@ marieke, leuke kaartjes. Dat wil ik nou ook zoiets... Ik hoop dat mijn kaartjes vanmiddag binnenkomen. Ben wel benieuwd. Bij de een kon t wel met eigen tekst en bij de andere niet.. ik hou je op de hoogte. Hier heerlijk t zonnetje op me vrije dag. Straks even shoppen en even na een vriendin. Fijne dag allemaal
joehoe, gisteravond tijdens een heerlijk leesuurtje op de bank voelde ik in ene, ploep ploep en vanochtend bij het wakker worden, jawel volledig aanwezig, kereltje was lekker bezig en voel nu echte (best krachtige) schopjes hoor! Wat fijn.. kan ik zo blij van worden, hoop dat de andere meiden die het nog niet voelen dit ook snel mogen mee gaan maken!!!! Jee wat is iedereen al bezig met de babykamer etc, wij nog niet, heb al wel wat kleertjes maar that's it. Komt wij gaan verhuizen, afgelopen vrijdag net de sleutel gekregen en per 27 april gaan we echt over.. als dan alles klaar is en we zitten daar dan heeft manlief twee weken vrij (tja leraar hé, dus meivakantie ) en dan gaan we aan de slag met alles.. Probeer wel mooi een leer uit jullie verhalen te halen, van wat handig is en wat niet hihi.. dus mijn dank is groot Het is hier een witte wereld, woon in groningen en nu schijnt het zonnetje wel maar pppfff ben echt wel klaar met dat witte spul!
Hier ook groningen, wit Qua beddengoed is het handig om 3 sets te hebben: 1 in bed, 1 in de was en 1 in de kast. Voor het wiegje heb ik gewoon molton onderleggers (even groot als hydrofiel) van de wibra. Dat is goedkoper dan een molton hoeslaken,. Je vouwt er gewoon 2 over het matrasje (1 is net te kort). De wiegmoltons en hoeslakens gebruik ik ook voor de kinderwagen. Ik had 3 wiegdekens, waarvan ik er ook 1 voor de kinderwagen gebruikte. Wij zaten in de winter dus hadden 2 dekens op elkaar. Je verschoond gewoon regelmatig de lakentjes, dan hoeven de dekens niet zo vaak in de was. Verder een hydrofiel dubbelgevouwen onder het hoofdje, scheelt ook veel verschoonwerk. Dan hoef je alleen de hydrofiel te verschonen. Voor ledikant net zo. Alleen dan had ik wel moltonhoeslakens onder de gewone hoeslakens. De kraamcoach liet een onderlegger van de hema zien. Een soort zeiltje, maar dan 1 die wel mag (kleiner dan een hydrofiel). Die leg je dan onder de billen ongeveer. Zodat het matrasje niet nat wordt bij doorlekken. Een zeiltje over het hele bed mag niet.
gekocht: Gister bij de makro 3 lange mouw rompers van petit bateau voor 10 euro!!! echt geen geld. verder: koeka aankleedkussenhoes,koeka omslagdoek, sierkussen voor in stoel op babykamer, oud frans brocante commode,schoentjes shoesme,paar mandjes van handed by,knuffeltje happy horse,mutsje petit bateau,maxi cosi buggy mila (kan maxi cosi op super fijn) nog aanschaffen: bugaboo buffalo, slaapzakje voor in wagenbak,wat nieuwe hema rompers want die van mn dochtertje ga ik niet meer herbruiken.
@ Niki: die spullen van Koeka vind ik ook supermooi! Ben wel benieuwd naar jullie brocante commode, ik hou altijd wel van dat soort dingen. Ik ben wel onder de indruk van hoe weinig sommigen pas hebben uitgegeven Wij zitten al over de 2000 euro (nou ja, eigenlijk nog niet want babykamer wordt pas bij levering betaald). Binnenkort gaan we ook de kinderwagen kopen, de Joolz. Maar die krijgen we van onze ouders. Iemand vroeg wat handiger was, gewone rompertjes of omslagrompertjes. Toevallig ging het hier van de week op mijn werk over en de meningen waren verdeeld. Volgens mij is het heel persoonlijk wat je zelf het fijnst vindt. Ik heb tot nu toe van elk een paar gekocht.
