1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Volgens mij heb ik behoorlijk last van mijn hormonen.
    Ik merk dat ik steeds meer moeite krijg met deze uitzending...
    Het alleen zijn, dingen niet samen kunnen delen...
    Gisteren zag ik voor t eerst de kleine bewegen aan de buitenkant van mijn buik. Dat had ik toch wel graag willen delen met mijn man.
    Volgende week de 20 weken echo en ook dat had ik graag samen willen doen..
    Maarja ik moet ook niet zeuren. Over 5 weken is hij weer thuis..

Sorry voor mn gezeur meiden

2. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ kortecol he meis wat vervelend knuf vanuit hier hoor

@senna lijkt me ook vervelend hoor om zo alles alleen te doen hoop voor je dat de 5 weken snel gaan

3. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Vreselijk jammer micloveally... en heel verdrietig. Wij hebben vorig jaar Juni hetzelfde meegemaakt. Downsyndroom is idd niet alles, maar de lichamelijke problemen die daarmbij kunnen zitten zijn vreselijk. Ons meisje had ook down + waterhoofdje+hartproblemen+1niertje, wat niet werkte en ook darmafsluitingen, wss ook geen anus etc. Toen hebben wij ook besloten afscheid van haar te nemen. Ze zou immers ook tijdens bevalling of kort daarna overlijden.

Kaartje is goed :) wij wouden ook geen telefoon of bezoek. Je hebt echt tijd voor jezelf nodig... watmsoms heel lang duurt.

4. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijne al die goede berichten van de 20 weken echos!

kortecol wat vervelend zeg dat je weer een bloeding heb gehad... veel sterkte de komende tijd lijkt mij helemaal niet makkelijk

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @kortecol: heh bah wat naar zeg:( Het ging net zo goed. Dan toch maar weer heeeel veel rust houden. Hopelijk verveel je je niet teveel. Lekker lezen, series kijken, puzzelen etc. Sterkte meid!

@Mamsie: Fijn ook een goede echo!

@SEnna: Lijkt me zeker lastig en niet leuk als je man zolang weg is. Als hij over 5 weken weer thuis komt, hoelang blijft hij dan thuis? Kan hij tijdens de bevalling en de kraamtijd wel lekker bij je zijn?

6. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Even een korte reactie. Ben ziek sinds een dag of vijf. Dacht eerst een griep, maar bleek ook blaasontsteking. Dus helaas de GBS (streptokok B) is weer lekker actief. Heb nu een antibiotica waar ik best heel naar van ben. Erg misselijk en veel buikkrampen. Gelukkig helpt het wel voor de blaasontsteking, de harde buiken worden minder. En de rugpijn is weg. De urine is op kweek gezet dus ik hoor binnenkort of het echt de GBS is. Thuis bevallen is hier dan dus ook van de baan, helaas. Maar goed, er zijn ergere dingen.

Kortecol, spannende tijd zo joh. Sterkte.
    Alle andere, ik heb nog niet de energie om alles bij te lezen.

7. jeetje kortecol heftig.. hoever ben je nu? (sorry ben hier nog niet zo heel lang dus heb t begin gemist denk ik)

haha ja mams nog maar 16 weken werken pfff klinkt heeel erg lang hihi

senna, leuke naam :) zo heet mn hondje hihi enne je mag best zeuren hoor, moet er niet aan denken om t alleen te moeten doen.. wel leuk dat je het al zo goed voelt en ziet :)

annamama beterschap! ook niet fijn!

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Beterschap annamama

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    iedereen heeft een mail gekregen dat ze tot 18 maart geen afspraken meer door laten gaan. je kunt vanaf die datum weer een afspraak inplannen

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wat raar ik heb mijn afspraak 14 maart staan maar geen mail gehad? Zal zo wel even bellen daarheen.

11. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Kortecol, wat erg dat je weer een bloeding hebt. Ik begrijp dat de lol van zwanger zijn er zo wel af is en dat je heel erg schrikt hiervan. Doe maar rustig aan. En als je pijn hebt aan de bel trekken! Sterkte!

Meiden met mooie 20 weken echo's, wat fijn! En weer een meisje erbij! Hebben jullie nog mooie echo-foto's? En hoe groot is het kindje nu ongeveer?

Ik heb gisteren weer een controle bij de vk gehad. De bloedtesten waren goed, behalve iets met m'n resusfactor wat ze later nog een keer gaan testen. M'n bloeddruk was wel te laag, maar ik dacht dat ik me af en toe dizzy voelde omdat ik teveel deed. Ik moet nog wel m'n urine wegbrengen om uit te sluiten dat daar m'n rugpijn niet vandaan komt en anders toch maar naar de fysio. Klinkt als veel geklaag, maar eigenlijk voel ik me al met al super goed. De moeheid is weg, ik barst van de energie en voel me helemaal in love met die kleine ukkepuk in m'n buik! :) Die kleine ongemakken neem ik er graag bij.

Ik wil trouwens een badbevalling! Ik heb er veel over gelezen en filmpjes over gezien en het voelt goed. Maar nu nog een ziekenhuis vinden die een bevalbad heeft. De vk wist alleen dat het niet in m'n eigen stad is. Ik ben er ondertussen achter dat ze er wel eentje hebben in Den Helder en Amsterdam. Weet iemand of ze er ergens nog eentje hebben in Noord Holland? Het liefst wil je toch zo dicht mogelijk bij huis...

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Jullie ook steeds hoofdpijn?

Ik hem weer aardig opgeknapt, alleen nog hoesten, oorpijn en zere ribben. Verder langzaamaan weer naar buiten zodat ik weer wat conditie krijg.

