1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Als je wel een idee hebt, dan hoor ik het wel.. Je mag t ook gerust pm'en, dan hou ik wat voor je apart, en dan zien we wel hoe het bij je komt.

Ik heb in de afgelopen jaren voor ongeveer 5 baby's aan basiskleding gekocht.. Dus ik kan wel wat missen... Ik zou het nu ook niet graag meer opnieuw kopen allemaal, maar als je kijkt wat je in de loop der jaren koopt :$

Ga morgen alles uit de berging halen, dacht me te herinneren dat ik ongeveer 10 shoppers vol had....

2. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wat lief van je Kim :)

Hier binnenkort ook even de kleertjes uitzoeken van mijn dochtertje heb 11 grote bakken vol kleren 'oeps' en wil niet veel dezelfde kleertjes voor haar kleine zusje. Zal aan je denken Marieke als het een meid is ;)

3. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het breed genoeg hoor Kim. Wilde alleen zeggen dat het geweldig is dat je anderen wil helpen!

4. hihi lief!!!
    ik heb al wel wat kleertjes, heb overigens alleen mt 50/56 heb je echt apart maat 50 nog nodig?? zie dat sommige echt spullen in maatje 50 hebben..

5. ga nog even bankhangen en dan naar bedje..
    morgen naar scheveningen met mn moeder.. heb sister act kado gekregen van dr :D lief!!!
    hopen dat we de auto een beetje dichtbij kwijt kunnen.. lopen is niet zon suc6 momenteel.. en neem maar een dikke sjaal en handschoenen mee.. want t word kouddddd..

dus iedereen fijne dag morgen en tot morgenavond weer

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Naam: Hebben we al sinds ik wist dat ik zwanger was ongeveer. Wel alleen voor een meisje, dus ben blij dat het ook een meisje is:)

@Angelique: Fijn dat alles goed was!

@SM: Geen ervaring met een grote baby, maar wel met verwijd nierbekken. Is dat hetzelfde als nierkelkjes?
    Wij kregen bij de 20-weken echo te horen dat ons meisje heel licht verwijd nierbekken heeft. Grens is 5mm en ons kindje heeft 5,4mm. Volgens echoscopiste niets om ons zorgen over te maken omdat het later in de zwangerschap weer minder wordt over het algemeen.
    Bij 32 weken krijg ik een extra echo om te checken. Bij meisjes komt het daarnaast vaker voor dan bij jongens.

@Juf: Wat super dat je dat zelf kan maken! Ben ik wel jaloers op hoor! Echt mooi!

@Luvv: Gefeliciteerd met de goede echo! Wat een opluchting zal het zijn. Voor jou nog meer dan voor een ander. En leuk nog een meisje! :D

@Kortecol: Fijn dat het kindje helemaal gezond was, maar wel schrikken van je placenta zeg! Worden spannende weken dus. Rustig aan doen, en hopen dat je geen bloedingen meer krijgt.

@Voelen: Ik voel ons kindje wel een paar keer per dag, maar nog wel heel licht. Mn placenta ligt aan de voorkant, dus daar zal het wel door komen.
    Ze mag van mij best wat harder trappen hoor;)

@Susanne: Geen idee wat normaal is voor die leeftijd. Mijn zoontje wordt volgende week 2, en heeft maat 92 in shirtjes en maat 86 in broekjes. Hij heeft korte beentjes als ik het vergelijk met leeftijdsgenootjes, hij zit nog maar net in 86 namelijk.
    Hij zit qua groei altijd (vanaf geboorte) op de -1 lijn. Gewicht op de 0 lijn.

@Mams: Ja, de zomer mag best wat later beginnen, als hij dan ook wat langer duurt. Lekker in ons verlof dus:)

@Kim: Wat lief van je! Ik denk dat er genoeg meiden zijn die interesse hebben.

@3d: gaan we deze keer niet doen. Hebben we vorige keer wel gedaan, en is wel heel bijzonder hoor!

7. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ik heb geen idee of dat hetzelfde is maar ik las juist dat dit meer bij jongetjes voor kwam haha, bij ons was het trouwens ruim 6 mm.
    Hopelijk wordt t niet groter..

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hmm nou weet ik het niet meer zeker, misschien juist wel bij jongetjes. ik weet dat de gyn iets vertelde over dat jongetjes een langere plasbuis hebben...dus misschien dat je inderdaad gelijk hebt;)
    Ik maak me er nu in ieder geval nog geen zorgen over, omdat de kans groot is dat het straks 'weg' is.
    Krijg jij ook een extra echo bij 32 weken?

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Meiden, STEL dat het nog een keer mooi weer wordt;), hoe doen jullie dat met een jas? Gaan jullie een positie zomerjas kopen, of ga je een vestje dragen bv?
    Ik weet nog niet zo goed wat ik moet doen, ik ben eigenlijk niet van plan om er veel geld aan uit te geven.
    Misschien maar wat op MP snuffelen...

10. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Krijg sowieso elke controle n echo.. nu over 4 weken weer.. en geloof ik een extra bij 30 weken ook. Ze gaan t iig in de gaten houden dus dat is wel fijn!

