zeg niki laten we t gezellig houden... met je zware nachten..enz hahahhahaa (grapje hoor) ach ik zie wel wanneer mn boobs gaan lekken haha ook dat zal vast een keer komen..
Lekkende tepels: nog niet. Vorige zwangerschap begon dat op een gegeven moment, weet niet meer wanneer. Uitgaven tot nu toe: -200 voor een tweedehands fietskar (tweepersoons). We hopen die van ons (eenpersoons net 1 jaar oud) voor ongeveer hetzelfde bedrag te kunnen verkopen. -150 voor een phil & teds duowagen -89 newborn baby set voor de Stokke tripp trapp (stoel moet nog gekocht worden, wacht even aanbieding af). -14 euro voor 2 nieuwe kruiken. -2,50 omslagdoek. En ik denk inmiddels zo'n 40 a 50 euro aan stofjes waar ik kleren en andere babydingen van ga naaien. Wieg, dekens, hydrofiel en eigenlijk alles hebben we nog van mijn zoontje.
hihi mja .. had t er met een vriendin nog over.. ik kan er erg slecht tegen als men mij snachts wakker maakt.. en ik weet het.. een kind maakt je snachts nu eenmaal wakker.. ik hoop dat het met mijn eigen kindje anders zal zijn.. dat ik daar dan tegen kan hahhaa (ik weet t ben erg slecht) ben gewoon niet goed gemutst sochtends vroeg of als je me wakker maakt haha daarom is er om t weekend ook vaak strijd.. een van de dochters van mn vriend die dus om t weekend komen, is elke morgen tegen 5 uur wakker.. maakt niet uit hoelaat je dr naar bed doet. en als ze dan lief blijft liggen (slapen allemaal op 1 grote kamer aldaar ik geen andere slaapkamers voor ze heb), nee dan gaat ze praten, giebelen, draaien, zuchten, tellen, dr zusje wakker maken enz enz enz.. kan waarschuwen wat ik wil en soms gaat het dan weer even een nacht goed... maar als ik dan sochtends moet werken dan kan ik daar zooooooooooo link van worden hahaha. ik laat t zo min mogelijk merken hoor.. maar kan er dus erg slecht tegen.. maar ja misschien komt t wel doordat t mijn eigen kind niet is.. laten we dat maar hopen dan hahaha
Kun jij in mijn portemonnee kijken? Nee dus... Dus ik stel voor dat je er gewoon je mond over dicht houdt in plaats van dat je je oordeel gelijk klaar hebt liggen. Er is totaal geen sprake van misbruik op wat voor manier dan ook. De hele mikmak? Waar heb jij het nou weer over? Het is niet alsof er ook maar 1 van ons, ons handje ophoudt of iets. We werken allebei. Wat jij doet, dat moet jij weten... Ik spreek je nog wel wanneer je dezelfde (ongevraagde) kosten hebt als dat wij hebben. Bovendien is mijn huisje tien keer beter dan de flat die niet verkocht kan worden in verband met de slechte huizenmarkt, dus we verhuren het legaal. Het is niet alsof we dat niet geprobeerd hebben ofzo.
Het is alsof ik mijzelf hoor praten hier Ik kan er ook heel slecht tegen... en vooral in het weekend, want dan hoop ik toch een klein beetje te kunnen uitslapen omdat de planning dan wat later begint. Ik slaap ongeveer zo'n 6-7 uur per nacht en wordt erg kribbig als dat ook al om de één of andere reden niet door kan gaan. Lekkende tepels heb ik (gelukkig) nog geen last van. Ik hoop dat dat voorlopig nog even zo blijft
Nou, ookal is het je eigen kind maanden lang elke nacht om de 3 uur voeden wordt je niet vrolijk van... 23.00 02.00 05.00 08.00 4x dus in de tijd dat ik normaal slaap... En overdag geen vaste slaapjes..wat dat betreft vond ik het toen pittiger dan nu met een drukke eigenwijze peuter..nu heb je iig weer regelmaat.
