peony:, ik weet het maar hoe vaak mensen dat ook tegen me zeggen, ik heb toch nog het gevoel dat ik mijn buik moet verbergen. Ben dus ook nog niet echt aan het genieten. Bedankt voor de tips, ga maar eens een mailtje naar de kraamzorg sturen. Krijg wel al van iedereen kadootjes. Mijn moeder: jip en janneke rompertjes Mijn schoonmoeder: rammeltut Mijn schoonzus: memory van jip en janneke, klein koffertje van jip en janneke Mijn nicht + tante: 9 maanden dagboek Mijn verstandelijk gehandicapte neef: jip en janneke rompertjes En dan krijgen we van mijn ouders de kinderwagen en van mijn zusje en zwager krijgen we de kinderstoel en mogen we ook nog een boxkleed uitzoeken. Hartstikke leuk allemaal, maar ik zou willen dat ik er nu al wat meer van kan genieten als dat ik nu doe. Waarschijnlijk komt dat wel als ik eenmaal ons kuiken heb voelen bewegen. Daar hopen we dan maar op................... xxx
Ik zou ook gewoon kiezen welke jij wilt en zeggen dat je geen bekende wilt. Houden ze wel discreet! Maar zou het ondertussen ook wel gaan aanvragen moet nl best optijd.
Schaatsen; ik vind die schaatsgekte ronduit belachelijk. Dat ze t nu al over 11 steden tocht hebben. Wel erg vooruit dravend! Zowiezo zou ik nu nooit risico's nemen! Buik; later op de dag ook steeds meer maar de echte babybuik komt pas over paar weken nu nog veel te vroeg. Kilo's; 1 kilo eraan nu.
Hier nog geen kraamzorg aangevraagd. Ik wacht tot na de combinatietest. Is in mijn omgeving vroeg genoeg.
Nou Peony, ik hou ook meer van de zon. Maar als dat ijs er dan toch ligt... . Al zou ik een grote uitstekende buik hebben zou ik niet meer durven schaatsen hoor. Lolliebol, het is nu net zo'n fase dat het lijkt of je een dik buikje hebt ipv van zwanger. Ik heb ook nog nooit een buikje gehad, dus begrijp je gevoel wel. Maar na de bevalling heb je vast zo je platte buikje terug. En ik denk dat je die buik dan nog wel gaat missen . Lolliebol, ik moet het ook vaak zeggen tegen m'n lief, dat ik zwanger ben en niet gehandicapt. Het is lief bedoeld, maar hij denkt volgens mij echt dat er een porseleinen poppetje in me zit. Lolliebol, gewoon de kraamzorg uitzoeken waar je je goed bij voelt, jij moet straks tijd met ze doorbrengen. En wat heb je al veel cadeautjes gehad, leuk!
Hallo dames, Jullie zijn allemaal wat verder dan mij en daarom zou ik hier graag even mijn vraag willen stellen. Hadden jullie ook eerder in de zwangerschap of nu misschien nog dat je, je soms helemaal niet zwanger voelt? Ik ervaar sommige dagen helemaal geen enkele klachten. Maakt mij onzeker als wat. Ik lees het wel!
Ik heb altijd wel klachten gehad. Soms erger dan de andere x. Bijv mn borsten zijn altijd wel gevoelig en wat groter en donkerdere tepels. En misselijk en slecht slapen. Wanneer heb je een echo? Snap dat je graag bevestiging wilt maar die kunnen wij je helaas ook niet geven of we nou wel of geen klachten hebben.
Niki86 Nee dat snap ik maar vroeg me gewoon af of jullie dat "gevoel" ook wel eens hadden. 24 januari al! Gelukkig
Heee meiden, Zo ben weer lekker th na een dagje in de sneeuw efteling te lopen... Brrrr wat was t koud, ma wel enorm gezellig! Lig heerlijk op de bank nu. Heee wat las ik nou net iemand heeft gelijk met mij de 20w echo alleen ik ben Dan al wel 20w. Waarom doen ze t bij jou zo vroeg? De vk zei tegen mij dat ze dat bij ons niet deden beter iets te laat dan te vroeg zei ze. 2febr gaan we kijken wat t word, ben echt superrrr benieuwd kan gewoon echt niet wachten, gelukkig nog 2weken. het kamertje hebben we van me zwager over gekocht t zag er nog prima uit dus dat ga ik niet duur uitgeven dan... Qua kadoos hebbe we ook al t 1en ander. 9maamden boek, kraambezoek boek, rompers, zwitsal dingetjes, pyama, knuffel. En al wel wat kaarten vink erg leukk! Kga nu lekker op de bank liggen me ogen prikken 8u haal ik niet meer denk ik, haha. Morgen ook een hele dag werken ipv half. Zal wel ef wennen zijn.
