1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Libra! Had je nog een bericht terug willen sturen, maar niet eens meer aan toe gekomen.. Sleepyhead heb ik hier via het forum gewonnen, moet je maar eens googlen;) Ideaal ding:D

Dat geluid mocht ik eigenlijk ook niet maken, mocht helemaal geen geluid maken, maar vond het echt lastig. Raar is dat he, om zo bewust bij te zijn en door die pijn heen te moeten..

Ik heb de fles nog niet geprobeerd. Ik was ook tussen beide aan het twijfelen, maar vond de Calma wel erg prijzig en volgens mij zit er weinig verschil tussen beide, dus vandaar voor de Breastflow gekozen. Heb ze vandaag pas binnen gekregen, dus straks ff uitkoken en dan morgen uitproberen:)

Kolven moet ik ook altijd even kijken hoe het uitkomt. Ik probeer het wel in de ochtend, maar ooit wordt het ook in de middag, omdat C dan de ochtend wakker is ofzo.
    Jij had toch trouwens ook het probleem dat je ene borst voller en meer/sneller melk geeft dan de andere? Hoe doe je dat dan? Want ik geef maar 1 borst per voeding (daar heeft hij genoeg van), maar die andere ontploft dan zo'n beetje tegen de tijd dat die weer aan de beurt is:p En vooral dus die vollere. C spuugt ook meer na die borst, omdat hij dan in korte tijd zoveel melk binnenkrijgt..

Ohh wat cool dat hij lachte! Hier wel veel lachen, maar in zijn slaap;) Ziet er wel schattig uit, ben benieuwd wanneer hij echt gaat lachen:)

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Iemand iets gehoord van Jola81?

Ik word gek van de stuwtieten! R. doet het super, slaapt nu langer en wat vaker in de cosleeper. Vandaag voor het eerst in de draagdoek en hij viel gelijk in slaap voor 3 uur. Kraamvrouw stond er versteld van maar was bang dat ik dan vanncht een nog wakker kindje zal gaan krijgen. Maar volgens mij slapen baby's nou eenmaal veel en ik ben blij dat hij sliep en ik handen vrij had tijdens de kraamvisite.

3. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    `ik ga ook even de sleepyhead googlen!

4. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja Yara, dat geluid tijdens bevallen(nu was dat bij mij niet heel luid, maar soort bromgeluid) vond ik ook wel apart. Dat gebeurde gewoon. Deed mij beetje denken aan het geluid dat mijn hond maakte toen ze ging bevallen haha. Maar ik moest mij dus helemaal stil houden, geen lucht laten ontsnappen. En toen ging het persen ook veel beter, en vond ik het persen niet eens heel erg meer, want dan voelde ik die rotrugweeen niet meer zo. (behalve toen het echt zeer ging doen aan de onderkant haha, toen vond ik persen ook niks)

Oh mijn vriend die zei met de fles, ga dan maar voor de duurste :D Zo van, dat zal dan wel beter zijn, maar ik heb wel wat research gedaan en volgens mij zit er weinig verschil in. Nu net weer het laatste restje keurig op gedronken bij mijn vriend, zonder haperingen, helemaal leeg! Ik houd mijn eigen handen er maar van af, dan weet hij zelf ook dat flesje bij papa hoort :)

