1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hazel gefeliciteerd met je goede echo :D en leuk een zoontje erbij :)

gigi dat is flink balen dan..

hier weer terug van de vk. had er 1 in opleiding en 1 stagiare.
    alles werd wel extra netjes gedaan en veel uitgelegd haha
    tot nu toe nog maar een halve kilo aangekomen.
    bloeddruk was ook netjes en ook al was diegene in opleiding nog met de cursus echo maken bezig heeft ze toch even een echo laten zien omdat mn moeder erbij was haha. hartje weer gehoord. nu kon ik er weinig van maken, merkte dus goed dat ze het nog moest leren, maar toch lief bedacht hahaa.
    nu op naar de 20 weken echo.

morgen eerst maar weer ruzie maken op mn werk. is 3 weken goed gegaan met de aangepaste rijtjes.. maar ja dan is leidinggevende 1 op vakantie gegaan van de week.. en weet leidinggevende en planner 2 niet hoe en wat precies en staan er dus weer mensen bij mij ingeplant die ik niet mag doen ivm mn bekken.. vermoeiend..

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Box: Ik vind de box toch eigenlijk wel een onmisbaar item hoor. Zeker als ze geen klein babytje meer zijn, dan kan je je kindje niet even op de bank bv laten liggen, dan rolt hij /zij er zo af. Wat als je even naar het toilet moet, even de deur open moet doen etc? Dan is het toch wel heel gemakkelijk om een box te hebben. Daarnaast hebben ze dan ook een vaste plek om te spelen.

Box schilderen zou ik niet adviseren, wij hebben het gedaan, maar OMG wat een werk! Met al die spijltjes....

@Slapen: Ik heb ook altijd gezegd dat mn kindje nooit bij me in bed mag slapen, omdat hij er dan aan went. Daar ben ik wel op terug gekomen. Mn zoontje heeft af en toe een fase dat hij slecht slaapt, en dan gezellig wil knuffelen. Dan mag hij bij ons in bed in slaap vallen, en dan leg ik hem na een uurtje ofzo terug in zn eigen bedje. Misschien verwend, maar voor ons werkt het. Dan heb ik zelf ook nog een nachtrust. En meestal slaapt hij gewoon de hele nacht lekker in zn eigen bed.
    Als baby heeft hij overigens nooit bij ons geslapen, dat vond ik ook eng (en was niet nodig)

@Danitcha: Hier ook structuur op de muur, dus geen behang helaas. Maar een muurtekening zou wel kunnen toch? Ik moet nog even ideetjes opdoen.

@Echo: Bij mn zoontje was ik onder controle bij de vk, en kreeg ik een echo bij 8, 12 en 20 weken. Daarna geen echo meer gehad
    Nu ben ik bij de gyn en krijg ik elke keer een echo. Daarnaast nog een groeiecho met 28,32 en eventueel 36 weken indien nodig.

@Gigi: Inderdaad leuke tekst voor het kaartje! Ga ik ook even onthouden;)

3. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb wel meegelezen maar niet veel tijd gehad om te reageren ....

@ danitcha kon het zou gauw niet terug vinden maar hoe voel je ?

@buikfotos leuk hoor mijn buikje valt wel mee 10 kilo afgevallen door misselijkheid hihi maar buikje zal wel komen

@ dat prachtige roze behang wow mooi zeg zou er bijna van balen dat we een jongen krijgen ;) grapje

@ box ja wij willen ook een box inderdaad ivm met de hond maar zie toch dat vriendinnen er toch wel gebruik van maken .

@ kaartjes er zijn teveel sites hihi Het kaartje nog niet tegengekomen maar hebben nog even .

Hier gaan volgende week de meubeltjes in mekaar van de babykamer jeeeh dan wordt het echt een kamertje
    Vandaag weer bij gyn geweest en alles zag er goed uit gelukkig blijft toch steeds een opluchting hoor ! Over twee weken 20 weken echo .