zooo weer veel gebept hihi heb je echt 3 dekens ook nodig dan?? of alleen 3 lakentjes?? ze liggen ten slotte onder t laken en niet gelijk onder de deken toch? dus als je er daar 1 of 2 van hebt is dat dan niet genoeg?? ja geen idee hoor.. hihi ik ga gewone rompertjes gebruiken.. een vriendin had ook omslag maar daar kon ik niet mee overweg haha
Kosten tot hier aan toe valt nog mee Babykamer mp 250 Verf om meubeltjes op te knappen 60 Letterbak + versierspul voor erin 6 Kleding (tot nu toe hihi) 15 euo En dan moeten we binnenkort nog de kinderwagen ( joolz ) kopen die is het is duurst Dames ook nog even vraag volgens mijn moeder zijn ze zo uit maatje 50 dus die zegt dat ik er weinig van moet kopen maar mijn schoonmoeder zegt weer van niet help . Voel me echt dom door dit soort dingen hihi zo lang bezig geweest met zwanger worden dat ik nooit heb durven nadenken over de praktische zaken kleding , beddengoed hihi dus blij met alles wat hier geschreven wordt ....
Gezellig hier hoor ik weer...ik ga me er niet in mengen want ik heb het hele verhaal niet gevolgd. @Nachten: Ik zie wel weer op tegen de slapeloze nachten, zeker nu ik weet wat ik kan verwachten. Ik heb ook echt mn slaap nodig, en kan er niet tegen als die verstoord wordt. Mn zoontje sliep na 8 weken door, dus dat is nog netjes. Hopelijk gaat het met ons meisje ook zo (of sneller. Het lijkt me echt verschrikkelijk als je er ' s nachts nog uit moet en je bent alweer aan het werk! @Kosten: We hebben nog weinig uitgegeven tot nu toe. Paar tientjes voor kleertjes en 40 euro voor de pretecho. Wel hebben we nieuwe meubels voor ons zoontje gekocht, maar die zou hij sowieso krijgen dit jaar. Ohja, en een babyfoon, was tijdje geleden in de aanbieding voor 30 euro. @Marszie: Ik zou sowieso minstens 3 hoeslakens en 3 molton hoeslakens kopen. Als je kindje een keer ziek is (overgeven), gaat het snel namelijk. Molton zeiltje heb ik wel, maar nooit gebruikt. Verder 2 dekentjes en 2 lakentjes, zodat je altijd wat hebt als het ander in de was zit.
Omslagrompertjes zijn wel fijn voor als ze zo heel kleine en fragiel zijn vind ik. Maar ik had het meeste gewone rompertjes. @Miclove: Tja, het scheelt heel erg per kindje. Sommige baby's passen niet eens maat 50 bij de geboorte, en zitten gelijk in 56. Ons zoontje was maar 2500 gram, en heeft 8 weken in maat 50 gezeten. Ik zou er niet teveel van kopen, je kan altijd bijkopen als het nodig is.
Wat zijn jullie allemaal al vroeg bezig met kaartjes zeg!! We zijn net op de helft IK heb ook wel al een beetje rond gekeken hoor, maar nog niet heel seriues. Maar ach, het is wel leuk om je er mee bezig te houden he Ik kan ook niet wachten tot we aan het kamertje kunnen gaan beginnen! Nu is het onze ' kleding inloop-kast' . Volgende week gaan we een kledingkast halen die we al hebben uitgezocht bij Ikea, en dan kunnen we echt aan de slag Vandaag is mn zoontje bij opa en oma, dus ik ga zo maar alvast wat kleding selecteren die in de grote humanitas bakken gaat.
Hebben jullie ook snel last van een gespannen buik (of harde buik)? Vanochtend ben ik even de stad in gegaan, paar winkels geweest, en weer terug gefietst naar huis (10 min). Thuis had ik helemaal een harde buik (niet pijnlijk overigens). Dat heb ik de laatste tijd wel vaker met fietsen, of als ik net even te druk ben geweest. Ik vraag me af of dat normaal is, zeker nu de gyn heeft gezegd dat ik me rustig moet houden en geen stress mag hebben. De vorige zwangerschap heb ik dat vast ook wel gehad, maar kan me niet meer zo herinneren want toen dacht ik dat alle kwaaltjes/ongemakken er gewoon bij hoorde..
