1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Net th van het werk.
    Was een zware dag met vracht en veel lopen voel t nu wel in me rug. Morgen om 8u beginnen dat word een tegenvaller ma goed..

Morgen hebben we een bevallingsavond bij de verloskundige ik ben benieuwd.

Zo heerlijk als je van te voren vakantie heb. Ik doe de vakantie er naar
    Nu even barbie kijken en lekker na bed.

2. ah oke. nou ik wacht het wel af of ik die suiker test moet doen.. hoop t niet want lijkt me echt geen pretje.

anna ja klopt zei mn therapeut ook al dat t met de bevalling eigelijk meer een voordeel dan nadeel is. ik mag juist niet lopen van haar.. in die zin.. lopen in huis moet je toch.. maar mag niet met de hond lopen of stukje wandelen.. winkelen is uit den boze.. ik heb al last als ik alleen maar boodschappen doe.. maar ja ga toch mee want thuis hangen word ik onderhand gek van.
    balen van je harde buiken.. beetje te veel gedaan??

ik doe ook mijn vakantie na mn bevalling plannen.. met een beetje mazzel hoef ik dan pas half nov weer aan t werk hihi
    ik doe ook even lekker naar barbie kijken haha geweldig dom

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt voor alle lieve woorden. Het is inderdaad heel dubbel. Ik probeer wel te genieten en dat lukt ook wel hoor, maar ik zal wel blij zijn als de kleine er gezond en wel is.

Hier is die suikertest niet standaard. Ik moet m doen omdat ik een kindje heb verloren tijdens de zwangerschap. Had verder niets met haar dood te maken, maar ze willen alles uitsluiten dat je zoiets opnieuw moet meemaken. Heb nooit iets van suiker of wat ook gehad dus verwacht er niet zoveel van.

4. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Winkelen is inderdaad heel slecht omdat je dan slentert. Dus steeds je bekken uit balans trekt. Bij rustig doorlopen maken je bekken een 'goede' beweging. Natuurlijk blijft het een belasting dus niet te lang. Ik moest op een bepaald moment een half uur liggen, en dan 2 uur kleine dingen doen, waaronder een activiteit zoals rustig doorlopen (paar minuten).
    Soms kan fietsen trouwens makkelijker zijn. Op een hometrainer kon ik dat langer dan op een gewone fiets omdat ik daar geen evenwicht meer voor had. Kies dan wel een zo laag mogelijke weerstand. Het gaat dan ook vooral om de ronddraaiende beweging, ook dat is een goede belasting in tegenstelling tot bukken, traplopen, vaat doen, stil staan etc etc.
    Sterkte!

Ik heb harde buiken doordat ik pijn in mn bekken heb. Veel gewerkt vandaag en de strijk, plus het speelgoed van de kids.

5. zwemmen schijnt ook heel goed te zijn.. omdat je dan even gewichtloos normaal kan lopen enzo.. alleen wel heel erg oppassen als je t water uit komt omdat je dan dus een klap kan krijgen...

ah dus dat kan toch wel van je bekken ook komen die harde buiken?? ik merk namelijk als ik een dag veel last heb ervan dat ik savonds ook erg last van mn buik heb.. gespannen buik enzo.
    jij ook sterkte!

luvv ja snap het dan wel dat ze alles willen uitsluiten.. suc6!

6. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ja, zwemmen vond ik dus om die laatste reden echt niet prettig. Als je uit het water komt is lopen ineens zo verschikkelijk moeilijk.
    Ja, ik heb door de pijn dan inderdaad harde buiken ja. Vergeleken bij mijn vorige zwangerschappen gaat het nu nog best goed. Dus ik klaag nog even niet. Toen zat ik al helemaal thuis, nu doe ik nog best veel.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

zwemmen kon ik juist helemaal niet. Want met de 'zwemslag' doe je je benen wijd en dat was te pijnlijk. Dus dat ga ik niet doen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk dat ik wel wil gaan zwemmen, lijkt me wel leuk. Maar eerst kijken of mijn badpak nog past en een beetje netjes zit!

