1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Gewicht en bekken! Hier onzin, twee keer erg veel last gehad en heb een te laag BMI, officieel zelfs ondergewicht. Had bij beide er een jaar na de bevalling nog last van (gelukkig komt dat verder weinig voor hoor!!!). Dus nee, de link klinkt logisch, maar bij mij zegt dat dus niets.

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    CVM, wat fijn dat de baby toch nog veilig bij jou zit zeg! Hoe doe je het met de andere kinderen nu? Lijkt me erg vervelend, zeker omdat je geen idee hebt hoe lang het nog gaat duren.

Kortecol, fijn dat je weer iets laat horen.

Hier 26 weken! Klinkt lekker ver al, vind de weken snel gaan.

3. rose haha ja moet me straks ook maar inhouden met de kleine in de buurt hahah

mams hahaha sorry moest even lachen om die kerel van je.. mannen! allemaal t zelfde.. druk maken om velgen hahaha
    met jou alles goed verder? ;)

peony he jakkus, dat is idd helemaal minder. goed dat je t even na gaat vragen. ik ben voor zover ik weet niet allergisch maar ben echt als de dood voor die beesten. geen idee waarom haha

gigi rustig aan doen meis.. niet jezelf voorbij lopen he

jeeetje wat gaan jullie allemaal hard haha.. zijn dr niet zo heel veel die rond de 24 weken zitten of wel? iig die veel meeschrijven dan.

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Cmvmens. Het is nog veel te vroeg om te bevallen hoor! Fijn dat je weeënremmers hebt gehad en dat het voor nu rustig is. Houden zo!
    En de bijwerkingen, die neem je vast graag voor lief als je daardoor je kindje nog even in je buik kan houden. Als je zoveel vruchtwater hebt verloren, zijn je vliezen dan gebroken? Heel veel sterkte!!!

Ik reageer later even uitgebreid...

5. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben maandag pas 25 weken, dus loop ook mee in de achterhoede.
    Zo blij dat die 24 weken binnen zijn!!!

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Cmv wat fijn!! Hopelijk blijft ie nog even binnen! Elke dag is winst. Gelukkig hhouden ze m goed in de gaten in het ziekenhuis. Blijf wel aan je moederinstinct denken.. Als je het gevoel hebt dat het niet goed zit niet afwachten maar ze erbij halen. Soms zijn ze namelijk ook net iets te langzaam. Jij weet uiteindelijk het beste hoe het gaat. Ik duim voor je.

@kortecol, het is nog een beetje raar maar het gaat goed. Ze spookt nog een beetje door mn hoofd. Wil soms automatisch bellen maar dat heeft geen nut. Heb er wel vrede mee. Hoe is het bij jou?

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CMV: Wat Kim zegt en ik het helemaal mee eens. Luister naar je instinct en laat ze liever 10x teveel checken dan 1x te weinig!

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hier gebeld door vk glucose was iets te hoog nu een voedingsadvies gekregen en mezelf thuis prikken paar dagen. Nuchter was hij 4.1 en na het suikerdrankje 9.0. Dus nu de chocolade enzo maar laten staan grrrr

9. pff vind het nog wel meevallen hoor rose.. maar ja beter t zekere voor t onzekere nemen. die prikjes vind ik zoooo irri he van zon dagcurve haha.. smerige steeknaaldjes. suc6 ermee

10. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    @cvm wat fijn dat hij nog binnen zit hoor blijf duimen voor je ...

Hier vandaag weer naar wkz geweest en helaas gaat het nu minder kindje heeft het heel moeilijk . Nu twee weken afwachten en hopelijk houdt zijn hartje het vol!!
    Als is er vandaag gezegd dat de kans dat het overlijdt in de buik aanwezig is zeker nu hij het zo moeilijk heeft. Dus hopen op het best denk ik maar ook voorbereiden op het ergst

Hoera voor alle dansjes en sterkte voor iedereen met bi of andere dingen kwaaltjes want ook dat is vervelend

Geniet van het weer!! Hier is het heerlijk buiten ....

enne ik blijf meelezen hoor geeft toch afleiding en hoop dat er nog veel mooie kindjes bijkomen over paar maandjes!

11. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Micloveally, ik duim enorm voor je dat hij het nog een hele tijd volhoudt in je buik. Ik ga er gewoon vanuit dat een van de mooie kindjes die er over een paar maanden bij gaat komen die van jou is! Ik vind het wel superlief van je dat je ons, de dames met de wat meer 'gebruikelijke' zwangerschapskwaaltjes sterkte wenst, onze kwalen vallen echt in het niet bij dit soort verhalen! Heel veel sterkte.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Micloveally, is er al een nieuw gewicht bekend? Zouden ze je niet beter gewoon opnemen? Hopelijk blijft ie nog even lekker zitten en komt alles goed. Ik duim voor je..

