Geloof dat wij toch niet mogen klagen. Roan komt om de 3-4 uur en vanmorgen zelfs 5 uur. Hij drinkt nog steeds de 90cc....het zou eigenlijk al 120cc moeten zijn naar mijn idee, maar het kost ons nog steeds veel moeite om het naar binnen te krijgen. Maar ja, hij plast en poept goed en je ziet hem voller worden, dus hij groeit ook goed. Heb vanmiddag sokjes voor 3-6 maanden gekocht. Die kleintjes knellen helemaal af! Kind is twee weken oud! Dat wordt schoenmaat 47 haha. Kraamvisite is hier nog aan de gang. Max twee op een dag zolang Eric nog thuis is. Vanaf volgende week een keer per dag. Maar goed, vandaag bijv niemand, dus het valt allemaal wel mee. Het enige dat irritant wordt is je verhaal voor de zoveelste keer vertellen. Maar goed, dat hoort erbij.
Zullen we er nu augustus 2012 mama's van maken? Aangezien 1-15 niet echt meer klopt natuurlijk Weet niet waar het nieuwe topic hoort
Libra, wij gaan dadelijk de Breastflow proberen, ben benieuwd! Is ook nog even zoeken naar hoeveel ik erin moet doen, ik kan natuurlijk niet zien wat hij uit mijn borst drinkt En voeden doe ik ook op gevoel hoor. Ik geef ook wel eens twee keer dezelfde borst achter elkaar, soms maar 1 borst, soms 2, net hoe het uitkomt en hoeveel C wil drinken Maar vind het af en toe wel lastig. C spuugt ook nog best veel, dus vind het soms best lastig om te zien of hij nou nog honger heeft. Ik krijg met kolven ook niet mega veel eruit hoor, ongeveer 80 cc uit beide borsten samen. Maar als je elke dag rond hetzelfde moment kolft, krijg je vanzelf meer melkproductie Fijn dat je zo verwend bent! Puschel, heeft Nicole niet gewoon een regeldag? Leontine, fijn dat je wat meer ritme hebt kunnen vinden nu! Sher, wat een prachtig meisje! Augustus baby, lastig he soms, dat je niet kunt zien hoeveel hij drinkt Maar zolang hij inderdaad goed slaapt en plast kun je er wel vanuit gaan dat hij genoeg krijgt En om de drie uur is netjes hoor! Dat haal ik ook vaak niet Kraamvisite is na de eerste week echt rustig nu.. Vind ik van de ene kant niet erg, maar van de andere kant kijk ik er ook wel naar uit als iedereen geweest is Hier slaapt C overdag ook beneden tot nu toe. In bed wil hij overdag echt niet slapen.. 's Avonds is hij ook beneden, anders ziet manlief hem nooit Gelukkig gaan de nachten wel super Vandaag was wel echt prut. C heeft bijna niet geslapen en als hij sliep dan was het op mijn borst. Phoe he, hopelijk morgen een betere dag. Heb wel meteen een draagdoek besteld, als hij nog vaker van zulke dagen heeft heb ik tenminste mijn handen vrij. Nu heb ik de hele dag niks kunnen doen. Hoop op wel een goede nacht Truste meiden!
