1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ga denk ik gewoon schrijven, stickers kosten weer extra geld en vind het idd erg zakelijk, mits het dus idd verleukt word met iets baby achtigs.

ik heb ook nog niet zo heel veel mensen die ik een kaartje stuur hoor, ik heb niet zon hele grote fam en mn vriend heeft geen contact met zijn fam alleen met zijn ma en zn broer dan wel.
    dus dat zijn maar 2 kaartjes. en dan voor zijn kids natuurlijk maar verder hoeft hij weinig te sturen wat dat betreft haha dus denk dat ik aan 50 kaartjes meer dan zat heb

2. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Niki. Ja, dat is wel zo handig om de enveloppen voor de geboorte in orde te hebben, dat was ik ook van plan.

Marieke, dat zijn er niet veel en dan zijn 50 er nog veel. Maar kun je ook nergens minder bestellen. Ik heb nog geen idee hoeveel we er nodig hebben, maar ik denk toch wel een aantal. Ook kaartjes voor verre ooms en tantes, kennissen etc. Mensen die je heel af en toe ziet, maar toch wel een kaartje moeten krijgen.

Ik duik nog even het bad in en dan onder de wol. Toch heel erg bedankt voor de steun vanavond! Soms is het al fijn om je verhaal kwijt te kunnen. En zo'n simpel zinnetje dat een kindje veilig in de baarmoeder zit doet wonderen voor je gevoel!

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113

Goed zo! Truste meid!

4. daar is ook een forum voor he :D slaap lekker!

ik kom nu op zon 35 kaartjes.. zullen nog wel wat bij komen die ik vergeten ben en wil er extra hebben voor het geval dat... dus vandaar dat ik 50 heb aangehouden..
    ben er momenteel zelf een aan t maken hihi

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Lees t nu pas allemaal...

Danitcha, ik heb ook weleens een ongeluk gehad, en mijn ervaring is dat je daarna flink spierpijn kunt krijgen, alles behalve lekker en je kunt je echt ellendig voelen.. Als je een ongeluk krijgt, dan spant je hele lichaam zich aan om de klap op te vangen, dat gaat automatisch en zorgt ervoor dat iedere spier in je lichaam op zn donder krijgt. Sommige voel je niet, en andere die je nooit gebruikt juist overmatig extra. En soms voel je gewoon alles tot in je kleine teen aan toe bij wijze van....

Over t bellen wat mij betreft.. Het heeft echt geen enkel nut. Linksom of rechtsom, ze kunnen er helemaal niets mee. Dus of het nu goed is of niet, dat merk je vanzelf wel.

Ergens voel ik me wel een beetje "opgelicht".

Klinkt misschien stom..

Maar ergens wordt je overal wijs gemaakt, dat je die eerste 12 weken maar door moet zijn. Maar dat is een fabeltje, ja de kans is kleiner, maar ze doen er niks aan voor 24 weken. Dus eigenlijk is zwanger zijn na 24 weken pas "safe"....voor je gevoel dan. Bedoel dan kunnen ze pas wat.. tot die tijd is het maar afwachten wat moeder natuur doet.

Eigenlijk te krom voor woorden he dat je in NL zonder medische reden tot ik dacht 24 weken een abortus kunt laten plegen.

In het buitenland is het soms zo dat je dat zonder reden tot 12/14 weken kan, en dat je er na die tijd een medische reden voor moet hebben. Niets mis mee eigenlijk.

Paar maanden geleden heeft een oud schoolvriendinnetje abortus laten plegen in de laatste week dat t mocht.. Zou haar tweede kindje worden, omdat haar moeder zei dat ze anders uit huis moest heeft ze het maar weg laten halen. Ik heb haar nog onderdak geboden, maar weghalen was toch wel erg makkelijk...

