1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    kortecol heel veel sterkte

mij werd verteld dat voor 26 weken moest aangezien je dan het kindje levensvatbaar was en dus aangegevens moest worden indien het geboren werd... maar heb er verder niet in verdiept omdat bij ons niet meer nodig is tegen de tijd dat die kleine geboren word...

ik heb een dag van nu even niet... ben misselijk heb hoofdpijn niks gaat zoals ik wil en alles gaat echt fout... denk dat zometeen mijn nest in duik en er niet meer uit kom!!!

2. heb je goed marszie.. lekker even slapen helpt misschien wel!

oke dan hebben we dus nog even, staat ook al op mn things to do lijstje..

vanavond gaan we een box ophalen via mp.
    wel een zonder lade geworden, maar voor 30 € vond ik dat wel een mooie prijs.

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Marieke: ik zou de erkenning wel zo snel mogelijk regelen, zodat mocht er toch nog iets mis gaan, je vriend wel als de vader gezien wordt.
    30 euro voor een box is echt een koopje zeg!

Ik heb ook niet zo mijn dag vandaag. We zijn gisteren naar een concert geweest en ik was best op tijd thuis, maar denk dat het de hele tijd staan toch te vermoeiend was. Nou ja, nog een paar uurtjes en het is weer weekend :)

4. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Tja, toch geen blaasonsteking, of in elk geval niet overtuigend. Op zich wel fijn, maar hopen dat klachten ook minder worden. Maandag weer even wegbrengen bij twijfel... De zoveelste keer.

Ik ben ook erg moe, sinds een week nu. Ga elke avond vroeg naar bed, maar lijkt weinig te helpen. Ik vraag vrijdag of mn HB ook geprikt kan worden, dan moet ik toch naar de VK. Vanmorgen leuke dingen gekocht voor de baby. Bij Wibra en Zeeman. Leuke prijsjes, mooie dingentjes! Ben er echt heel blij mee. Vandaag ook eindelijk winter/zomer/positie uitgezocht. Had nog alles door elkaar. Ben eigenlijk best trots dat ik alleen maar 2 shirtjes, 1 jasje en een vestje gekocht heb deze zwangerschap. Had nog wat van de vorige keren, en van een zusje en vriendin dingen te leen. Verder draag ik normaal al veel strechjurkjes, die draag ik gewoon door, zeker nu het toch echt warmer gaat worden (ja... ik geloof dat we de ergste kou wel gehad hebben...) dragen die heerlijk.

Leuk zo'n box voor een mooie prijs.
    Wij hebben zaterdag een hele goede fietskar die normaal 899 euro is voor 235 euro gekocht. Allemaal accessoires erbij ook nog! Fietst echt lekker zeg!

5. gigi ja denk dat we volgende week of die week erop echt even naar het gemeentehuis gaan, kost dat geld? weet iemand dat?

anna balen dat er niks duidelijks uit komt!

gek he dat iedereen zo lamlendig is momenteel.. zou het erbij horen rond deze periode?? hier gisteren ook weer sinds lange tijd geknuffeld met de wc.. en ben bang dat het er vandaag ook van gaat komen..

box is idd echt een koopje. van wat ik op de foto's kon zien nog in goede staat ook.. maar dat zie ik daar wel vanavond.

6. juf85

juf85 Niet meer actief

Dat erkennen moeten wij ook nog doen.wij hebben wel een samenlevingscontract hoor, maar ook dan moet de vader voor de geboorte het kind erkennen en na de geboorte ouderlijk gezag aanvragen.
    Dat gezag kost sowieso nog wat. Je moet van beide ouders en kind een uittreksel aanvragen, die kosten geld.

7. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Nou Marieke, hopelijk is de box in de staat zoals op de foto. Moet je er ver voor rijden?

Vandaag voor het eerst weer iets last van mn bekken, niet veel hoor. Maar toch meer dan vorige week. Ben benieuwd of het weer tijdelijk is of dat het nu blijft. Krijg steeds meer hoop op een goede zwangerschap. Zwangerschap 1 en 2 waren op die reden echt niet leuk, maar deze keer gaat het heel goed!

