wat een schatje! hhihi en nu weet ik wie jij bent op facebook! soms weet ik niet meer wie wie van 't forum is!
Ook weer even een berichtje posten hoor. Thanks (geloof Jola) voor je reactie op mijn bekkenbodemverhaaltje Ga zeker wel snel aan de bel trekken. Al heb ik nu weer het idee dat het toch alweer wat normaler voelt. Ik voelde namelijk volgens mij ook mijn bm-mond, voelt dat als een spleetje? En die trekt steeds meer naar achter toe. Over een week of 2 weer nacontrole bij de vk, ik ga gewoon even vragen of ze mijn doos wil checken @ intiem zijn, volgens mij kan dat wel gewoon maar moet je wel een condoom gebruiken. Ik heb dat namelijk na 3 weken weer proberen wel gedaan. @Bevalling heb ik geen plek hoeven geven, ook al vond ik het ook erg zwaar en heftig. Ik vond het ook wel weer mooi achteraf gezien. Wat ik wel heb is dat ik als ik weer zwanger zal raken ik er denk ik wel banger voor ben dan eerst. Omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. @laten huilen, ik kan dat echt niet hoor! Dan word ik zo zenuwachtig. Als hij te lang huilt met troosten bij mijn vriend pak ik hem het liefst zsm over. Maar vind het ook wel weer lief als hij hem wel stil krijgt. En ja we maken wel al grapjes hier naar hem, ooooh je wil alleen maar borsten dat is het! Hij heeft trouwens wel eens een huil in zijn slaap, best een heftige, maar dan is hij in eens ook stil. Duurt maar een minuutje ofzo. Ik ga zijn verschillende huiltjes wel steeds meer herkennen. Als hij echt boos is en huilt moet ik lachen. Dan kan hij zo krijsen! Hij heeft dat meestal met uit en aankleden. Als hij goed wakker is dan vind hij dat helemaal niks! @hier, gaat het allemaal steeds fijner! Vannacht wel weer ineens een vervelende nacht. Wilden net gaan schrijven hier dat het de laatste week zo goed gaat. Eerste slaap van de nacht gewoon wel 4 uur! 11 tot 3, en dan daarna om de 2 uur. En ook keurig weer terug gaan slapen in zijn kinderwagen(wieg vond hij niet fijn, dus zet nu de kinderwagen maar naast bed). Alleen in de ochtend wil hij bij ons in bed blijven. De borstvoeding gaat ook super, wel ook last soms van een sterke tsr, maar dan koppel ik hem even af en laat de ergste straal wegstromen. En het lijkt wel dat hij het steeds meer kan "handelen" die sterke tsr. Ik vind de borstvoeding trouwens heerlijk, vooral overdag, dan is hij het makkelijkste. Dan geniet ik er echt van! In de ochtend en avond heeft hij altijd even een huilmomentje, uiteindelijk valt hij dan als een blok in slaap op mijn borst. Hier trouwens de langste slaapjes in de middag(soms slaapt hij wel bijna 4 u in de middag!), en begin van de nacht ook een lange slaap. Voor de rest slaapt hij dan tussen door max 2 uur, soms ook eens een uurtje of anderhalf. Ik heb trouwens een handkolf(medela) gekocht, maar jeetje wat doet dat zeer! Kwam erachter dat het borstschild te groot was, dus heb nu de kleinste maat. Maar ook die vind ik niet lekker voelen. Is dat normaal? Het hoort toch geen pijn te doen? Ik ben bijna van plan om dan maar met de hand mijn melk op te vangen. Ben er best goed in om het melk met vingers eruit te kolven. Maar wel zonde van de 55 euro die ik voor de kolf betaald heb Morgen naar het CB, zal het daar ook eens vragen. Zijn jullie beebs ook al zo sterk in hun nekkie? De mijne wel, als je hem op tilt en met hem loopt wil hij alles zien lijkt het wel. En draait dan zijn nek van links naar rechts. Als hij op zijn buik ligt tilt hij hem ook gewoon op en zit dan lekker te koekeloeren van links naar rechts. Dat deed hij al best gauw trouwens! Sterke kerel is het
Beebje, toen hij eenmaal in slaap gevallen was, heeft hij prima geslapen in zijn bedje. Heb net de puckababy binnen dus straks lekker slapen. @ Laten huilen. Ik vind het wel moeilijk hoor. Maar idd...je moet ook wel eens naar het toilet. Of een flesje maken. Eric is deze week nog thuis. Volgende week moet ik het echt zelf doen de hele dag.
