1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou gewoon niet meer reageren. Vreemd gedoe. Is het iets van ggz of meer iets uit het ziekenhuis zelf? Sowieso vragen wie je aangemeld heeft en waarom dat zonder overleg is gegaan. Je weet niet wat je straks op je dak krijgt. Begeleiding is a maar een gezinscoach??? Klinkt als heel wat anders dan maatschappelijk werk.. Waar moet je in begeleid worden?.. T klinkt heel vreemd.

En die bevalling komt idd wel. Overleg ook nog maar ik ben er nu nog niet aan toe.

2. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Net terug van de groei echo.
    Alles was goed. Hij weegt nu 1929gr was netjes zei die.
    Dus t is geen dikkertje meer pfieeeeuwwwww!!!!!! Haha.
    Als goed is past tie gewoon maatje 56 straks ;)

Nou ik kan echt nie wachten totdat tie kom!

3. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Danitcha, dat zal idd wel een vreemd gevoel geven zo een aanbod voor je alle uitslagen hebt gekregen.

Mijn ervaring.... dat ik het als prettig heb ervaren. En kan er nu nog op terugvallen als ik wil. (Bij ons waren de uitslagen niet goed zoals je weet bij de 2e zwangerschap) nu bij deze zwangerschap heb ik dus last van ptss achtige verschijnselen en raak ik vaak in paniek (ik vind het bijv, dus echt niks dat ik de baby voel bewegen) ik durf me niet te hechten aan de baby. En praat bijvoorbeeld over baby, en niet over haar of kleine meisje) ben vreselijk bang om de baby op moment van bevallen alsnog te verliezen en ik denk dat ik het vreselijk moeilijk ga krijgen om de baby aan de zorg van kraamzorg oid over te laten, of dat ik niet durf te slapen om de baby nuet uit het oog te verliezen.

Dat kan allemaal ook een achterliggende reden zijn waarom we nog steeds niet aan het kamertje zijn begonnen.

Voor jullie idd een wonder dat je toch zwanger bent geworden!!! Helaas niet zorgeloos zoals je hoopt, en wie weet (ookal is die kans heel klein) dat het nog een keer mag meemaken. Denk ik toch wel dat je iets aan het traject zal hebben. ( al vind ik gezinscoach wel een vreemde benaming)

Vind het wel goed dat je het niet meteen van de hand hebt geslagen...misschien na het lezen van het info pakket zie je er toch wat in :)

En voor nu blijven we natuurlijk hopen dat de uitslagen goed zijn!!! Of iets waar goed mee te leven is!!

Xx

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Mic wat fijn dat jullie zoveel steun krijgen en dat het een mooi afscheid was, ik wens je heel veel sterkte en kracht de komende tijd! Heb nog vaak aan jullie gedacht. Als je van je af wilt praten je bent hier altijd welkom. Liefs!

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hier ook nog geen wikkeldeken van moeders voor moeders.

Wat een mooie foto niki. Zo lief dat gezichtje :)

Fijn dat alle andere echos ook allemaal goed waren van de rest van de meiden :)

Hier lekker weekend gehad ;)
    Nu aftellen nog 5 dagen werken en dan al verlof pffff wat gaat het snel.

6. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mic: wat goed te lezen dat jullie zo'n mooie plek hebben om je kindje te bezoeken en er zoveel mensen afscheid hebben genomen.
    @kim: wat lijkt me dat lastig alleenstaand ouder is al een uitdaging met veel vrienden en familie om je heen, maar als ik jou zo hoor heb ik onwijs veel respect voor je keuzes!
    @danitcha: ik zou me ook wat ongerust voelen. Wanneer krijgen jullie de uitslag en wie heeft jullie verwezen?
    @mam123: wat een goed nieuws!

Wij ook weer afspreek bij prenatale diagnostiek gehad... Ik ben van ze verlost!!! Alles was goed met de kleine, het hematoom was in verhouding kleiner geworden en het kindje groeit gewoon volgens eigen curve. Intussen op 1450 gram.

7. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kortecol wat een fijn nieuws!

Hier ook nog geen wikkeldeken ontvangen van moeders voor moeders

Gisterenavond was echt spectaculair in mijn buik, de kleine stuiterde door heel mijn buik, dan stak er weer links een been uit, rechts een voet, en het ging maar door.. Geweldig :)

Zometeen zoontje naar kdv brengen van half 9 tot half 1 maar hij roept al vanaf vakantie ik hoef niet meer school, vanmorgen voorzichtig weer verteld, gisteren ook al een keer, alle kindjes gaan naar school, hij is zoooo aanhankelijk sinds de vakantie, logisch ook wel, maar zelfs van zijn Opa en oma wilde hij niks meer weten, en dan die hormonen van mij erbij.. Wist me luck straks... Ik blijf heel consequent hoor en zal proberen niets te laten blijken, voor zover dat mogelijk is natuurlijk... Hopelijk maak ik me veeeel te druk, maar vaak is mijn gevoel wel juist...

Wordt vervolgd!

Daarna een bakkie doen op mijn werk..

Fijne dag allemaal!

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Proberen los te laten. Je hebt natuurlijk een verleden en dat maakt je bang. Maar kijk eens om je heen hoeveel mensen er rondlopen op de aarde. Bijna allemaal gezond geboren. Geniet van je zwangerschap anders heb je achteraf spijt! En lekker aan t kamertje beginnen want we gaan langzaamaan al richting t einde! Probeer t echt los te laten want als de kleine eruit is heb je alleen nog maar meer zorg of he kind niks overkomt... Ze worden steeds zelfstandiger.

