1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Het verschilt heel erg per verloskundige (en kraamzorg) wat je krijgt.
    Bij onze VK krijg je allemaal folders / tijdschriften en een knuffeltje. Ik kreeg dit Shoppen in je eigen regio - Zwangerin.nl knuffeltje met allemaal reclame eraan.

Van onze kraamzorg krijgen wij niks.

Mn schoonzusje (friesland) heeft een hele volle tas van de VK gekregen met echt van alles erin. En van de kraamzorg een labeldoekje volgens mij van Koeka of Cottonbaby oid. In ieder geval 'duur' merk.

2. ik kreeg van mijn vk alleen folders ... van kraamzorg geen idee.. die komen pas met 7 mnd langs.

3. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Ik vroeg met net dus af, hoe doen jullie dat met de meerdere kindjes, mbt het matras in het ledikant.. Kan dat gewoon weer gebruikt worden, of? Wij hebben straks 2 jaar gebruik gemaakt Vh matras in t zijn ledikant, eerst in wieg gelegen.. Verder is het gewoon nog goed, maar dus wel al gebruikt..

Dus wat doen jullie?

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou t matras gewoon hergebruik hoor. Je koopt zelf toch ook niet elk jaar een nieuwe? :p

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij gebruiken gewoon het oude matras hoor. Zo'n matras heeft zo weinig te verduren en we hebben toen meteen een goede gekocht. Daar overheen heeft altijd een aerosleep matje gezeten dus matras is nog in prima staat. Nieuwe kopen vind ik echt zonde.

6. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    wij gebruiken ook het 'oude' matras. had daar niet eens over nagedacht. maar die is echt nog wel goed hoor! zou schandalig zijn als je die na een jaar of 2 al zou moeten vervangen. en wat ligt er nu qua gewicht op? toch amper iets..

hier flink misselijk bah.. heb er net wel 2 boterhammen in gekregen dus hoop dat het zo over is.

het zonnetje schijnt hier alweer dus straks lekker naar buiten met mn dochter en dan om half 12 haar weer naar de oppas brengen en dan vanmiddag werken.
    vanavond komt er iemand om een offerte te maken voor onze achtertuin dus ben benieuwd. wil de tuin zo snel mogelijk afhebben al vind mn dochter de grote zandbak wel heel leuk.

7. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi nee wij kopen niet elk jaar een nieuwe...
    Lol

Maar weet ik veel hoe dat met die kindermatrasjes zit.. Haha, wat er aan ligt kwa gewicht. Uh onze beer van een peuter is nou niet echt Ini mini geboren en wij hadden lekker naïef bedacht met de aanschaf we nemen niet het duurste Vh duurste want wat ligt er aan idd op aan gewicht met al die veren keuzes tot in juttemus aan overdone voor zo'n klein kind.. Maar ik vroeg het me ineens af,, tsja je denkt toch na als je toch snachts wakker ligt..

Dank voor de reacties!!

Net ff gebeld ik moet aan de steunkous denk ik, maandag moet ik ff terugbellen en dan word er een echo van m'n been gemaakt, links is helemaal blauw en pijnlijk aan het worden en voor de zw schap geen plekje niks en Nuis het echt erg aan het worden.. Dat belooft nog wat..

Ik ga ff zoonlief naar opa en oma brengen , die gaat lekker spelen daar en ik heb vanmiddag vergadering op m'n werk, we gaan bespreken wat de veranderingen gaan worden, dus ben erg benieuwd!

Fijne dag dames!

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Brademarie: dat klinkt niet goed zeg, je been! Zijn het spataders?

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja echt het begon met een klein spinnewebje zeg maar aan de zijkant van m'n voet en nu is het al aan 2 kanten dikker en opgezet en blauw ;) echt geen porum maar nu sinds 2 dagen ook pijnlijk ..

10. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    auwww. hoop dat een steunkous voor je werkt.