Het is ook je eigen leven en keuze heb je helemaal gelijk in alleen t is een feit dat jullie dingen moedwillig ontlopen en als iedereen dat zou doen is t einde zoek. Iedereen zou wel een zakcentje meer willen..,
Wat betreft s nachts, helaas volgens mij wordt dat niet heel anders als het je eigen kind is. Ik kan er ook niet zo goed tegen en ben net zo blij dat onze dochter s nachts geen problemen meer geeft, ik zie er best tegen op om er weer steeds uit te moeten straks, ik hoop dat we snel een doorslaper hebben... De eerste tijd is wat dat betreft best zwaar, nu huilde onze dochter erg veel als baby en vooral snachts, en ik stond er toen alleen voor. Hoop dat het nu anders wordt! Ik heb trouwens nog helemaal niets uit gegeven.... Wij moeten ook goed oppassen op ons geld. Maar de verleding is er wel hoor, vooral als we straks naar nederland gaan, want we willen daar bevallen hebben we besloten.
Nou ik denk het wel. Heb zelf ook jarenlang van stufi geleefd met kind. Je kon dat huis ook betalen voordat die vriend in beeld was toch? Je hebt je huis gekregen op basis van jouw inkomen en niet met dat van hem erbij anders had je het nooit gekregen. En als hij het onderverhuurd dan is hij dus ook geen geld kwijt aan zijn huis en heb je dus wel degelijk 2 inkomens tot je beschikking. Als je je hand ophoudt voor stufi en toeslagen terwijl je hier eigenlijk geen recht op zou hebben omdat je samenwoont dan noem ik dat misbruik ja. Als hij in zn eigen huis woonde.. Zonder onder te verhuren was het een ander verhaal. Maar zo is de situatie niet.
Blegh wat een rotnacht zeg... En dan vandaag een lange dag voor de boeg, ga zo werst m'n haar eens Laten knippen en verven, want dat is hard nodig.. Maar vind het altijd zo'n gedoe en je bent zo 2 uur verder.. En vandaag een teamuitje met m'n collega's we gaan eerst naar het asiel en daarna tapas eten in Rotterdam.. Hoop dat ik ergens tussendoor van te voren even een uurtje kan tukken, werd om 1 uur wakker en uiteindelijk om half 5 weer in slaap gevallen... Gaaaaaap!
Opzich is er in NL gelukkig een systeem zodat je het nooit slecht hebt. Behalve in het geval van schulden, geloof dat je het dan wel slecht kunt hebben. Je hoeft er niet geweldig voor te staan.. Maar eerlijk zijn is punt 2. Volgens mij heeft ze voldoende inkomen zonder die vriend.. Heeft haar woning gekregen op basis van haar inkomen. Krijgt ook toeslagen en dergelijke. En die vriend verhuurd zijn huis onder. Wat ook al niet mag als je zelf in een sociale huurwoning gaat zitten. Hij heeft dus bijna geen kosten meer want ik neem aan dat zijn onderhuurprijs wel gelijk staat aan zijn kosten. Hoe dan ook zijn ze totaal niet zielig. En misbruik is het of ik nu van links kijk of Van rechts kijk. Ik zou lekker officieel samen gaan wonen. En tjah dan ben je de toeslagen kwijt en heb je geen recht straks op de Eenouderbeurs. Maar eerlijk is het wel. Onderverhuren kan dan ook nog hoor.. Officieel.. Dan moet je belasting afdragen.
Kim, nogmaals, als jij niet weet wat de situatie is, kun je inderdaad lekker oordelen en op andere mensen proberen af te geven. Zoals jij de situatie voorschetst, zo is het absoluut niet. Ik ga hier verder ook niet over in discussie, want ik heb het gevoel alsof je toch alleen maar bezig bent met jouw waarheid en niet geïnteresseerd in wat er daadwerkelijk speelt. Nogmaals; wat jij zou doen boeit niemand, want jij zit niet in dezelfde situatie en kan daar onmogelijk een oordeel over vestigen. Het feit blijft is dat er van misbruik maken geen sprake is en wij net zoveel belasting betalen als jij (en ieder ander).