nou dames ben ik weeres, gisteren bij de kinderarts geweest en het is nog steeds afwachten omdat nynke nog zo jong is goed groeid weinig spuugd en goed drinkt (nu 3x met boog) we moeten over 2 weken weer komen dan echo en wederom afspraak, ze wou nu wel een echo maken maar grote kans dat het er normaal uit ziet en dat ze straks wel meer begint te spugen en dan blijkt het wel zo te zijn. als ze meer begint tew spugen kunnen we direct komen. das erg geruststellend! verder zaterdag ochtend voor het laatst gespuugd ze weegd nu 4040 en krijgt 5 a 6 flessen van 120 haar ritme is super! ze is erg tevreden en een gemakkelijke baby sochtends is ze vaak wat onrustig en veel wakker smiddags slaapt ze en savonds kijkt ze wat om haar heen en slaapt ze snachts geen flauw idee maar we horen haar niet eerder tussen 5 en 6 ergens . @laten huilen, tja ik moet wel heb er nog 2 die ookvele dingen moeten overdag, moeilijk => soms als ze erg overstuur is wel en het is een meisje dus haar geluid is iets scheller dan hoe de jongens als baby huilden
Nelly wat super!!! Heb nog vaak aan je gedacht, erg fijn dat jullie nu weer in verwachting zijn, en hopelijk gaat alles nu goed, en kun je er lekker van gaan genieten!!! Hier nu met een krijsend mannetje waarschijnlijk erge krampjes Echt super zielig hij heeft er erg veel last van volgens mij Verder gaat alles goed, en zijn we erg druk met hem, je bent er eigenlijk wel de hele dag mee bezig haha.
Nelly, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat je het met ons gaat delen. Wij duimen voor jullie dat de spannende weken gauw over zijn en alles goed is en blijft. Fokje, Voorlopig dus in elk geval geen slecht bericht. En de hoeveelheid spugen is ook veelbelovend.
Gisteren naar het cb geweest, poeh viel dat tegen. 1,5 km een weg, ik was kapot, voel nu mijn onderrug nog. Blijkt dat wij hier een kleine dramaqueen hebben. Altijd krijsen om eten, ik al behoorlijk aan het twijfelen of de bv wel genoeg is ... blijkt ze gewoon keurig haar 150 gr per week te groeien. En ze zet gelijk zo'n flinke keel op, op het cb natuurlijk ook. Zat er nog een moeder met ook zo'n kleintje .... die had een heel bescheiden en zacht huiltje, net een klein geitje. En toen begon Nicole te schreuwen ... gelijk de hele tent wakker
@ hier vandaag een dagje weggeweest echt heerlijk,we zijn naar de zaanse schans geweest en volendam erg gezellig gehad. Helaas toen we thuis kwamen ( of nou ja kartier van te voren in de auto zette de kleine meid zo'n keel op ze had honger ) maar bleek ook haar poep niet goed kwijt te kunnen, hebben haar even een handje geholpen met poepen en het was ook best wel hard. Sinds dien ligt ze heerlijk te slapen, straks laatste fles en een pipetje infacol en hopelijk helpt dat ! @ schreeuwen vind dat onze meid ook heerlijk hard kan gillen hihi, en het is een echt meisje hoor, als ze vind dat ze honger heeft mag de hele tokko dat weten want ze wil het onmiddelijk in haar snaveltje hebben hihi! Maar oh wat ben ik dol op mijn meisje! @ voel je gelijk mama? In het begin had ik dat niet echt maar goed dat was ook omdat ik me lichamelijk niet goed voelde, maar oh wat ben ik nu verliefd op haar zeg, echt ik kan haar wel op vreten ! Hou ook echt zoveel van haar het is echt mijn dochter !
Haha, Roan krijst niet zo hard hoor. Zie het ook echt voor me bij dat cb. Hier een eerste nacht met de puckababy gehad. Wat een uitvinding. Hij gaf geen kik. En ik heb gewoon 7 uur achter elkaar geslapen. Eric deed de voeding van 02.00 uur en ik heb er niets van meegekregen. Haha...
heerlijk leontine=> even lekker wat uren te pakken!!! doet je goed he dat langere slapen! hier had nynke vanaf zaterdag niet meer gespuugd en prompt zonet mijn moeder onder gespuugd mijn moeder moest eerst naar huis om te douchen. dus beeld is voor mij helaas denk ik duidelijk maar we wachten rustig af hoe zwaarder dat ze is hoe beter dat ze straks in/uit de operatie gaat want ik denk wel dat dit zo is en anders zit mijn moeder gevoel er voor het eerst naast (wat hopelijk zo is) hier weer een lekkere nacht gehad, half 10 laatste voeding en kwart over 6 de eerste dus bijna 9 uren!! meiske je doet het super!!! ze is verder zo tevreden!! ik kom soims nergens aan toe de was van maandag ligt nog in de mand om worden op te vouwen de was voor nu moet ik nog wassen en ophangen drogen etc. pfffffffffff blij dat mijn man volgende week 1 week vrij is! en de oudste naar school moet en de jongste ook 2 dag delen naar de peuter! en we hebben volgende week dorpsfeest!!