11. morgen!

brademarie ik krijg ook t matrasje van mn vriendin bij het kamertje erbij.. dus die gebruik ik ook gewoon.
    he bah aan de steunkousen.. zeker nu de zomer eraan komt.. kan je niet met van die steunpanty's van de hema beginnen?
    steunkousen kom je zo moeilijk vanaf.. al werkt t wel heel goed..

hier doe ik vandaag mn 20 weken dansje.. zo onwerkelijk.. nooit gedacht ooit nog zo ver te komen..

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Als je het matras gewoon goed beschermd hebt en weet dat er geen ongelukjes zijn gebeurd, dan zou ik het matras gewoon blijven gebruiken (als het niet is doorgezakt).
    Ik doe er altijd een paar losse moltons over, en een moltonhoeslaken en een gewoon hoeslaken. Zo wordt het matrasje nooit nat/vies.
    Nu hij ziek is liggen er nog extra lagen handdoeken op, vanwege het overgeven/diarree dat overal doorheen lekt anders.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij kopen een nieuwe binnenkort; maar ik weet zeker dat als wij een tweede kindje krijgen (ooit) dat we het gewoon allemaal door zouden schuiven. Bij jezelf (of directe familie/vrienden) vind ik het toch een heel ander gevoel als dat je bijvoorbeeld een tweedehands matrasje koopt. Dat zou ik persoonlijk niet doen.

Vandaag had ik een fijne verrassing. Ik kwam uit bed en liep met een kopje koffie de woonkamer in en ik zag een regelrecht bloedbad. De kater van mijn vriend (ik heb zelf twee meisjespoezen - zij doen dat niet) had een vogel gegrepen.

Weten jullie wat erger is dan een versnipperde bebloede vogel in de woonkamer? Een HALVE versnipperde bebloede vogel in de woonkamer. Ik heb de bank van de muur gehaald en vrijwel alles waar nog een ruimte achter zat verschoven om de restjes op te sporen en deze al 'misselijk en kokhalzend' te verwijderen. Ik vond zelfs een halve snavel. GATVERDAMME!

Ik ben boos op mijn vriend nu, want ik belde hem erover op of het vanochtend was gebeurd of in de tussentijd dat hij naar zijn werk ging - en ik opgestaan was, en hij moest gewoon zo verschrikkelijk lachen en vond het stoer van zijn kat: 'een echte rover :) '. Wat je stoer noemt! Ik had gister alles gedweild en kan nu bloedvlekken gaan poetsen.... BAH!

14. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dit vind ik wel een mooie uitspraak :D Maar ik kan me goed voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt, bah bah. Maar ja, het zit nu eenmaal in de aard van het beestje.

15. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooo bah joycey vreselijk!!

16. he bah!!!! hihi nee dat lijkt mij ook te ranzig!

hier net even bij de hema geweest en spulletjes gekocht.. en zo'n lief jurkje hihi ben helemaal verliefd!

vind het alleen wat lastig wat je een baby van 0 tot 1 mnd ongeveer aandoet.. ze zeggen dat je een baby moet kleden zoals je jezelf voelt.. dus als jij t warm hebt zal een baby dat ook hebben. maar heeft een pasgeboren baby dat ook? bedoel als het 25/30 graden is buiten.. trek je dan je baby iets mouwloos aan of wel iets met een half mouwtje? of toch zelfs een dun iets met lange mouwen?

17. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke ik denk wel iets warmer dan mezelf..
    Lastig hoor, mij zoontje is van januari dus dat was gewoon koud!
    Waar ik van heb geleerd is geen capuchons enzo aan die schattige vestjes, want dat is echt kansloos liggen voor een baby tenzij je de muts opzet.. Maar ja..

18. mja dat lijkt me ook niet lekker liggen, net als die broekjes met knopen enzo op de achterkant.. oke ze hebben een luier om maar toch.. ik heb nu dus een heeel schattig jurkje gekocht.. zonder mouwtjes, maar heb er een rompertje ondergekocht met halve mouwtjes en heb er eventueel een malliotje onder..
    mn vriend zn meiden zijn ook van de zomer, maar die weet t niet meer zo goed hahha.. heb ik wat aan ;)

19. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooo klinkt zo leuk, foto! En welke mat heb je t gekocht ;)

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ......... Ik zat net mn boterhammetje te eten.. -_-

Deel Deze Pagina