Dames weltrusten enne zal proberen sneller te schrijven X

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Zonder box kun je bijna niet vind ik. Een kleine baby op de grond is ook niks en de hele tijd op de arm of wipstoel lijkt me ook niet gezond.
    Hier kunnen ze lekker plat liggen en zich ontwikkelen.
    Wij hebben ook zo een boxmatras onder t boxkleed. Zou t echt niet zonder doen. Zo hard!

5. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Box is ideaal! Zeker als ze nog zo klein zijn, even lekker daar inleggen , je handen vrij hebben. Slapen liet ik ons zoontje alleen in bed, niet in de box.
    Zeker met onze peuter nu erbij vind ik het een fijn idee dat de baby lekker in de box zijn of haar eigen plekje heeft.
    Bij zoon hebben we de box na een jaar weggezet, het werd meer een opslagplaats dan dat we er gebruik van maakten, maar dat is denk ik afhankelijk per kind hoe lang je er gebruik van maakt. Wij hebben onze box gewoon via marktplaats gekocht, een Bopita koloniaal met lade en dat voor 35 euro in zeer goede staat!

Buikje is hier weer flink aan het groeien, zo mooi! En ik voel de baby een paar x per dag goed en ook mijn man heeft de baby gevoeld van de week. Mijn placenta ligt ook aan de achterzijde, bij de eerste vooraan en je merkt echt heel veel verschil in bewegingen!

Gisteren lekker geshopt, een leuk babypakje, mijn eerste aankoop haha. En voor mezelf 2 spijkerbroeken, leggings, een tuniekje en ondergoed. Dus goed geslaagd!

Hier schijnt nu lekker het zonnetje, gelukkig geen sneeuw!
    En hoe gaat het bij jullie?

6. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje morgen gewoon al 20 weken zwanger! Wat vliegt de tijd!
    Maandag hebben wij de 20 weken echo..spannend!

7. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Hier een slechte nacht gehad. Slaap de hele week al slecht en heb heeeeel veeeeeeeeeeeel maagzuur. Rennies helpen bijna niet.en ook weer kramp in me kuit gehad.... de klachten beginnen te komen, Het is echt geen pretje.
    Zo na de vk. En dan vraag ik t allemaal maar eventjes

Hier ook heerlijk t zonnetje maar helaas wel sneeuw op de stoep als ik heb nog nooit met sneeuw gereden ik in dat dood eng maar ik moet toch helaas de auto pakken.
    Nou eff aankleden en dan gaan we maar.

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Even een 21 weken dansje :)

Vanmorgen bij vk geweest nu nog 1 kilo onder mijn startgewicht.
    Bloeddruk ook netjes en mijn baarmoeder zat al boven mijn navel.
    Merk laatste dagen wel dat ik flink gegroeit ben. Hebben jullie dat ook ineens zn groeispurt?

Zal vanmiddag na mijn werk even terug lezen want heb een paar dagen niet gelezen erg druk gehad.
    Fijne dag hopelijk zonder sneeuw grrr

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Als je last van maagzuur hebt, dan moet je een paa ruur voor het slapen gaan bepaalde dingen niet meer eten en drinken. Dat kan een beetje helpen (aan het eind niet meer hoor...). (geen chocola, sinaasappelsap, thee, en nog wat dingen).

Ik heb een kussen onder m'n matras, zodat ik iets omhoog lig.

Kuitkramp... oeh daar had ik de vorige zwangerschap veel last van. Nu nog niet gehad, maar dat komt er straks vast wel weer aan. Op een gegeven moment riep ik altijd: links links (of rechts natuurlijk , waar de pijn was). En dan hielp mijn vriend om mn been te strekken.

Hier ligt sneeuw, maar de zon schijnt ook een beetje.
    Net bloedgeprikt en zo nog naar de fysio. M'n zoontje heeft alleen niet zo'n goed humeur, dus hij zal wel niet blij zijn dat hij zo weer in de wandelwagen moet. (eerst zelf lopen, maar bij de fysio zet ik hem erin tijdens de behandeling).

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hoi meiden!

