1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Hee meiden

Even snel een berichtje.

Hier alles oke,op wat kleine dingen naar.
    krijg meer last van de vermoeidheid en ook t maagzuur
    Komt terug. Ook krijg ik last van harde buiken..
    Vrijdag en zdag 2 hele dagen gewerkt dat was echt teveeel gewoon had geen
    Voeten meer over. Nu sta ik op met pijne buik.. en moet straks werken.daar zie iknu wel tegenop...
    Nu nog ma even op de bank. ..

Fijne dag allemaal

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Kortecol: Weer schrikken zeg! En nu? moet je nog terug komen? Of alleen als je weer last krijgt?

@Niki: Nee hier nog geen box of vluchtkoffertje klaar staan. Ik heb het idee dat ik nog heeeeeel veel tijd heb. Ik denk dat ik rond de 35/36 weken ofzo de box pas ga opzetten. Ik moet eerst nog plek maken want er staat nu zoveel speelgoed van zoonlief;)
    Tas is misschien wel handig om alvast klaar te hebben staan, zeker aangezien ik niet weet of ik het tot het eind red, of ik misschien wel eerder in het ziekenhuis kom (afhankelijk van dopplers). Of in ieder geval een lijstje maken van spullen, die mn man dan kan meenemen;)
    Ik weet nog dat ik bij mn vorige zwangerschap ook heel onverwacht ineens in het ziekenhuis werd opgenomen, en dat ik mn man elke dag een paar keer terug moest sturen om weer iets te halen.....
    We wonen gelukkig op een paar minuten rijden van het ziekenhuis, maar is toch lastig.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Kortecol, is alles nu weer rustig? Wat een gedoe zeg, ik hoop dat ie toch nog even lekker blijft zitten hoor..

Box, vluchtkoffer... Nee, ik koop nog even geen box. Wel ga ik a.s. donderdag de wipstoel ophalen. Ik heb gisteren het babybadje opgehaald. Mijn zoon heeft erin gezeten, met zn oren tussen zn knieën onderhand, maar wat was hij trots haha. Verder heb ik eigenlijk niets meer nodig, ja die box, en wat slabbetjes. Maar die slabbetjes zijn pas echt interessant na een paar weken ivm kwijlen, of nog later met de eerste hapjes. Spuugdoekjes genoeg in huis in elk geval.

Ik moet nog wel een heleboel opruimen in huis. Het idee dat er straks mensen in mn huis moeten rondlopen vind ik toch niet zo fijn. De keuken, woonkamer en badkamer zijn brandschoon en supernetjes. Maar de slaapkamers en de gang juist niet. Ligt al een hele tijd een hele berg uit mijn kast vandaan, en heb steeds nog niet het idee gehad om het er weer in te zetten. Opzich is het niet eens zoveel werk, maar toch blijft het al weeeeeeken liggen. Hetzelfde in zoonlief zijn slaapkamer, was bezig met een inbouwkast maken voor zn kleding, die is klaar behalve de planken, dus zijn kleding ligt nog in stapels in zn kamer, dat soort dingetjes wil ik wel écht netjes hebben voordat er iets geboren gaat worden...

Ook komt er over een week of 3 een mannetje die de open haard gaat aansluiten en een gasleiding gaat verleggen in de keuken. Hopelijk kunnen dan ein-de-lijk die keukenkastjes opgehangen worden. Ik kan het niet, dus weet nog niet wie ik daarvoor moet vragen.

Dan is er nog een kast in de huiskamer die nog volledig gebouwd moet worden......

Nog genoeg te doen dus :(

Vluchtkoffer zet ik niet eerder klaar dan bij 32+ weken hoor. Bedoel, als je moet, dan moet je.. En ik neem aan dat je je telefoon vanzelf wel meegrijpt als je naar buiten gaat. Verder valt alles nog naderhand te regelen hoor. Er zijn toch genoeg dingen die je toch op het laatste moment pas gaat inpakken. Babyspullen ala, maar ik ga toch echt niet mijn tandenborstel en make up en dergelijke in een tas stoppen. Dan kan ik het elke dag weer eruit halen. En nee, ik ga ook geen tweede set kopen. Gewoon zorgen dat het netjes bij elkaar ligt, plak desnoods een briefje op de deur dat je het niet vergeet ofzo, of leg het op een plek neer waar een ander het zo kan pakken.

