Jeetje.. Flauwvallen is niet goed hoor. Pas je goed op jezelf? En groeiachterstand.. Hoeft natuurlijk niet heel veel te betekenen als je zelf ook niet zo heel groot bent. Kennis van mij is ook klein.. Haar man juist heel groot.. Kids zijn allemaal heel klein. Morgen extra afspraak bij de vk. Heb al paar dagen een raar negatief gevoel. Naar mijn idee wiebelt ie veel minder. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Hoop niet dat ze me met een rotsmoes naar huis sturen.. Vorige week stuurde ze me ook gewoon naar huis toen ik zei dat ik zo kapot was. Volgende dag toch naar huisarts geweest, bleek vanalles te kort te hebben. Wereld van verschil met de vitamine d en ijzer extra. Njah.. Zie t morgen wel.
@Kim: Je hebt gelijk, hoeft niks te betekenen, maar ons zoontje was veel te klein bij de geboorte, dus ik maak me wel een beetje zorgen nu. Maar ik ben allang blij dat ik zo goed in de gaten gehouden word, en dat ik op tijd mn rust kan nemen als blijkt dat dat nodig is Wat slecht van je vk dat ze je klachten niet serieus neemt! Maar ik denk dat dat wel vaak gebeurt. Wilden ze bij mij de vorige keer ook doen toen ik zoveel last van harde buiken had. Gelukkig heeft mn man zn mond open getrokken en gevraagd om concrete maatregelen (ipv alleen maar 'rustiger aan doen'). Dus toen adviseerde de vk mij om minder te gaan werken. Zelf ben ik niet zo assertief, dus ben blij dat mn man altijd mee gaat Dus laat je niet zomaar afpoeieren morgen he!
Kim, sterkte en succes! Minime, wat een teleurstelling! Doe lekker rustig aan, thuiszitten met mooi weer is geen ramp. Alles voor die kleine! Hier was Co. Goed, bloeddruk weer gedaald naar normaal niveau gelukkig. 100-70. Kindje deed het goed en buik ligt op 35 weken. Erg hoog dus
@Kortecol: Fijn dat de controle goed was! Maar je buik al op 35 weken? Heb je ook al last dat hij zo hoog zit?
Vandaag werd ik gebeld door de kraamzorg (intake). De vorige keer kwam ze langs. Maar nu (gelukkig) niet. Niet echt veel bijzondere info. Dit keer alleen de gegevens gecontroleerd, gevraagd hoe het ging en of ik wel/niet stagiaires erbij wil hebben. Omdat het in de zomer is, is de kans wel groot dat je twee verschillende kraamverzorgsters krijgt. Maar dat had ik al verwacht. Verder krijg ik deze week wat folders en een boekje met kinderliedjes (oid) in de bus. Ben benieuwd. Verder weer lekker aan het naaien voor mn zoontje en de baby. Binnenkort ook maar eens bezig met de decoratie voor de babykamer (nou ja, een hoekje, want het is maar deels babykamer, verder staat er 1 enorme kast van 3 meter en nog een kast). Ik wil takken maken van behang. Ik heb alles al opgemeten, zodat ik eerst een schaaltekening kan maken. Voor mn zoontje had ik een behangboom gemaakt. Ook eerst op schaal geschetst en daarna in het groot nagetekend en uitgeknipt. Ik hoop dat het weer zo goed lukt als toen.
Minime, met bukken zit de buik in de weg en bij het draaien in bed is het soms lastig. Maar het kindje doet het goed! Ik ben zoo blij! Zeker na alle narigheid van de afgelopen weken. Straks gesprek met verpleegkundigen in zh. Zoonlief van bijna 5 gaat mee om mama te steunen!
@Kortecol: Kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Je hebt nu ook wel een beetje rust verdiend, zodat je nog even van deze zwangerschap kan genieten Waarvoor is het gesprek precies?
morgen!!! gister erg druk geweest dus amper hier geweest. las nare dingen over flauw vallen enzo. niet leuk! suc6 bij de vk iedereen vandaag! ik moet ook zo..
Minime. Wat eng dat je bijna bent flauw gevallen! Heb je een lage bloeddruk? En geen goede groei-echo, bah. Doe maar rustig aan, dat kan echt helpen! Was het kindje nu wel in de eigen lijn gegroeid sinds de 20 weken echo? Kim, laat je niet afschepen bij de vk hoor! Voor mijn gevoel doen ze dat veel te snel. Kortecol, wat zit jouw buik al hoog! Die van mij ligt 2 weekjes te hoog, maar ik heb er niet zoveel last van. Bij mij komt het ook omdat m'n kindje in de lengte ligt ipv in de breedte. Juf, dat de kraamzorg al bij je langs komt! Ik heb nog niets van ze gehoord op een briefje met de uitzetlijst na. Vraagje; gaan jullie een zwangerschaps-shoot doen? En zoja, bij wie en wat kost het? Ik ben op zoek naar een goede én betaalbare. En met hoeveel weken doen jullie het?
Danitcha: ik wil foto's laten maken als ik een week of 34 ben. Ik heb een fotograaf in de buurt gevonden die het voor 75 euro doet en dan krijg je alle foto's zelf zodat je dus niet de nabestellingen via hem hoeft te doen. Ik moet nog een afspraak maken.
dames rustig aan hoor!! nare berichten van flauw vallen en verloskundige die je niet serieus nemen bah... hier weer een rot nacht gehad maarja zullen er meer komen haha... manlief heeft eindelijk gisteren de kleine voelen trappen yeah!!!! zwangerschapfotoshoot ga ik niet doen en als ik dat wil doen kan mijn vriend het wel voor mij doen met zijn spiegelreflex dus dan zou ik zonde geld vinden!
