1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

2. fijn dat alles goed was joycey!!

vergeet bijna mn 21 weken dansje!!! *dans dans*

hier net de felicitas zwanger doos opgehaald.. sjonge valt best tegen, heb m ook opgehaald gehad 4 jaar terug ofzo, toen zat er echt veel meer in. maar goed een gegeven paard... ;)

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Joyce: wat een fijn nieuws!

@ Marieke: ach, het is gratis dus ook al zijn het maar een paar bruikbare dingetjes, is toch leuk :)

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Kim en Kortecol, ik wens jullie beiden heel veel sterkte in deze rottijd. Ik heb momenteel wel wat tijd over, dus als ik één van jullie een keertje ergens mee kan helpen, stuur maar een pb. Het klinkt misschien raar van iemand die niet persoonlijk kent, maar je moet maar net met je handen in het haar zitten of een situatie niet meer aankunnen. Ik kan bijv. heel goed even een paar boodschappen halen bij de drogist en langsbrengen... of wat dan ook.

Mixje, sorry dat ik het vergeten ben, maar waar woon je ook alweer?

Gewicht. Ik heb vanmorgen gewogen en ben 5,7 kg aangekomen. Ik ben er onwijs blij mee, want als ik groei moet dat ook betekenen dat de baby groeit! Nog even en ik ga voor het eerst in m'n leven de 60 kg over. Verder heb ik m'n buikomvang gemeten, dat heb ik niet eerder gedaan, maar zo kan ik ook in de gaten houden of ik groei. Ik merk dat ik daarin bevestiging nodig heb.
    Welke app gebruiken jullie voor het gewicht? Ik heb het al eerder gevraagd, maar die jullie noemden kon ik niet vinden in de app-store. Ik zoek dus een app voor de iphone...

Ik ben vanmorgen even gaan kleertjes gaan shoppen voor de kleine. Maar wat dragen pasgeborene nou het meest??? Boxpakjes, of toch truitje met broekje? Ik was ook even bij de Primark. Voor wie een meisje krijgt, ga daar eens kijken! Echt mega-schattige jurkjes!!! Het zal wel flut-kwaliteit zijn, maar het is toch maar voor korte periode.
    En oja, ik heb ook een broodje gegeten bij de v&d. Ik ben gewoon vergeten af te rekenen, hoezo zwangerschapsdementie :). Ik schaam me echt diep! :)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahahaha :D Ben je wel terug gegaan om te betalen?
    Of heb je het op een lopen gezet? :cool: Herkenbaar trouwens!

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Danitcha te grappig :D
    Ik gebruik voor mijn gewicht bij te houden "I'm expecting", maar heb wel android.

7. gigi daarom je krijgt het dus dan is alles wel leuk, maar vond het nogal een verschil.. lang leven de recessie hahaha

danitcha hihi foei!!! ;) als het maar gesmaakt heeft! ik ga je tip zeker onthouden, alleen weet ik niet waar die dichtsbijzijnde hier zit.. ik vind boxpakjes niet leuk. maar dat is persoonlijk. dus hier alleen broekjes en losse truitjes..

ik heb geen app voor mn gewicht.. wel een andere app.. maar ben even vergeten hoe die heet.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Bij ons zoontje hadden we geen b oxpakjes. Ik vond ze niet zo mooi (en dan vooral die met 'voetjes' en de velours dingen en met beertjes en zo).
    We hadden gewoon joggingbroekjes met shirtjes. Allemaal lekker zacht, dus het eerste half jaar (dacht ik) geen spijkerbroeken.

Nu heb ik allemaal leuke stofjes ontdekt en geleerd hoe ik boxpakjkes moet maken (zonder voetjes uiteraard:p ).
    dus nu heb ik wel boxpakjes.
    Verder weer de kleertjes van mn zoontje. Dus broekjes en shirtjes en zo hebben we nog genoeg.

9. met voetjes is hier helemaal uit den boze idd haha.. heb 1 broekje met voetjes, maar die gebruik ik wel als pyama broekje ofzo..
    hebben jullie trouwens pyama's voor als ze zo klein zijn?
    ik wil het eigelijk wel vanaf begin af aan doen, dan krijgen ze misschien al vast ritme dat savonds als ze naar bed gaan een pyama aan krijgen

10. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik zocht thuis het bonnetje van m'n broodje, maar dan kun je lang zoeken als je niet betaald hebt :). Dus nee, ik ben niet helemaal terug gegaan om het te zeggen.

Ik bedoel ook geen boxpakjes met voetjes hoor. Wij hebben allebei lange benen en de baby op de echo ook, dus ik ga het risico van boxpakjes met voetjes niet nemen. Maar ik vroeg me gewoon af wat gebruikelijk is, maar allebei kan dus. Thanks!

