was het wel wat gezwollen, maar na er een paar keer een laag witte klein op te hebben gesmeerd, was het weg! Ik zie en voel er helemaal niks meer van! Ook geen last van een zwaartegevoel of zo, gewoon helemaal niks... Wij zijn nog niet intiem geweest, heb er ook nog niet zo'n behoefte aan, maar dat komt wel... Op zich zou ik het lichamelijk zeker wel aandurven. @ laten huilen, tja iedereen doet waar ze zich goed bij voelt, maar ik laat L. absoluut niet huilen.. Als zo'n klein babietje huilt, heeft hij iets nodig en dat kan ook gewoon vastgehouden worden zijn. @ navel: niets aan doen! Gewoon schoonhouden, met het badje of een kompresje met wat water, verder niks! Droogt vanzelf uit. Soms komt er nog wat bloed uit, dat is gewoon korstjesvorming, kan geen kwaad. @ slapen: L. slaapt heerlijk bij ons in bed Wel tegen mij aan en heb het bv-kussen rond ons liggen, want m'n man vindt het wel iets enger. Gaat prima zo, als zou een iets breder bed geen luxe zijn. L. vindt 's nachts namelijk een manier om steeds dichter naar mij toe te kruipen, dus op een gegeven moment liggen m'n man en ik op 1 m breedte en L. heeft de rest van het bed haha! @ kilo's: hier 13,5 kilo aangekomen, zat op 77 kg en zit nu op 65,5 kg, dus nog 2 kg te gaan... Moet vooral wat buikspieroefeningen doen, want het blubbert een beetje Verder weet ik niet meer wat allemaal besproken is en over voedingsschema's en flesjes kan ik niet meepraten, dus ik laat het hierbij...
Hallo iedereen! Het is een behoorlijke tijd geleden, maar ik kom toch weer eventjes kletsen. Op 14 augustus zou ik uitgerekend zijn van ons vierde kindje, maar dat ging met 11 weken al mis, zoals jullie weten... Op een of andere manier hebben we na deze datum wat rust. Maar wat ik jullie niet wilde onthouden... Afgelopen zaterdag hadden wij weer een positieve test in handen! 't Is nog heel pril natuurlijk, maar we zijn er erg blij mee! Iedereen die al bevallen is: HARTELIJK GEFELICITEERD met jullie gezinsuitbreiding. Geniet van deze tijd, die is zo ontzettend snel voorbij! Oh, wat cliché... En iedereen die nog moet: heel veel succes met de laatste loodjes. Voor je het weet heb je je kleintje in je armen! Liefs, Nelly
Jola; Super veel succes zometeen (als het doorgaat, maar ik duim voor je). Denk eraan: Ontspan, ontspan, ontspan.... It all shall pass. Marilou: het klinkt allemaal heerlijk hoe het bij jou gaat en eigenlijk super herkenbaar! Draagdoek, in bed slapen, bv elke 2-3 uur en kindje wat goed aankomt! R. is nu al bijna op geboortegewicht! Zometeen gaat R. samen douchen met papa. Ik ben geboortekaartje aan het afmaken en alles gaat zijn gangetje, heerlijk aan het genieten!
Nelly, gefeliciteerd met deze nieuwe zwangerschap! Wat fijn en bijzonder dat dit kindje gewacht heeft tot de uitgerekende datum van jullie vlindertje! Bellabella, ik herken dan ook superveel in wat jij schrijft, dus denk dat onze manier van 'doen' vergelijkbaar is! L. was bijna niet afgevallen, op dag 3 (normaal dieptepunt in gewicht) zat hij 20 gr onder zijn gebortegewicht en op dag 5 er al weer op... Ben echt onder de indruk hoe snel dat groeien gaat! En dat allemaal op mijn melk, ben er best wel trots op!