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maar een tankini aangeschaft mocht de vakantie doorgaan.. Dat zit wat lekkerder aan mijn buik, heb zelf brede bovenbenen en huidoverschot door veel afvallen, en zag dit exemplaar met rokje aan het broekje, erg leuk al zeg ik het zelf :)

10. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mijn borsten zouden never nooit meer in mij badpak van vorig jaar hebben gepast.. Soort van drijvende boeien effect zou het dan zijn hahaha

11. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joycey wat schrijf jij onwijs leuk in je blog zeg, heel leuk gedaan, ik hou ervan haha

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahaha oké dan! Ernstig...

Ik heb dat badpak gekocht toen ik nog 35 kilo zwaarder was; dus in principe zou het moeten lukken. Maar dat wil ik eerst uitproberen, want er zaten al slijtageplekken op en hij moet natuurlijk niet scheuren.

Ik baal dat mijn vaste telefoon het niet meer doet. Nu moet ik mijn vriend e-mailen of hij de huisartsenpost wil bellen om iets na te vragen.

13. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jee niks ernstigs hoop ik?
    Heb je geen mobiel?

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Haha, dank je wel :D ! Ik doe mijn best...
    Beetje lastig wel om het enkel over de baby te laten gaan :cool:

Het liefst zou ik over random zaken schrijven.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee hoor, het was om te vragen of het artsenlaboratorium in het gezondheidscentrum zit of in het wijkgebouw. Want op het papiertje staat: in het wijkgebouw, op internet staat: in het gezondheidscentrum. En het zit mijlenver uit elkaar, dus ik wilde het gewoon even navragen. Ik ga straks de suikertest maar eens doen!

Ik heb wel een mobiel, maar ik ben een beltegoed-beller. Ik bel bijna nooit en een abonnement maak ik ook echt niet op, elke maand. Dus vandaar dat ik enkel beltegoed koop als ik het écht hard nodig heb - en dus onderweg ben voor dagen of Groningen ofzo.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh, mijn vriend heeft het zojuist nagevraagd - gewoon bij de huisartsenpost. Beters!!!

17. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou succes dan meid! Ben benieuwd hoe het is gegaan!

Ik heb ook overgewicht nog en ze hebben wel gevraagd of ik t de vorige zwangerschap heb moeten doen, niet dus, zoon woog bij de geboorte 3815 gram en 52 cm lang.. Dus lijkt me vrij normaal, geen suikerziekte baby in elk geval, ik zit er niet op te wachten op de test want ik word al ziek van suikers, laat staan een glas vol? Dan word ik echt onwijs beroerd en kan knock out gaan (door maag/darm operatie)

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, het is niet de ontbijttest hoor!

Je hebt de 'normale' suikertest en de ontbijttest. Bij de suikertest moet je thuis ontbijten (met boterhammen & koffie; mijn favoriete ontbijt) en dan twee uur later bloedprikken.

Bij de ontbijttest op de huisartsenpost moet je nuchter komen en dan is je ontbijttest een heerlijk glas vol met suikerwater.

Ik heb gelukkig wel lekker mogen ontbijten :D !

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

p.s. ik ben overigens een stiekeme suikerjunkie en denk eerlijk gezegd niet dat ik superberoerd word van dat glas suikerwater. Hahahaha. Maar wie weet !

20. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    wat een lekker weertje wordt het vandaag, zonnetje schijnt hier al heerlijk de woonkamer in. alleen jammer dat ik zo moet gaan werken.

badpak; heb nog een zwang.badpak van de vorige keer, ben nu wel iets zwaarder maar neem aan dat het nog past. al weet ik niet of ik het veel aan ga hebben. heb niet zo een zin om in de hete zon te zitten straks. en in mn tuin ook niet want achter mn tuin loopt een wandelpad/park en mn klimop staat er pas net dus dat is nog helemaal open. de mensen zien me al zitten haha.

luvv; ja heel dubbel lijkt me dat ben je met de nieuwe zwangerschap bezig en toch ook weer met je overleden kindje. knuffel.

Deel Deze Pagina