1-15 Augustus Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yara89, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik ben heel nuchter hihi! Nog steeds wel hoor, maar dat ik zo verliefd zou worden op zo'n kereltje dat had ik nooit kunnen verwachten. Alles gaat ook heel natuurlijk, ik pak hem zo heel makkelijk op, borstvoeden gaat super, de kraamhulp zegt dat ik het allemaal heel goed doe en het echt natuurlijk gaat. Ik ook niet in de stress schiet oid. Je moet ook gewoon lekker makkelijk zijn :D Oh kleertjes aan/uit doen vind ik nog wel een gepriegel haha. Emotioneel ben ik niet heel erg, al had ik gister wel even een huil momentje. Vriendje kan ik soms heel erg missen als hij even de deur uit is. Maar dat vergeet ik ook wel weer snel als ik met mn kleine kerel bezig ben :)

Ik heb het echt getroffen met mijn kraamhulp, ze past hier heel goed, en is ook lekker makkelijk. Wij hebben ook honden en die lagen vlak na de bevalling al bij ons op bed. Vond ze niet raar, en ook wel goed zodat ze er bij betrokken worden.Morgen is ze hier voor het laatst, was wel lekker hoor. Maar zo na een week wil ik ook wel weer op pad! Vanmiddag gaan we voor het eerst met de auto paar minuten verderop naar vrienden. Vind het wel spannend hoor, zo'n eerste uitje ;)

2. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Libra mooi beschreven je bevalling! En ja die beenweeen zijn verschrikkelijk! Was zelf soms bang dat ik zo verkrampte dat ik niet verder kon persen.
    Fijn dat bv goed gaat bij je. Had het ook graag willen ervaren maar is hier bij happen en een paar sec zuigen gebleven.
    Geniet lekker van je gezinnetje hoor! En de tijd gaat best hard hoor!

3. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annet, ik ben ook zo'n emo mens.....de oehs en de ahs gaan niet van de lucht zijn hier. En die ananasharten zie ik ook niet zo zitten. Terwijl ik ananas erg lekker vind. Zouden frietjes ook helpen, want die gaan we zo even halen, als ik manlief over kan halen. Heb zo geen zin in sperziebonen. Haha. Nu eten wij best heel gezond gedurende de week dus dan kan het ook wel.

4. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Libra, je berichten klinken echt heerlijk positief! Wat leuk dat je vanavond al eventjes de deur uitgaat! Is toch weer even spannend hoe dat dan gaat:)
    En fijn dat de kraamhulp zo goed bij jullie past, dat scheelt wel echt!

Hier zit ik even op de bank, we gaan dadelijk bbq'en bij vrienden en vanavond hebben we een feestje:)
    Heb vandaag met manlief in de tuin gewerkt, het is nu zo goed als af, jeej! Morgen nog even een echte relaxdag, want maandag moet hij weer beginnen met werken..:(

5. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @libra: Dat bad heeft wel goed geholpen om te ontspannen zeker? Je hele verhaal 'straalt’ trouwens echt rust en discipline uit, alsof je het wel 'even' zou fixen en dat heb je gedaan! Respect hoor! Ik heb zelf geen weeën gehad en kan er niet over mee praten, maar als ik je verhaal zo lees kan ik me alleen maar voorstellen dat die rugweeen echt vreselijk pijn doen!

Hier vandaag voor het eerst naar het centrum van de stad gelopen met de kinderwagen om even bij de Hema en prenetal te shoppen. Wat een vreemd, trots gevoel is dat zeg! Aan de ene kant ziet het er raar uit om jezelf met een kinderwagen te zien (en ik keek ook echt in elk winkelraam) en aan de andere kant kun je alleen maar stralen, lachen, trots zijn! Had ook echt het gevoel dat iedereen naar me zat te kijken! Hahahahahaha! Wandelen ging goed, wond voelt nu een beetje 'zwaar', maar ik vond het heeeeerlijk om even lekker uit huis te zijn! Morris vond het allemaal maar prima, lag lekker te slapen en schattige gezichtjes te trekken... Zucht... *smelt*

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he libra mooi verhaal!!! nu lekkker genieten!!
    hier nog geen enkele wee te bekennen zo nu en dan wat ongi krampjes meer niet.
    annas eten iks niket heel verstandig iets te veel en je hebt giga diarree metde bijbehorende buikkrampen.
    onze jongens gaan zondag avond even naar pake en beppe, lang geleden dat ze een nachtje weg zijn geweest zie er altijd wat tegen op maar het is wel even goed.

7. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier elke het gevoel dat ik naar de wc moet maar wil niet ook last an me onder rug..
    Lig heerlijk op het kraambed voor de buis..

Maar niet te laat op bed.....

8. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hier ook al last van mijn onderrug :( en erg onrustig gevoel, denk dat ik maar lekker op bed kruip, en pas wakker word als de kleine zich aandient ;) Haha alleen zal dat wel niet lukken!

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo dames

kon jullie niet vinden :)
    Ik doe binnenkort mijn verhaal ff.
    Nu drukke tijd heb gelukkig een top kraamzorg!
    Alles gaat goed met ons!

Zet m op allemaal
    nieuwe mama's gefeliciteerd!!

10. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, weer een dag voorbij. Ik vind de dagen eigenlijk nog best snel gaan. Vandaag lekker lui geweest. Manlief ook, maar nu toch maar naar bed. Zelfs als ik verlof heb, is dit nog best laat voor mij.

11. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Morgen meiden!

Wat is het nog rustig hier!

Isa, heerlijk even eruit met de kinderwagen! Lijkt me helemaal super, zeker met dit mooie weer:) En kan me voorstellen dat je in elke winkelruit kijkt, haha is het toch een bijzonder gezicht om dat bij jezelf te zien. Ik heb dat nu af en toe nog als ik mezelf met dikke buik zie:p

Fokje, jeetje meid, beebje nog steeds binnen? Fijn dat de jongens vanavond gaan logeren, misschien dat je dat net dat zetje geeft, dat je genoeg rust hebt en de bevalling begint. Ik hoop het voor je!

Sweety en Augustusbaby, is de pijn in de rug ondertussen wat gezakt?

Nannie, fijn om even van je te horen, super dat het allemaal goed gaat! Doe maar lekker rustig aan hoor, wij horen het wel:) Hoe vindt Brenden zijn kleine zusje?

Leontine, de dagen gaan inderdaad snel! Ofja, dat vind ik dan. Kan me voorstellen dat als je overtijd loopt elke dag er eigenlijk een te veel is. Nog steeds niks daar? In ieder geval gewoon lekker rustig blijven, des te meer kans heb je dat de bevalling zich aandient:)

Hier gaat alles prima, beeb zit nog steeds lekker binnen en niets wat ik doe om hem een zetje te geven helpt;) Achja, hij komt toch wanneer hij komt he. En eigenlijk vind ik het nog steeds niet erg als het nog een weekje of 2 duurt (zeg ik nu). Ik heb nog steeds, afgezien van wat kleine ongemakjes, nergens last van, dus ik kan nog wel even door:)

Vandaag een lambaldag:D Gisteren flink aan de bak geweest en 's avonds nog een feestje gehad. Manlief moet morgen weer beginnen met werken, dus vandaag lekker uitslapen en niks doen. Of ja, hij gaat niks doen, ik kan toch niet stilzitten, dus ga in ieder geval ff een wasje draaien en achter mijn naaimachine denk ik:) Heb nog een paar projectjes liggen die ik nog af wil maken. Morgen ga ik dan zelf even boven poetsen (is zo gebeurd, want dat heb ik goed bijgehouden, is alleen even doekje, stofzuiger en dweil erdoorheen, uurtje klaar:)) en dinsdag komt mn mama me helpen met de benedenverdieping te poetsen. Omdat manlief gister de tuin afgemaakt heeft, is het nu een zandbak in de woonkamer;) En omdat er al die tijd een zandbult in de tuin heeft gelegen zijn mn deuren/ramen aan de achterkant super smerig, dus die moeten ook nog even gedaan worden. Ben blij dat ze komt helpen, als ik dat alleen moest doen werd het toch wel erg veel van het goede, ondanks dat ik alles nog zelf kan;)

12. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hier vanacht een goede nacht gehad. Maar 1x eruit geweest voor een toiletrondje en de rest lekker door kunnen trekken. Dus weer even bij kunnen tanken.

Hier vandaag de "poets" al gedaan, dus dat is ook alweer klaar. Manlief heeft de tuin weer mos en onkruidvrij gemaakt, dus nu is echt alles klaar.