Weet niet waarom het opeens in mn hoofd schiet, maar blijkbaar moest ik t ff kwijt :p

6. jeetje heftig hoor... ik kan er niet zo goed tegen als mensen om een nutteloze reden kindjes gaan weg laten halen, zeker niet in zon laat stadium. maar dat komt denk ik voornamelijk ook omdat ik er jaren voor heb gevochten om zwanger te mogen worden..
    het is geen speeltje wat je zomaar weg doet, het is een leven..

maar ben het idd met je eens dat ik het belachelijk vind dat ze tot 24 weken niks doen, oke ik snap wel dat een kindje dan pas levens vatbaar is, maar kom op, ze kunnen misschien toch wel iets doen?

een forum vriendin van me die is met 22 weken haar kindje verloren.. de begravenis werd niet vergoed enz enz. drama!!!
    ik heb wel al mijn uitvaartverz gemaild gehad en gevraagd vanaf wanneer het kindje verzekerd is. en dat is bij monuta al vanaf de 20e week in de buik.
    tuurlijk zijn dingen waaraan je niet moet en wilt denken, maar soms word je met de neus op de feiten gedrukt en kan je het maar beter geregeld hebben...

hier dus lekker aan t knutselen met een kaartje.. heb net gekeken wat t me kost en scheelt serieus zon 50/60 euro als ik t online doe.. dus denk dat al die boeken maar gezellig terug gaan hahaha

7. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke wat is er met de kinderen van je vriend aan de hand dan?

Mijn man heeft ook een kind uit eerdere relatie, een schat, maar helaas veel ellende met omgangsregeling, alimentatie etc...
    Zou persoonlijk het kaartje specifiek voor dit kindje houden. Is toch iets wat ze later als ze volwassen zijn ook meenemen en aan hun kinderen laten zien.

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Het is volgens mij juist andersom. In t buitenland kan t veel langer en in nl tot ergens in de 20 weken met wel medische reden. Daarom gaan veel mensen voor abortus naar t buitenland.

9. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki, in Nederland kan abortus tot 24 weken. Nederland is altijd voorloper geweest in de wereld in abortuswetgeving, de rest van de wereld volgt ons steeds meer.
    In de laatste weken is het mogelijk op medische indicatie of met andere sterke argumenten. Voor een abortus heb je ten alle tijde nadenkdagen, volgens mij 3-5 dagen. Dus het is niet zo dat je heen gaat en een uur later met lege buik weggaat

10. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Danitcha en Kim, hoe gaat het vandaag met jullie?

Jullie zijn wel al allemaal serieus aan het kijken naar kaartjes he. Ik heb me er nog helemaal niet mee bezig gehouden.

Ik verbaasde me er ook over dat je tot 24 weken abortus kunt laten plegen. Ik snap ergens wel dat artsen tot die tijd niks doen, denk dat ze ook simpelweg te weinig kunnen omdat kindjes dan nog zo klein zijn en organen nog niet ontwikkeld. Maar goed, het blijft natuurlijk enorm zuur als er rond de 20 weken iets mis gaat en je niks anders kunt dan wachten totdat je de 24 weken hebt bereikt.

Sneeuwt het bij jullie ook zo? Ik blijf vandaag maar fijn thuis werken (fijn dat dit kan!), want het is me echt te vies buiten, er ligt al veel sneeuw en het sneeuwt nog steeds :(

11. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg leuke kaartjes trouwens op die Caroly website!

12. morgen!

wat een rotnacht! mega last van mn rug en om t uur zeker eruit om te plassen. bah! (zo einde klaagzang haha)

hoe is het met kim en danitcha vandaag??

gigi oo wat heerlijk dat dat kan, thuis werken.. ik moet er donderdag toch echt uit. ma en di zijn altijd mijn vaste vrije dagen, en morgen ben ik nu ook vrij ivm ziektewetdagen.
    ik ben ook druk bezig met zoeken enzo naar kaartjes, ben er nu wel achter dat ik hem waarschijnlijk zelf maak.. scheelt toch zeker 50€ met de drukker.
    ik heb dan weer niks nog aan het kamertje gedaan hihi. moet nog verbouwd worden boven, van 1 grote slaapkamers 2 maken. gaan we na de 20 weken doen.