Nelly, wat een goed nieuws zeg!! Heel veel succes...en lekker genieten van je zwangerschap. Marilou, wat fijn dat het goed gaat, al kan ik me voorstellen dat voeden om de 2 uur best druk is. Hier ook regelmatig dat we echt moeten rekken naar 2,5 uur hoor. Roan drinkt nog steeds "maar" 90cc maar volgens het cb hoeven we ons niet druk te maken, omdat 8 voedingen van 90cc net zoveel is als 6 x 120cc. En zodra we zien dat hij die 90cc zonder problemen een paar keer goed drinkt, kunnen we doorgaan met 120cc. We zien wel hoe het gaat. Hij gaf vanmorgen echt een flinke straal terug. Ik schrok er echt van, hahaha...ik zat ook helemaal onder. Gelukkig waren we nog niet omgekleed, hahaha. En nu ligt hij toch al 4 uur te tukken in de box, dus het gaat gewoon goed. Ik moet me gewoon niet te druk maken. Hij kijkt helder uit zijn ogen als hij wakker is en hij slaapt regelmatig. Hij plast goed en heeft ook regelmatig een poepbroek. Dus... Maar ik moet zeggen dat ik toch wel blij ben dat ik flesvoeding geef. Nu kan Eric ook zo nu en dan een voeding pakken. Meestal komt Roan nog ergens tussen 23.00 uur en 01.00 uur. Omdat Eric altijd laat gaat slapen, pakt hij deze voeding en ga ik gewoon rond 22.30 uur naar bed. Als hij dan weer na 03.00 uur komt, doe ik die ronde en heb ik toch al een paar goede uurtjes kunnen pakken. Het slapen in zijn eigen bedje ging ook best goed. Wij worden dan niet wakker van elk geluidje dat hij maakt, maar wel als hij echt meer geluid maakt. En ach, er zit maar een dun wandje tussen, hahaha.... Straks ga ik even lekker een rondje lopen met hem. Even wat buitenlucht opsnuiven!
wou ik toch ff met jullie delen! ♥♥ons meisie 2weken en 4 daagjes oud!♥♥ helemaal in love!!
vanochtend is ariette samen met papa voor het eerst onder de douche geweest. ze vond het echt heerlijk had de oogjes lekker dicht en genoot van het douche.. ook badje vind ze helemaal super is ze heerlijk ontspannend en slaapt gewoon lekker verder haha.. tummytub vind ze dus helemaal niks is ze te onrustig en te gespannen. dus dat laten we lekker achter wegen.
Wij hebben de douche nog niet uitgeprobeerd. Maar tummy tub is hier wel favoriet. Is voor ons ook makkelijker dan badje. Met douchen moet je toch even samen zijn.
hoi meiden, @poep, het verschilt vaak van kleur. In het begin was het vooral een soort kipkerrie en tegenwoordig komt er steeds meer groen bij haha lekkere praat! @sweety8, wat leuk dat jullie een week weggaan! Lekker genieten met zn drietjes! @inbakeren, hoe doen jullie dit overdag? Ik wil nog niet overdag inbakeren omdat ze nog zoveel slapen op een dag en anders ligt hij de hele dag in de slaapzak! Hij ligt dan wel in het voedingskussen om te slapen, gewoon 'plat' en met niets om zich heen, wordt hij meteen wakker. @intiem zijn, heb je eerder dan 6 weken niet infectiegevaar? Kan me zoiets herinneren! @navel, wij hoefden ook niets te doen! @nelly, leuk dat je even langskomt! Heel veel geluk en gefeliciteerd natuurlijk! @eva, fijn dat de ks goed geneest! Ik heb de bevalling wel een plekje kunnen geven, vond het best moeilijk omdat ik het echt als heftig heb ervaren. @leontine, lekker al in zn eigen kamer! Ik weet nog niet wanneer, denk met een week of 8? Dat oppakken om de ander te laten slapen is zoooo herkenbaar! Slaapt Roan goed in zn ledikant? @laten huilen, helaas is het hier ook wel eens nodig. Hij heeft een huiltje in zn slaap, valt na 1 min pruttelen weer in slaap. Verder laat ik m ook wel eens huilen, is niet anders helaas. Hij kan echt niet alleen zijn en ik moet toch echt af en toe iets doen (wc, fles maken). Ik vind het in principe ook geen probleem om hem even te laten huilen voordat hij gaat slapen 5 min huilen en dan troosten. Maar nu doe ik het nog niet (hij heeft zoveel last van zn ontlasting en krampen dat ik niet wil dat hij pijn heeft en ik dat niet doorheb).