Ik heb trouwens 3 fleecedekens voor het ledikantje, en eentje zit er nog in de verpakking (van 2 jaar geleden dus). Zoals Niki zegt, de meeste kindjes bewegen heel veel en dan is een slaapzak veel fijner. Mijn zoontje heeft tot vorige week toe ook altijd in een slaapzak gelegen. Alleen in de winter als het echt koud is, had ik er een fleecedeken overheen (waar hij 's ochtends vaak bovenop lag). Nu heeft hij een groot bed, en dus een dekbed. Bij ons was het dekentje/lakentje dus eigenlijk meer voor de sier....
Ik heb een vorige keer bij de MMM dagen bij de Prenatal de Tripp Trapp stoel gekocht, scheelt heel veel dan Ik denk dat ik volgend jaar maart/april dat weer ga doen (voorlopig heeft ons meisje nog geen kinderstoel nodig...) In september zijn de MMM dagen overigens ook altijd, dus dan kun je ook altijd nog weer spulletjes aanschaffen.
Ik heb net de 20 weken echo gehad en het was niet volgens het boekje, helaas. Hij loopt een week achter in groei. Dat lijkt me niet zo'n drama, maar ze vonden het toch reden voor extra onderzoek. Dus we hebben meteen een extra onderzoek gehad. Dat is wel het voordeel van de echo in het zkh laten doen. M'n placenta is goed en de bloedtoevoer in de navelstreng ook. Maar de bloedtoevoer van mij naar de placenta heeft teveel weerstand, wat dus de oorzaak is. Ze gaf aan dat een kindje met groei-achterstand kan duiden op chromosale afwijkingen, maar door de goede combinatie-test dacht ze dit niet. Nou, dan schrik je je dus een ongeluk als ze zoiets even tegen je zeggen. Ook een combinatietest is maar een kansberekening. We zijn dus nu vk af en weer terug bij de gyn. Over 3 weken hebben we een groei-echo. Ik moet wat meer rust nemen, zodat alle energie naar de baby gaat ipv naar andere dingen. Spannende tijden komen er dus aan. En dan zeggen ze dus bij het afscheid dat je je niet druk moet gaan maken... yeah right!
O wat spannend zeg! Dan id maar heel rustig aan doen. Ik zou ook erg geschrokken zijn. Zag het kindje er verder wel goed uit?
Tsja maar als je een kindje bent verloren sta je er toch wat anders in denk ik. Vraag t gewoon even voor de zekerheid.
@danitcha He meid wat vervelend hopelijk is de groeiecho over paar weken oke .Ja niet druk makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad knuffel vanuit hier
minime ja ik wilde ook wel slaapzakjes aanschaffen.. maar vanaf wanneer hebben kindjes die aan dan? (voel me soms echt een domme doos hahaha) juf och jee zit daar verschil in?? volgens mij zijn t wel echte baby fleecedekentjes maar zal eht zeker nakijken.. jeetje danitcha dat is dan zeker schrikken!! kan dat niet te maken hebben met je bijna ongeluk laatst? misschien stomme vraag hoor.. kan me voorstellen dat je nu helemaal in spanning zit.. maar idd rustig aan proberen te doen en we gaan er vanuit dat het allemaal goed komt!
@Danitcha: Heh dat is niet fijn te horen Tuurlijk ga je je nu zorgen maken. Hopelijk is het allemaal niet nodig, en wel fijn dat je over een paar weken al een groeiecho krijgt en ze je extra in de gaten houden. Hoe rustig moet je nu doen? Mag je nog wel werken? @Luvv: Dat heb ik dus ook. Geen kindje verloren, maar het scheelde niet veel. Lijkt me niet meer dan logisch dat je dan heel anders in een volgende zwangerschap staat! De eerste keer maakte ik me ook nergens zorgen over, dat is nu toch wel anders merk ik
@Deken: Ik heb gewoon babydekentjes van de Prenatal, dus dan zal het wel katoenen fleece zijn. Neem aan dat ze daar niet iets verkopen wat niet mag.
@Marieke: Oehhhh dan moet ik heel goed gaan nadenken. Helemaal in het begin sliep ons zoontje in de reiswieg van de kinderwagen bij ons op de slaapkamer. Toen stopte ik hem nog in met een dekentje. Dat heb ik sowieso 8 weken gedaan, maar dan bewegen ze ook nog nauwelijks, dus dan blijft het dekentje wel liggen. Ik denk dat ik vanaf een maand of 3/4 met slaapzakjes begonnen ben. Je hebt volgens mij wel inimieni slaapzakjes van 60cm, maar ik ben begonnen met 70 cm slaapzakje, dus toch pas na een paar maandjes.
