1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Minime wat vervelend dat de doppler niet goed was neem inderdaad maar wat rust. Knuf

Hier begint de spanning weer op te lopen nog twee dagen gelukkig komt er vanmiddag een vriendin langs .

Ik heb nu al een paar dagen dat ik ineens een harde bobbel heb aan de rechterkant net of mijn buik scheef is ;) zou dat het kindje zijn? als ii mijn hand er op leg is het keihard en trekt het snel weg ?

Fijne dag dames

2. denk dat het idd je zoon is :D ik heb t namelijk ook dat ik af en toe zon bult heb .. en dat is dan de kleine meid die tegen de wand aan ligt haha.

spannend meid! ik duim voor je

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Kim: Nee ik heb geen Angelsound zelf, maar is misschien maar beter ook. Anders zit ik echt de hele dag met dat ding op mn buik;)

@Danitcha: Misschien haal je doppler en doptone door elkaar. Doppler meet de doorbloeding van de navelstreng en placenta (dus of het kindje voldoende zuurstof en voedingsstoffen krijgt). Een doptone meet de hartslag.

@Mams: Dat zag ik laatst ook al, dat hetzelfde kaartje wat ik al had gezien, bij Kaartje2Go veel goedkoper was. Nou dan weet ik het wel:)

@Miclove: Misschien is dat het hoofdje? Als ik plat op mn rug lig, zie ik ook precies de vorm van mn baarmoeder. De rest van mn buik is 'leeg'. Waar het hoofdje (of kontje) zit is het echt hard inderdaad!
    Sterkte met wachten. Hopelijk is het snel vrijdag

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik doe trouwens een dansje :D

5. oooh minime dat heb ik dus ook door elkaar gehad.. thx voor de opheldering..

ik dans mee! :D

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Mic. Ik heb ook vaak zo'n bult rechts! Ik denk dat dat ook de kleine is. Laatste momentjes afwachten... het is vast heel slopend. Gelukkig heb je vanmiddag wat afleiding!

Minime. Nu snap ik hem, ik wist dat echt niet eigenlijk. Ik dacht dat ze een flowmeting deden om de doorbloeding in de navelstreng/placenta te meten, althans dat deden ze bij mij. Balen dat het niet goed was. Rust schijnt dan het beste medicijn te zijn.

Ik ben gisteren naar de voorlichtingsavond over bevallingen geweest. Was toch wel heel erg leuk! Maar wat een buiken zeg! Ik word daar toch wel onzeker van. Maar hopelijk waren al die vrouwen verder en krijg ik ook zo'n mega-toeter! Ik zie trouwens helemaal geen buikfoto's meer van jullie? Ik wil vergelijkings-materiaal haha :).

Kim, ik dans morgen met je mee :)

7. hihi nou vooruit dan.. hier mijn buik van van de week..

8. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Hier ook een dansje, nu 28 weken! Net opgegeven voor informatieavond in het ziekenhuis. De keus was: volgende week, of anders pas 4 weken voor de bevalling. Dat vind ik te laat, dus dan maar volgende week. Nu ben ik nog mobiel dan misschien een stuk minder.

Vanmorgen weer gefitnesst. Ik heb nu een apparaat ontdekt waarbij ik mijn rug kan trainen zonder mn bekken en buik te belasten. Erg mooi, ik had steeds last van mn bovenrug bij lang zitten. Wat moet je nu thuis doen om je armen en bovenrug te trainen? Geen idee eigenlijk.
    Nu kan ik het in elk geval bij fitness doen. Nu nog wel steeds een wat hardere buik, maar op zich is dat niet erg denk ik. Weet waar van het komt en doe nu rustig aan.
    Krijg wel veel bekijks bij fitness met een dikke buik. Moet ik echt aan wennen

mijn buik groeit ineens heel erg. 4 weken terug moest ik nog uitleggen dat ik echt over de helft was. Ongeveer een week lang kreeg ik de vraag hoever ben je. Maar.... sinds deze week hoor ik' 'HOE LANG MOET JE NOG...' :)
    Snap je'm? :)

9. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Marieke, mooie buik al zeg!
    Mimime, dan snappen ze het bij babydump ook niet. Krijg net een folder met een 'doppler' er in om het hartje van je ongeboren baby te beluisteren....

