1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oo vergeet mn 18 weken dansje... woop woop

2. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Sinds mijn verloskundige me heeft gezegt dat ze pas na 14 weken gaan luisteren, ivm dat het in vroeger stadium gehoorbeschadiging zou kunnen aanbrengen bij je kindje. Ben ik helemaal geen fan meer van de angelsound :) van mij hoeft dat dus niet zo. Maar ieder voor zich natuurlijk.

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Box-kindje. Het is ook maar iets wat ik gehoord heb en niet uit eigen ervaring. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een kindje een voorkeur heeft voor een box, wipstoeltje, speelkleed. En ik zou daar wel in mee gaan. Waarom niet? Het is niet alsof het iets verkeerd doet. En bij papa en mama in het grote bed mag best eens als hij ziek of huilerig is. Niet dagelijks, maar ik vind het onderdeel kunnen uitmaken van het troosten of gezelligheid in het weekend. Ik denk dat het het kindje een veilig en geborgen gevoel kan geven.

Ik heb even gekeken en op marktplaats staan wel voordelige boxen. Die kun je zelf ook een leuk kleurtje verven.

Marszie, fijn dat je tenminste geen koorts hebt. Voel je de kleine dan al zo hard dat je er wakker van wordt? :$

Ik heb vannacht weer een harde buik gehad. Toch wel een beetje eng hoor. Ik voel me momenteel erg onzeker.
    Nog een vraagje; Is de 20 weken echo de laatste of krijg je met 30 weken nou ook nog standaard een groei-echo? Ik lees verschillende berichten...

4. hope73

hope73 Lid

11 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het wel een fijn idee om als je behoefte hebt, je even de doppler kunt pakken en naar je kindje kunt luisteren.
    Ik voel het kindje nog niet, placenta zit voor en er zijn soms momenten dat ik onzeker wordt, tja dan is zo'n ding toch wel een uitkomst..
    Ben niet van plan dagelijks met dat ding op mijn buik te gaan zitten.. lijkt mij niet echt de bedoeling..

Thanx voor het toevoegen op de lijst, staat erg mooi :)

5. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    dan vind je het behang van de kwantum die ik heb gezien denk ik ook super..zal zo even foto plaatsen.

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik heb sinds een paar dagen ook een paar keer per dag een harde buik. heb ik bij mn vorige ook continue gehad..echt de hele zw door. ook als ik rustig zat. ben er wel aan gewend, en mn dochtertje werd met 41weken geboren dus kon geen kwaad.

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Deze

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij verschilt het per verloskundige, maar in principe hoeven ze geen echo met 30 weken te doen en is de 20 weken echo dus meestal de laatste, met 36 weken krijg je dan nog een ligginsecho.

9. danticha o ze staan er ook wel op mp maar ik weet wat ik wil haha en ik heb toen ik hier kwam wonen t traphek van de zolder geverfd en heb gezegd dat ik nooit meer zoiets zou verven haha dus nee een box verven is aan mij niet besteed, plus dat je daar weer speciale verf voor moet halen he.. gewone verf is giftig.

hope kan me dat wel voorstellen ja.. zelf ben ik erg onzeker aangelegd haha dus voor mij zou zon ding een uitkomst zijn geweest. maar aan de andere kant, als je het dan zelf niet zo goed kan vinden dan raak ik nog meer in paniek haha

niki leuk behang!!!!! ik had gister ook een harde buik denk ik.. voelde niet fijn iig.. duurde niet zo heel lang gelukkig.

10. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hope, af en toe met de doppler luisteren kan geen kwaad hoor, zeker niet met dit termijn. Het kindje houdt er niet van, maar stress is ook niet goed voor het kindje. Voor mij gaf af en toe luisteren heel veel rust tot ik hem voelde.

Niki, fijn om te lezen dat je het ook had bij je dochtertje en dat dat helemaal geen invloef heeft gehad. Maar ik heb het sinds het bijna-ongeluk en dat baart me toch zorgen...

Niki, prachtig behangetje! Soms dan vind ik het zo jammer dat we structuurverf hebben. Ik zie het helemaal voor me, één wandje met zo'n behangetje en dan een barokstoel als voedingstoel ervoor. :)

11. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    geen idee hoe dat normaal zit met de echo's. ik krijg iedere keer bij de gyn een echo.

ik ga volgende week eens voor gordijnen kijken bij de kwantum of de leen bakker. moet wel een beetje neutraal zijn en dat wordt denk ik nog moeilijk als je kindergordijnen wilt haha.

kleine is goed bezig vandaag, voel de hele ochtend al aan de rechtse kant plopjes.
    ga zo eten en dan naar mn werk, als die sneeuw nou eens ging smelten pff heb het helemaal gehad met dat winterwonderland. al heb ik vanochtend wel even met de stoel in de tuin gezeten in het zonnetje, heerlijk!