Wat betreft zwangerschapsjas.. moeilijk.. mn winterjas zit nu ook zo strak maarja ik heb die jas nog niet lang en was een dure jas.. ga nu niet weer een dure winterjas kopen die ik misschien maar heel even draag.. Ik hoop dat we eerdaags gewoon met n vestje toe kunnen! :D Heb er alleen n hard hoofd in :p

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier echt precies exact hetzelfde verhaal gehad met ons dochtertje over verwijde nierbekken. Ook niks meer aan de hand bij de 30 weken echo in het zkh.

12. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Onze ligt 3 a 4 dagen voor op groei. Maar ik maak me geen zorgen want onze dochter lag destijds aan het eind zo'n 2 weken voor op groei, ze dachten door zwangerschapsdiabetes maar ik twijfel daaraan, zij volgt nog steeds de bovenste groeicurve, ze is gewoon lang. Alleen zijn ik en mijn man niet zo lang, blijkbaar zit het toch in onze genen... Gaan ze je controleren op zwangerschapsdiabetes?

13. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    #**% net weer helder rood bloedverlies. en ik lag gewoon in bed. waarom zou dan ineens die baarmoedermond gaan bloeden? even kijken hoe het gaat, anders straks maar weer bellen met de verloskamers. maaeja ze kunnen toch miks doen.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @anne: heb bah wat naar :(
    Hopelijk stopt het zo.

15. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ik ga wel een zomerjas kopen.
    Als we bijv weggaan en t gaat regenen vind ik een beetje niet zo fijn die word dan
    Ziek en ziek nat. Met de winters heb ik het niet gedaan maar de zomerjas doek t maar wel. Had al op mp gekeken maar er stond vrij weinig op...

Miss een tip, op wehkamp.nl is tegenwoordig van alle winkels van c&a tot duur miss is dat wat... ik wacht nog wel even want de lente komt nog lang niet geloof ik.

Ga nu maar uit bed even wat eten en dan beneden even poetsen. Vanaf na de bioscoop naar de film van ushi. Ben benieuwd. Vrienden van ons gaan erna nog stappen optisch heb ik daar nog best wel zin in wel na een kroegje ofzo dat ik de barkruk bij de hand heb ;)

Hopelijk komen vandaag me proefdruk kaarten binnen ben zo benieuwd.

Fijne dag allemaal.

16. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    @ anne.. wat vervelend. heb je al meer bloedverlies gehad.. het hoeft niks te betekenen.. maar zou fijn zijn als je weet waar het van komt.

Wehkamp heb ik ook echt een leuke broek vandaan.

17. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    komt van baarmoedermond. tis nu minder aant worden. maar zit er niet op te wachten om dat heel vaak nog te krijgen. gelukkig voel ik uk wel nu.

18. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Mijn babyboefjes proefkaartjes zijn binnen. Ben er best tevreden over.
    Ik moet nou nog best1 zetje binnen krijgen daar wacht ik op en daar kies ik dan uit.

19. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Anne, toch wel "fijn" dat jij het ook hebt gehad bij je dochtertje. Dat is toch helemaal goed gekomen? Dat geeft een burger moed! :) Ik heb inderdaad ook verhalen gelezen over de lengte van het bovenbeentje. Ze hebben dat bij ons ook opgemeten, maar niets gezegd over de afstand. Maar goed ook, want als dat te kort is, ga je daar weer over stressen.
    Maar jij hebt weer bloed gehad? Tsjee, niet leuk! Vorige keer had je een echo gehad en was alles goed toch? Doe maar even rustig aan en als je het niet vertrouwd gewoon nog een echo. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Jij dus ook een dikke knuffel! Wat een onzekere tijden soms hè?

Kortecol. Ik schrik ervan! Zagen ze dat vorige keer op de echo niet??? Zit dat loszittende stukje wel nog aan de navelstreng? Of groeit dat weer aan. En hoe nu verder dan? Jij ook zeker heel veel sterkte! En ik zou bijna zeggen, doe helemaal niets de komende 4 weken. Of in ieder geval zo rustig aan mogelijk.

Juf, wat kunstig van je! Ik vind het donkergrijze pakje echt te cute! En die met die aapjes ook!

Kim, wat lief van je dat je kleertjes weg wilt geven!

Zomerjas. Die ga ik niet kopen. Normaal heb ik die ook zelden aan, ook al koop ik ze wel altijd. Meestal heb ik een vestje, poncho of colbertje aan. Dus deze zomer ook.

Ik heb gelukkig vannacht weer een beetje bijgeslapen.

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Dankje!
    Dat aapjespakje is ook mijn favoriet. Erg leuke stof.
    Dat grijzepakje was in het tijdschrift lichtgrijs en met groene accenten. Maar ik had niet genoeg boordstof in kleur, dus is donkergrijs geworden.
    Zelf vind ik het grijs wit gestreepte mutsje ook goed gelukt.

Ik heb weer meer last van mn bekken. Deze week geen fysio gehad. Vorige week zei ze datik wel een week kon overslaan. Maar misschien isdat toch niet zo handig. Donderdag moet ik weer heen.

Hier een ziek zoontje. Overgeven en niet eten. Kijken of er wat drinken in gaat.

Deel Deze Pagina