1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Hoi hoi,

Ben ik weer even. Beetje druk hier, en moe. Vandaar dat ik hier neit zoveel ben nu. Verder gaat het heel goed. Lees net dat iemand 5 kilo aangekomen was, ik ben al zeker 6 kilo aangekomen. Is volgens mij vrij normaal hoor. Ben nog steeds niet echt dik, maar krijg nu wel af en toe een reactie van 'hé, wist niet dat je zwanger was?' Als ik dan vertel 5 maanden te zijn, dan valt het weer tegen.... :)

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    4-7 kg is normaal voor deze termijn (volgens mijn app), maar ik vind elke kg teveel;) Maar ach, komt wel weer goed, is vorige keer ook goed gekomen

3. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames mijn moeder heeft aangegeven morgen aan de huisarts te gaan vragen zo snel mogelijk euthanasie toe te willen passen. De scenarts is in januari al geweest, en heeft al toestemming gegeven. Dus ik vrees begin volgende week mijn moeder te moeten cremeren.
    Komende tijd zal ik hier minder aanwezig zijn.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Sterkte kortecol!!!

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sterkte kortecol!

@Marieke; nee ik vind het helemaal niet raar :D

6. minime snap dat je dat lastig vind te vertellen op je werk, maar je moet maar zo denken: ziekte tijdens zwangerschap word volledig vergoed, ook aan de werkgever.. dus mochten ze omhoog zitten kunnen ze in feite gratis voor die uren iemand inhuren..

ik ben tot nu toe een halve kilo aangekomen.. nou ja dat was toen ik met 18 weken bij de vk kwam dan. volgende week moet ik weer dus ben wel benieuwd..

kortecol heel veel sterkte meid!

joycey gelukkig maar ;)

ik heb hier al 2 dagen beetje raar gevoel in mn buik.. moeilijk uit te leggen, maar alsof er iets heel zwaars in mn buik zit (nu zit er ook wel wat in natuurlijk haha maar voelt zo apart) en lijkt soms of het samenkrampt ofzo.. zou dat de beeb zijn die beweegt ofzo? of wat is dit?

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Zelfde verhaal dus :(

Het zal niet morgen plaatsvinden hoor. Ik geloof dat ze minimaal 5 dagen de afspraak moeten hebben staan.

Weet het eigenlijk ook niet precies.

Hier komen ze a.s. dinsdag als ze nog niet is overleden.

Ik merk dat het zowel lichamelijk als emotioneel een roller coaster aan het worden is.

Stond vanmiddag in de supermarkt, ze wilde heel graag thais eten. (eet al jaar en dag alleen wat mag, en gaat nu eten/drinken wat ze eigenlijk wilt eten en drinken)

Ik kon geen pak vinden van knorr ofzoiets, ook niet in de tweede supermarkt. Had geen tijd om naar een andere te rijden. Ik raakte helemaal in paniek, en heb in de winkel staan huilen omdat ik het niet kon vinden. Een meneer die heel toevallig voor unilever bezig was heeft nog mee gezocht.

Vond het heel erg dat ik zo brak midden in de winkel, maar ik kan er gewoon niks aan doen. Ik probeer niet te huilen waar ze bij is, maar de kleine woordjes van andere mensen doen eigenlijk ontzettend veel en zijn opeens zwaar beladen. Stond in de etos, moest tandpasta en zeep en dergelijke hebben. Mevrouw van de etos begreep dat er "nood" was en is de hele winkel samen doorgelopen. Ik kan niks meer vinden, laat staan lezen.

Het zijn ergens ook wel de kleine dingen die me juist goed doen. Zo moest ik vanmiddag een vriendin van haar vertellen dat ze ging overlijden. Ze wist nog van niets, en ze is heel emotioneel. Ik verwachtte dat ze zou instorten, maar ze was juist opeens een hele steun voor mij. Een uur later kwam ze langs, en toen zag je haar zo nu en dan wel een traantje wegpinken. Maar ze kan er niet echt iets mee. Kan het gesprek niet gaande houden, en brak in tranen uit omdat ze mee mocht eten. Kleine dingen zijn opeens heel groot.

Er zijn een hoop mensen die nog van niets weten of het net te horen hebben gekregen.

Ben blij dat ze vandaag zo'n fantastische dag had. Gisteren was het een puinhoop, en vandaag was het eigenlijk heel goed. Ze heeft vandaag de hele dag bezoek gehad van mensen die nog even langs wilde komen. In totaal wel 12 mensen gok ik zo 1 2 3.

