1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, vervelend dat de 20-weken-echo niet helemaal 'goed' was! Kan mij voorstellen dat je niet gerust bent.
    Hopelijk blijft alles verder goed gaan! Sterkte!!

2. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Net bij prenatal een grijs sterren dekentje gekocht. Was lekker zacht maar god wat zijn die dingen groot. Hebben jullie ook van die grote dekentjes ??? En ook best dik lijk me innde zomer niet echt nodig denk ik. Ma goed.

Heb ook de lief luiertas kunnen scoren Haha voor 25 euro!!! Ik kon nog 2500airlines inwissellen dus nu maar 25 ipv 69.. ik zeg een koopje!! :).

Zo lekker een frietje halen heb ik echt in in in:)

3. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    At Danitcha dat zal zeker schrikken zijn.
    Ja en t is makkelijker gezegd dan gedaan he van de artsen. Ma denk maar goed aan de beeb !!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wow wat zijn sommige van jullie verkeerd bezig hier... Het gaat ineens over frauderen? Is het ooit bij jullie opgekomen dat je ook een woning legaal onder kunt verhuren? Bovendien levert dat vrijwel niks op; een kwart van de kosten als de flat gewoon had leeggestaan, om precies te zijn. Verkopen kan niet, omdat je tegenwoordig niet met een te grote restschuld mag blijven zitten en zoals iemand die de actualiteiten volgt wel weet: de huizenmarkt loopt niet.

Als je echt het randje van de kous wilt weten, stuur je mij maar een privébericht, maar wat ik niet ga toestaan is dat iemand mij of mijn partner asociaal noemt enkel door zelf informatie - die je niet van mij of wie dan ook uit mijn omgeving hebt - in te vullen voor deze situatie. Dat is zelf uiterst asociaal ten top en het zegt veel meer over jou dan over mij. Waar zie/hoor/lees je iets over toeslagen, handje ophouden, ergens aan verdienen, misbruik en dergelijke soort zaken? Oh wacht... Het zijn AANNAMES. Nee, oke. Jullie nemen wat aan in plaats van dat je iets vast stelt met feiten of inzicht.

Nu is de discussie wat dit betreft ten einde.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sterkte Danchita! Ik hoop dat alles goed is met de kleine.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat ik nou overigens niet begrijp is dat sommige moeders zweren bij slaapzakken, die er al zijn voor new borns, en dat dat zo prettig is gedurende de nachtvoeding etc. Want het houdt de kleine warm en de kleine kan gemakkelijker inslapen en dergelijke...

Maar waarom hoor ik iedereen dan over lakentjes/dekentjes praten en hoe zit het dan eigenlijk met die slaapzakken? Moeten ze naast die slaapzakken nog toegedekt worden met een dekentje, of enkel een laken?

7. juf85

juf85 Niet meer actief

slaapzakken zou ik zolang het niet nodig is niet gebruiken. NOu ja moet je zelf weten. Hier bleef meneer ongeveer 4 maanden onder de dekens liggen, daarna zijn wij slaapzakken gaan gebruiken

8. maar idd, over de slaapzak doe je toch alsnog een dekentje?? of begrijp ik t verkeerd hihi

hebben jullie ook zo vaak hoofdpijn?? hier is het bijna elke dag wel raak.. heb net een pcm genomen.. ben totaal niet van het slikken maar ik werd er gewoon kotsmisselijk van.. maar pcm helpt nog niet echt

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Zooo de hormonen vliegen hier in het rond zeg! Volgens mij is dit forum niet bedoeld om zo kattig tegen elkaar te doen, maar meer om ervaringen uit te wisselen over baby's en alles wat daar mee te maken heeft....

Even ter verduidelijking: Joyce, wat mij betreft was het niet tegen jou hoor, ik had het meer over het algemeen frauderen en dat ik vind dat dat niet kan.
    Over jouw verhaal kan ik niet oordelen.

@Slaapzak: Maakt denk ik niet zoveel uit wat je doet, wat je zelf prettig vindt.
    In de lente en zomer is een slaapzakje voldoende. Ik gebruikte alleen een dekentje er bovenop als het echt koud was. In de herfst/winter heb je natuurlijk sowieso een dikkere slaapzak dan in de zomer, en als het ehct koud is zelfs met mouwtjes.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    here the same. en met onze 4 seizoenen slaapzak hoefde ik echt alleen met extreme kou een deken erover te leggen. geen lakens meer etc.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63

Ik heb hier helemaal overheen gelezen....