Kolven ga ik morgenochtend dan ook proberen. Ik was nu gewoon heel nieuwschierig, en het kolven deed eerst erg zeer. Maar met de kleinste maat borstschelp(de standaard maat die erbij zat was veeel te groot), en dan aan de ene kant J. te drinken en aan de andere kant de kolf(dan is er al vanzelf een tsr) ging het best goed! Dus daarom vanmiddag alvast geprobeerd! Heb maar 50 cc gekolfd hoor. Maar volgens mij is dat nog best netjes voor een eerste keer kolven. Ik moet zeggen dat mijn borsten nu wel aardig gelijk lopen, maar de tsr is rechts wel veel heftiger. Dus soms verslikt hij zich dan, maar inmiddels gaat dat ook beter. Maar 2 weken terug had ik ook echt overvolle borsten soms! Zal bij jou ook steeds beter worden denk ik. Je borsten gaan zich ook aanpassen aan wat je baby nodig heeft. Hier overdag vaak wel 2 borsten, met soms even wat tijd er tussen. (dan verschoon ik, of loop ik even met hem rond. En dan komt de ander nog aan de beurt) Maar in de nacht geef ik vaak 1 borst. Tjah ik doe het allemaal beetje op gevoel. Volgens mij is het ook vanzelf wel een beetje aangepast op zijn behoefte, want ik weet nog wel dat ik inderdaad dan ook 1 overvolle borst had ;)

Ik heb de sleepyhead ook gegoogled, handig dingetje! Leuk dat je die gewonnen hebt, want er zit nog best een prijskaartje aan :p

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jola is idd bevalken, weet ik via Facebook.
    Maar ze zal het zelf ook nog wel komen melden. Ze ligt nog in het zkh.

Hier toch weer een andere nacht. Roan had wat meer moeite om in slaap te komen, ondanks de puckababy. Maar goed, de vier uur redt hij wel 's nachts. En nu ligt hij ook al sinds 06.00 uur te tukken. Straks komt schoonmoeders, want ze wilde hem graag in badje doen. Dan ga ik even naar de Rabo voor een spaarrekening. Want Eric heeft piketdienst, dus ik kan hem deze week niet alleen laten met Roan. Hij moet binnen 30 min in Leiden zijn als er iets aan de hand is. En Roan meenemen is niet echt een optie.

Verder hebben we wel een beetje een ritme gevonden. 's Ochtends doe ik wat huishoudelijke klusjes, en kook ik de spenen ed uit. En in de middag even wandelen en relaxen. Dit is de laatste week dat Eric thuis is, maandag moet ik toch echt alles zelf doen. Dat vind ik toch best wel heel spannend hoor, ook al weet ik dat dat best goed gaat komen.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    mooi dat jola ook al is bevallen!!
    zijn we nu bijna compleet??

hier slaapt nynke veel in de kinderwagen maar ook in de box! ik heb bij alle drie hier bewust voor gekozen om zo dag/nacht apart te houden en vooral geluid! hier slapen ze alle drie erg gemakkelijk overal ik ondervind nu al bij nynke dat ze overdag geluid moet hebben om te slapen dus overdag staat de radio in huis aan omdat de jongens veel buiten spelen (dus stil is in huis)en nynke overdag zonder geluid niet in slaap valt wel erg apart dat ze al zijn ze nog zo jong dat dat er in zit. ik zet haar ook wel in de speelkamer als de jongens in de kamer erg druk zijn even in de rust maar wel de radio van de keuken aan.

spannend volgende week leontine! je kunt het!!!
    vind het vaak vreemd dat mijn wederhelft weer weg is, dan is hier alleen maar kindergeluid en mis ik hem wel erg.
    volgenbde week heeft hij 1 week vrij dan weer 2 en half werken en 2 dagen vrij en dan heeft hij een nieuwe baan!!! spannend!!! tussen nu en nieuwe baan word onze oudste nog geopereerd aan zijn piemeltje (besnijdenis, ivm te nauwe voorhuid) en als het tegen zit nynke ook dus hij moet nog wat dagen overhouden hiervoor! dus 3 weken vakantie zit er dit jaar niet in helaas!

7. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat er al wat meer ritme komt Leontine! En komt helemaal goed straks als je alleen bent, lekker genieten van elkaar!
    Wanneer slapen jullie ukkies het meeste?

