Dankjewel voor de leuke berichten!! Isa heerlijk even eruit he?! Wij zijn gister voor het eerst op pad geweest, in de maxicosi even naar schoonouders en daar rond gewandeld en lekker geshowt Maar ben niet te lang gebleven, het is ook nog maar een week geleden. Vanmiddag gaan we weer even. Vandaag afscheid genomen van de kraamhulp, zal dr best missen, maar ook wel gezellig nu echt met ons drieen! Ik wil volgende week ook even shoppen, voedingsbh lijkt mij wel handig! En gut wat een hoop kado's krijgt mn lieve ventje toch! Het lijkt wel sinterklaas!! Hahah. Wel heel leuk en gezellig staat het Yara, je zegt nu wel dat je het nog prima vind, maar dat komt echt omdat je nog niet weet hoe het is. Het is toch zoooo heerlijk zo'n klein mannetje Ik hoop dat jullie de beebs er gauw uitpoepen, want ik wil jullie ook zo gelukkig horen praten Oh ja was ik nog vergeten te zeggen, ik verloor in die week voor de bevalling wel heeeel veel slijm. Echt van die gele slierten met soms een beetje roze er door. Maar toch verloor ik de laatste weken sowieso veel slijm, maar dat roze streepje er door was echt de laatste dagen.
Gisteren heerlijke dag gehad aan boord bij vrienden. Gewoon voor de kant, relaxde stoel voor mij aan dek. Dagje buiten, kletsen beetje niks. Ook heerlijk uurtje geslapen. Ook lekkere nacht te pakken, ben er niet eens uit geweest! Wel ineens dikke handen s nachts, ook weer bijzonder. Vandaag poep sjachorijnige ( hoe schrijf je dat in hemelsnaam? )man. Geen idee wat ie heeft, maar er komt niks normaals uit. Heb het de hele dag kunnen trekken, maar nu ben ik het ech zat en zit een potje te janken achter de pc. T zal voor hem ook allemaal wel spannend zijn, maar ik trek elke keer ook mijn mondhoeken op na een nacht rot slapen, pijn of wat dan ook. Vind het nu echt genoeg geweest! Bah. @ afdrogen, ik droog bijna niks meer af. Loop gewoon lekker over de boven verdieping te keuvelen tot ik droog ben, Heerlijk is dat. @ tuin, vanachtend gelukt om toch wat in de tuin te doen, ben weer blij. Kon erbij door een beetje te bukken, dus wat oude troep eruit kunnen trekken. @ voor weeen, nu sinds een uur echt regelmatig kei harde buiken, alsof je langzaam uitgewrongen wordt. Kom maar op kleintje! Ben bang dat het weer niks is en dat het straks weer mooi ophoud. Worden jullie nu ook zo vaak gebeld door fam en vrienden om te checken hoe het is? Vind t wel gezellig dat iedereen zo mee leeft . Weer bijna een dag voorbij, nog twee totaan de uitgerekende datum. Kom op Leontine als je eerder wilt, dan kan ik daarna . Fijne avond nog. Eva
Hier ook zo worden ook elke keer gebeld door schoonouders, ouders en zussen van en en??? Alles nog rustig?? Wel lief idd dat zevende leven maar soms ook wel irritant. Maar ja kan je toch niet tegen houden nu we op het laatst lopen. Vind het ook wel grappig ze zijn zenuwachtiger dan wij zelf haha...
Dames ik ben vanmorgen van mijn eerste dochter mijn eerste kindje bevallen de bevalling is echt begonnen rond half 6, toen had ik 1-2 cm ontsluiting...uurtje later hebben ze mijn vliezen gebroken en dus 11.55 lag ze in mijn armen. Dus ongeveer 6,5 uur gedaan over de bevalling, persen in 25 minuten gedaan, Savira is de naam. En wauw at byzonder vandaag, mooi weer, de uitgerekende datum, mijn opa en oma die dus 51jaar geleden ook op 5 augustus in het huwlijksbootje zijn gestapt.... en mijn oom die over 2 weken precies 50 jaar wordt.