Ik wil ook pyamatjes gebruiken vanaf het begin, maar ik heb ze nog niet gevonden, want ze beginnen meestal vanaf iets grotere maten. Dus ik heb nu wel al pyamatjes in maat 62/68, nu die kleine nog vinden!
    En ik heb een zwembroek met zonnehoedje gekocht, zó lief en stoer tegelijk! Ik gok gewoon op een mooie nazomer!

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Danitcha, wat ontzettend lief van je..!

12. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    kim en kortecol; heel veel sterkte in deze komende tijd. zal wel enorm zwaar zijn voor jullie nu! dikke knuffel vanuit hier.

joycey; fijn dat alles goed was, wel een opluchting zeker?

boxpakjes; heb er een paar gekregen van de oudtantes van mn man . maar jeetje dat waren ondingen. werd er helemaal kriegel van om het mn dochter aan te trekken en het paste in verhouding ook niet omdat ze zo klein is en korte benen had.

heb net even de babykleertjes uitgemest. maar waar heb ik toch alle babysokjes gelaten????? kon nog maar 1 paar terugvinden haha.
    verder heb ik nog maar halve setjes dus wel een broekje maar geen bijpassend truitje etc.. twijfel erover of ik geen verhuisdoos mis ofzo. maar goed, het eerste ligt alweer in de lade.

zaterdag komen ze voor de tuin, zwart zand wordt afgegraven en er wordt 6 kuub geel zand in gedaan en alles wordt afgezet zoals we het hebben willen. morgen worden de tegels besteld dus hoop dat die over 2 weken binnen zijn dan kunnen ze beginnen met leggen. zou wel heerlijk zijn als de tuin voor mei klaar is. dan nog graszoden erin en vaste planten erin en klaar is kees.

13. zag dat ze bij prenatal ze wel hebben en bij de hema heb ik er maar 1 gezien in t kleine maatje..

het moet gewoon een mooie nazomer worden! hebben we wel verdiend toch

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Absoluut! Echt een zorg minder...! :D

@Danchita; jij komt op 'Hollands most wanted' !!! Hahahaha. Nee ik vind het grappig en apart dat dat zomaar kan zonder dat de verkoper(s) je achterna komt.

Babysokjes; babydrama :D Hier in huis is het scheidingspercentage van 'volwassenen' sokjes al zo'n 250%, dus ik wil er écht niet over na denken hoe hoog dat percentage van de babysokjes zal gaan worden. De wasmachine eet ze waarschijnlijk direct op. En mochten er onverhoopt dan nog paren in de droger gaan; eet de droger ze wel op. Jeempie!!!! Ik moet er niet aan denken...

Kan ik niet gewoon slofjes kopen voor beebs? :)
    Ik draag zelf ook zo min mogelijk sokken....

15. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Ik las laatst de tip ze in zo'n waszakje te stoppen, waar je bijvoorbeeld bh's in wast.

Ik woon in Afrika, maar vind het een heel geruststellend gevoel als ik in nederland kan bevallen en hopelijk gaat dat allemaal lukken.

16. hier doe ik sokken vaak de bovenkant samenvouwen (zoals je ze ook opvouwt zeg maar maar dan alleen bovenkant) zo raak je ze niet kwijt in de was :)

mixje wel gaaf dat je daar woont, ik heb een (pen) vriendin in zuid afrika wonen.. daar schrijf ik al mee vanaf mn 12e en we hebben mekaar 2 keer in t echt mogen ontmoeten. zo leuk!
    wel fijn dat je in nederland kan bevallen.. en ga je na je bevalling direct terug? of kan je dan bij fam of vrienden hier even terecht?

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik deed de babysokjes ook in zon wasnetje. Zulke kleine dingen zijn het. Ik heb echt megaveel sokjes liggen van mn zoontje.
    Slofjes hebben weook wel, doen we over de sokjes heen ( behalve als het daarvoor te warm is). Sokjes gaan snel uit, met slofjes blijven ze net wat beter zitten.

Verder hier geen setjes. Gewoon grijze, witte en blauwe broekjes en losse shirtjes. Zo kun je combineren en geeft het niet als net dat ene shirtje vies is.

18. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de kogel door de kerk, aanstaande vrijdag half 2 heeft haar laatste uur geslagen.
    Danitcha superlief van je! Waar woon jij dan?

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    he bah wat een vervelend idee..

20. idd een naar idee om te weten wanneer precies.. maar ze zal het niet voor niks doen.. dus zal het beter zijn voor haar.

mijn opa heeft ook euthenasie gepleegd.. alleen bij hem was het snachts beslist en sochtends al gebeurd.. ging heel snel.

Deel Deze Pagina