Voor vanmiddag staat er eigenlijk een feest op de planning, maar aangezien ik die persoon helemaal niet ken (manlief wel hoor), en 't in een tent zal plaatsvinden heeft manlief zoiets van blijf jij maar lekker thuis. 't zal er wel heel erg druk zijn en dan in zo'n benauwde tent is nu beter van niet voor jou. Vindt ik wel heel lief want anders ben ik al weer snel een michelinpoppetje! Zwel zo snel op als t benauwd is, niet grappig.
    Dus we zien wel wat ik vanmiddag ga doen, misschien even met mijn ouders lekker langs de maas wandelen. Toch maar weer even de deur uit!

Vandaag gaat verder alles tot dusver nog oke. Wat last van m'n onderrug en steken down under. Daarbij merk ik dat ik wat meer last van m'n longen begin te krijgen, terwijl die kleine nu toch echt een stuk lager ligt. Daar wil ik dinsdag 't dus wel met de vk over hebben, want dat is echt niet grappig 'snachts met die voorweeen. Dan lijkt t net alsof je helemaal geen lucht krijgt!

Nou meiden fijne zondag, en we wachten met z'n alle geduldig af tot dat de volgende augustusbeeb zich meldt!

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Goedemorgen dames ;)

@ leotine heb ik ook wel hoor dat de dagen best snel gaan, ondanks dat ik me af en toe verveel haha!

@ nannie ben benieuwd naar je verhaal :) en hoe het met de kleine meid gaat. Maar eerst maar lekker genieten en bijkomen!

@ yara hier gister ook even boven gepoetst heerlijk is dat he als je het zo goed hebt bij gehouden kost amper werk ;)! Gelijk heb je dat je moeder even komt helpen dat is ook wel veel in je eentje om nu te doen!

@ alles klaar hier is mijn vriend gister flink bezig geweest in de tuin dus die ligt er nu weer helemaal prachtig bij, hij heeft vanochtend de garage deur geverfd ( de rest moet nog ) dus dat ziet er ook weer keurig uit. En mijn zwager en vriend hebben gister het laatste projectje in de babykamer afgemaakt zo'n rolluik inc hor erin gedaan dus de kleine mag nu helemaal komen ;)!

@ hier in praktijk zou ik ook nog wel 2 weken kunnen rond waggelen ;) maar ja mijn nieuwsgierigheid heeft nu wel de overhand hoor wil mijn dochter ( wat klinkt dat gek he ) toch wel heel graag zien! Hier verder geen tekens dat er wat aan zit te komen, op de voorweeen na maar ja die kennen we nu wel :p ! Zal zo de douche onder en maar kijken wat de dag ons brengt! Fijne zondag iedereen

14. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmorgen meiden, of nee goedenmiddag!

Hier lekker uitgeslapen en ontbeten. Daar onder de douche geweest. Heerlijk vind ik dat nu, alleen het afdrogen is een ware crime.....daarna ben ik weer net zo bezweet als ervoor.

De badkamer weer even gedaan...en het beddengoed zit in de wasmachine. Morgen idd de bovenverdieping even doen. Beneden hou ik dagelijks bij. Steeds even opruimen, zorgen dat het aanrecht redelijk leeg blijft enz.

De dagen gaan echt heel snel, ook al doen we bijna niets. Ben gewoon lekker aan het haken en tv kijken. Beetje facebooken, forums....ja hoor, kom de dag wel door. De laatste dagen was Eric ook thuis. Dat scheelt ook wel. Alleen is maar alleen.

Morgen naar de gyn. Mijn eigen gyn is met vakantie en haar vervanger is een man...toch een raar idee. Maar goed, veel keuze hebben we niet en preuts ben ik nu ook weer niet. Ben benieuwd of hij wel gaat kijken of die voorweeen wat gedaan hebben. We wachten het wel af.

15. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hier deze week een aantal baal momenten gehad met flinke tranen :( Had echt gehoopt op dit weekend, maar het ziet er niet naar uit, en wachten is zooooo moeilijk, helemaal omdat ik niet zo veel kan, want alles doet me al vrij snel zeer :S
    Nou hebben vast de meesten daar wel last van dat wachten lastig is, en je niet kunt voorspellen wanneer het komt ;)
    Vanmorgen de keukendeurtjes maar eens schoon gemaakt, dat stond nog op mijn lijstje, verder nog weinig plannen.
    Helaas is mijn rugpijn nog niet helemaal over, wel minder, maar meestel word het hoe verder de dag vordert weer erger, dus we zullen zien.