@Lolliebol: Nee hoor, helaas niet zo'n zorgzame man. Althans niet anders dan anders. Ik doe nog steeds alle huishoudelijke taken (m.u.v. koken en boodschappen). Wel neemt hij vaak wat lekkers voor me mee @Kraamzorg: Ja heb ik al aangevraagd. Ik heb gewoon gekeken waar mijn verzekering een contract mee heeft. Ik zou kiezen waar jijzelf voorkeur voor hebt (qua gevoel). De verloskundige heeft er weinig mee te maken. Ze komt wel 8 dagen bij jou in huis! @Lolliebol: Ik snap je gevoel over je buik. Ik heb nu sinds een paar maanden/half jaar juist het idee dat ik weer helemaal mn eigen oude figuur terug heb na de bevalling, en weer een mooi taille heb. Dat gaat helaas de komende maanden weer helemaal veranderen. Ik vind het super om een mooie dikke buik te krijgen, maar ik ben bang dat het niet alleen mn buik is die dikker wordt, net als vorige keer. Maar goed, ik weet dat het daarna weer helemaal goed kan komen, dus ik probeer me er ook maar bij neer te leggen. @Jill: Jahoor, heb ik nog steeds. Ik heb eigenlijk nul kwaaltjes, behalve dat ik soms erg moe ben (maar dat ben ik sowieso al snel). Niet misselijk en mn buik nog zo goed als plat. Nog even aftellen tot je de baby gaat voelen, en je buik met de dag ziet groeien! Het is heel normaal dat je de eerste weken zo onzeker bent. Hebben/hadden we hier allemaal wel. @mams: Ik heb de 20-weken echo al met 18+2 weken (6 maart inderdaad ook) Kwam toevallig goed uit qua datum, omdat ik een paar dagen later dan weer voor controle bij de gyn moet. Ze zeiden dat de 20-weken echo tussen de 18-22 weken gedaan wordt. @Cadeaus: Hier alleen van mn ouders een badcape en washandje. En twee kaarten. Bij de eerste zwangerschap kreeg ik meer kaartjes en had ik al veel meer cadeautjes! Maar ja, tweede zal wel niet zo bijzonder zijn (voor mij wel hoor!!)
Dat jullie cadeautjes en kaartjes krijgen, ik heb nog helemaal niets gekregen, en om eerlijk te zijn: Denk ik er niet eens over na...... Als ik zou horen dat iemand zwanger is stuur ik ook geen kaartje. Als die persoon toevallig daarna jarig is, ja natuurlijk neem je dan een cadeautje in die trant mee. Ligt vast aan mij
Heel herkenbaar hoor! Heb al drie prachtig echo's gehad maar zwanger voelen....Nope ben een van de gelukkig dames die niet echt klachten heeft! Het is dat niet ongesteld word en bewijs gezien heb...anders zou mee kunne doen 'i didnt know i was pregnant'hihihi
@Kim: Ik stuur alleen een kaartje als het een goede vriendin betreft. En cadeautje heb ik gedaan bij mn vriendin die na 5 jaar eindelijk zwanger was (uiteindelijk miskraam geworden).
Wij hebben ook al wat cadeautjes en kaarten gekregen, erg leuk! Hebben jullie trouwens zo'n angelsound? Ik mocht die van een vriendin lenen, maar ik vind nog geen hartje. Ik hoor wel iets, maar volgens mij is dat mijn eigen hartslag
Jill85. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook niet al te veel kwaaltjes. En zelfs dagen dat ik geen kwaaltjes heb, dat maakt mij ook wel ongerust soms. Maar een paar dagen later krijg je dan toch weer die bevestiging. Ik zou ook wel eens 1 keertje willen overgeven, maar helaas... Maar niets om je zorgen te maken dus. Cadeautjes. Ik heb 2 kaartjes gekregen. Lief! En zelfgebreide sokjes en m'n eigen zilveren rammelaar van vroeger. Nog weinig mensen weten het, dus ben er blij mee! Ik had überhaupt ook niets verwacht, wat Kim zegt, ik ben zelf ook niet zo. Ik heb de angelsound besteld en die is nu onderweg. Dus wordt vervolgd... Bij zwanger & kids krijg je er nog een cadeautje bij! Gigi, je hoort wel vaker dat je niet meteen een hartje vind. Het is nog vroeg en je weet ook niet zo goed waar je moet zoeken. En misschien zit wel de placenta aan de voorkant. Geslachtsbepaling. Ik dacht laat ik eens kijken op de site van dr. papa, zit het vol tot maart . Weet iemand anders nog een echo-bureau in Noord Holland dat het vrij vroeg doet? In mijn woonplaats is het vanaf 17 weken.
Angelsound Yes! Hier hoor ik het sinds een aantal dagen, goed laag nog onder de navel. O ja.. Heb een buikwandcorrectie gehad dus misschien zit mijn navel niet helemaal juist hahaha.. Maar hier lukt het wel maar m'n placenta ligt niet voor, dan zou het wel eens lastiger kunnen zijn weet ik van de eerste. Baby's hartslag gaat echt snel! Die van jou hoor je gewoon hetzelfde als jezelf, logisch.. En van de baby dus echt een soort gegaloppeer Hier al een tiental kaartjes gekregen, heleboel reacties op Facebook , mailtjes en een pakje, Born in 2013. Een leuk dienblaadje met een plantje, babysokjes, en kaartje daarop in steentjes, en een heerlijk verwen badsetje voor mij
Pretecho's bij Echopraktijk WAZ Echofun - zwangerschap Zou deze eens bellen, hier heb ik al een aantal echo's laten doen. Gewoon even vragen....