13. Jeetje mic! Ik ga zo hard duimen dat jullie kleintje het nog even volhoud!! Is hij niet in gewicht toegenomen? Ga een kaarsje voor jullie branden vanavond! Knuff

14. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    al een tijdje niet gereageerd sorry maar beetje chaos hierzo druk druk druk...

iedereen die het nodig heeft heeel veel sterkte en dikke digiknuffel ik denk vaak aan jullie!!!

het eerste wat ik elke dag doe als ik beneden kom is een kaarsje aanzetten... dit heb ik van mijn moeder mee gekregen en die brand voor jullie allemaal de hele dag!

hier maandag getrouwd en was een super dag!

vandaag boek veilig bevallen binnen gekregen naast dat heel veel over bevallen te weten ben gekomen door mijn studie
    had ik toch sterk de behoefte merkte ik aan meer info
    mijn verloskundige raadde mij veilig bevallen aan dus daar ben ik nu in begonnen...

hier ook druk bezig in huis.. morgen huisvol met mensen om ons trouwen klein te vieren maarja dan moet het huis wel toonbaar zijn natuurlijk... en iedereen wil de babykamer ook zien dus ja daar ook een beetje aan rommelen...

de kleine begin nu steeds meer te reageren om dingen en dat is geen toeval meer en dat is wel heel bijzonder...

sinds gisteren zijn we ook uit de naam dus nu kunnen we ons verdiepen in geboortekaartje en tekst voor het geboortekaartje...

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mic: Oh wat eng! Ik duim ontzettend hard met de andere meiden mee dat jullie mannetje het nog minstens 2 weken volhoudt in je buik, en liefst nog veel langer natuurlijk. Maar gaan ze nu voor de 26 weken niets doen? Of vanaf 500 gram?

@Marszie: Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zo, ik ben weer thuis van mijn werk. Beetje een mini-aanvaring gehad met mijn baas.
    Mja, dat overleven we wel weer.

Fijn om te lezen dat CMV's kindje nog lekker zit, waar het hoort te zitten!
    En Micloveally ook veel sterkte met de situatie. Lijkt me alles behalve prettig.

17. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mic, oh jeetje meis! Dat was eigenlijk niet het nieuws wat je graag wild+e horen. Hopeliijk blijft hij nog een tijd bij je en houdt zijn hartje het vol totdat ze hem kunnen halen. Heel veel sterkte meid!! Ik denk aan je en zal ook een kaarsje voor je branden, hopelijk geeft het jou en de kleine wat warmte en energie.

@marszie, van harte met jullie huwelijk! :) Mooie dag gehad?

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hij werkt te snel en ongeveer ergens rond de vijfendertig/veertig is hij op en heb je geen hormonen meer. Je gaat vervroegd in de overgang, krijgt diabetes en weetikveelwat allemaal niet meer. Mijn vader is dood, mijn zus bijna en het kan pas vastgesteld worden door middel van hele dure scans, die mijn zus wel heeft gehad (en de afwijking dus is vastgesteld) maar omdat de jongeren 'nog' nergens last van hebben, weigeren de meeste ziekenhuizen om er geld aan te besteden voor onderzoek. Ondertussen hebben vrijwel alle vrouwen met dezelfde genen PCOS en zijn zowel de mannen als de vrouwen overmatig agressief vanwege de hormonenbom. Onze schildklier werkt trouwens tergend traag want we zijn allemaal héél erg dik, maar wel fors qua lengte. Alles met betrekking tot hormonen maakt van ons een stelletje monsters :D

19. oooh schandalig marszie helemaal je trouwdag vergeten!!! gefeliciteerd! fijne dag gehad dus ja?
    ik merk ook wel dat ik nieuwsgierig word naar de bevalling, alleen gaat het in de praktijk meestal anders als dat er verteld of geschreven word. ik laat het maar over me heen komen denk ik.

joycey.. je moet ook geen ruzie maken met je baas ;) foei :p
    enneh dat klinkt ook lekker gezellig NOT.. krijg je die scans niet vergoed dan?? en stel dat er dus wat uit komt is er dan wat aan te doen??

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee Marszie! Ik had je post niet goed gelezen; gefeliciteerd joh! :D

Marieke, ik heb gelukkig ook geen ruzie gemaakt; maar kon het menske wel eventjes... Grrrr. Lees hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/402762-augustus-2013-buikjes-487.html#post14959337

En die scans die vragen ze niet aan omdat onze bloedwaarden altijd goed zijn. Op papier zijn wij kerngezond, dus vind men het onnodig; zelfs na het lezen van het medisch dossier van de mensen die wél gediagnosticeerd zijn. Ze doen het gewoon niet. Pas wanneer er echt sprake is van problemen - en dan is het uiteraard te laat. Volgens mij zijn er medicijnen voor, voor zover ik weet. Ik liep echter tegen zo'n grote arrogante muur van dokters aan dat ik dacht: de groeten, ik kap ermee.

Ik heb mij 2 dagen lang van 08:15 tot 16:15 helemaal binnenstebuiten laten keren, ontelbaar keer moeten uitkleden en laten betasten op vrijwel ieder plekje van mijn lichaam om vervolgens geen scans te krijgen en brutaal te worden afgekraakt omwille van mijn overgewicht. Ik had 2 diëtistes geprobeerd, waarbij ik - wanneer ik dat dieet volgde - enkel in gewicht aankwam ondanks intensief sporten en diëten maandenlang, maar meneer de dokter vond dat als je dik bent, dat je gewoon hoe dan ook teveel at en te weinig bewoog. En dat ik maar een maagband moest nemen en iedere calorie moest gaan tellen.

Uiteindelijk heb ik zo'n psychische klap gehad, dat ik een crashdieet ben begonnen van maximaal 1100 kcal per dag, waardoor ik binnen no time 35 kilo kwijt was. En iedereen mij aanmoedigen en dergelijke - terwijl ik meer dood dan levend was en mijn haar begon uit te vallen. Ahum. Na de bevalling doe ik het weer een aantal keer - net zolang totdat alles weg is, en dan ga ik als dun meisje terug naar die dokter en dan vraag ik of hij inmiddels wél die scan wil maken.

Deel Deze Pagina