O dag te vroeg gedanst... Morgen pas. Beetje in de war door de komende feestdagen.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @danitcha: flow meting is hetzelfde als doppler, althans zo heb ik begrepen. Ik wist er tot vorige week ook niks van en nu nog niet veel;)

Ik zal ook een buikfoto plaatsen, alleen die van mij is nog niet groot hoor. Maar misschien juist een geruststelling dan:)

11. juf85

juf85 Niet meer actief

De vorige keer waren wij ook bij een voorlichting in het ziekenhuis en toen had ik ook een van de kleinste buiken.

En op de cursus samen bevallen was ik als laatste uitgerekend. Maar toen ben ik niet als laatste bevallen.

Hier al een week een zere rug. Niet handig.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hierbij mijn buik, van vorige week, dus met 26 weken:

Bekijk bijlage 323528

Beetje wazige foto maar goed...

13. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    even een zwaai!

morgenvroeg na de vk! heb er zoon zin in! :).

groetjess en fijne avond allemaal

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Borstvoeding; dames laat je niet afschrikken. Vroeger gaf iedereen borstvoeding en tegenwoordig hoor je zoveel drama verhalen. Ik zou zeggen als je twijfelt; gewoon proberen! Een pak nutrilon en een fles heb je zo gekocht! Ik heb het vorige keer 7 maanden volgehouden ondanks ik t lichamelijk pittig vond, ik had t gevoel letterlijk leeg gezogen te worden. Maar het is gewoon t beste voor je kindje en ook voordelig en fijn voor je figuur.

Maar als je er niet fijn bij voelt niet doen. T moet idd geen kwelling worden. Maar ik had t er voor over.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Niki: Je hebt gelijk hoor, je kan het altijd proberen en als het niet lukt om wat voor reden dan ook, kun je altijd zo overgaan op de fles.
    Ik zit er alleen mee dat de bv vorige keer echt al goed op gang was gekomen, en ik dus 2 weken lang moest afbouwen (en dat was nog snel, ik moest er eigenlijk langer over doen). Dat was heel intensief vond ik. Eerst flesje geven en daarna nog kolven (of andersom). Zeker 's nachts is dat gewoon erg vermoeiend vond ik.
    Maar er zitten gewoon veel grote voordelen aan inderdaad om het wel gewoon te doen! :)

16. ik zeg bij twijfel altijd nooit doen hahaha.
    maar zo zie je dat meningen verschillen.. t beste voor je kindje zou ik het niet willen noemen.. het is goed voor je kind.. en zal ook goed zijn voor het eerste contact tussen jou en je kind.. maar ik ken kinderen die bv hebben gehad en altijd ziek zijn .. net zo goed als andersom.
    dus of we nu echt stellig kunnen zeggen dat bv sowieso t beste voor je kindje is weet ik niet..
    dat het voordelig is ben ik het helemaal mee eens hahaha dat dan weer wel!
    maar ach zo heeft beide zn voor en nadelen toch :D moet ieder voor zich weten of ze bv gaan geven of fv.

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik denk niet dat het het beste voor je kindje is, als je zelf stress ervaart. Ik zag elke keer zo op tegen elke voeding, dat ik niet geloof dat dat goed is.
    Het blijft lastig, maar eigenlijk was ik er al over uit dat ik toch flesvoeding ga geven, dus misschien moet ik er niet meer over denken.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    ohoh....via een ander topic kwam ik op een heeeee leuke site!
    Wil hem toch graag met jullie delen;):
    Buy Fashion, Children

Echt superleuke kleertjes! :D :D

19. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier foto van de 3d van vanmiddag...
    onze kleine man die aan sabbelen was op zijn handje!

de kwaliteit is niet super door nogmaals een ventje die mega actief was en een voorliggende placenta en dat ik toch wel wat vet op mijn buik heb...

manlief en ik hebben genoten van ons kleine man..
    volgens verloskundige gaf aan dat we lekker actief mannetje met bolle wangetjes hebben! Hij ging ook nog zo schattig gapen!
    ik vond het geweldig om nu eens de kleine man mega actief te kunnen voelen maar ook op dat zelfde moment is een keer te zien wat hij nou aan uitspoken is in mijn buik!:D

Bijgevoegde bestanden:

• echo1.jpg
      echo1.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,3 KB
      Weergaven:
      6
  20. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wat een mooie buikjes :)

Marszie wat een schatje zeg. Vind hem wel duidelijk zijn gezichtje en handje.

Deel Deze Pagina