@ sarientje gefeliciteerd met je dochter Savira, en dat heb je zeer zeker snel gedaan! En dat op de uitgerekende datum bijzonder hoor! Lekker genieten meid! @ over is het er al ?? hahaha die krijg ik hier ook iedere dag te horen, en is ze er al euhh nee anders had je het wel gehoord haha! Mijn moeder belt me ook heel lief elke dag. Vind het niet zo heel vervelend hoor ze leven mee dat is dan ook wel weer lief denk ik dan maar weer! @ libra dat hoop ik met je mee dat ik de mijne er gauw uit "poep" want ik ben te nieuwsgierig nu hihi! @ eva wat vervelend dat je man zo chagerijnig is misschien wordt het hem ook wat teveel ! Het leven met een zwangere is niet altijd even leuk hihi, dat herken ik wel bij mijn vriend ! Zou hem gewoon even aanspreken dat het nu genoeg is geweest met het chagerijnen dat je nog een leuke avond wilt ! @ hier vandaag even lekker weggeweest soms gewoon echt nodig haha, lekker terrasje gezeten en een heerlijk broodje gegeten! Nu weer thuis en geloof ook mooi op tijd want het begint los te gaan ( qua weer )
@sarientje gefeliciteerd en wat een mooie naam! En ook nog op de uitgerekende datum echt bijzonder! Geniet er maar lekker van.
Sarientje, van harte met je dochter. Speciaal hoor zo'n dag. Ik word ook regelmatig gebeld of gesmst. En als ik op facebook niet snel genoeg reageer, dan ben ik zogenaamd bezig. Ik vind het wel grappig.
Sarientje, gefeliciteerd! Hier valt het gelukkig nog wel mee met de rommelt-er-al-wat-vragen. Ik denk dat iedereen er van uit gaat dat hij weer twee weken later komt, net als de eerste. En een tweede is voor veel mensen natuurlijk ook al weer minder interessant/spannend dan een eerste, dat zal ook wel een hoop schelen. *pas op: lang klaagverhaal* Ik word alleen wel helemaal stapelgek van mijn moeder :x die heeft ineens bedacht dat ik helemaal niets meer kan en dat zij me moet komen 'redden'. Heb haar al tig keer gezegd dat ik dat helemaal niet wil, maar dat dringt helaas niet door. Dus die komt ineens met allerlei nutteloze spullen aanzetten, van boodschappen die ik niet nodig heb tot schoenen voor mijn oudste in een te kleine maat. Of ze komt langs, zogenaamd om mij even rust te gunnen en iets leuks te gaan doen met de oudste, om vervolgens mijn was te gaan doen, schoon te maken, bedden te verschonen etc. Het klinkt heel lief allemaal (als ik het vertel, krijg ik ook altijd reacties als 'waar klaag je over?'), maar ik heb nergens om gevraagd en IK WIL DIT NIET. Het irriteert me mateloos dat ze zomaar even de boel over denkt te kunnen nemen en ook echt niet luistert als ik er iets van zeg. Ze was ook echt beledigd over het feit dat ik onze gastouder (overbuurvrouw) gevraagd heb om op onze oudste te passen als wij naar het ziekenhuis moeten. Mijn moeder wil als eerste op de hoogte zijn, dus zij vindt dat zij daarom op moet komen passen. Maar met haar opdringerige gedrag van de afgelopen tijd, mag ze blij zijn als ik haar een paar uur na de bevalling bel. Zou het liefst pas een dag later bellen ofzo. En als mijn zoontje bij haar gelogeerd heeft, is hij altijd een dag en een nacht van slag, dat heeft hij bij de andere opa's en oma helemaal niet. Hij is dan echt even een dag een beetje 'gek' (druk, luistert slecht, huilerig, vraagt extreem veel negatieve aandacht) en wordt 's nachts steeds huilend wakker. Daar zit ik echt niet op te wachten als ik net met een baby thuis kom. Laatst was mijn zoontje het zelf ook echt zat en heeft hij haar het huis uit gezet Een peuter van 2 die zei "Nee. Oma weg! Oma auto! Oma huis!" En toen is ze ook echt vertrokken, ik vond het geweldig
Yeah Fokje! Jij ook eindelijk bevallen....gefeliciteerd met jullie dochter Nynke. Lekker Fries zo met een Y erin. Nu lekker genieten van jullie gezinnetje. En meiden.....nu ben ik aan de beurt hoor.....eerste op de lijst Heb sinds vanavond wel harde buiken, had ik eigenlijk nooit gehad nog behalve net na mijn val. Ze doen geen pijn, maar vind het wel een raar gevoel. Ik ga er dan ook lekker een einde aan maken voor vandaag. Lekker slapen. En morgenmiddag controle bij de gyn....ben benieuwd of hij iets te melden heeft voor me.
