1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danitcha: dat is schrikken zeg... gelukkig houden ze jullie kleintje nu extra in de gaten... en nu maar rustig aan doen dan...

@mam123: volgens mij zolang jij het niet benauwd heb zeg maar kan geen kwaad en als je wel benauwd ben en niet met frisse lucht over gaat zou even contact opnemen... ik ben al 1,5 week mega benauwd maar zuurstofgehalte in mijn bloed is wel goed dus de kleine man heeft hier helemaal geen last van...

@beddengoed hahaha het is echt een raadsel de ene zeg dit de andere zeg dat... ik verlang soms echt naar iemand die zegt dit moet je halen en niks anders hahaha... maar dat gaat hem niet worden... nou dan gaan we dus zowiezo minimaal overal 3 van halen... dan zit ik de eerste tijd goed.. en ik ben ook van plan om de kleine uit eindelijk in een slaapzak te doen.. mijn nichtje slaapt daar in ideaal...

dat word volgende week shoppen salaris is dan ook binnen dus helemaal los hahaha

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Danitscha, schrikken zeg. Liep de groei een week achter? Hier hadden ze het ook over een kleine baby. Alles net voor het midden zeg maar. Sterkte ermee!

Hier nog steeds weer ziek, erg verkouden. Merk dat het hoesten een aanslag is op mijn bekkenbodem... Juf had jij daar ook zo'n last van?

Leuk die acties bij Prenatal, ga denk wat kleertjes kopen dan. Vond ze al niet duur, maar wilde niet te veel kopen. Nu mooie gelegenheid :)

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    .... Hier viel de meting van slaap tot slaap zelfs buiten de grafiek..

Ze zei dat t wel vaker voorkwam met 20 weken en dat ie anders een heel smal hoofd zou hebben.. Dat laatste zou ik ehhh niet snappen als ik naar t eisenpakket kijk.

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Pfff, kan niet slapen. Ik ben gaan googlen over dat verminderde bloedtoevoer naar de placenta, nou dan krijg je dus slapeloze nachten. Ik voel me echt zó rot en weet mezelf even niet bij elkaar te rapen. Hier zat de groei echt onder de onderste curve. Ik vond het wel maar een klein beetje. De bloedtoevoer zat wel echt ver boven de curve. Ik vraag me af of dat niet te maken heeft met m'n lage bloeddruk. Ik vraag me opeens zoveel af. Toch wel fijn dat dit forum er is zodat ik even al m'n hersenspinsels kwijt kan. Ik hoop dat ik het wel wat meer van me af kan zetten, anders worden het 3 hele lange weken...

Ik ben nu online aan het shoppen geslagen voor de kleine, je moet wat 's nachts hè. En ik denk dat ik sowieso toch maar wat kleinere pakjes moet. Tot nu toe heb ik dat niet gekocht, want dat verwacht je niet met een man van 2m. Alleen vind ik het raar dat alles maar roze of blauw is (of wit). Maar ik heb nu wat leuke ander gekleurde pakjes gevonden bij Next. Heeft iemand nog tips waar ik nog meer vrolijk gekleurde kleding kan vinden?

Kim, verhuur van de EIGEN woning valt echt in box 3 en is dus netto. Van een eigen woning heb je er ook geen 10, hoogstens 2 (bij overbruggingen). Juist het verhuren van de eigen woning kan fiscaal aantrekkelijk zijn als iemand zijn huis niet verkocht krijgt.

Ok, slaap lekker!

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hoi danitcha hier ook wakker. Gespannen voor 'morgen'. Google is dan idd echt vreselijk. Als je met veel vragen zit die je onzeker maken zou ik gewoon even bellen hoor. Vind t heel logisch dat je je zorgen maakt.

@ kleding, meeste is idd wit, roze of blauw. Vind ik ook wel jammer... ik kocht altijd veel bij kleertjes.com maar weet zo niet wat die op dit moment hebben. Heb zelf nog niets gekocht omdat we de 20 weken echo wilden afwachten en we dan hopelijk ook t geslacht te horen krijgen. Wil straks na de echo even kijken (als alles goed is).

Sterkte en ik hoop dat je inmiddels weer in slaap bent gevallen!

6. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    @ slaapzakjes; volgens mij ben ik daarmee begonnen destijds om ons meisje meer geborgenheid te geven, uiteindelijk doordat ze zo slecht sliep ben ik een inbakerslaapzakje gaan gebruiken waar haar armen ook van binnen zaten zeg maar, dat hielp haar heel goed. Toen om het weer af te wennen over gestapt op slaapzakken en dat vind ik ook heel handig, want in slaapzak kon ze veel langer niet zelf uit haar ledikant klimmen. Ik heb nog een slaapzakje in maat50/62 liggen maar ik weet dat je goed moet opletten of je kindjes hoofd er niet in kan schuiven. Ik denk dat ik gewoon zonder begin onder dekens en kijk wat goed bij deze werkt. Ik vind zelf 3 dekens wel overdreven hoor, volgens mij is 2 genoeg, helemaal voor het begin als het nog geen winter is. En hoeveel je verder nodig hebt is ook een beetje afhankelijk of je kindje vaak spuugt of doorlekt s nachts en hoe vaak je wast. In ieder geval natuurlijk altijd 1 extra set.

Hier begonnen naar namen te kijken, vind het erg moeilijk! Vind het lastig zo'n klein kindje een naam te geven voor de rest van zijn/haar leven. Vond het bij de eerste ook al zo moeilijk, zucht...