Jawel hoor ik heb ook gewoon zwangerschapvitamine.. Maar toch had ik een tekort. Heb nu 3 tabletten ijzer per dag extra al neem ik er eigenlijk altijd maar 2. (200mg per tablet is heel veel meer dan er in de zwangerschapsvitamine zit...) en 1x per maand een spuit vitamine d. Voel me nogsteeds niet geweldig maar wel 10x beter dan eerst.
Hey meiden Ik ben een poosje niet echt op zp geweest en heb niet bij gelezen. Heb zelf nu ook in het ziekenhuis gelegen met ws malaria. Nu aan de medicijnen en gelukkig is de koorts onder controle want had erg hoge koorts plotseling. Maar heb nog behoorlijk last van de medicijnen en ben erg moe. Baby doet het gelukkig goed, en ben heel blij dat hij nog veilig in mijn buik zit. En het is natuurlijk fijn weer thuis te zijn.
Malaria?? Hoe kom je daar zo aan? Fijn dat je weer thuis bent en alles oke is! Ohja.. Je woonde niet in NL dat was t... Sorry
Jeetje Mixje! Dat is schrikken. Gelukkig ben je nu weer thuis! Maar mag je die medicijnen tegen malaria wel? Ik kan me herinneren dat ik na malariatabletten 3 maanden niet zwanger mocht worden, ik heb ze toen maar niet genomen. Kan dat geen kwaad voor je zwangerschap? Aan de andere kant zullen ze wel weten wat ze doen in een ziekenhuis... Sterkte!!!
ik wil ook wel fotos maken, mijn vriendin doet opleiding fotografie dus die kan dat mooi doen hihi jeetje mixje, daar denken wij hier in nl natuurlijk helemaal niet bij na.. gelukkig dat het goed gaat met de kleine! hopelijk kunnen de med geen kwaad. rustig aan en beterschap! hier weer terug van de vk gelukkig alles goed en ben zowaar aangekomen haha. 2 kg. kreeg alleen wel te horen dat het ziekenhuis waar ik wilde bevallen, 5 min hier vandaan per 1 juni de verloskamers sluit dus moet nu naar 1 van de 2 andere ziekenhuizen beide een half uur verderop baal hier wel van. maar goed alles is goed met de kleine meid.. tijdens de echo voelde en zag ik haar bewegen. zooo grappig.
@Danitcha: Bij de 20-weken echo was ons kindje precies gemiddeld. Nu iets eronder, dus de groei is iets afgenomen. Volgens de echoscopiste zitten de meeste kindjes met 20 weken in het gemiddelde en gaan ze daarna 'afwijken' naar boven of beneden. De volgende groeiecho's moeten uitwijzen of ons kindje op haar eigen curve doorgroeit (dan is er niks aan de hand), of dat de groei verder afneemt. Mijn bloeddruk is de laatste tijd ongeveer 110/70, dus prima zou je denken. Vandaag voel ik me ook wat slapjes dus ben eigenlijk wel benieuwd wat het nu is. Straks komt de vk even langs op huisbezoek (mn man heeft gebeld...maakte zich zorgen om me), dus misschien dat ze ook bloeddruk kan meten (weet niet of ze iets mee heeft daarvoor) @Kraamzorg: Ik ben vorige week ook al gebeld voor een afspraak voor intake. Bij mij komen ze wel langs, maar pas bij 35 weken ofzo. Eind juni in ieder geval. @Shoot: Ik zit er wel aan te denken. Vorige keer wilde ik het ook doen, maar toen was ik te laat met regelen, waardoor er al vanalles vol zat. En toen werd ik ineens opgenomen in het ziekenhuis en was het helemaal te laat. Ik denk dat rond de 34/35 weken het mooist is. En als je het later plant, heb je het risico dat de baby dan ineens al eerder wil komen waardoor het te laat is. Als ik het ga doen, ga ik de fotograaf contacteren die ook onze trouwdag heeft gedaan. Was echt supermooi en niet zo heel duur. Ik weet niet wat hij voor zo'n shoot vraagt...toch eens informeren @Marszie: Vorige zwangerschap heeft mijn man ook mooie foto's gemaakt met zn spiegelreflex. Ik heb dus wel een paar mooie foto's maar niet zoveel. En ik wil nu graag een shoot met ons 3-tjes en dikke buik @Mixje: Oh ook schrikken zeg! Kunnen de medicijnen of de malaria geen kwaad voor de baby? Fijn dat het weer beter gaat. Wanneer kom je naar NL? @Marieke: Balen dat je zover moet rijden voor het ziekenhuis! Hopelijk hoef je niet met flinke weeen in de auto te zitten. @Hier: Mn man heeft vanochtend de vk gebeld, omdat hij zich zorgen maakte om me. Ik ben vandaag thuis (Parttime) dus ze komt straks even op huisbezoek. Kan ik nog mn vragen stellen en misschien kan zij me nog meer vertellen over hoe en wat nu verder. Hopelijk kan ze ook even mn bloeddruk meten, want ik voel me weer erg flauw op het moment