1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Voelde me trouwens wel echt zwanger aan het einde van de dag.. Begon te waggelen, en had er echt een beetje 'last' van....

Ook met bukken steeds, dat ging niet haha

2. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    O hier ook Kim echt op en top zwangergevoel hihi.. Ach ja...

Kortecol o jij ook al gevallen.. Gelukkig niet op je buik!
    Hier ook af en toe hindernis over zoon zijn speelgoed.

Zometeen ff bloedprikken, ben benieuwd, krijg vrijdag de uitslagen ervan en dan weten we of m'n ijzer is toegenomen.. Als het meezit kunnen we op vakantie 9 mei.. Er is nou echt geen sprake van voorpret.. De afgelopen 2 dagen voel ik me wel beter, niet topfit maar niet zo hondsberoerd meer, af en toe arde buken, maar ga elke middag een uurtje op bed liggen.

Gisterenavond even anderhalf uur op m'n werk geweest. Voelde me enorm verplicht.. Toen ik er was, was t wel oké, maar zoals ik al zei, het voelde gewoon als een verplichting/druk om toch te gaan...

3. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja en omdat onze zoon vanaf december om de haverklap ziek is, en dan ook goed ziek met lang en hoog koorts, overgeven, diaree, griep om de haverklap zijn we doorgestuurd naar de kinderarts in het zh, daar mogen we de dag voor onze vakantie ook nog even naar toe.. Vrijdag daar ook alle bloeduitslagen van, waaronder z'n immuunsysteem is geprikt..

4. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohw fijn dat is niet lekker naar je vakantie toeleven zeg bah....

naja beter dat er natuurlijk gekeken word wat er aan de hand is met je kleine man maar fijn is anders....

hier al paar dagen niet lekker keelpijn oorpijn en vanmorgen werd wakker en had even idee dat ik niet zwanger was en dat ik gisteren gewoon amsterdam in geweest was met het gevolg mega kater en mega brak.... zo wat kan een mens zich beroerd voelen bah...

dus vandaag gelukkig geen verplichtingen behalve de was haha boodschappen zijn gelukkig al in huis dus dat scheelt.. even stapje terug nemen want bah wat voel ik mij beroerd....

5. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Hee meiden,

Hier ook een gezellige koninginnedag gehad. Al vroeg eruit naar t zingen van de kinderen geweest en erna na de kroeg geweest later bij vrienden wezen eten en bij de zeskamp geweest later bij ons wat gedronken wij wonen in die straat waar de zeskamp is dus was wel gezellig met zn alle..
    Maar ik had het wel gehad dat geslenter de hele dag.. met de pinksteren is er bij ons voor t huis ook jaarmarkt vriendlief heeft nu de smaak te pakken en wil er een tent gaan neerzetten.... ik zeg je mag t doen maaaaaaaaaaaaaaar ik doe niks ;)

Straks bij me hoogzwangere schoonzus kijken effect gezellig kletsen.

Fijne dag allemaal

6. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    en nog iets wat vergeet te vragen aan jullie misschien dat jullie weten...

ik weet dat je pasgeborene niet in de zon moet leggen maar ze moeten toch soms even door de zon heen,...
    nu is er hier een discussie ontstaan... wel of geen zonbrand en zoja welke misschien dat jullie mij kunnen helpen hihi

7. morgen!!

minime suc6 met de groeiecho!

kortecol oei dat is niet fijn.. rustig aan!

brademarie hopen dat alles goed is met de uitslagen zowel van jou als strax van je kleine.. en dan lekker onbezorgd op vakantie kunnen

marszie goeie vraag.. geen idee.. is er geen zwitsal zonnencreme?

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Een hele kleine smeer je niet in die hou je gewoon zoveel mogelijk uit de zon met een doekje.

Als ze een beetje gaan bewegen heb je er inderdaad zwitsal voor.. Factor hoog weet ik nog. Evenals de prijs.

9. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Minime, veel succes vanavond! We duimen voor een lekker groot kindje!

Kortecol, ook al gevallen? Ook een beetje oppassen hoor! Hoe gaat het verder met je buikje? Lijkt goed te gaan hè?

Brademarie, toch naar je werk gegaan? Ging het wel? Nu ben je er maar vanaf...

Marszie, beterschap!

Ik heb gisteren regelmatige ongikrampen gehad. Ik ben er best wel van geschrokken. Maar ze zijn uiteindelijk wel weer weggetrokken. Daardoor heb ik niet echt van koninginnedag kunnen genieten, ik was een beetje in paniek ervan. En dan die irritante steken! Iedere zoveel meter moest ik weer even stilstaan van de steken. Maar gelukkig is nu alles weer rustig in m'n buikje! :)

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ze zijn nooit lang in de zon. Mijn dochtertje was uit maart dus was de hele zomer klein. Soms in t ergste geval gezichtje btje insmeren met 50+ voor baby's. En voetjes... Verder ging t gewoon prima

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Zwitsal is ook maar gewoon een zwaar geparfumeerd merk. Kruidvat etc huismerk heeft gewoon baby zonnecreme. Vaak handige tube's

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik gebruik(te) gewoon babyzonnecreme van kruidvat oid.