8. juf o moet dat ook met samenlevingscontract ja? dat wist ik niet..

anna nee valt mee, is een kwartiertje rijden
    wel fijn dat je bekken nu meevalt! hier is het ook echt met vlagen.. maar dan ook wel zo dat ik amper vooruit kom.. mooi balen dus

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Samenlevingscontract gaat over het samenwonen, niet over de kinderen. Wij hebben dus ook een testament, waarin wij o.a. De voogdij hebben vastgelegd.

10. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    men raadt aan om voor je 24e week de erkenning te regelen; voor de wet is de foetus dan een baby. Als het dan ter wereld komt, moet het officieel worden aangegeven (of het kindje het nu overleefd heeft of niet). Naast erkenning (waarbij je gelijk moet vastleggen of de kinderen jouw achternaam of die van je partner krijgen) moet je na de geboorte uiteraard aangifte doen, maar de partner moet ook ouderlijk gezag aanvragen, tenzij jullie getrouwd zijn. Die papieren voor het ouderlijk gezag krijg je overigens al mee bij het vastleggen van de erkenning.

11. ah oke! ik dacht dat er bij een samenlevingscontract ook een gedeelte over kinderen meegepakt werd.. niet dus. weer wat geleerd haha.misschien dat ik dan in de war ben met partnerschap ofzo.
    maar goed hier moet het sowieso erkend worden hihi dus ach.

ah thx kitty.. moeten dus echt even naar het gemeentehuis dan voor de 24e week. hoorde wel dat als het dan idd geboren word en het niet erkend is het automatisch mijn achternaam krijgt enzo.. dus moeten we even regelen.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn vriend en ik zijn in de 20ste week (dus 25 maart exact) naar het gemeentehuis gegaan voor de erkenning. Na de geboorte gaan wij (gratis) de papieren insturen naar de rechtbank zodat wij ook gezamenlijk het gezag uit mogen voeren over onze kleine man. Ik wil dat dit graag bijtijds geregeld wordt, zodat daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Wij hebben geen samenlevingscontract of iets dergelijks, en zijn dat op dit moment ook niet van plan ook. LATER willen we gaan trouwen, zowel voor de gemeente als voor de kerk, maar dat is nog eventjes sparen (vijf jaren plan ofzo, hahaha).

13. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

wij ook nog niet naar het gemeentehuis geweest.
    voor volgende week ook maar eens een afspraak maken.

Hier druk bezig met een lijstje maken met meiden namen grrrr echt moeilijk hoor. mijn vriend heeft al paar weken geleden een lijstje gemaakt. Ik hou van korte stoere namen iemand nog tips ;)

14. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik zou even een topic openen bij babynamen hier op t forum. Krijg je vast veel suggesties ;) ik vond t ook moeilijk bij deze 3e dochter maar wij zijn eruit gelukkig.

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Sterkte kortecol!! Vreselijk...

@ erkennen: wij hadden dit bij onze 2e dochter ook nog niet geregeld. We dachten steeds dat komt nog wel. En toen is ze dus ineens overleden in m'n buik. Het ziekenhuis heeft toen op de dag van de bevalling met het gemeentehuis gebeld en gelukkig kon ze gewoon de achternaam van mijn vriend krijgen. Ik zou het iig wel zsm regelen. Dan weet je zeker dat t goed geregeld is. Je weet t maar nooit. Wij gaan vlg maand heen om te erkennen.. Wij hebben overigens geregistreerd partnerschap. Gezag heeft mijn vriend wel sowieso.

16. rose zie pb ;)

luvv hmm ja dat zijn dingen waar je op dit moment niet zo bij stilstaat. maar het kan dus altijd gebeuren.. en als het dan niet goed geregeld is is dat behoorlijk K.. in zon situatie

17. Rose1982

marieke je hebt een pb terug :)

18. Rose1982

Mmmmm lekker op de bank met een bak ben en jerry ijs jammie!

19. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Op de bank met een grote klus werk, van mn werk.
    Als ik nu hard werk mag ik van mezelf morgen voor de oudste kinderen aan de slag. :) Ik wil nog beddengoed maken voor ze. Stofjes liggen al klaar.

En als ik dat af heb, mag ik voor de babykamer verder.

Mn man is druk met het laminaat leggen, dus wordt erg mooi.

20. druk druk druk dus haha

hier met een zak popcorn op de bank bloed zweet en tranen aan het kijken.
    morgen lekker uitslapen..

Deel Deze Pagina