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Dat is schrikken, Kortecol. Heb je weeënremmers gehad? En hoe nu verder? Weer rust? Deze zwangerschap zit je niet echt mee hè?

Box moeten we nog kopen en de vluchtkoffer moet ik nog inpakken. Ik heb wel een lijstje van internet afgehaald wat er allemaal in zou moeten.

Vanmorgen naar de gyn geweest. De kleine is volgens z'n eigen p3 lijn gegroeid, dus dat is positief. Er komt nu wel echt verschil, het hoofdje is precies op termijn en de rest van het lijfje loopt achter, dus dan selecteert de natuur dat het hoofdje het belangrijkste is en daar gaat het meeste bloed naar toe. Ook zijn we de grens van een kilo over! :D Over 3 weken weer een groei-echo.

5. Jeetje kortecol dat is
    Minder hoe is t nu?

Hier nog geen vluchtkoffer..
    Wel vandaag t kraampakket ontvangen..

Danticha fijn dat alles goed was en de kleine over de
    Kilo is!

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik heb net vast wat ingepakt. Nieuwe tandenborstel en klein tandpasta, proefverpakking shampoo en conditioner, mini deo. Voedingsbh zonder beugel die vond ik vorige x zo fijn van cariwell, ondergoed, joggingbroeken, shirtjes. En vast wat babykleertjes echt zoooo lief!

7. voor wanneer moet je die eigelijk klaar hebben dan zon tas??

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Voor 37 weken..

Maar eigenlijk is het wel handig om het iets eerder te doen. Je weet namelijk niet wanneer je eventueel in het ziekenhuis beland.

9. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danitcha, wat blij te horen dat jullie kleine niet verder in groei achter is komen te lopen.
    Dames: hier intussen weer thuis, zonder weeenremmers is het gelukkig afgezakt, morgen moet ik weer naar ziekenhuis. Urine hebben ze op kweek gezet. Ze denken aan blaasontstekingen. Verder is het zo dat er eiwit en bacteriën in urine zaten. Dus mag weer strenger onder controle. Morgen uitslag kweek en eventueel antibiotica. Verder wordt even naar bloeddruk en buik gekeken. 27 mei moet ik weer naar prenatale diagnostiek waar 45 min een echo wordt gedaan voor de nieren, de retroplacentaire bloeding en de groei van het kindje. Intussen was ik gister 28 weken. Dus we hopen nog steeds op minimaal 32 weken zwangerschap!

10. nee oke hihi ik wilde hem rond de 35 weken gaan klaarmaken.. nu ligt t er wel aan natuurlijk wat t ziekenhuis zegt morgen enzo.. anders misschien wat eerder..

kortecol fijn dat je weer thuis bent.. en dat je goed in de gaten gehouden word.. duimen dat de kleine nog lekker blijft zitten waar die zit

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    We gaan gewoon voor minimaal die 32 weken inderdaad! Maar,... gelukkig kunnen ze met deze termijn ook al heel veel, en dat is wel fijn om te weten.

Ik ben wel benieuwd wat ze ontdekken bij de echo. Hopelijk niets bijzonders.

Hoe zit het trouwens met Danitcha? Heb je al wat gehoord? Of wanneer had je je afspraak staan?

12. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Danitcha, dat is zeker goed nieuws. Maar de keuze om het hoofdje voorrang te geven geeft wel aan dat er iets aan de hand is, of niet?

Kortecol, spannend voor jou ook zeg. Door een blaasontsteking kun je weeen krijgen. Ben erg benieuwd wat de uitslag is. Je moet zeker heel rustig aan doen nu?