Bella: ik dacht : grote tieten ... klein kolfje ... hihi ... misschien dat'ie het daarom niet trekt ik zal dat spraay dan maar halen bij de doc, want ze is net in slaap gevallen en heeft bijn niet gedronken (heeft de hele dag al aan het "infuus" gehangen). dus ik dacht: 2 mooie volle jongens ..... maar geen druppel uit te krijgen .... waarschijnlijk ben ik nu nog te gestresst omdat ze vandaag huildag had en papa al de hele avond loopt te zuchten draagdoek: ik heb er ook een gekocht, een elastische, en dacht vandaag (huildag) .... ga hem nu proberen .... nou, dat heb ik geweten .... Ik hoop dat ze morgen wat rustiger is, ga het dan nog een keer proberen Yara: ik dacht dat de volgende regeldag rond 6 weken is .... maar dat werkt dan blijkbaar niet zo ... hier: vandaag heeft ze ook de hele dag bijna niet geslapen en heel veel gehuild, alleen bij mij op schoot en het liefst aan de tap was ze rustig .... nu slaapt ze zoet als een engeltje onze lieve kleine leverworst (in haar dreamswaddle gewikkeld)
Nog vergeten: Sher, Mooie foto en mooie meid, schattig dat haarband. Libra, Lekkere trut op het cb. Wordt je niet vrolijk van .... het is toch de bedoeling dat ze hulp en advies geven. Zo vertel je toch niets meer .... hoe het in de boeken staat weten wij allemaal, maar in de praktijk is het altijd anders en iedereen mag het zo doen als hij/zij met de beste bedoelingen denkt dat het goed is. (beetje kromme zin, maar je begrijpt wel wat ik bedoel
Puschel, volgens mij zijn de regeldagen met 10 dagen, tussen 3-4 weken, 3 maanden, 6 maanden. Dacht ik En omdat Nicole nu 4 weken is dacht ik eraan. Klinkt wel zo, omdat ze ook de hele dag aan je boob wil hangen. C heeft precies hetzelfde momenteel, niet slapen, veel zuigbehoefte, alleen bij mij willen slapen. Erg vermoeiend, maar ga ervan uit dat het met een paar dagen wel weer over is En kolven, heb je wel de goede maat borstschild? Als je zegt dat je maar een klein kolfje hebt en grote borsten, moet je misschien een groter schild nemen? En als je problemen blijft houden, gewoon eens met een lactatiedeskundige bellen. Die hebben vaak goede tips en soms is het met een kleine aanpassing zo opgelost Succes meid! Hier een prutnacht gehad, veel willen drinken en niet willen slapen. Op gegeven moment heb ik m maar op mijn buik gelegd en daar heeft hij 2 uurtjes geslapen. Achja, zal er wel bijhoren
Hier weer een goeie nacht! Heerlijk! Hij slaapt dan weer zo netjes in na elke voeding in zijn bedje Maar hier ook wel eens een prutnacht hoor! Meestal als het dan wat dagen goed is gegaan zit er weer zo'n 1 tussen Het hoort er inderdaad gewoon allemaal bij Yara, want ik lees hier zo veel van het zelfde. Ik heb vannochtend weer gekolfd, en J. heeft een flesje gehad. En daarna nog een toetje uit mijn borsten. Ik heb nu 3x gekolfd, waarvan 2x 60 cc uit 1 borst, en gister dan 60cc uit 2 borsten. Maar ik ben er achter dat als ik J. laat drinken en dan de andere borst kolf het er echt uit sproeit! Dan gaat het vullen zo snel! Ga ik gewoon kolven dan lukt het mij niet om een tsr op te wekken. Misschien moet ik die neusspray ook eens gaan proberen! Mag je gekoelde afgekolfde melk eigenlijk gewoon bij elkaar gieten?! Tot nu toe bewaar ik het in de koelkast omdat het toch snel op gaat, maar wil eigenlijk een voorraadje proberen te maken in de vriezer... Puschel bij mij deed het kolven eerst zeer, bleek het borstschild veeel te groot. Ik heb nu het kleinste maatje(heb ook kleine borsten) en dat gaat goed. Misschien moet je voor grotere borsten dus ook een groter schild hebben? Al heeft het volgens mij ook weer te maken met hoe dik/groot je tepel is. Hier gaat mijn tepelhof wel beetje jeuken van dat kolven, zie ook dat het daarna beetje rood is.. En over het nieuwe topic, ik ben dan wel juli mama maar voel mij meer augustus mama hoor. Gaat er toch om wanneer je uitgerekend was
Libra, dat zal ook wel Volgens mij zit hij ook een beetje in de regeldagen ofzo, het ritme is hier even ver te zoeken Ga ook maar even blokjes onder de pootjes van het hoofdeinde van het bed leggen, dat hij schuin ligt, misschien helpt dat ook tegen het spugen Gekoelde melk mag je gewoon bij elkaar gieten hoor Dan kun je het daarna invriezen Ik heb het tot nu toe per 100 cc ingevroren, maar je kunt het bijv. ook in ijsblokjeszakjes invriezen Maar hoe kolf jij tijdens het voeden? Heb je vier handen of wat? Volgens mij gaat dat hier echt niet lukken hoor Ik heb trouwens best vaak harde plekjes in mn borsten, vind het echt lastig die goed weg te masseren. Ben echt bang af en toe dat ik weer een borstonsteking ga krijgen..