Ik heb zelfs weer kunnen hobbyen! Ik ben nu wat knuffels aan het naaien en gisteren heb ik de hoes voor de bank afgemaakt. Nu nog kussenhoezen naaien en dan ziet alles er heel anders uit.

13. danitcha klinkt niet als veel geklaag hoor haha. idd oppassen met je rug! ik loop al bijna 3 weken met bekken instabiliteit. krijg er ook fysio voor. niet fijn.. maar ja..
    ik heb er eigelijk nog niet over nagedacht hoe te bevallen, wel dat ik het in het ziekenhuis wil. een bad bevalling lijkt me ook wel wat, maar denk niet dat ze dat hier in de buurt hebben. zal eens wat info gaan zoeken..

juf ja hier ook al de hele week flinke hoofdpijn, vooral savonds. ben ook alweer flink aan het snotteren.
    je bent er maar lekker druk mee hihi..

ik mag straks naar de vk, even kijken of meneer of mevrouw het goed doet daarbinnen. Ben ook heel benieuwd of hij kan zien wat het worden gaat.. of eigelijk, wat het is, want het is natuurlijk al iets hahaha

14. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gaat alles zijn gangetje en begin ik steeds beter naar mijn lichaam te luisteren...
    van mezelf ben iemand die maar doorgaat maarja nu heb ook met een wondertje te delen dus kan niet non stop doorgaan natuurlijk maar dat valt soms vies tegen..
    ben je net lekker bezig krijg last van je buik of rug ofso ja dan moet toch echt even een pauze inlassen wat beetje tegen mij natuur ingaat zeg maar..
    maar volgens mij vriend begin ik er goed in te worden haha...
    volgende week vrijdag alweer de 20 weken echo van mij mag de komende dagen als een sneltrein voorbij gaan...
    door de berichten hier en in de omgeving krijg ik soms toch echt wel op mijn heupen zeg maar...

15. dat gevoel ken ik marszie.. ik kan ook moeilijk stilzitten.. ik moest me van mn therapeut eigelijk helemaal ziek melden op t werk. maar dat heb ik niet gedaan haha. ga nu gewoon kijken of het met aangepast werk nog haalbaar is en dat verloopt tot nu toe goed.

door al die berichten van omgeving ben ik ook enorm onzeker. je hoort en leest zoveel nare berichten. liep al 3 dagen weer te stressen of alles wel goed zou zijn, dus de vk maar gebeld of mijn afspraak van volgende week niet wat vervroegd mocht worden, dat mocht dus naar 17u vandaag. super vk!!

nu ben ik net 17 weken en 1 dag.. zou hij dan al wel t geslacht kunnen zien??

16. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor als je kleine wondertje mee werkt kan hij het geslacht al zien... weet niet of hij wil doen.. sommige doen het namelijk niet zo vroeg... maar het is zeker zichtbaar als je wondertje mee werkt;)
    er zijn hier volgens mij zelfs dames al met 14 weken geweest voor het geslacht ( als ik mij niet vergis)

dus spannend hoor... ik hoop dat uk volgende week tijdens de echo helemaal gezond is en met ons wil delen wat hij/zij is hihi

17. spannend he hihi. ik ben nu al vol op van de zenuwen haha zo stom!

hij wil het gelukkig wel laten zien als hij het kan zien, vorige keer vroeg ik het al, toen was ik 14 weken. hij heeft toen lang zitten turen en doen en zei: tja een hele lichte gok een meisje maar kan er nog niet echt iets over zeggen. dus daar ben ik ook maar niet vanuit gegaan.. ben zooo benieuwd hahaha

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    T punt is ook wel dat vk's en dergelijke niet getraind zijn om t zo vroeg te zien.

Drs papa zei dat ze het vaak nog fout hebben bij 17 weken.. Omdat ze t gewoon te weinig doen..

19. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    @Micloceally Het is ook vervelend, dacht er alleen al wel aan gewend te zijn maar met een zwangerschap is het toch anders.

@MiniMe81 Is nu wel lastiger dan ooit te voren.. Als hij thuiskomt is het maar weer de vraag wanneer hij weer weg moet. Ze proberen met man en macht om hem tijdens de bevalling en kraamweek thuis te houden/krijgen.

@marieke1610 Leuk hondje!! ;) Het is idd heel leuk om het al zo duidelijk te voelen en te zien. Had niet verwacht dat het al zo snel zou zijn.
    Veel plezier bij de vk straks!

@Danitcha Ik wil ook graag een badbevalling. Ben al aan het orienteren op de baden. Ik wil graag thuis bevallen en zal dit dus zelf moeten regelen. Jeetje wat een keuze is er in.
    Succes met de zoektocht naar een ziekenhuis die er een heeft. Is het een optie om zelf een bad mee te nemen?
    Geslachtbepaling hebben wij met 15+2 gehad bij dokter papa. Hij zei toen dat het 100% een dochter was.
    Ook heeft hij toen een "20weken echo" gedaan en ik moest me absoluut geen zorgen maken over de daadwerkelijke 20 weken echo.
    Dat voelt wel goed maar nu de echte echo dichterbij komt en ik hier zoveel lees wordt het toch wel spannend.

Vanmiddag heb ik ons aangemeld voor de cursus hypnobirthing in mei! Ben heel benieuwd!
    Gaan jullie ook cursussen volgen en zoja welke?
    Hebben er van jullie ervaringen met de hypnobirthing?

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij hebben de vorige keer de cursus samen bevallen gedaan. Dit keer ga ik geen cursus doen.

Deel Deze Pagina