hihi krijg honger van jullie!! hier vanmorgen de schrik van mn leven gekregen.. ging gewoon naar de vk, bleek mn bloeddruk te hoog en in combi met hoe ik me laatste tijd voelde en de meeting van t kindje moest ik direct naar het zh. bloed geprikt 2keer, dat was gelukkig allemaal goed. urine was ook goed. kindje is wat te klein.. loopt zon anderhalve week achter op groei. bij de vk zit ze op 25wk en 3 dagen en bij de gyn was het 25wk en 5 dagen. volgende week moet ik terug komen en gaik voor langere tijd aan de bloeddruk meter. nu vraag ik me af.. ik ben 27 weken nu... dan zou het kindje levensvatbaar zijn.. maar als ik nu dus naar de groei van de gyn kijk met 25.5 zou dat het niet zijn? of moet ik zo niet rekenen? mn buik was wel goed gegroeid en t kindje zou nu op ongeveer een kilo zitten zei de gyn. overigens was de doppler meeting gelukkig goed..
@Marieke: Dat is wel schrikken inderdaad! hoe hoog was je bloeddruk? En wat voel je verder nog meer? Het klinkt nog niet als zwangerschapsvergiftiging, omdat je urine wel goed was. Ik neem aan dat ze dat daarom gecheckt hebben. Bij mijn vorige zwangerschap was mijn bloeddruk ook te hoog, echter wel wat later, bij 38 weken. Toen werd ik opgenomen in het ziekenhuis met bedrust. Naast mij lag een meisje die er al vanaf week 32 lag ivm hoge bloeddruk. Zij is toen bij 37 weken ingeleid. Ik denk dus dat je je nog niet druk moet maken dat je kindje eerder geboren wordt. In het ergste geval kan je opgenomen worden in het ziekenhuis, en moet je daar blijven Ze proberen altijd het kindje tot minstens 37 weken te laten zitten, in de buik is hij toch het beste af! Wel vreemd dat je pas volgende week moet terug komen. Ik moest gelijk dezelfde middag naar het ziekenhuis voor die bloeddrukmeting (half uur) en de volgende dag nog een keer. Dan zullen ze zich toch nog niet zo'n zorgen maken lijkt mij. Als je kindje nu al 1000 gram is, is heel mooi hoor! Ik heb gisteren groeiecho gehad (28+2 weken) en ons kindje was ook 1005 gram (+/-). Dus voor 27 weken lijkt me dat een prima gewicht toch? Als je je teveel zorgen maakt, zou ik wel even contact opnemen met je vk of gyn. Als je je te druk maakt, is ook niet goed voor je bloeddruk.
Thx! De vk maakte zich er zorgen om omdat ik laatste dagen wat last had van harde bovenbuik en omdat ik geregeld hoofdpijn heb.. Bij de vk was mijn bloeddruk 150/88.. Onderdruk viel wat dat betreft mee die is t belangrijkste.. Maar Omdat vorige keren mn bloeddruk juist erg laag was ( 107/50) was het voor mijn doen nu dus te hoog. De gyn heeft me gelukkig wel gerust gesteld.. Omdat t bloed verder goed was en hij de meeting aan de kleine kant vond maar nog niet zorgwekkend genoeg hoefde ik nu niet te blijven maar wilde hij me volgende week zien.. Dus al met al valt t gelukkig mee.. Hoop alleen wel dat mn meisje volgende week weer wat gegroeid is.. Daar ben ik wel bang voor nu met al die enge verhalen hier soms.. Zo zie je maar weer.. Ook na de 20 weken kan er van alles zijn..
Volgens mij ligt de grens van onderdruk bij 90. Toen werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Wel fijn dat ze je in ieder geval goed in de gaten houden he. Ik heb de laatste week ook meer last van hoofdpijn, schijnt ook bij de termijn te horen, ivm hormonen. Maar nogmaals, als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen, daar zijn ze voor!