..... Ik kan nog wel 10 pagina's doortikken.

..... Mijn buik is opeens heel groot, en merk dat ik nauwelijks bezig ben met zwanger zijn. Soms 'vraag' ik even of hij wilt schoppen zodat ik weet dat hij nog leeft, maar dat is dan ook het enige.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ..oh en wat betreft aankomen, ik stond vanmiddag even op de weegschaal (niet de mijne) en er stond 85 kilo. Normaal weeg ik alleen in de ochtend vroeg, dus zal iets minder zijn wat ik aangekomen ben.

Was altijd 78 in de ochtend vroeg.. Gok nu 83/84..

9. heftig hoor kim bah! sterkte!! zit er geen goeie thai bij jullie in de buurt dan? is toch lekkerder en misschien makkelijker als dat je t zelf moet maken..

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik woon in Amsterdam he.. Daar kan dat prima.. Hier is alles voor mij onbekend..

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    .... Wil ook niet dat t perongeluk niet te vreten is. Soms bestel je wat en is t niet te vreten. Dan denk je 'nah die hoef ik volgende keer niet meer..' maar hier is geen volgende keer.

Zo kan iets kleins opeens iets groots worden..

12. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad vreselijk moeilijk, dat waren de afgelopen jaren al, maar nu op een punt staan dat je moeder binnen twee weken weg is, je je kind in je buik kan verliezen en zelf risico loopt op het verliezen van je leven/ziekenhuisopnsme. Ik kan niet stoppen met denken aan mijn zoon van bijna 5, zo wijs al maar veel te klein om dit te kunnen bevatten. Laten we hopen dat het bij mijn moeder blijft.

13. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Wat een moeilijke tijd Kim en kortecol. Veel sterkte gewenst.

Hier bezig om te regelen dat we voor de bevalling naar Nederland kunnen. Joepie!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat een rotperiode voor jullie, dames! Ik vind het rot voor jullie.

Vandaag naar het ziekenhuis; hopen op enkel goed nieuws.

15. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ag meiden ik vind het allemaal zo erg wat jullie doormaken!
    Ik zit gewoon te huilen bij je verhaal kim. Wat leven jullie nu in een k.t situatie.
    Nogmaals heeeeel veeel sterkte! De komende periode

Ook voor jou kortecol. Je hoop een leuke zwangerschap te hebben maar bij jou is dat zeker niet zo. Jullie zijn denk ik pas gerust gesteld als het er pas is. Heftig! Nou jij ook heeel veel sterkte!!

Meiden ik denk aan jullie!

Dikke knuffel

16. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Zo ik ga zo ma eens de ramen lappen.... ze zijn zoooooo smerig als de zon erop staat niet normaal haha kan er niet meer tegen.

Dames wat zijn jullie nog maar weinig aangekomen haha ik zat met 21w +3 op 6,2 kilo volgende week mag ik weer na de vk yes !!

Nou ik ga wat doen t is alweer half 10 en nog niks gedaan.....

17. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kim en Kortecol: wat vreselijk allemaal, ik heb er geen woorden voor. Het moet vreselijk zijn om je moeder dit te zien mee maken.

@ bijkomen: ik ben nu 5,2 kilo bijgekomen. Volgens mij app is voor deze termijn 4 tot 6 kilo normaal, dus ik vind het prima. Vind het ergens zelfs wel grappig, voor het eerst in mijn leven zwaarder dan 80 kilo :)

Ik moet vanavond trouwens weer naar de vk.

18. sterkte vandaag joycey!

mixje heb ik denk ik overheen gelezen, maar waar woon je nu dan?

mams ach, half tien en nog niks gedaan... ik was pas 11u mn bed uit haha voor het eerst sinds tijden weer eens goed geslapen! zit nu nog in mn nachtpon haha bloos.. maar mn woonkamer is iig al wel schoon.. vl flink aan de poets gegaan. hihi

suc6 vanavond bij vk gigi, ik mag volgende week weer..
    ben wel benieuwd wat ik er nu bij ben gekomen

19. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    Kim en Kortocol heel veel sterkte allebei..!!

Ik ben nog steeds niks aangekomen, mag van mij nog wel even blijven hihi ben al zwaar genoeg van mezelf.!

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

YES! Ik ben in het ziekenhuis geweest en stond binnen tien minuten weer buiten op straat met een extra echo-foto en het nieuws: er is niks aan de hand - alles is prima! Ga zo door :D

Ik heb zelfs geen blaasontsteking.

Deel Deze Pagina