kortecol hoe is het daar? die kinderen is nogal een lang verhaal, hij heeft 2 kids uit zijn eerste relatie, meisje van 15 en jongen van 12.. moeders ging vreemd en ging bij mn vriend weg. toen kwam hij de moeder van zn jongste 2 tegen, 2 meisjes van 7 en 4. uiteindelijk ging die na een relatie van 10 jaar ook bij hem weg. mijn ex en ik kende hun al een tijdje via een vriend van mn ex.
    nu vinden de jongste meisjes het geweldig dat ze een broertje of zusje krijgen.. maar de oudste 2 zijn er niet zo van gecharmeerd. zijn zoon heeft door het verleden een gedragsstroornis en is soms moeilijk handelbaar en heel erg beinvloedbaar. zijn moeder zit nogal dwars momenteel en hersenspoeld het jong gewoon. aankomend weekend komt hij weer voor het eerst hier na een tijd boos te zijn geweest om niks.
    zijn oudste dochter is geen contact mee momenteel. ineens was ik de boeman nu ik zwanger ben.. ze heeft er een naar gevoel bij en alles was ineens mijn schuld.. terwijl ik dus altijd al het goed met de kids voor had en heb. maar goed, pubertaal. dus daar is even geen contact mee, haar keuze! maar ook daarvan geeft ze mij nu de schuld. maar ach.. zo ging het ook al bij mn vriend zijn laatste ex, in die tijd had zij alles gedaan enzo.. dus nu ben ik gewoon de lul.
    Maar het doet me wel vaak pijn.. nu is het net of ons kindje waar ik zo hard voor heb moeten vechten en zo lang op heb gewacht niet welkom is bij haar of zijn eigen zus en broer.
    maar dan moet ik de knop omzetten en zeggen, dan maar niet.... maar nu niet? dan straks na de bevalling ook niet! ik zal mijn kindje beschermen, wil niet dat het gelijk in ellende geboren word... of het nu zijn kinderen zijn of niet.. klinkt hard, maar ik moet wel.
    (sorry heel verhaal haha)

13. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kortecol en kim hoe is daar?
    @marieke met de kids van je vriend dillema ja.. oudste dochter is lekker aan puber en ziet je duidelijk als een soort van bedreiging...
    ik begrijp wel een beetje ( ook gescheiden ouders en vader met andere vrouw vandoor gegaan dus ik herken het... praat niet goed want heb er nog steeds spijt van maar herken het wel...)
    maakt het allemaal niet makkelijker voor julliee....

@ hier wauw heb toch een enge nacht achter de rug... gisteravond op de bank kreeg ik last van mijn rug en in vlagen werd het erger de pijn.. maar vroeg naar bed gegaan na 1 uur slapen rechtop in bed van de pijn en was de pijn uitgestraald naar mijn buik... constant heftige pijn ( en ik heb echt geen lage pijngrens dus ik was wel even in shock en vriendlief ook want die zei meteen jij heb echt pijn he).. heel onregelmatig kreeg echt een vlaag pijn zo erg dat gewoon kotsmisselijk van werd... dus 2 keer over mijn nek...
    maarja omdat het een constante pijn was waren duidelijk geen weeen want die moeten weg ebben.. dus was ik wakker vanaf 1 uur.. geen oog meer dicht gedaan.. niks hield pijnstillers niet warmte... dus vanmorgen maar meteen gebeld met verloskundige...
    ik maakte mij gewoon zorgen om uk...
    moest meteen langs komen.. urine inleveren ( 12 uur huisarts opbellen voor uitslag) kan dus blaasontsteking zijn of een griepje of echt bandenpijn maar wat heftiger is geworden doordat ik overgegeven heb omdat je dan spieren aanspant...
    uk maakte het goed en beneden is ook nog alles dicht...
    dus nu moet rustig aan doen pijnstillers in nemen en uitslag urine afwachten.. krijg ik koorts klachten worden erger bellen en dan moet ik voor verder onderzoek naar het ziekenhuis...
    gelukkig is met ukkie alles goed volgens de verloskundige dus ben wel gerust gesteld maar wat voel ik mijn beroerd en wat doet het zeer zeg man man man...

14. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    hallo dames, we hebben eindelijk een nieuwe laptop! dus ik kan weer fatsoenlijk online. we hebben wel even moeten sparen maar hij is er nu. ben helemaal blij.

moet zo gaan werken en er ligt hier wel 10 cm sneeuw, dus moet eerst mn auto uitgraven haha.

kaartjes, euh zijn we nog niet mee bezig maar zal binnenkort een paar mappen halen bij de drukkerij hierachter.

verder nergens last van op het moment behalve mn gehoest, snachts gaat het redelijk en overdag ook al ietsjes beter maar het zal nog wel even duren voordat het helemaal over is.
    kleine uk voel ik soms heel eventjes, dochter was echt drukker met deze termijn.
    maandag de echo ben er echt mee bezig, bij mn dochter was ik wat relaxter, nu spookt er allemaal door mn hoofd wat er niet goed zou kunnen zijn pfff hormonen.

marieke, idd een heel verhaal, hoop dat de oudsten straks omdraaien als ze eenmaal de baby zien en meemaken

kortecol, hoe is het ermee..

zo nu even wat opruimen hier en de tafel dekken, dan eten, omkleden in mn nette broek, auto uitgraven en naar mn werk. heb helemaal geen zin. van mij mag het wel weer 20graden zijn en zonnig.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Vanmorgen voelde ik eindelijk wat meer beweging in mn buik. Dus niet 1 trapje, maar heel wat gewoel! Leuk.

16. marszie ik ken het enigzins ook wel, ook mijn ouders zijn gescheiden en toen mijn vader een nieuwe vriendin kreeg vond ik haar ook alles behalve leuk . ik was toen 17.
    maar als ik had geweten dat het zon verdriet kan doen dan had ik het toen wel anders gedaan, me niet zo afgezet. maar ja.. achteraf gelul haha.
    ik begrijp het meisje ook wel, toen de relatie met de laatste ex over was en papa een eigen huis had, kreeg ook zij weer contact met papa, papa was weer alleen en had alleen nog oog voor haar (nogal verwend meisje en zo zag zij dat) en toen kwam ik en toen veranderde alles weer.. dus begrijp het ook wel hoor.. maar soms denk ik wel, mag papa dan niet gelukkig zijn?

jeetje meis dat is eng!!!! hoop dan maar dat het "gewoon" een blaasontsteking is en niks anders engs ofzo.

anne suc6 met uitgraven haha, denk niet dat de oudste de baby te zien krijgt hoor, wonen hier een eindje vandaan en nu al een ruim een maand geen contact met die oudste. ze mag eerst haar excusses komen aanbieden, heeft haar broertje van 12 ook gedaan. en dan zijn ze weer meer dan welkom. ook al zijn het kinderen, ook die kunnen te ver gaan :)

juf oooo ben jaloers!!! lijkt me zo heerlijk.. ik voel nog niks.

17. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ marieke ja achteraf weet je eigenlijk hoeveel je iemand toen de tijd gedaan heb... maarja is misschien wel voordeel dat je misschien een beetje begrijpt en dan misschien wat makkelijker los kan laten... maar k*t is het echt voor jullie... het is een strijd tussen je hoofd en gevoel...

zometeen even huisarts bellen... en hopen dat gewoon blaasontsteking is die alle klachten vooroorzaakt dan weet ik in iedere geval waar het vandaan komt...
    ben nu hard aan duimen dat de klachten in iedere geval niet erger worden en ik geen koorts krijg door de pijnstillers heen..

18. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    uitslag was goed geen blaasontsteking... dus nu hopen dat mijn klachten niet erger worden en ik er geen koorts bij krijg...
    en proberen zo rustig mogelijk te blijven en op mijn lichaam te vertrouwen dat goed komt...
    en anders bel vanmiddag gewoon weer naar verloskundige overleggen kan nooit geen kwaad

19. nou ja gelukkig dat de urine goed was..en idd vk bellen kan nooit kwaad.. en rustig aan doen! niet leuk!

al iets van danitcha vernomen verder?

20. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis was alles goed! Lijkt erop dat placenta door groei iets aan het verplaatsen is. Ze hebben baarmoedermond op kweek gezet, geen blaasontsteking. Bloeddruk van 100-60. Kortom ik mag weer iets doen!!!

Deel Deze Pagina