ja dat dacht ik dus zelf ook.. eerste maandjes bewegen ze ook nog niet zo heel erg veel lijkt mij.. dus tegen de tijd dat het herfst is dan maar eens kijken hihi moet eerst nog wat hoeslakentjes enzo aanschaffen.. kan me bijna niet inhouden maar wil geen lichtroze dekentje kopen en volgende week erachter komen dat mn vk het toch niet goed had gezien en er een piemeltje verstopt zat hahaha
Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Verder zag het kindje er helemaal goed uit, met alles erop en eraan. En het is nog steeds een jongetje. Het kan niet door het bijna-ongeluk komen, want met de pretecho lag het kindje ook al een week achter. Maar die echoscopist zei dat ik me pas zorgen hoefde te maken met 2-3 weken achterstand, maar in het zkh nemen ze het toch wat serieuzer. Er is gezegd dat ik 2 stapjes terug moet doen met alles wat ik doe, wat dat ook mag inhouden . En verder was besproken niet meer te sporten, kinderkamers verven, huishouden etc. De lichamelijk zware dingen dus. Ik ben momenteel werkeloos en heb wel nu besloten om te stoppen met solliciteren tot na de bevalling (niet dat dat nut had ). Tegen de verveling van het niet werken ben ik wel een studie gaan doen, maar dat is maar 1 schooldag per week en dat wil ik vooralsnog wel blijven doen. Dat moet kunnen toch? En er komt nog 25 uur per week thuis studie bij, maar dat kan desnoods in bed. Maar alles voor het kindje nu hoor! dus wat niet gaat gaat niet. Maar dat is wel even een knop omschakelen, ik ben wel iemand met weinig rust in z'n kont.
@Danitcha: kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar inderdaad volgens mij maakt een week meestal niet zoveel uit, maar ik ben geen arts natuurlijk. Veel sterkte en rustig aan doen idd. Hopelijk valt het allemaal mee!
Logisch minime. Ik zal even laten weten wat mijn gynaecoloog zegt. Heb morgen 20 weken echo dus vraag t dan meteen even. Zal inderdaad geen kwaad kunnen, maar liever het zekere voor het onzekere..
Dekentjes enzo. Ik vind dat er heel veel op het bedje moet voordat het bedje is opgemaakt. En dan hebben we nog een wieg, ledikant en kinderwagen. Dus 3x! Joyce. Iedereen mag hier z'n mening geven, anders wordt het ook zo saai toch? Persoonlijk vind ik het niet netjes als mensen frauderen, want je werkende medemens moet hierdoor wel meer belasting betalen. Ik heb tijdens mijn studie geld bijgeleend om me in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien en mijn studie te kunnen betalen. Hierdoor heb ik nog steeds een studieschuld. Als ik had gefraudeerd, had ik dat niet gehad. Verder veroordeel ik je niet, ik ken je situatie niet. Want een bijstandsmoeder die een zwart schoonmaakklusje heeft, begrijp ik ook wel weer. Maar besef wel dat als ze er achter komen dat je alles terug moet betalen + boete. Want je buren zien toch ook dat je samen woont? Volgens mij zijn er zelfs van die kliklijnen. En oja, verhuur van de eigen woning valt in box 3 en is dus onbelast. Hoe zijn de andere 20 weken echo's vandaag gegaan?
@Danitcha: Lijkt me inderdaad moeilijk om ' rustig aan' te doen. Want hoe moet dat? Mijn gyn heeft ook gezegd dat ik rustig aan moet doen, en niet moet stressen, maar ja, ik moet toch werken, het huishouden doen en voor mn 2-jarige zoontje zorgen..... @Luvv: Ben wel benieuwd wat jouw gyn zegt inderdaad. @Frauderen: Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het doen, maar ik vind het ook echt niet kunnen. Hardwerkende mensen zoals ik (en vele anderen) betalen daarvoor! Net als mensen die een uitkering krijgen en maar solliciteren omdat hetmoet, maar liever de hele dag met hun gat op de bank hangen.
Danitcha, ze verhuren het onder, zwart dus. Anders zou je er namelijk wel een bedrag over betalen bij je inkomstenbelasting. Helemaal onbelast is het natuurlijk niet, dat zou leuk zijn voor mensen met 10 huizen..... En @degene waar het ookalweer over ging (ben je nick ff kwijt)... Ik snap best dat je mijn woorden niet leuk vindt. Zou ik waarschijnlijk ook niet vinden. Maar je huis heb je gekregen toen je je vriend nog niet had, of toen je hem al wel had, dan is het helemaal aso.. Maar goed, je huis heb je gekregen op basis van je inkomen, en je situatie. Die toeslagen krijg jij omdat je anders je rekeningen niet kunt betalen. En dat is dus frauderen. Want je woont samen, hij verhuurd zijn huis (ook zwart..) dus heeft geen kosten aan zijn huis, en zijn inkomen neemt ie mee naar jou. Je bent dus gewoon een tweeverdiener. Ik vind het persoonlijk dus heel aso dat je dan gebruik maakt van toeslagen en dergelijke, en een sociale huurwoning uit de sociale sector houdt, terwijl dit niet eerlijk is. Als je vriend bij je ingeschreven stond, en je gewoon alles netjes regelde, had je het echt niet slecht hoor. Nu is het gewoon luxe, wat ten koste gaat van onze belastingcenten. En nee, jij draagt niet evenveel belasting af, en je vriend ook niet, want anders had jij geen stufi, en zou je vriend zijn huis wel wit verhuren. Maar goed, einde discussie, neem het gewoon ter harte, en denk er eens over na... Mij maakt t verder niet uit. ------ Hier merk ik dat ik steeds vaker moet plassen, en dan moet ik ook echt NU... Verder gaap ik de hele dag, terwijl ik niet echt moe ben, maar aan het einde van de middag kak ik toch echt wel in. Vermoeidheid is er dus wel, terwijl ik genoeg slaap. P.s. wordt overigens wel meerdere keren per nacht even wakker met het idee dat het ochtend is.
nou sorry hoor bedoelde er niks mee.. je reageert toch specifiek op mijn stukje, daar reageer ik dan ook weer op.