Lees soms nog even wat mee.
    Wilde even laten weten dat wij vanmorgen de 20-weken-echo hadden. Alles was perfect!
    Echoscopiste zat vaak te mompelen 'prachtig, prachtig'. Hihi, leuk!
    Kindje was iets boven gemiddeld maar mooi in proportie. Wordt 8 pond geschat bij de geboorte (niet dat ik daar al vanuit ga maar toch leuk om te horen). Schijnt hier in de streek trouwens gemiddeld te zijn, dat ligt hier iets hoger dan het landelijk gemiddelde...
    En het blijft nog steeds een verrassing wat wij krijgen. :D

11. pfff hier weer een rotnacht gehad..
    heb wel bijgelezen, maar ben een boel weer kwijt sorry haha

gefeliciteerd met je goede 20 weken echo peony
    en welke streek woon jij dan? :)

ehm..maagzuur heb ik ook last van, maar ik weet onderhand wel waar t van komt. gelukkig helpen rennies bij mij nog wel aardig.

denk dat ik toch ook maar zon matrasje ga aanschaffen voor in de box. maar dat doe ik wel als ik een box heb gevonden, wie weet zit dat er al bij haha'

rose gefeliciteerd met je 21 weken..

brademarie heerlijk he dat shoppen hihi

verder weet ik het echt niet meer haha zwaaai

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Miclovely. Het gaat weer als vanouds met me! :) Pfff, dat was wel even schrikken.

Minime, een muurtekening moet wel gaan denk ik, ook al worden de lijntjes wat minder strak en meer bobbelig door de korreltjes. Wij doen een leuk kleurtje op de muur en plakken er dan mdf figuren tegen aan. Die heb je bijv in een boom, wolken, giraffe, olifant etc.

Rose, wat zit je baarmoeder al hoog! Die van mij zat van de week een cm onder m'n navel. Maar jij bent ook 2 weekjes verder dan ik, dus misschien daarom? Vooral 's morgens als ik wakker word en m'n buik helemaal leeg is, zie je echt precies m'n baarmoeder zitten, echt leuk! En vanmorgen ZAG ik een schopje! Was er maar eentje, maar wauh!

Mams, vervelend dat je maagzuur hebt. Maar mogen Rennies wel als je zwanger bent? Staat me iets bij van niet.

Hazel en Peony, wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was. Lekker van genieten!

Hier een 19 weken jubel-sprongetje! :D Over een week de 20 weken echo. Ik ben ook nu al zenuwachtig. Ik weet van de pretecho dat alles waarschijnlijk goed is, maar ik maak me vooral zorgen over de groei-achterstand, of die niet is opgelopen.

13. danticha fijn dat alles goed gaat :) en gefeliciteerd met je 19 weken hihi
    mijn bm zit 1 vinger onder mn navel gister bij de vk. was netjes, weet eigelijk niet wat hier de norm voor is hoor haha

rennies mogen tijdens de zwangerschap gewoon, staat in de bijsluiter.. gaviscon mag ook maar die vind ik smerig..

14. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ja rennies mogen gewoon. Ma helpt vrij weinig.
    Ik heb nu de regla ph gehaald bij de apotheek hopelijk werk dat wat beter.

Hier alles goed bij de vk.
    Heel vervelend ze had t apparaat waar ze het hartje mee hoor niet bij der dus moest ze een echo maken. Dus heb ik onze beeb weer gezien :).
    Verder keek ze de 20w papieren door en ze zei dat het er goed uit zag. Haha ze maakte wel een grapje dat het een dikkertje is. Dat had ik zelf op de papieren ook al gezien want overal stond 20w en paar dagen en bij buikomtrek gaf tie 21w en paar dagen aan. Haha. Maar t kan nog alle kanten op. Daar ga ik me verder niet druk om maken. Beter iets te dik als zo iel ..

Hier is helaas t zonnetje weg ma goed mijn dag kabinet meer stuk ik ga zo de boven verdieping opruimen en lekker op de bank.
    Heb weer drie boeken gehaald voor babykaartjes dus kan ik ef kijken.

Groetjes

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, spannend volgende week!!
    Hopen dat er idd geen groeiachterstand (meer) is!