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Doet 29 weken dansje! Nog een week en alweer 30 weken. Dan vind ik het altijd ver klinken en is t aftellen voor mijn gevoel.

10. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Niki, mooi kindje!

Gigi en Mams, fijn dat de controles goed waren!

MvM. Ook nog geen badcape ontvangen...

Susanne, bedankt voor je ervaring. Het is wel fijn om je mening te horen en ik heb er zeker wat aan! Het moet een heel spannende zwangerschap voor je zijn. Maar we zijn al ver, hou vol!

Kortecol, wat fijn dat alles zo voorspoedig gaat! Wat moet dat een opluchting zijn!
    Ik weet niet wie precies, maar iemand van de Vu heeft ons aangemeld voor het traject.

Ik ben weer gebeld door de Vu. We zouden donderdag een telefonisch consult krijgen met de uitslag, maar nu willen ze toch een afspraak. Dus alle alarmbellen rinkelen hier nu... :( Ze willen niets door de telefoon zeggen, dus het worden 2 lange dagen. Pfff.

11. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    O danitcha wat klote dat je zo in onzekerheid zit 2 dagen.. Regel dan als ze het telefonisch niet door willen geven als ziekenhuis zijnde dat de mensen dezelfde dag terecht kunnen als het verontrustend is oid. Nu maak je je misschien druk om niks? Maar dat weet je pas over 2 dagen.. Sterkte met afwachten, ik zou echt ook peu nerveu zijn ..

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat een raar goede meis..

Ik zou de klachtenafdeling even bellen, en laat ze die druk maar even voelen. Of ze zijn onhandig bezig en er is niks aan de hand. Of er is wel wat aan de hand en ze proberen het op een betere manier te brengen. Hoe dan ook klopt er natuurlijk niks van.

Stel dat het slecht nieuws is, dan hadden ze niet eerst een begeleidingsdienst in mogen schakelen voordat je de uitslag had.

Ze nemen de onrust niet weg, maar dikken het juist aan. Dat is niet de bedoeling. (Ook niet heel erg professioneel..)

Kun je niet bellen dat je vandaag langs wilt komen? Geef maar gewoon aan dat je de gang van zaken niet prettig vindt, ze je in stress laten zitten, en het vreemd is dat er een begeleidingsdienst contact opneemt voordat je het wellicht slechte nieuws gehoord hebt en ze alles behalve je zorgen wegnemen. Als je een telefoniste hebt die op automatisch weigeren stand springt, zou ik meteen even melden dat je een klacht in gaat dienen. Vervolgens bel je die, en wellicht krijg je via de andere kant meer te horen.

Wat je ook kunt doen, is je huisarts bellen, vragen of die even de uitslag op wilt vragen. Die krijgt het waarschijnlijk meteen.

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh en Kortecol, wat fijn dat ie goed groeit !!

14. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik vind het ook inderdaad allemaal heel raar gaan. Ze zeggen gisteren nog dat die begeleiding er ook voor is om stress weg te nemen tijdens de zwangerschap. Alsof dit geen stress geeft!
    Ik had zelf ook bedacht dat ik na de lunch weer even ga bellen en dat ik asap een afspraak wil, of alvast telefonisch een uitslag en dan donderdag meer uitleg.

15. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik heb gebeld maar helaas pindakaas. De mevrouw waar ik een afspraak mee heb is er ook vandaag en morgen niet. En ze willen het altijd persoonlijk bespreken omdat een array-onderzoek ingewikkelde materie is. En telefonisch kunnen er misverstanden ontstaan. Dus ik zal moeten wachten...

16. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon klacht indienen. Is in het ziekenhuis altijd een ander die de uitslag kan vertellen

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Inderdaad wat Kortecol zegt, klacht indienen! Nu doen, niet wachten tot volgende week.

18. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Om heel eerlijk te zijn ben ik niet het type dat een klacht indient. In dit geval geloof ik ook niet eerder antwoorden te krijgen en daar zou ik het om doen. Daarbij wil ik ook geen ruzie met de Vu, want ik moet nog langer met ze door 1 deur. Ik heb wel nu een andere klinisch geneticus gesproken, maar die had mijn dossier niet bij de hand en kon dus echt niets zeggen. Ik wacht ondertussen al 6,5 week op deze uitslag, dus die 2 dagen erbij zal ik moeten accepteren. Ik blijf geloven in ons kindje!

Iets anders, eigenlijk totaal niet belangrijk ten opzichte van de gezondheid van het kindje, maar even ter afleiding ;). Ik ben 3 kilo in 1 week aangekomen :$. Hoe gaat het met jullie gewicht? Ik denk (hoop) dat het bij mij vocht is, want ik krijg m'n ringen niet meer om, m'n voeten zitten onder de striemen en ik heb worstenteentjes. En op de babyshower na heb ik niet extreem veel gegeten. Hebben jullie tips om dat vocht uit je lichaam te krijgen?

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ben nu 8 kilo aangekomen. En zit nu op het gewicht van het einde van m'n vorige zwangerschap... Ik hoop niet dat ik nog veel meer aankom, maar dat zal nog wel gebeuren.

Ik was naar de stad gefietst voor de stoffenmarkt (was er helaas niet vanwege bezoek Koning Willem Alexander en Koningin Maxima).
    Maar toen ik ging lopen moest ik heel traag lopen. Ik voelde veel druk beneden. Dat voelde niet zo fijn. Zou hij al aan het indalen zijn?

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Juf.. Dat heb ik ook soms, tijdje later is het dan weer weg.

Deel Deze Pagina