Nee gewoon 2 handen Ik ondersteun j. met 1 arm aan de borst, met de ander duw ik dat borstschild op mijn borst en begin met pompen(heb een handkolf). Maar nog handiger is als ik mijn voedingsbh aan heb, dan zet ik dat schild beetje vast onder de stof van de bh. Maar je word steeds makkelijker met borstvoeding hoor, en J. ook, ik dacht net dat hij klaar was dus wil hem terug leggen(mijn tiet was nog bloot), al lopend word hij ineens wakker en grijpt als een piranha mijn tepel. Nu zit ik nog steeds haha. Maar wat zal het straks makkelijk zijn als ze zelf kunnen zitten en handjes kunnen gebruiken. Dan pakken ze gewoon zelf je borst Ik vind bv nu al zo fijn dat ik het echt minimaal 6 mnd wil volhouden en misschien wel langer! Die harde plekjes in je borst, dat is denk ik gewoon omdat ze dan nog niet goed leeg zijn? Ik heb dat namelijk ook wel eens, vooral eind van de middag(als hij lang heeft geslapen) en in de nacht. Heb ook van die ijsblokzakjes gehaald ja! Mijn kraamhulp vertelde al dat dit handig is met ontdooien, kan je ook kleine beetjes doen. Oh hier net voor het eerst zo'n luier waarvan de poep ergens tot aan zijn nek zat!! Bah! Haha. Kunnen jullie beebs ook zo knetteren en scheten laten? Die van mij laat gerust net zulke harde scheten als mijn vriend, en dan zit je net lekker op een terrasje ofzo
Meiden, heb een nieuw topic gemaakt onder na de geboorte in submap mama's. Trotse (oude) augustus 2012 mama's
Haha doe je goed Libra! Ik zal morgen ook eens een poging wagen dat tegelijk te doen Ik heb een hand/elektrische, van Avent, dus zou toch moeten lukken dan Over dat makkelijker worden, dat klopt wel Alleen heeft C. soms wat moeite met aanhappen bij 1 borst. Die tepel staat iets omhoog en zo'n tepelhoedje is best glad, dus dan moet hij echt goed happen Ik vind BV ook ideaal, ook al heb ik wat dat betreft niet de beste start gehad. Maar ben blij dat het nu goed gaat. Ik wil het iig volhouden tot ik weer ga werken en als het goed gaat en er goede mogelijkheden zijn om op het werk te kolven dan wil ik doorgaan tot het half jaar. Maar eerst maar eens tot ik weer ga werken Al ben ik wel blij dat er zoiets bestaat als kolven, zodat manlief ook eens een flesje kan geven. Vind het zo prachtig om te zien als hij C. de fles geeft, echt even een papa-zoon moment! Die harde plekjes zijn volgens mij verstopte melkklieren. Ik moet af en toe ook echt die plekjes masseren tijdens het voeden, anders gaan ze niet weg. En als ze verstopt blijven heb je dus kans dat het gaat onsteken. Ideaal he, die zakjes! Ik heb het nu nog in potjes ingevroren, maar ga vanaf nu ook in zakjes doen. Moet alleen nog ff een trechter halen, anders wordt er weinig ingevroren ben ik bang Whaha scheten laten kan die kleine draak van ons als de beste! Hij poept niet veel, laatst een week niet, maar scheten laat hij genoeg En stinken! Heb tot nu toe maar 1 luier tot in zijn nek gehad Kon hem meteen in bad doen Leontine, heb je ook een link van het nieuwe topic? Ik ben lui
Yara, ik weet niet hoe ik dat met de tablet doe, anders had ik hem er gelijk bij gezet. Dus even stoppen met lui zijn haha.....
De link naar het nieuwe topic! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/382743-trotse-oude-augustus-2012-mamas.html