@marieke, ik woon in west-friesland. En hier zijn we niet van de kleine iele babytjes.... ;)
    En met 20 weken is het gemiddelde tot je navel. Dus 1 vinger eronder is ongeveer 19 weken.

@boxmatras, las het net. Lijkt mij idd wel fijn voor die kleine. Wij hebben trouwens ook een box hoor. Als je even moet plassen, was uit de wasmachine oid dan lijkt het mij fijn als je de kleine even veilig kan 'wegleggen'. Als ze wat ouder worden zie ik ook vaak dat het opslag wordt omdat ze dan vaak lekker op de grond spelen, kruipen ed.

@kaartje, wij gaan volgende week maar eens wat boeken halen. Als je trouwens op geboortkaartjes.nl kijkt heb je daar dezelfde kaartjes die de meeste drukkerijen ook hebben. Kun je alvast even neuzen als je boeken bij de drukkerij wilt halen. (Kun je ook gericht een boek meenemen van een kaartje om het even te voelen en zien.)

16. peony thx voor de uitleg, dan loop ik qua buik een weekje voor ahaha en ik woon niet eens in west friesland ;)

mams have fun met je babyboeken.. ik heb er nu zoveel in huis dat ik door de bomen het bos niet zie hahaha. dus ga ze volgende week denk ik maar weer terug brengen..

17. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @marieke, haha! Het is ongeveer he?
    Maar net zoals bij mij met 18 weken bij de vk. En hij zit nu tot m'n navel dus dat is weer op schema. Ach, misschien heeft je buik net een spurtje gemaakt. Ik merkte dat heel erg vanaf 16 weken tot een week terug. Binnen een paar weken kreeg ik opeens echt een flinke buik. Mijn man zag het bijna groeien.. ;)

18. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    #2338 Danitcha, 14 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2013
    Mams, lekker hoor zo'n lekkere volle baby :D. Laat maar lekker groeien!! Idd beter dat dan te iel. Het enige wat niet "goed" kan zijn met een te grote baby is dat je zwangerschapsdiabetes hebt, maar daar testen ze ons later geloof ik nog op.

Mijn buikgroei lijkt een beetje stil te staan. Ik wil nu ook wel een dikke zwangerschapspens hoor! Heb jij nog nieuwe buikfoto's Peony? Ben wel benieuwd....
    En hoe is het verder met je Peony?

19. bij mij heeft t ook even een groeispurt gehad. leek met de dag wel groter te worden hihi best leuk..

ik heb echt een bagger dag vandaag haha.
    was al een week van het spugen af en prompt kwam alles er alweer uit vandaag. gevolg weer giga koppijn..
    wat ben ik toch een lekkere zeikerd he haha

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mams, idd beter een dikkertje dan een iel babytje. Voor mn gevoel hebben die ff wat meer reserves ed.

@danitcha, hier gaat alles goed gelukkig. Zat een tijd niet lekker in m'n vel. Had veel last van m'n rug, zat in m'n maag met invalwerk (was eigenlijk teveel maar wilde niet 'opgeven' maar gelukkig is dat besproken en is er een oplossing) en had gewoon geen puf meer. Veel last van harde buiken, moe enz enz...
    Nu gaat het een stuk beter. Voel mij goed, fysio gaat top en ben erachter waardoor die harde buiken komen. Heb nu nieuwe oefeningen met fysio voor mijn bekkenspieren, rug en buik. Moest meer ontspannen! Ik zat nog steeds in die modus van trainen, trainen, trainen... En tja, dat gaat niet als je zwanger bent. Iig niet meer zoals je daarvoor deed.
    Zeker na die goede echo van vanmorgen, mooi weer en het getrappel in mijn buik ben ik weer mijzelf! Zo voel ik mij iig weer!
    Oh, had vorige week een nieuwe buikfoto in mn album gezet.

@kortecol, hoe issi met jou meis? Nog steeds rust houden?

Zal weer vaker reageren op iedereen!! :D

Deel Deze Pagina