Vluchtkoffer heb ik nog niet. Komt nog wel. Heb de kleertjes ook nog niet op orde hoor. Jullie wel dan? Komt in mn verlof wel. Eerst nog 5 weken werken, zie ik daarna wel. Als het nu komt past het toch nog niets.
    Ik zorg wel voor een dubbelset van alles, beetje zoal jij Niki denk ik. Alleen draag ik mn voedingsbh's nu, dus moet ik tegen die tijd er als laatste bij doen. Verder ben ik nog op zoek naar een paar nachthemden met knoopjes. Zodat ik makkelijk (zedelijk... ;)) kan voeden. Iemand tips?

13. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Marieke, jij moet deze week ook weer voor controle toch? Wanneer precies?

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Danitcha: Fijn dat de groeiecho weer goed was! En volgende week donderdag hoor je toch meer over dat onderzoek?

@Anna: Ik heb mn vorige zwangerschap een fijn nachthemd bij de V&D gekocht, met knoopjes inderdaad. Was erg handig, zo kon ik makkelijk voeden en zag het er toch netjes uit:) Weet uiteraard niet of ze nu ook zoiets verkopen. Ik zou er wel op letten dat de knoopjes ver genoeg naar beneden open kunnen.
    Ik had ook wat hemdjes bij de H&M gehaald, ook met knoopjes, die zijn ook fijn.

@Kortecol: Fijn dat je weer thuis bent, maar wel vervelend dat er weer iets is. Hopelijk morgen meer duidelijkheid. En die extra controles, dat is alleen maar goed toch?
    Ik vind het althans wel fijn dat ik elke week even naar het ziekenhuis 'mag', zodat ik weet dat alles nog in orde is (en zo niet, dat ze er op tijd bij zijn).

Wel fijn dat we steeds dichter bij de 30 weken komen, en hopelijk straks daar nog ver overheen. Elke dag dat ons kindje langer in de buik blijft, is mooi meegenomen. Het geeft mij wel een geruster gevoel, al hoop ik dat ze nog minstens 7 of 8 weken blijft zitten hoor!

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  16. Anna ik heb ook nog lang niet alles op orde hoor hihi.. Ben geloof ik wat traag.. Babykamer staat wel..

Over paar weekjes ga ik alles wassen..

Ik moet morgen weer naar t zh.. Ben wel benieuwd.. Heb nog steeds met vlagen hoofdpijn.. Vanmorgen naar t
    Postkantoor voor mn kraampakket en daar werd ik even beroerd.. Geen idee hoe t kwam. Was gelukkig ook snel weer over.. Dus zullen t zien morgen..

Ik ben ook nog op zoek naar een nachthemd.. En nog nieuwe bh's haha

17. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Hé, geweldig! Ja zulke zoek ik, ga ik gelijk bestellen. Heb die ooit wel eens gehad met lange mouwen, maar vond dat erg warm in dec (in ZH) dus dit is ideaal! Ga ze zeer binnenkort bestellen of halen bij de V&D!

18. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Sterker nog, heb ze in alle kleuren besteld en betaald. Waren bij allemaal de laatste! Nogmaals dank!

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hihi, graag gedaan. Misschien moet ik die zelf ook hebben, of iets met korte mouwen althans. Borstvoeding ga ik niet geven, maar die knoopjes zijn wel leuk:)

20. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Niet veeltijd gehad om bij te lezen, sorry!!

@ Danitcha fijn te horen dat de groei niet verder achterloopt!!
    Mijn verhaal van het hematoom is goed afgelopen gelukkig. Er is nog wel een stolsel te zien aan de rand vande placenta.

Vorige week was ik voor contole bij de vk, en ben doorgestuurd naar de gyn!!!! Mijn baarmoeder is in 4wk tijd niets gegroeit... dus nu moet ik morgen ook voor een groeiecho, om te kijken of dus de baby wel goed groeit. Grrrrr. Op hoop van zegen dan maar. Hoop dat ze ook meteen kijkt naar mijn placenta, want die zat met de echo 20wk een deel over de bmm. Volgende week hieb ik een afspraak om deplacenta localisatie te herhalen, maar zopu fijn zijn als ze dat morgen meteen combineert met de groeiecho.

Deel Deze Pagina