Nou hier ook naar het CB geweest, gelukkig was dit een invalster. Want wat een chagerijnig mens zeg! Voelde mij naderhand echt een beetje naar, alsof ik het niet goed doe ofzo? Vertelde namelijk dat hij overdag in de woonkamer slaapt in de kinderwagen, toen keek ze al bedenkelijk, maar oke ze leek het prima te vinden.. Ik heb maar niet verteld dat hij in de nacht ook wel eens bij ons in bed slaapt, dat was haar zeker niet bevallen! En ze deed een beetje vreemd over mijn borstvoeding, ze vroeg hoe vaak hij kreeg en hoeveel er dan precies tussen zit. Dus ik vertelde dat er meestal zo'n 2,5 u en soms in de middag of nacht bijna 4 uur. Maar dat ik het eigenlijk allemaal niet zo onthoud wanneer die weer wat krijgt, en dat ik op gevoel kijk welke borst hij nodig heeft. Vond ze ook vreemd, en dat hij in de avond soms elk uur wil mocht eigenlijk ook niet. Moest proberen om er dan toch echt wel 2 uur tussen te laten. Nou mooi niet hoor. In de avond wil hij gewoon altijd wat vaker. En het komt soms zelfs zo uit als ik wat drukker ben dat hij overdag niet helemaal leeg drinkt en hij dan dus na een uur wel weer wilt. Maar dat komt ook omdat ik zelf dan wat gehaast ben. Voor de rest weegt hij nu 4,63 kilo!(gw was 3740) En met alles zat hij de lijn boven het gemiddelde, dus hij groeit goed van mijn borstvoeding! Wel heeft hij een lichte voorkeurshouding, dus we moeten er even extra op atent zijn dat hij ook met zijn koppie wat vaker de andere kant op slaapt. Hopelijk volgende keer een gezelliger mens, die je een fijner gevoel geeft Al hoorde ik van mijn eigen moeder dat die ook altijd vreemde mensen had bij het CB, er was altijd wel iets waar ze vreemd van op keken. Maar ze deed gewoon wat haar eigen moedergevoel haar in gaf. Hier trouwens ook een driftig manneke hoor, hij is wel zoet en lief. Maar als hij honger heeft dan hoor je hem ook meteen goed Hoorde bij het CB idd ook al huiltjes van andere baby's en die klonken zo lief en schattig. Mijn baby heeft nog nooit een schattig zacht huiltje gehad haha. @mama voelen, dat komt bij mij nu ook steeds meer. Hou ook zo veel van hem! Het groeit met de dag, en kan hem echt niet meer missen! Het is zo'n lekkere kerel! @Leontine en Fokje, wat lekker joh dat jullie zo lang kunnen slapen!! Tjah dat gaat hier gewoon echt niet lukken vanwege bv. Klein beetje jaloers ben ik wel op de mama's van de flessenbaby's dat jullie wel aan meer slaap toe komen Maar ik begin er wel steeds meer aan te wennen, zolang er een ritme in zit is het ook best te doen.