En deze zomer zal het kindje in de kinderwagen liggen met parasolletje of dooky oid. Mijn zoontje is van Oktober, dus hij was al ouder in de zomer. Gewoon goed smeren en petjes en hoedjes op. En parasolletje en gewoon zo weinig mogelijk in de zon.

13. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ja ik zou ook niet van zwitsal pakken 1 en al parfum.. mjaa das
    Ieder voor zich natuurlijk. Eigen merken kunnen ook prima als t ma een hoge factor is. Je ontkom er natuurlijk niet aan om een x niet in de zon te lopen.
    Gewoon goed smeren ik smeet me gezicht met dit weer ook al goed in ..

Hebbe jullie ook al last van vocht vast houdende voeten? ??
    Nou ikke wel ze zijn helemaal doorgeweekt onderhand en de slippers de bandjes staan erin

Net even een leuke woezel en pip autoschermen gescoord bij ons in de etos supet leukk!!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik had ook gewoon baby zonnebrandcreme van Kruidvat.
    En helemaal in het begin laat je je babytje niet zo open en bloot in de wagen liggen (ik niet althans;). Ik gebruikte een parasolletje en ook vaak een hydrofiele luier om de wagen af te dekken tegen de zon.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Kim: haha ja die buik wordt steeds groter, dus je wordt steeds beperkter in wat je kan.
    Ik denk ook te vaak dat ik nog gewoon alles kan...en dan krijg ik weer harde buiken of steken omdat ik toch wat rustiger moet doen. Lastig he

@Brademarie: Goed dat je toch even naar je werk bent gegaan. Vonden je collega's vast ook leuk!

@Danitcha: Ik zou het wel even aangeven de volgende keer dat je bij de vk/gyn bent. Kramp kan voorkomen, maar het mag niet regelmatig gebeuren zei mijn vk.

@Hier: Vandaag bijna flauw gevallen op mn werk:( Ik had net mn lunch op (dus daar lag het niet aan) en zat gewoon achter mn bureau. Werd helemaal trillerig en niet lekker en begon te zweten.
    Ik ben maar even op de grond gaan zitten en toen ging het wel weer. Ik ben wel vaker flauw gevallen dus ik weet hoe het voelt. Gelukkig was ik 'op tijd', maar wel even schrikken, zomaar uit het niets eigenlijk:(

16. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Minime jeetje dat is schrikken :( daarna geen last meer van gehad?

17. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schrikken minime! Zou het wel in de gaten houden, als je er vaker last van krijgt.

Ik had vanochtend weer controle bij de vk, alles prima. Mijn buik loopt 2 weken voor qua groei maar volgens de vk zegt dat nu nog niet zoveel.

Verder heb ik deze week al lekker vrij, dus we zijn flink in huis bezig met van alles. En zaterdag gaan we naar frankrijk, heb ik veel zin in!

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi meiden, even updateje van mij.
    Vanavond groeiecho gehad, en toch niet helemaal wat we hadden gehoopt. Ik ben nu 26+3, maar ons kindje is 25 weken qua groei. Ligt dus ruim een week achter. Ook hebben ze de bloedtoevoer door de navelstreng gemeten en deze kan ook beter.
    Ons meisje deed het verder wel goed, en bewoog ook goed.
    Het kan dus zijn dat ik gewoon kleine kindjes krijg (ben zelf ook klein), maar het kan ook genetisch bepaald zijn dat mijn placenta niet optimaal werkt.
    Waar het nu vooral op neer komt is RUST RUST RUST.
    Aanstaande maandag moet ik naar de gyn, en dan gaan we de echo verder bespreken. Volgens de echoscopiste moet ik er rekening mee houden dat ik helemaal moet stoppen met werken:(
    Ik was wel even van de kaart na het nieuws, maar gelukkig is mn man heel nuchter en zet me weer met beide benen op de grond.
    Dus even afwachten wat de gyn zegt maandag, en als het zo is dat ik moet stoppen met werken, dan so be it. Mn kindje gaat voor alles natuurlijk!

19. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is niet het nieuws waar je op hoopt. Gelukkig doet jullie meisje het verder wel goed! Doe vooral rustig aan! Maar is een week achter lopen heel erg? Ik loop kenneljk 2 weken voor en dat had niet zoveel te betekenen, kan die ene week dan niet weer ingehaald worden? Is misschien simpel gedacht hoor, maar ik vraag het me gewoon af.

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik vroeg de echoscopiste ook of een week achterstand zorgwekkend is. Ze gaf er geen duidelijk antwoord op, maar ze zei wel dat het kindje duidelijk te klein is, en er dus met de gynaecoloog naar gekeken moet worden wat we het beste kunnen doen.
    Ze verwachtte zelf dat de gyn zal zeggen dat ik elke 2 weken een groeiecho krijg en elke week een doppler meting.
    Het kan ook zijn dat het kindje gewoon op haar eigen groeicurve doorgroeit, en gewoon iets kleiner is dan gemiddeld. Dat moeten de volgende groeiecho's uitwijzen.
    Zolang de groei maar niet steeds afneemt.
    Het kan inderdaad dat, als ik voldoende rust neem, het kindje weer de groeiachterstand inhaalt.

Deel Deze Pagina