Wel heerlijk dat jullie allemaal nog zo lekker bezig zijn met van alles, lekker van genieten, gaat de tijd vast sneller!

Geniet lekker van de zondag allemaal!

16. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier is de pijn in de onder rug weer weg. Heb wel erg onrustig geslapen en kon me draai niet vinden.
    Van mij mag het ook echt wel beginnen en komen ,maar ja blijkbaar vind de kleine het gezellig in mijn buikje. Zal zo even foto plaatsen van mijn buik van 39 weken.

17. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ libra
    Wat een mooi verhaal! Fijn om het zo te lezen, gewoon duidelijk en er niet omheen gedraaid! Ben zelf ook erg nuchter, dus ik hoop dat ik jouw instelling ook kan hebben!

@ leontine
    Wat is dat doucheverhaal herkenbaar! Heerlijk douchen en dan afdrogen, waardoor je eigenlij kweer de douche in kan haha

@ de rest, ik heb alles bijgelezen, maar geen puf om te reageren!

Hier vanacht een horrornacht gehad. Heb 2 hele drukke dagen gehad en ik dacht dat ik daardoor vanacht ineens zo'n pijn in mijn rug had. Ik kon mn draai niet vinden en heb naar mijn idee geen minuut geslapen. Om half 6 ben ik maar naar beneden gegaan om tv te kijken. Om 6 uur kwam manlief kijken waar ik was gebleven, want hij kent wel van mij dat ik niet in slaap kom en dan om 1 uur naar bed kom, maar dat ik er zo vroeg uit ga kende hij nog niet haha Na een uur ben ik terug naar bed gegaan. Toen veranderede mijn rugpijn ineens en kwam die om het in onregelmatige vlagen (gelukkig had ik libra's verhaal nog niet gelezen ;)) Om half 9 hield ik dit niet meer uit en ben ik onder de douche gaan zitten. (met het idee, als het hier niet mee weggaat bel ik de VK) Manlief kwam na 2 minuten al kijken of het nog wel ging en of hij iets moest doen en daarbij vermelde hij meteen dat hij de rest van de dag niet meer wegging (had van alles gepland) maar wie weet was het begonnen. Het warme water hielp gelukkig erg snel. Daarna nog even naar beneden en toen weer mn bed in en heb nu dan toch 3 uur geslapen gelukkig. De pijn is weg. Heb nu alleen wat steken / bandenpijn aan de voorkant, maar die neem ik voor lief na zo'n nacht ;)

Vandaag dus alleen maar uitrusten en vroeg naar bed ;)

18. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    dag meiden, ik lees trouw mee, maar vind het lastig om te reageren. Aan alle mama's; gefeliciteerd!! Geniet heerlijk van jullie kleine knuffelkontjes!
    Hier alles nog steeds rustig. Afgelopen donderdag en vrijdag de baby bijna niet gevoeld, dus vrijdag vk gebeld. Moest direct naar ziekenhuis voor ctg en echo. Gelukkig was alles goed! Kleintje heeft nog genoeg vruchtwater en we hebben gezien dat ie haar heeft!! Zo leuk! En hij had al een mooi spekrandje om z'n buikje. De reden van zijn rust is niet te zeggen, kan stilte voor de storm zijn (please..?? :) Ik wil zo graag...) of het kan zijn dat ie nog iets dieper ingedaald is en daardoor minder kan bewegen. Nou, vrijdagnacht was het hel! Eerst paar uur voorweeen gehad en daarna was meneertje weer volop aanwezig!! Alle rust was weg... hij was zo mega druk... Nu is het weer als vanouds en nog steeds geen teken van bevalling, dus we wachten ongeduldig af.. :)

Sterkte dames met de laatste loodjes!!

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hmm hier geloof de slijmprop verloren, het vreemde is alleen dat dit al de 3e keer is dat ik echt een slijmprop verlies? iemand een idee hoe dit nou weer kan dan?

20. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Die groeit weer aan Annet.

Deel Deze Pagina