@ nannie wat een prachtige dochter hebben jullie, en je zoon natuurlijk ook! Heerlijk van genieten! @ leotine nou meid ben super benieuwd of jij hierna bent en wat de Gyn te melden heeft !
Hier mijn verhaal... Zondag nog niks aan de hand geen harde buiken etc. had al weel een wk wat slijmverlies maar vond het eerder afscheiding dan slijmprop. Zondagavond wat laat gegeten en kreeg het niet weg daardoor (dacht ik) kleine meid was ook vrij rustig dus met de angel sound even gehoord alles goed! 's nachts paar keer eruit moest steeds naar wc en was wakker van onweer. Ineens moest ik weer naar wc want voelde wat lopen. dat was rond half zes. voordat ik zat liep er al van alles uit. Heb toen wat rondgelopen in badkamer omdat ik twijfelde wat het was. toen kreeg ik langzaamaan menstruatiegevoel in mijn rug en weer naar wc begon steeds meer te lopen en ook bloed. Dus man wakker gemaakt en zh gebeld. Had nog geen weeen. Om 7 uur zaten we in de auto en toen begonnen de weeen om de 3 min. gelijk. Om 9 uur getoucheerd had geen zware weeen toen maar al wel 5 cm dus was blij! Om 11 uur dacht ik dat het stuk meer zou zijn want de weeen waren al veel erger en om de minuut. maar helaas 7 cm. De verloskundige had om 9 uur al wel mijn vruchtwater weggeduwd om ontsluiting te bevorderen. Uiteindelijk om 12:30 trok ik het niet meer en kreeg enorme persdrang. Helaas was ontsluiting blijven steken op 8 a 9 cm waardoor ik nog niet mocht. Heb uiteindelijk een uur lang persweeen moeten wegpuffen en daar was ik niet blij mee. Was ook erg boos dat het niet mocht en dat ik geen ruggenprik meer mocht. Ze konden er wel om lachen had een hele leuke verloskundige! Om 13:30 mocht ik persen en om 14:05 was ze er! Heb wel een knip gekregen omdat ze steeds weer terugging na het persen en ik niet meer kon door het wegpuffen. Had ook nog een verrassing voor ze want ze dachten dat al het vruchtwater weg was. maar toen Yara kwam kwam er ook nog een hele guts vruchtwater mee. De halve kamer lag eronder en het zat de verloskundige in de schoenen! Bv hebben we geprobeerd maar hing al tegen borstontsteking aan en kwam te weinig uit. Dus gestopt heb gelukkig goede kraamzorg waardoor ik goed ben afgebonden en uiteindelijk mbv kool en compressen geen ontsteking heb gekregen.