Zo, ook maar weer even een berichtje van mijn kant, voordat jullie denken dat ik jullie helemaal vergeten ben Ik heb al die tijd wel meegelezen via mn telefoon, maar vind dat lastig reageren en tegen de tijd dat ik dan wat wil typen, begint de kleine man te protesteren Het gaat hier hartstikke goed! C is een lekker tevreden mannetje, afgezien van wat huilmomenten overdag. Ben nu aan het proberen hem overdag in zijn bedje te laten slapen, maar dat lukt nog niet altijd even goed. Als hij een paar minuten echt huilt, ga ik hem er toch uithalen Dus gevolg is dat hij dan of in mijn armen slaapt, of in de box. Krijg dus niet altijd evenveel gedaan overdag De nachten gaan gelukkig over het algemeen wel goed, hij laat dan zo'n 3 uur tussen de voedingen. Wel vermoeiend, maar zolang hij na de voeding weer gaat slapen is het wel te doen Borstvoeding loopt verder, na een moeilijke start, ook goed. Het duurde toen 3 dagen voordat het op gang kwam, ik voed met tepelhoedjes en heb er ook nog een borstontsteking bij gehad. Menn, wat voelde ik me kl*te toen. Gelukkig is die nu weer weg en drinkt ons mannetje lekker door Ik kolf wel 1x per dag mn borsten goed leeg, anders krijg ik te snel harde plekken en ik ben zo bang dat ik weer een ontsteking krijg. Ach, ondertussen bouw ik dus vast een voorraadje op. Vandaag ook de Breastflow flessen binnengekregen. Had C laatst al een keer BV uit de fles gegeven, maar hij dronk zo gulzig, kreeg het veels te makkelijk binnen en spuugde vervolgens de helft weer uit. Dat doet hij zelfs wel eens na gewoon aan de borst gedronken te hebben, dus ik heb de hele dag een spuugdoek paraat CB, mag ik 10 september voor het eerst heen. Ben benieuwd! Ben ook al 'gewaarschuwd' door mijn omgeving dat ze het al snel niet eens zijn met de dingen die je doet C slaapt in de Sleepyhead nog tussen ons in, zullen ze het ook wel niet mee eens zijn Maar kan het nog niet over mijn hart verkrijgen hem in zijn eigen kamertje te leggen. Al zal ik daar niet te lang mee wachten, wil niet dat hij dadelijk niet in zijn eigen bedje slaapt. Sorry dat ik verder niet reageer, kom er maar amper aan toe om dit te typen Mn pizza is klaar en als ik die naar binnen heb geschoven zal C wel weer komen voor een voeding
Oh ja, ik had mijn bevallingsverhaal nog beloofd, bij deze Om 10.30 uur stond ik op, nadat ik al voor de vierde keer die nacht moest plassen. Mijn buik voelde ook niet erg lekker die ochtend en ik heb dus best wel even op de wc gezeten. Ik voelde me ook wel anders als anders, maar ik associeerde dat op dat moment nog niet met het begin van de bevalling. Rond 12.00 uur braken mijn vliezen en dus was mijn bevalling begonnen. Toch voelde ik me echt nog heel relaxed. Ik heb de verloskundige gebeld en ze zou langskomen. Toucheren deed ze nog niet in verband met infectiegevaar na gebroken vliezen. Ik mocht ook (nog) niet in bad. Ik weet dus niet hoeveel ontsluiting ik op dat moment al had. De weeën werden toch al wel pijnlijk, maar hoefde ze nog niet echt weg te zuchten. VK vertrok rond 13.45 uur met de mededeling dat ze rond 17.30-18.00 uur weer terug zou komen. Als de weeën elke 4-5 minuten kwamen, 1 minuut duurden en dat een uur lang, mocht ik eerder bellen, of als het om een andere reden nodig was. Ik heb nog aangegeven dat ik eventueel op de baarkruk wilde, dus die zou ze ophalen en meenemen als ze terugkwam. Ik ben toen zelf alles klaar gaan zetten, om maar een beetje bezig te blijven. Ik wist niet zo goed wat ik met mezelf aanmoest en had ook nog niet het idee dat ik op korte termijn nu echt mama zou worden en afscheid moest nemen van mijn buik en mijn zwangerschap. Ik heb geprobeerd hier heel bewust bij stil te staan, maar op een of andere manier was ik er niet bij met mijn gedachten. Rond 14.15 uur had ik niets meer te doen en ben ik op de bank gaan zitten. Ik heb mijn pittenzak nog in de magnetron gedaan, maar tegen de tijd dat die warm was, kon ik mijn weeën niet op de bank opvangen. Omdat ik gehoord had dat warm water wel eens verlichting kon brengen en ik nog niet in bad mocht vanwege mijn gebroken vliezen, ben ik onder de douche gegaan. Ik had een krukje onder de douche gezet, maar zowel zittend als staand wist ik niet waar ik het zoeken moest. Ik ben toen maar op mijn knieën in de douche gaan zitten, met