Ik las iets over Striae en Jeuk! Over de Striae, ze jokken als ze zeggen dat t weggaat.. Want dat gaat het niet Wel wordt het veel minder kwa kleur. Op een begeven moment zie je het zelf niet eens meer, en om eerlijk te zijn: Een ander stoort zich er ook niet aan. Over de Jeuk, ik heb nogsteeds zo nu en dan jeuk aan de achterkant bij mn knieen of mn ellebogen.
@Danitcha: Ik ben ook niet de jongste (31) en ik heb helemaal GEEN striae gekregen van de vorige zwangerschap. Nul streep! Nou schijnt het juist dat als je jong bent, je eerder kans op striae hebt, omdat je huid dan nog strak is. Dus wat dat betreft is het niet erg om wat ouder te zijn Maar uiteindelijk is het allemaal genetisch bepaald, dus afwachten maar.
@Gewicht: Ik hou er ook niet van om weer aan te komen, ik ben net weer helemaal tevreden met mn lichaam. Maar voor zo'n klein wondertje heb ik het graag over. En de vorige keer is het helemaal goed gekomen, dus ik ga ervan uit dat het deze keer ook weer helemaal goed komt. Meiden, we gaan ons er niet druk over maken! Lekker genieten, en het komt allemaal wel weer na augustus
Vorige keer was ik 23, buik van navel tot schaambeen onder de striae. Mijn vader noemde het in het ziekenhuis de barcode van mijn zoon!
En nu Kortecol, is het weggetrokken? Laat ik wel duidelijk zijn, dat ik het leven eeuwig dankbaar ben dat ik zwanger ben. En ik heb er alle zwangerschapskilo's en strepen voor over om een gezond kindje op de wereld te zetten! Maar af en toe een beetje zeuren mag best toch
Sorry meiden, het lukt me niet om alles bij te houden hier. dus ik haak hier weer even in als het goed is.. Over striae.. Klopt inderdaad dat je vooral als je jong bent meer kans hebt. Maar het is ook gewoon erfelijk bepaald helaas. Hier ook striae gekregen bij mijn dochter (niet op buik maar wel op benen, billen, borsten en heupen) en daar zullen er nog wel wat bijkomen helaas! Je huid groeit gewoon ontzettend snel deze maanden en dan kan het scheuren onderhuids.. Balen maar het is niet anders! Je kan er niks tegen doen, al die smeerseltjes houden dat echt niet tegen.
Ergens ben ik wel blij dat ik zo dik geweest ben, alles is dus al gewend om uit te rekken, dus zal ik vast ook geen striae krijgen Ik had het al, daar niet van
Iemand vroeg hoe het met de jeuk gaat... Ik heb er nog altijd veel last van helaas! Mijn allergische reactie op de buikolie is wel weg aan het trekken gelukkig, dus dat is alweer een plek minder die jeukt! @ gewicht: ik heb eigenlijk al jaren een vrij stabiel gewicht, bmi van 22 of 23 geloof ik. Heb ook een tijdje koolhydraatarm gegeten om wat overtollige kilo's kwijt te raken, werkte goed maar ik miste vooral het brood en de aardappels erg Welterusten dames!
Ja jeuk niet normaal! Komt ook door t weer. Gouden tip is oliebadje van balneum. Had ik ook weleens voor mn dochtertje speciaal voor babys maar deze is voor volwassenen. Je hebt er ook oliedouche en bodycreme van.
Gewicht etc zegt niks. Mijn buik is altijd zo plat als strijkplank en heb geen streepje of niks overgehouden na mn dochtertje. Heeft te maken met je bindweefsel.
Volgens mij is t idd echt een erfelijkheids ding. Vriendin van mij schommelt al jaren met haar gewicht, heeft ontzettend veel gesmeerd, maar zit echt onder de striae. Ik ben al jaren op hetzelfde gewicht (BMI rond 22) en nooit iets gesmeerd en geen streep te bekennen. Ik heb gewoon geluk gehad wat striae betreft. M'n moeder heeft t ook niet en die was erg slank en vrij jong toen ze voor t eerst zwanger werd. En ze had echt een mega buik op t eind.
Hoi meiden, Gisteravond weer bij de vk geweest en ja hoor, ons kuiken liet zich horen. Was echt leuk, grappig en mooi tegelijk! De uitslagen van het bloedonderzoek waren ook goed. Mijn ijzergehalte was zelfs 8.1 en dat schijnt erg goed te zijn. Nou las ik bij een aantal dat jullie het hebben over hopen dat je je kindje snel mag voelen. Bij mij is die hoop vervlogen. Het ligt eraan hoe dat je moederkoek ligt of dat je je kindje snel voelt. De moederkoek ligt bij mij aan de voorwand dus eigenlijk bovenop mijn buik. Dit betekent dat het kindje hard moet schoppen om door zo`n laag heen te komen. Het kan dus zo zijn dat ik met 22 weken nog niks voel, maar dat komt dus dan doordat de moederkoek er tussen zit. Is dus afwachten. xxx
@ lolliebol: fijn dat alles goed was. Jammer dat je je kindje waarschijnlijk niet zo snel gaat voelen. @ susanne: succes vandaag! Ik doe vandaag een 12-weken dansje
susanne succes!!! ik heb net een 2 uur durende theekransje gehouden met de wc gezellig joh!!! dacht dat ik er af was maar de laatste dagen is het weer raak... man man man wat kan je beroerd voelen zeg bah...
Vorige zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen. Maar 10 kilo daarvan moet ik nog steeds afvallen. Ik hebwel bv gegeven,maar dat hielp niks. Dus na deze zwangerschap maar afvallen, hoop dat het dan wel lukt. Striae heb ik al sinds de pubertijd op mn heupen en borsten. Van de zwangerschap had ik 'maar ' 3 strepen op mn buik. Had veel meer verwacht. Dus dat viel mee.
@striae, tja... heb er best last van. Borsten, lies, heupen... Maar idd, de kleur wordt minder en het valt steeds minder op. Ik kan mij er wel druk om maken maar dat heeft toch geen zin. Heb het al vanaf mijn 15e. Mijn man vindt mij schitterend en héél sexy dus wat maakt het mij dan uit! Ik smeer wel maar puur omdat ik het fijn vindt. Het helpt toch niet! Is idd erfelijk bepaald. @jeuk, was er helemaal vanaf. Nu sinds een paar dagen weer een heel klein beetje (hals, schouders en buik). Volgende week naar de vk, dan zal ik het wel bespreken. Ondertussen douche ik niet te vaak en te heet en smeer ik mij lekker in met bodylotion. @dieet, ik was ook verbaasd hoeveel energie ik had met minder koolhydraten. Ik at heel soms een klein beetje volkoren pasta met extra veel groentesaus. Had heel veel lekkere recepten voor kh-arme quiches ed. Jammie! @susanne, succes vandaag! Spannend!! @lolliebol, mijn placenta ligt ook aan de voorkant dus zal onze kleine kanjer ook later voelen. Wel jammer maar ik kan het toch niet vergelijken. Hoop alleen dat mijn man die kleine wel kan voelen op een gegeven moment. Iemand daar ervaring mee? Hoorde wel dat je vaak beter kan slapen op het einde omdat je niet steeds wakker wordt geschopt! (Elk nadeel heeft z'n voordeel.) @marszie, hoop dat je je snel beter voelt!!