Hier is hij de ochtend namelijk klaar wakker! Soms wat korte slaapjes, in de middag valt hij als een blok in slaap, hij komt dan wel voor voeding maar valt daarna weer in slaap. De avond is hij ook weer wakker en heeft hij ook een huilmoment. En dan in de nacht slaapt hij ook weer erg goed en vast! Hier is de middag dus voor mij ideaal om zelf wat dingen te doen.

Fokje hier moet hij overdag ook in geluid slapen, terwijl hij snachts toch wel prima in de stilte kan slapen. Best apart inderdaad!

Sterkte voor je zoon! En straks ook Nynke, maar hopelijk is dat niet nodig!

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd libra hier hetzelfde smiddags slaapt ze
    sochtends veel wakker en savonds ook en een huil momentje
    en snachts rust!

9. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Hier even weer een berichtje van mij... Lees nog wel mee, maar heb niet altijd tijd om overal op te reageren.

Met Nina gaat alles goed... ze begint nu een beetje een ritme te krijgen!
    Gelukkig wil ze nu ook het speentje ipv alleen maar mijn pink!

Slapen gaat hier ook goed. Overdag in de kinderwagen en na 8 uur in haar bedje. s´nachts wordt ze alleen wakker voor de voeding en slaapt dan weer lekker door.

Kwam ook nog even een fototje spammen van ons meisje!
    Bekijk bijlage 271082

10. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hallo, hier ook weer een berichtje van mij.
    Ook druk met de kleine, en lees steeds wel mee, maar zit meer op FB, en dan vergeet ik het hier wel eens.
    Hebben jullie allemaal al een ritme?
    Hier voeden om de 3 uur, en de nacht wanneer hij komt, helaas was dat vannacht elke 3uur :( helaas gaat zelf in slaap vallen nog niet, dus hij moet bij één van ons op de buik in slaap vallen en dan leggen we hem weg in het wiegje.
    BV gaat nu wel goed (denk ik) geen idee natuurlijk hoeveel hij binnen krijgt, maar hij slaapt, plast en poept goed, dus je zou denken dat hij genoeg krijgt haha.
    Verder heeft mijn vriend nu ook vakantie, dus lekker lang in bed liggen, en dan zien we wel wat de dag brengt.
    Kraamvisite is nog erg rustig, hoe is dat bij jullie??
    Nou ik zal me zo weer klaar maken voor de volgende voeding ;)
    Hij heeft net weer cinababy gehad, dus zo weer voeden, heeft nog wel een beetje krampjes, maar volgens mij werkt het ook wel een beetje!

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wauw sher wat een mooi meisje!
    kraamvisite => we hebben veel famile en vrienden maar het verloop is rustig zo nu en dan es ik wijs ook veel af omdat manlief late dienst heeft en dus alleen sochtneds thuis is we kiezen bewust voor dat het rustig is en blijft ivm andere kinderen door de week alleen ma avond weekends 1p.d liefst savonds

12. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een mooie meid Sher! Heerlijk dat je een beetje een ritme krijgt :)

Augustusbaby, toch netjes zo om de 3 uur voeden toch? Daar kom ik alleen aan in de middag en de nacht. En dan 1x hoor. Daarna komt hij om de 2 a 2,5 uur. Maar in de avond wil hij zo wat uren achter elkaar non stop aan de tiet. Vond dat eerst wel moeilijk, maar heb mij er nu helemaal aan overgegeven. De avonden zijn voor hem, en dan kijken we lekker samen tv en zit ik met de borsten bloot :D

Ik heb vanmiddag weer gekolfd, in de ochtend gaat mij niet lukken, omdat hij dan toch best veel wakker is en wat vaker wil drinken. Dus ik vind dan geen moment om tussen een voeding door te kolven. Maar dit keer maar 60 cc uit beide borsten, eergister deed ik 1 borst tegelijk terwijl hij de ander leeg dronk. Dan gaat het toch wel wat makkelijker. Dat kolven voelt niet heel prettig. Maar ja ik ga proberen een voorraadje aan te leggen.