Mijn bloeddruk is juist wat laag en ik heb ook hoofdpijn. Ik neem de laatste dagen weleens een kinderparacetamol. (120mg?) ... Het helpt wel..
Das zeker schrikken marieke. Wel fijn dat je nu onder controle blijf! Ben de Gelukkige huisvrouw aan t kijken lekker op bed Met maltezers erbij heerlijk!!! Ik ben ook zo benieuwd na hoeveel t kindje weegt. Met de 20w echo zeiden ze datt t een dikkertje word ben benieuwd Hoe ze er nu over denken. Wij zelf zijn heel niet dik ... haha.
ik heb eigelijk de hele zwangerschap door al hoofdpijn.. met vlagen hoor.. ik ging ook eigelijk nietsvermoedend naar de vk vanmorgen.. bedoel heb al genoeg kwalen waar ik me gewoon doorheen sla en niet gelijk van alles denk.. maar de vk kwam er zelf mee dat hij zich zorgen maakte omdat mn bloeddruk dus ineens van zo laag naar hoog was gegaan in combi met de hoofdpijn en bandachtig gevoel hoog in de buik.. tja en als hij dan schrikt.. schrik nog harder hahahaha hihi ik dacht van de week nog, ik wil ook wel weten hoeveel t ongeveer weegt maar dat zie je niet bij de vk.. prompt nu dus bij de gyn geweest..en die zei dat t ongeveer dus 1 kilo is nu. dus denk dat wij dan ook een klein dikkertje gaan krijgen hahaha net als mama
Marieke, zou me niet te druk maken als ik jou was, kindje is groot genoeg om buiten de buik een goede kans te maken met een kilo. Verder geen afw in bloed en urine is zwangerschapsvergiftiging niet gaande. De hoofdpijn en bloeddruk wel vervelend zeg! Neem lekker rust, kopje thee en probeer alles van vandaag te laten landen. Zal ongetwijfeld een stressvolle dag zijn geweest! Was je vriend bij je?
Dank je! Ja ik laat t ook maar langs me heen gaan.. Druk maken word t toch niet beter op haha.. Ja gelukkig was mn vriend mee.. Ga nu zo lekker mn bedje weer in
Jeetje Marieke, dat is schrikken! Ook al een klein kindje, het zijn er nu toch wel wat. Maar ik kan me niet voorstellen dat een kindje met een kilo anderhalve week achterloopt bij 27 weken. Dus ja, misschien een dikkertje . Gelukkig gaan ze je goed in de gaten houden! Ik heb afgelopen dagen een beetje last van menstruatiekrampen. Niet dat ik krom loop van de pijn, maar het is wel aanwezig. Hoort dit erbij???
mij is verteld rustig aan doen bij krampen en zolang ze niet er non stop zijn of regelmatig terug komen dat ik mij geen zorgen hoef te maken... maar je kan altijd even overleggen natuurlijk voor je eigen gemoed rust...
Thanks Marszie! Dat geeft me genoeg geruststelling, het is ook niet heel erg. Ik heb even m'n buik vol van ziekenhuizen, dus het is beter voor m'n gemoedsrust om niet te bellen . Ik moet sowieso dinsdag weer heen en zal het dan ter sprake brengen, als het voor die tijd niet erger wordt... Maar het is dus wel herkenbaar???
ik heb paar weken terug gehad dat ik echt gevoel had dat ongesteld moest worden... en dat werd mij toen verteld... aangezien ik ook geen harde buiken enso had... maar zal het niet te lang aankijken natuurlijk... begrijp dat je ziekenhuis enso zat ben maar beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig natuurlijk... ik ben natuurlijk geen verlosknudige en het alle zwangerschappen zijn verschillend dus je kan natuurlijk niet helemaal vergelijken met mij.. maar ik hoefte mij in iedere geval mij niet druk te maken en rusten...
Uiteraard begrijp ik dat ik me niet kan vastpinnen op jouw medisch advies . Maar het is wel een geruststelling dat het herkenbaar is. Zodra ik denk dat iets niet klopt zal ik ook zeker bellen hoor...