1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik hoop niet dat je dezelfde maat hebt, want dan zijn ze op ;).

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Nee zeg, het blijft hier wel prijs zeg. Spannend weer hoor. Bah. Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee. Voel je de baby wel goed?

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Susanne: Oh wat spannend! Wat is het toch hier in dit topic dat onze kindjes niet goed groeien....
    Hopelijk valt het mee morgen.
    Wel fijn dat de hematoom weg is.

@Hier: Vanavond naar de vk geweest. Beetje overbodige afspraak aangezien ik al elke week naar het ziekenhuis moet, maar deze stond nog. Ze heeft ook ijzer geprikt, en deze blijkt dus iets te laag: 6.7. Moet normaal boven de 7.0 zijn. Dus ik moet Floradix gaan nemen. Ik heb nergens last van, dus het zal wel meevallen. Ik ga deze week wel even Floradix halen.
    Ze verwacht ook niet dat ik de 39 weken ga halen, omdat ik vanaf week 26 al een slechte doppler had, EN rekening houdend met mn voorgeschiedenis. Dus de drempel is schijnbaar heel laag voor de artsen om het kindje eerder te halen als het nodig is.
    Vind ik niet heel erg, als het maar na de 36 weken is!
    Wel zei ze ook dat vanaf 32 weken het kindje in ons eigen ziekenhuis mag blijven (anders moeten we naar Maastricht) en vanaf 34 weken is longrijping niet meer eens nodig.
    Eigenlijk wil ik hier nog helemaal niet over denken, en ben ik van plan ons meisje gewoon tot minstens 37 weken binnen te houden, maar ook wel 'fijn' dat we over 3 weken al op die grens zitten dat het kindje gewoon hier in het ziekenhuis mag blijven, mocht ze eerder komen.

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    haha ik zal eens kijken:)
    Heb jij een maat groter besteld dan normaal?
    Ze vallen meestal wel ruim denk ik he, dus misschien toch maar normale maat.

5. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ mic, gefeliciteerd met Kasper!! Wat zijn ze al volmaakt he, zo mooi. Ook gecondoleerd, en heel veel sterkte!!

6. Jeetje susanna dat is balen! Hopen dat de kleine wel gegroeid is!!

Mini floradix werkt wel goed... Iig heeft mij na mn miskraam toen heel goed geholpen.
    Wat spannend dan joh dat ze denkt dat de kleine eerder komt..

Tis wat in dit topic..

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nou, het is meer dat ik er zelf naar vroeg. Normaal doen ze namelijk een keizersnee bij 39 weken, dus ik vroeg aan haar of ze dacht dat ik dat zou halen (omdat ik zelf al heel lang denk van niet;)). Dus vandaar het hele verhaal. Voorlopig nog geen aanleiding om het kindje eerder te laten komen gelukkig:)

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Marieke: Had jij trouwens van Floradix tabletten of het drankje?
    Mij lijken tabletten fijner, want het drankje zal vast niet zo lekker zijn. Wat vond jij?

9. oo gelukkig maar hihi ..

ik had het drankje.. ik vond het niet heel smerig ofzo.. oke super lekker is t niet.. maar vond het beter te doen als antagel hahaha dat vind ik viezer zeg maar..
    die tabletten zijn geloof ik erg groot en als ik iets niet kan is t tabletten slikken hahaha

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik vind t ook een fijn idee alvast wat klaar te hebben.

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Prettymum is een fijne site voor voedingsbh's en tops, ik ga morgen even die top van cariwell bestellen. Ook nog corrigerend. De bh heb ik er van zonder beugel echt super. Had ook hele dure voedingsbh's maar die vond ik zo irritant!!

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik wacht ook niet superlang met de vluchtkoffer. De vorige keer hadden wij hem net klaarstaan (met 36 weken en 4 dagen braken m'n vliezen en moest ik dus naar het ziekenhuis).
    Nu alles maar wat eerder klaarmaken.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik word helemaal zenuwachtig van jullie verhalen over vluchtkoffertjes etc;)
    Ik ga morgen eens even een to-do-lijstje maken!
    Heb nog wel een aantal dingetjes te doen voordat de baby mag komen namelijk....

We (ik;)) zijn er nog steeds niet over uit hoe de meubels in de babykamer het beste staan. We zitten met een schuine wand en een redelijk klein kamertje waardoor het wat lastig is...
    En pas als de opstelling definitief is, kan ik verder met de inrichting:)

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Gewoon morgen de knoop doorhakken en lekker inrichten!

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    mn man wordt gek van me omdat hij steeds de meubeltjes moet schuiven...
    Donderdag is hij vrij, dus dan gaan we beslissen:)

16. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Kortecol, wel heel fijn dat ze alles zo uitgebreid onderzoeken! We gaan voor minimaal 32 weken zwangerschap hoor! Doe maar rustig aan...

Annamama, de flowmeting is niet goed bij me. In de navelstreng en placenta wel, maar van mij naar de baarmoeder niet. Vandaar dat het kindje tekorten heeft. Maar zolang die tekorten niet oplopen gaat het goed, vinden ze...

Minime + Kim, ik hoor volgende week donderdag idd meer over het dna-onderzoek.

Leuk nachthemd zie ik voorbij komen! Ik heb een tijdje terug leuke zien hangen bij NewYorker, dus daar moet ik nog maar eens kijken.

Ik wil m'n vluchtkoffertje wel op tijd af hebben, maar nu vind ik nog erg vroeg.

Spannend morgen Marieke, veel succes alvast! Ik duim voor een goed gegroeid kindje!

Susanne, fijn dat de hematoom zo goed als verdwenen is. Volgens mij zegt de grootte van je baarmoeder niet zoveel. Die van mij paste vandaag bij een termijn van 33 weken en m'n kindje dus absoluut nog niet. Dus ook voor jou duim ik voor een mooi gegroeid kindje morgen!

Minime, wanneer moet je dan weer naar het zkh? Ik denk dat de mening van gyn en vk nog wel eens kan verschillen over het eerder halen...

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ps. schrijven jullie een geboorteplan? En doen jullie aan geboortebedankjes?

18. juf85

juf85 Niet meer actief

geboortebedankjes: nee. Wij sturen 'gewoon' geboortekaartjes. Verder niet.

Voor het geboorteplan heb ik de vorige zwangerschap een formulier gekregen van de VK. Ik vond het maar lastig. Dit keer zal ik hem vast weer krijgen.
    Ik had er toen niet veel op staan. Ik weet niet meer welke vragen op dat formulier stonden.

Ik denk dat het vooral handig is als je een negatieve ervaring hebt gehad bij de vorige bevalling en dat wil voorkomen. Of als je echt hele specifieke wensen hebt.

Ik had er in ieder geval op staan dat mijn vriend de navelstreng zou doorknippen en volgens mij iets van niet te veel mensen bij m'n bed.

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik vraag me altijd af of zo'n geboorteplan wel echt gelezen wordt. Sommige mensen stellen een heel boekwerk op.

Hier doe ik niet aan een geboorteplan, of bedankjes of kaartjes :)

Kaartje zou ik ergens wel leuk vinden, maar anderzijds: Heb ik bij mijn oudste zoon ook niet gedaan, stond mijn hoofd niet naar.

Ik doe wél aan beschuit met muisjes :p

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hebben jullie ook dat je regelmatig het gevoel hebt alsof ie lekker aan het stampen is aan de binnenkant van je doos?

Voelt echt achterlijk, en tis best irritant haha

Deel Deze Pagina