Hier geen kraamvisite meer. Alleen in de eerste 2 weken hele dichte familie en goeie vrienden. En afgelopen weekend hadden we het kraamfeest! Het was heel gezellig, en we zijn onwijs verwend met een hoop kado's :D Ik heb maar wat opbergboxen gekocht zodat ik kleding/speelgoed wat hij toch nog niet gebruikt even handig kan opbergen. Het ligt nu nog uitgestald op een tafel :p

Wanneer kunnen we nou een nieuw topic maken?! Iedereen zal nu wel bevallen zijn denk ik?

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Wat een mooie baby Sher!

Hier eerste nachten ook vaak gevoed, voor mijn gevoel non-stop. Wel tegen de ochtend een blok van 3 uur evenals avond. Afgelopen nacht kwam hij echter om 18, 21, 12, 5 (!) en 9 uur! En ik kon hem heeeel content wegleggen in de cosleeper, dus ik had heerlijk geslapen!
    Vandaag gewogen en nu al 4400 gram!!!! (ggw was 4130)... hij had alleen eerste dag kleine dip van 140gram en daarna dus heeeeel veel aangekomen, ik denk dat ik boter heb ipv melk ;)
    Wel was het vandaag een andere weegschaal dan de afgelopen keren door wisseling kraamzorg, maar ik neem aan dat die dingen niet zoveel onderling verschillen, of denken jullie dat dat wel kan? Morgen maar even aan vk vragen of ze weer met haar unster (?) wil wegen...

14. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag echt een rampendag, amper slapen, heel veel aan de borst. Hoop dat het morgen weer beter is.

Ben soms bang dat er nooit een ritme in komt ...

@Kolven gaat hier slecht. Soms komt helemaal niets, op een goede dag 30 cc per borst. Ik heb wel grote borsten, zou dat daarmee te maken hebben.

@Kraamvisite
    Al heel wat gehad, maar er móet ook nog veel komen. Eerlijk gezegd heb ik het wel een beetje gehad .... soms blijven ze ook lekker plakken.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier vandaag ook een rommelige dag! Kleine meid heeft last van krampjes, drinkt niet goed of heel gulzig! Had haar om 4 uur een voeding gegeven maar om 18.00 werd ze alweer wakker, beetje water gegeven ( ivm met de krampjes) en daarna wilde papa haar graag! Maar dat wilde mevrouwtje niet die wilde haar mama hi hi! Nu ligt ze op mijn borst te slapen! Vanavond nog kraambezoek dus rek de voeding tot een uur of 8 zoiets ! @ kraambezoek hier nog niet super veel maar al wel super leuke cadeaus gehad zeg :)! @ andere groep openen kan nu wel toch?

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Pushel: als kolven moeilijk blijft gaan, kan je ook nog oxytocine neusspray proberen: dan krijg je TSR en gaat het makkelijker!

17. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    @kolven, hier al een paar keer geprobeerd, maar komt eigenlijk nooit wat uit, daarom was bij mij ook zeer de twijfel of ons mannetje wel genoeg kreeg.
    Maar volgens mij drinkt hij ook lang niet altijd mijn borst leeg, want hij slaapt dan vaak al zoals nu :S probeer hem wel wakker te maken, maar als hij daarna weer slaapt en ik "koppel hem los" dan komt er nog steeds melk uit :S En ja dan kan ik wel een bezig zijn.

Wij wachten maar rustig af wanneer de visite komt.

Een nieuw topic kan wel gemaakt worden denk ik? Weet alleen niet hoe dat moet :S

18. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bellabellade
    bv gaat wel goed.
    Misschien dat de kolf het niet trekt? Is een medela swing.
    Kan je dat spray gewoon kopen of moet ik dan eerst naar de doc?

19. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    spray is voor het kolven. Kan je halen bij huisarts.

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Kan me niet voorstellen da de kolf het niet trekt

Deel Deze Pagina