Luvv: succes bij de echo, extra spannend voor jullie! Hoop een goed bericht van jou te lezen vandaag.

De discussie laat ik voor wat het is. Laten we het gezellig houden en een beetje op onze woorden passen, tenslotte kennen we elkaar niet en weten we niet hoe elkaars leven in elkaar steekt. Maar Joycie misschien had je wel wat negatieve reacties kunnen verwachten als je schrijft dat je iets stiekem (illegaal?) doet.

7. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    danitcha; ojee dat is wel schrikken ja. maar het kan goed zijn dat als ze over 2 weken ofzo weer meten dat de groei weer anders kan zijn hoor. heb me bij mn dochter erg druk gemaakt omdat ze achter liep en dr been was te klein (liep 3 weken achter) en bla bla. ze maken je zo bang met die uitspraken vind ik.
    lage bloeddruk is toch alleen maar goed voor de placenta? meer als rustig aan doen en gezond eten/vitaminen slikken kun je niet doen meis, de rest is aan moeder natuur. dikke knuffel. weet hoe onzeker dit kan zijn.

hier is madame al om half 7 klaarwakker. op zich wel fijn omdat we om 10 uur naar mn vader zn vrouw gaan om te shoppen bij de prenatal. maar dan zal ze ook vroeg moe zijn dus tja, wellicht dat ik haar bel om iets eerder te gaan. we gaan kleren voor mn dochter kopen die krijgt ze voor dr verjaardag van mn vader en zn vrouw.

volgende week de mama mazzeldagen he! bij de prenatal.
    ga dan wat kleertjes voor uk kopen.

8. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    oh trouwens voor het bedje hier;
    op het matrasje zo een opvang doek voor als ze doorlekt, is van katoen. dan 2 moltons, 6 matrashoezen (ze zevert nog al) dan had ik 2 lakentjes en 2 dekens. verder nog 1 deken die ooit van mn man is geweest toen hij klein was. uiteindelijk al snel overgegaan naar slaapzak daar mn dochter door het hele bed wiegelde.

voor het verschoon kussen heb ik 2 hoezen.
    spuugdoekjes heb ik een stuk of 30 , ja heel veel maar het zijn ook haar tutjes dus die gaan er veel doorheen.
    hydrofielluiers, had ik er veel van maar uiteindelijk amper gebruikt, alleen in de kraamtijd.

rompers; maat 50 ongeveer 5 , maar 56 stuk of 10.
    maar goed je hebt zo wat bijgehaald he, of iemand van je familie als je iets te kort komt.

vooral in het begin gebruikte ik veel rompers, ze had nogal vloeibare ontlasting en dat zat vaak tot in dr nek dus dan ben je er zo doorheen.
    oja en washandjes die heb ik ook veel nodig gehad door al dat gepoep. waste haar toen gewoon in de gootsteen haha. dat heeft ze trouwens nog lang leuk gevonden. tummy tub vond ze niks aan.

even denken verder nog iets....
    spenen, heb er wel een stuk of 6 , die dingen zijn altijd kwijt.
    luiers liggen boven en beneden, dan hoef ik niet iedere keer omhoog om haar te verschonen.
    luier emmer, heerlijk ding om te hebben.
    die slofjes schopte dochter de hele tijd uit, dus heb alleen sokjes gebruikt.

zo dat was het wel weer, fijne dag allemaal!

9. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Bedankt meiden... had mister ook nog de vk gebeld (wat me vriend onzin vond) maar ik dacht anders weet ik t wel weer ga ik weer in de spanning zitten. Ma hij zei ook als je er maar geen hele dag inzit dan is het goed. Nou weer helemaal gerustgesteld.

Wat voor aanbiedingen heeft de prenatal dan??? 25% korting???

Zo vandaag nog een dagje werken en dan weekend heerlijk... ik mag nu wel een andere maat blouse aan hij begint zich wat strak te zitten ha ha nou volgende week dan maar. Ik vin t zo leuk dat de mensen zeggen o ben je zwanger? Haha

Fijne dag allemaal!

En Danitcha sterkte. Ik zou dat ook doen. Ga ma lekker shoppen :)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @luvv: veel succes vandaag!! Hoe laat moet je ?

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt!! Zit nu te wachten in de wachtkamer.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Echt? :$ Wij (nou ja, eigenlijk ik) had de naam al klaar met 6 weken en ik laat hem mij niet uit mijn hoofd praten. Ik vind het een geweldige naam (ook al staat hij in de top tien).

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Succes :D!

14. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes vandaag luvv!

15. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Luvv!

16. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    Hoi Hoi

Gister mijn 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed.
    Toch weer een beetje geruststellend..!
    En het is nog steeds een meisje.. ook niet onbelangrijk he als je al veel rose gekocht hebt.

17. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    dat komt omdat de meeste slaapzakken een te groot hoofd gat hebben en dat is voor kleintjes gevaarlijk. maar tegenwoordig is dat ook wel goed gemaakt. die ik had van puckababy kon makkelijk met 3/4 maandjes worden gebruikt.

18. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    meiden met n goede echo gefeliciteerd!
    wij hebben hem net gehad opzich goed alleen liep bijna twee weken voor. . ben bang voor n grote baby :p ervaringen? ?
    en de nierkelkjes waren wat groter maakte ze ook geen probleem van...

19. juf85

juf85 Niet meer actief

20. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juf, leuk een jongen hihi moeilijk voor je te houden hè ;)

Wat een onwijs leuke dingen heb jezelf gemaakt zeg, wauw, echt onwijs leuk en mooi gedaan!

Deel Deze Pagina