Annet, inderdaad echt heerlijk dat ik het gewoon bij heb kunnen houden, nu ben ik er zo doorheen Geeft toch een goed gevoel Slijmprop kun je ook in delen verliezen toch? Leontine, succes alvast morgen bij de gyn. Lijkt me toch even vreemd dat je dan een mannelijke gyn hebt. Ik hoop in ieder geval voor je dat al dat voorwerk al wat gedaan heeft! Of dat je morgen gewoon niet meer naar die afspraak hoeft omdat je al bevallen bent Augustus baby, wat rot dat je niet meer zoveel kunt Gelukkig ben je al bijna bij je uitgerekende datum, dus het duurt in ieder geval geen weken meer! Hoop dat je je de komende dagen toch nog wat beter gaat voelen Miloe, dat klinkt inderdaad als een rotnacht! Is het nog doorgezet vandaag? Hoop dat je anders in ieder geval lekker uit hebt kunnen rusten.. Lilly, leuk om weer even wat van je te lezen! Spannend hoor meid! Je kunt ook niks anders dan afwachten he Libra, lekker joh, even eruit! Fijn dat het zo goed bevallen is! Haha ik zou willen dat ik al uit die ervaring kon spreken Ik weet inderdaad nog niet wat het is. Gelukkig vind ik het zoals het nu is nog prima en zo gauw dat veranderd, ben ik super blij hoor! Eva, volgens mij chagrijnig Maar in ieder geval, hoop dat je voorweeën doorgezet zijn meid! Sarientje, gefeliciteerd met je dochter Savira! Mooie naam! En op de uitgerekende datum, hoe bijzonder Fokje, gefeliciteerd met je dochter Nynke! Ook al zo'n mooie naam bij een prachtig meisje Lekker genieten nu! Hoe vinden de grote broers het? Jola, maakt niet uit hoor, even lekker klagen. Wat rot dat je moeder de zaak zo overneemt! Inderdaad is het misschien lief bedoeld, maar als jij er niet op zit te wachten kan ik me goed voorstellen dat je je eraan irriteert. Ik zou dat nu ook echt niet moeten hebben hoor, wordt al kriegel als iemand heel lief allemaal dingen voor me wil doen enzo. Ik krijg dan al meteen zo'n 'dat-kan-ik-zelf-ook-wel-attitude' Dus snap enigzins hoe je je voelt. Kun je niet met je moeder om tafel en gewoon aangeven hoe je je voelt? Lijkt me niet fijn als je zo je bevalling/kraamweek in moet gaan.. Nannie, wat een prachtig meisje! En een hele trotse grote broer! Ook een bijzonder verhaal zeg! Lijkt me wel heftig, een uur lang persweeën wegpuffen:S Kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee was en opgelucht was toen je eindelijk mee mocht helpen! En het heeft een prachtig resultaat opgeleverd! Moest wel even lachen om je vruchtwater-tsunami Over bellen/smsen, jeetje ik word er knetter van Lief natuurlijk dat iedereen meeleeft, maar moet zeggen dat ik me er soms wel aan irriteer. Maar dat is dan vooral aan de mensen die ik normaal niet zoveel zie of spreek, en die nu ineens elke dag een berichtje moeten sturen. Dat is gewoon puur uit nieuwsgierigheid en daar kan ik niet zo goed tegen Maar goed, het is vast lief bedoeld Verder hier alles goed. Lekker genoten van mn lambaldag en bijna al mn naaiprojectjes af ondertussen. Nu alleen nog twee lakentjes pimpen, dat ga ik morgen doen tussen de bedrijven door Voor nu, veel succes iedereen die vannacht nog aan de gang gaat en tot morgen!
Zo de laatste voeding zit er weer in. Vriend deed dat meestal maar aangezien hij morgen weer moet gaan werken (was 3 weken vrij) heb ik het overgenomen. Kleine komt meestal rond 4 uur weer dus moet er dan weer uit. Vandaag m'n officiele uitgerekende datum. Wie gaat er vandaag bevallen???