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft eigenlijk nooit bij ons geslapen.
    Ongeveer twee keer werd ik wakker met mn zoontje nog naast mij, was ik tijdens het voeden in slaap gevallen! Dus sindsdien ging ik lezen of op de tablet tijdens het voeden, omdat ik anders gewoon in slaap viel en dat vond ik eng. Ook al ga je niet op je kindje liggen, hij zal maar onder het dekbed verdwijnen!

13. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ boxmatras is echt een matras en daarboven doe je zeg maar het boxkleed... ik vind het namelijk zo hard als je alleen zo boxkleed heb
    zal ff linkie plaatjes van een matras Bebies First Boxmatras Antraciet | Baby & Tiener

@Danitcha nee voel de kleine niet zo erg dat er wakker van word..
    ik heb sinds gisternacht heel erg last van pijn in mijn rug wat uitstraald naar mijn buik.. en in vlagen zoveel pijn dat er kotsmisselijk van word...
    zolang ik dus stil lig is de pijn niet zo erg dat er niet van kan slapen.. maar als ik dus in mijn slaap beweeg ben ik dus meteen wakker want dan schiet ik zowat mijn bed uit van de pijn...
    zolang ik geen meer pijn krijg en geen koorts hoef ik niet naar het ziekenhuis voor verder onderzoek en moet het met rust overgaan...

ukkie voel ik heel soms ff in mijn buik...

hier vrijdag 20 weken echo en krijg ik met 35 weken een liggingsecho!

14. hebben jullie trouwens al mooie buikfoto's?
    hier de mijne van net

15. juf dat lijkt mij ook eng ja.. al ga ik geen bv geven maar toch.. daarom wil ik ook liever niet een baby in mn bed met slapen

ah marszie zon matras.. ja dat is wel handig .. zal er ook eens over nadenken

16. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Dat is al een mooi zwangerschapsbuikje Marieke! Die van mij staan in m'n album. Ik moet er nodig weer eens eentje maken, maar ik ben in vergelijking met de laatste buikfoto 1,5 kilo afgevallen, dus voor m'n gevoel is m'n buik niet gegroeid.
    Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de buikfoto's van anderen! Ik zie er weinig hier voorbij komen en altijd zo leuk om te zien :)

Zo'n boxmatras lijkt me hartstikke handig, goede tip! En weer een beetje armer hihi :p

17. Zal straks even kijken naar je buikje :) zit nu in de wachtkamer voor de therapie.. Benieuwd waarmee ze me nu weer gaat martelen hahaha

18. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    @ marzie, ja fijn dat iedereen zich altijd bemoeit met dingen wat je koopt he ik word er een beetje ziek van. Mijn schoonzus bijv die heeft heel veel dingen gekregen. En dan vraag ze of ik iets wil hebben maar dan heb ik het net gekocht bijvoorbeeld en dan zeg ze oja jullie geven het geld liever uit.
    Ik zat te vertellen dat ik een mooi dekentje had gezien van t merk koeka die zijn best prijzig maar wel super mooi zeg ze je kan ze ook gewoon bij de hema kopen.
    En dan denk ik mens waar bemoei je je mee???
    Dus ik ken t wel. Ik koop niet alles duur heb een 2de hands kamertje 2de hands wipstoel. Ik heb gister een leuk pakjevan lief binnen gehad had ik op mp gekocht.
    Dus ik ken t wel..

Morgen mag ik weer naar de vk. Yes!!

@kaartjes. Ik ga eens kijken op de sites van jullie .. ik heb ook al leuke gezien op babyboefjes.nl ik hou wel van een beetje stoer! Wij hebben aan 50kaarten genoeg. T is meer voor vrienden als familie haha.

En ja we zijn uit de naam!!! Ik heb toch me zin gekregen haha.

19. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ik ben ook niet zo van de gedichten op t kkaartje maar deze tekst vond ik nog wel leuk.

Zo lief ......

Zo mooi.....

Zo van ons!!

20. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n boxmatras lijkt me ook handig, is het anders niet veel te hard met alleen een boxkleed?

@ buikfoto's: ik moet er weer eens eentje maken, zal hem dan hier plaatsen.

Ik heb even een fotootje bjigevoegd van de stijl qua babykamer die ik leuk vind.

Deel Deze Pagina