Morgen! Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die er slecht tegen kan als ik wakker gemaakt word haha.. Voelde me al een ontaarde moeder hahaha Mja financiele gebeuren is klote.. Je kan idd niet in iemands portomonee kijken.. Oordelen doet iedereen.. Over Mijn vriend is ook erg geoordeeld.. En als Men dan t echte verhaal erachter hoort, gaan ze wel even anders denken.. Ben wel van overtuigd dat nederland echt niet t beste land is als het om hulp ofzo gaat... Dan gaat het bij buitenlanders een stuk makkelijker heb ik het idee... Nu zo naar kantoor en daar maar weer paar uurtjes werken.. Ben verkouden geworden dus hoop dat ik snel weer naar huis kan.. Fijne dag allemaal
De nachtvoedingen vond ik ook zwaar. Maar met borstvoeding was ik zelf heel rustig of zo. Je wordt er moe van, dusje valt meteen weer in slaap. Daarna de fles, dat was vervelender, want dan moet je helemaal een fles gaanmaken en dan word je veel wakkerder.
En zo is dat!!! Iedereen moet doen wat hij/zij wil!! Wie weet wat je zelf in zoon situatie zit kim en dan kan je wel zeggen dat je er ook uitgezeten heb ma wie weet was jou studie financiering hoger was en had jij een zakcentje meer. Je kan wel weer oordelen maar je weet niet hoe het is! Klaar! Jij wil toch ook het beste voor de baby dan zou je er ook alles voor doen bijv dingen verhuren bla bla bla ...... Hier kan ik niet goed tegen! Je mag best je oordeel hebben maar als je de persoon niet kent oordeel er dan niet teveel over. Je kan t wel denken ma zeg t dan niet!! Of op een normale manier, aso....................
goedenmorgen mensen, wat is het weer gezellig hier... ik begrijp dat sommige mensen de behoefte hebben om hun mening te uiten... of dan nou op een leuke of niet leuke manier is gegaan dat laat ik mij niet over uit... maar jullie hebben jullie mening gegeven en laat het daar dan bij rusten... blijft er niet over doorgaan want het is toch een eindeloze discussie aangezien we niet het volledige situatie weten en ook niet hoeven te weten natuurlijk... iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt... Natuurlijk hoef je er niet mee eens te zijn maar 1 keer zeggen lijkt mij genoeg... Kosten tot nu toe uhmm goeie vraag hahaha... meubels babykamer 150 wat kleertjes 25 overige dingen ( hybrofiele luiers etc. ) 15 euro kinderwagen easywalker sky ( gekregen ) verfspullen babykamer tot nu toe 60 euro volgende week ga eerst bij een kennis langs waar ik waarschijnlijk wat spullen voor leuke prijs over kan nemen aangezien hun het toch niet meer gebruiken en alles aardig neutraal gehouden hebben waardoor het voor mijn mannetje ook kan... daarna even een overzicht maken met wat we nog nodig hebben en wat we allemaal waar gaan kopen... even een vraagje voor de ervaren mamma's of mensen die geen kinderen hebben maar het gewoon weten kan natuurlijk ook hihi voor het bedje word dit allemaal opgegeven: 2 molton bedzeiltjes 3 molton hoeslakens of onderleggers 3 hoeslakens 2 dekens met 3 bovenlakens 1 moltonbeschermer is dit allemaal nodig? of zeggen jullie misschien van iets ik zou er meer halen? nog een vraagje hier kregen een paar een discussie of je normale rompertjes voor de eerst weken moet kopen of omslagrompertjes wat vinden jullie?
crisis is geen reden om dingen oneerlijk te doen. ik heb er verder geen oordeel over maar ze verteld zelf dat ze 'stiekem' samenwonen. dan doe je toch iets wat eigenlijk niet mag..dat is dan toch een feit. als iedereen dat zou doen lekkere wereld hebben we dan. En daarbij verteld ze dit zelf dus kun je reacties verwachten. en idd de manier waarop iemand reageert kan verschillen. ik vind dat ze zelf moet weten wat ze doet maar mijn mentaliteit is het niet hoe zwaar je het ook hebt, iedereen zou wel een zakcentje meer willen in deze tijd..