erg charmant mijn kont naar de deur en met mijn armen op het krukje leunend. Tijdens een wee kon ik dan met mijn heupen wiegen. De douchestraal stond op mijn rug, dat bracht wel enigszins verlichting. Na ongeveer 5-10 minuten had ik wel in de gaten dat het erg hard ging, ik had bijna geen tijd om te ontspannen tussendoor. De weeën waren ook al flink krachtig en ik moest echt zuchten en kreunen. Op dat moment heb ik echt gedacht dat als ik dit nog uren vol moest houden, ik naar het ziekenhuis wilde voor pijnstilling, want dat ging ik echt niet volhouden. Ik zat echt nog met een cm per uur in mijn hoofd op dat moment. Na een half uur, waarin ik weeën van 1-2 minuten om de 1-3 minuten had, heb ik mn man gevraagd of hij de verloskundige wilde bellen. Rond 15.15 uur was VK dus alweer terug bij ons, in plaats van de eerder genoemde 17.30 uur. Ik ben uit de douche gekomen en op bed gaan liggen, zodat VK kon toucheren. En toen kwam de opmerking: Jij gaat bevallen hoor meid, je zit al op 7 cm. Wat een opluchting, ik was echt bang dat ik na die pijn pas 3 cm zou hebben. Dit gaf me ook echt weer een nieuwe energieboost. Ondertussen bleven de weeën onverminderd doorgaan en zaten ze ook in mijn rug. De enige manier waarop ik ze op dat moment nog op kon vangen, was door op mijn zij te liggen en mn man mijn stuitje en rug te laten masseren en flinke tegendruk te geven. Ze heeft nog een keer getoucheerd en er stond nog een randje, dus ik mocht nog niet meepersen. Twee weeën verder was het randje weg en om 16.10 uur mocht ik gaan persen. Mijn persweeën kwamen om de 3-5 minuten. Ik had dus best veel tijd tussendoor om helemaal te ontspannen. Ik heb al die tijd dat ik mocht persen met mijn ogen dicht gelegen. Ik heb dus ook niet echt meegekregen wat er allemaal om me heen gebeurde. Mijn persweeën waren niet erg krachtig voor mijn gevoel, ik moest veel op eigen kracht doen. Ik vond het persen ook echt verschrikkelijk, het schoot echt niet op voor mijn gevoel. Ik had van te voren ook echt verwacht dat ik in een soort roes zou zitten van die endorfinen, maar helaas was ik heel bewust bij. Ook was mijn matras erg zacht, waardoor ik best diep lag en behoorlijk wat moeite moest doen om overeind te komen en genoeg kracht te zetten. Op een gegeven moment dipte zijn hartslag wat en vanaf toen ging het ineens erg snel voor mijn gevoel. Ik werd flink geknipt en dat heb ik echt wel gevoeld, ook al knipte ze tijdens een wee. Door de pijn heenpersen vond ik echt verschrikkelijk en ik vond het moeilijk mijn adem vast te houden. Ik maakte echt een soort oergeluid. Met veel gewring werd dan na een uur en een kwartier persen toch zijn hoofdje geboren! Hij bleef nog even hangen met zijn schouders, maar met een flinke draai kon hij erdoorheen en was hij daar eindelijk, onze zoon
Hier ook lees alles mee en probeer zo veel mogelijk te schrijven en te reageren, maar idd wil ik even wat typen komt ons meisje of ze moet de fles of ze wil lekker bij je liggen. (wat mama erg fijn vind) hier ook vannacht voor het eerst de backa baby uit geprobeerd en ons meisje heeft heerlijk geslapen. Ook slaapt ze al 2 nachten heerlijk door.
He Yara! Leuk wat van je te horen, begon al aan je te denken inderdaad! Fijn dat het zo goed gaat allemaal joh Wat is trouwens een sleepyhead? En mooi je bevalverhaal! Wat snel allemaal gegaan zeg! Ai die knip lijkt mij idd heftig, ik was er met de bevalling trouwens ook nog heel erg bij. Al heb ik uiteindelijk wel gezegd, knip me dan maar! Maar denk dat ik dit ook zeker had gevoeld. Uiteindelijk was het niet nodig. En dat oergeluid had ik ook tijdens persen, maar ik mocht dat niet doen, het ging ook wel beter het persen als ik helemaal geen geluid maakte Is de breastflow een fijne fles? Ik twijfelde tussen die en de calma, uiteindelijk medela calma gekozen. En vandaag een klein beetje gekolfd, en mijn vriend dat laten geven. Ging redelijk, alleen heb ik het idee dat die speen van dat flesje wat te lang is. Soms kolhalst hij er van! Wanneer kolf jij? In de ochtend? Ik moet echt even gaan zoeken wanneer het het beste uitkomt. @hier, vanmiddag een lachje! Met ogen open! Zou dat de eerste lach zijn? Het leek er wel heel erg op. Normaal doet hij het in reflex in zijn slaap. Kan niet wachten tot we lekker met hem kunnen gaan lachen!!!