Ik zie net in mijn mail dat de 26e de mama mazzeldagen bij prenatal beginnen. Kunnen we dus goed gaan shoppen Babydump gaat overigens mee in die prijzen werd mij verteld en zit er soms zelfs nog onder.
ze hebben maat 50 idd niet lang aan. zou ik eerder 56 kopen. en 50 voor in t begin. heb gemerkt bij mn eerste dat t na het wassen ook weer ietsje kleiner werd. terwijl ik niet heet was. gewoon paar dingetjes voor de eerste tijd. voor de rest kun je 56 langer aan en ook een x omslaan.
wij hebben de aerosleep topper ipv moltons. die zijn perfect voor spugen ed. na t wassen ook meteen droog. heb geen 1 molton in de kast.
beddengoed: voor t wiegje had ik 2 dekentjes,3 hoeslakens,2 lakentjes ofzo. voor ledikant wat meer maar dat heeft ook als extra reden dat t leuk is om af te wisselen. in een berichtje hiervoor zei ik al hoeveel waarvan ongeveer nodig is. verder hebben wij dus een aerosleep. perfect. je matras blijft altijd schoon en kots,plas etc wordt perfect opgevangen en de topper gaat zo in de was en als ie eruit komt is ie droog. dit zou ik iedereen aanraden ipv die verstikkende moltons. verder heb ik een hekel aan dat gevrot met lakentjes ed dus toen mijn dochtertje 4 maandjes was ongeveer heb ik de puckababy slaapzak gekocht voor 4 seizoenen. nou die was het geld meeeeer dan waard.maanden lang geen dekentjes ed hoeven te gebruiken en als je van die draaikonten hebt weet je iig zeker dat ze lekker warm blijven. dit vond ik ideaal!
Ja ik! Heb er toevallig gister een topic over geopend bij de Vk hier op t forum. Las op internet wel dat dat idd kan zeker bij een 2e zwangerschap. Toch vind ik t ook maar niks. Vraag t morgen nog even aan mijn gynaecoloog.
een harde buik geeft alleen aan dat je even wat te veel hebt gedaan. ik heb vorige zw zooooveel harde buiken gehad dagelijks heel veel. en mn dochter kwam met 41 weken. ik heb zelfs weleens 2x aan de ctg gelegen en toen kwamen ze zelfs regelmatig..en toch kwam de kleine met 41 weken. Deze 2e zw ben ik veel relaxter. t komt zoals t komt...ga niet meer spastisch doen over elk ding die ik voel of juist niet voel.
ik heb voornamelijk kleertjes gekregen met maatje 50/56.. ga nog niet echt groter kopen, stel ik loop 2 weken over tijd.. dan komt de kleine pas eind aug. als het dan met een maand uit 56 is dan zitten we al oktober.. misschien is het dan al echt herfst weer en zit je met je zomer spul.. ik ben express vroeg met de kaartjes begonnen omdat ik wist dat dat moeilijk kiezen zou worden haha.. net weer een proef druk binnen.. erg leuk!!!! alleen binnenin had ik de tekstkleur toch een beetje te licht. dus lijkt heel kaal. dus misschien die even aanpassen en dan kijken hoe t is.. kamertje moeten wij dus nog helemaal aan beginnen. maar dat doen we pas echt na volgende week dinsdag dat word dus shoppen de 26e!!! dan heb ik ook mn echo en weten we hopelijk 100% zeker wat t word hihi al heb ik net al wel een roze fles gekocht hoor hahaa ja ik zat te denken al 2 dekens idd en de rest iets meer.. ik heb 1 echte deken, maar zag bij de kruidvat net dat een dikke fleecedeken ook al als ledikant deken werd beschouwd.. ik heb dus ook zo'n fleecedeken.. zou dit ook goed genoeg zijn dan? harde/gespannen buik kan zeker.. kan geen kwaad.. zei mijn vk iig vorige week. ik heb het ook heeeel soms als ik erg veel gelopen heb. dan ga ik dus verkeerd lopen door mn bekkenpijn en dan thuis heb ik last van mn buik..
@Luvv: Ik moet 2 april weer naar de vk, dan ga ik het ook even vragen. @Niki: Ik weet dat een harde buik kom doordat je je te druk maakt, maar ik maak me deze zwangerschap juist extra zorgen. De vorige zwangerschap leek alles goed te gaan, tot 38 weken, toen ik ineens placenta loslating kreeg. Daarnaast was mijn zoontje veel te klein (2506 gram bij 38+5 week) en heeft hij het op het nippertje gered. De gyn heeft me streng toegesproken de vorige keer, om juist deze zwangerschap rustig aan te doen en stress te vermijden, zodat dit kindje wel goed kan groeien. Je begrijpt misschien wel dat ik dus wel een beetje (in andersmans ogen) overdreven reageer op zoiets..