Jeetje mina meis, gelukkig zitten ze erbovenop, en hoeft er niet perse iets aan de hand te zijn.. Ik ga voor je duimen!

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik gebruikte altijd een slaapzakje, met lakentje en dekentje.. Wist niet beter..

Maar als ze heel klein zijn heb je die nog niet perse nodig hoor, in het begin liggen ze muisstil, en kunnen ze hooguit de deken wegtrappen als ze zich heel boos maken, maar dan ben je er eigenlijk (hopelijk) al bij..

13. hihi nou dan ga ik volgende week maar eens flink shoppen.. dan is er ook gelijk kortingen begreep ik dus dat is mooi..
    vind de dagen nu wel heel langzaam gaan..

morgen nog even een half dagje werken op kantoor.. zaterdag lekker met mn moeder naar scheveningen, naar sister act. hoop dat ik dat red met lopen.. vandaag haalde ik de winkelstraat hier amper :(
    en zondag verjaardag van mn oma.. druk druk druk dus..

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb twee uberschattige slaapzakken bij de Prenatal gekocht (een winter en een zomer), en ik smelt er gewoon van, dus ik denk wel dat ik deze per direct ga gebruiken. Al is het enkel maar voor in de kinderwagen... Maak goed, met een laken eroverheen denk ik niet dat het te koud wordt in ieder geval.

Sowieso moeten we nog vrijwel al het beddengoed (en het ledikantje) kopen en zal ik mij er in gaan verdiepen. Die slaapzakken waren meer een 'aahwww'- impulsaankoop wegens extreme schattigheid :D

15. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Danitcha: Dat is schrikken zeg! Doe voorlopig maar rustig aan en hopelijk is de volgende groeiecho gewoon helemaal prima!

@ slaapzak: ik dacht dat ik hier op het forum had gelezen dat je in eerste instantie beter geen slaapzak kon gebruiken, maar pas als de baby een paar maanden uit is. Ik weet het verder ook niet hoor, maar denk dat wij in eerste instantie in elk geval voor lakentje met dekentje gaan.

16. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Meiden snel jullie hulp nodig....

Zijn we net bij me tante en hebben ze het hele huis met ammoniak gedaan...
    We hebben daar een half uurtje binnen gezeten zou t kwaad kunnen voor de baby????

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk dat het voor jou ademhalingsklachten op KAN leveren. Voor zover ik weet - ik werk met chemicaliën - heeft het geen specifieke invloed op het ongeboren kind.

Kijk wel goed uit met jezelf... Aangezien het kind momenteel op jou teert - om het maar even plat uit te drukken. Het is namelijk schadelijk voor jouw longen en bronchiën, en daar heeft jouw kind automatisch dan ook mee te maken.

18. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    We zijn er maar heel even geweest.
    Weet je t zeker dat t verder geen kwaad kan???
    Wat kan ik eraan doen nu dan????

19. denk dat je er sowieso niks aan kan doen, maar zolang jij geen last heb zal het denk ik meevallen.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je kunt er niets (meer) aan doen. Je bent maar eventjes geweest. Heb je ademhalingsklachten? Zo ja, probeer eventjes wat frisse lucht in te ademen en even rust te nemen. Zo niet, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Wanneer je een pijnlijk gevoel over hebt gehouden tijdens het ademhalen, raad ik je aan om contact op te nemen met je huisarts/huisartsenpost.

Ik werk nog steeds regelmatig met chemicaliën, en een kleine hoeveelheid ammoniak is in principe niet schadelijk voor jou als persoon (en dus ook niet voor het kind). In urine zit ook ammoniak of in een kattenbak ofzo (even afgezien van de toxoplasmose). Het ruikt vies en niet prettig en het KAN op je longen slaan, maar even diep frisse lucht inademen en dan herstel je je weer. No biggie.

MAAR... bij twijfel, naar de huisarts, want ik kan vanaf hier niet zien in welke verhouding de ammoniak zich had tot aan de verontreiniging van de lucht die je hebt ingeademd.

Deel Deze Pagina