Ik doe vandaag trouwens een 13 weken dansje :-D Peony.. Ik moest vandaag de etos uitrennen... Weet precies wat je bedoeld.
@kim, hahaha jeeeee!!! Leuk he, iedere week weer een weekje erbij..... Oef, vervelend he? Vond het een beetje eng. En die bakkersvrouw ken ik (moeder van een kind wat ik in de klas heb gehad) en die bleef maar kletsen!! Heel lief, ze was super blij dat ik vertelde dat ik zwanger was maar ik moest echt die winkel uit!! Gelukkig is het om de hoek van mijn huis... Wat doe jij dan op zo'n moment? Is het dan over als je weer naar buiten loopt? Bij mij werd het pas minder toen ik op de bank ging liggen (met een krentenbroodje wat ik net gekocht had). Kan dus ook mijn suikerspiegel geweest zijn?? Nou ja, ik hoor het morgen wel.
ja ik ook hier een hele lage bloeddruk, ik moest meer zoutjes en drop eten van me VK het is heel goed voor de baby zo'n lage bloeddruk, maar voor jezelf minder, ik voel me echt heel draaierig en snel duizelig, maja dat is ook niet gek als je bedenkt dat me bloeddruk wel erg laag is. P.s. heeft iemand mij toevallig op de lijst gewijzigd want ik had t gevraagd maar ik zie nergens de lijst staan??
@2dewolk, ik heb geen idee waar de lijst rondzweeft... Misschien dat iemand dat nog ong weet?? Wat was jouw bloeddruk? Ben wel ff benieuwd!
Nou als ik niet binnen 20sec buiten ben en op mn billen zit ga ik op zwart en mag ik de vloer testen op hardheid. Frisse lucht is 1.. Zitten is 2.. Eten drinken is 3.. Ik kan echt niet tegen t klimaat van de winkels. Was van de week naar de v&d... Gelukkig was er een lieve medewerkster die t helemaal begreep en overal kleding vandaan trok terwijl ik ergens bleef zitten.. Anders had ik niets gekocht.. Ik wordt echt ziek.. Soms al voordat ik echt goed en wel in de winkel sta. 30sec is genoeg. Tis geen angst ofzo, maar ik wordt gewoon niet goed. Duizelig, licht in mn hoofd.. Ik ga dan gewoon op zwart als ik blijf staan. Vorige zwangerschap had ik het ook.. Maar begon t pas later. Het werd steeds erger en heb menigmaal de vloer mogen aanschouwen. Niet veel aan te doen anders dan maken dat je weg komt, gaan zitten en rustig eten en drinken.
Lijkt me echt vervelend die lage bloeddruk, je zou onderhand niet meer durven winkelen alleen. Ben benieuw hoe mijn bloeddruk is, vorige zwangerschap werd hij op het eind best hoog daarom toen naar de gyn doorgestuurd.
@kim, ja klinkt hetzelfde. Zal voortaan iig iets te eten in mijn tas doen. Mocht het weer eens gebeuren kan ik iets eten. Thanx!! Wel vervelend voor je, zeker als je het zo vaak hebt. Maar ik denk idd ook wel dat mensen het wel zullen begrijpen als je het uitlegt. Je kunt er idd verder niet zoveel tegen doen. Je kunt moeilijk geen winkel meer in!!
Nou ik hou er wel al rekening mee dat boodschappen doen geen optie is straks.. Gelukkig is er zoiets als Albert.nl Het wordt namelijk nu al erger.. En ik moet nog zo lang... ' Zoute drop eten helpt maar heel kort. Had een halve redelijk grote zak nodig voor t v&d avontuur.
@kim, jeetje, halve zak! Dat lijkt mij ook niet gezond (wel lekker). Ik was gisteravond te eten bij mijn schoonouders en toen heb ik mijn bloeddruk even gemeten. Was toen prima (115/70), maar ik neem aan dat het kan schommelen gedurende de dag? Een vriendin is trouwens maandag bevallen van hun dochtertje! Alles goed gegaan, zo fijn! En zoooo lief!! Raar idee dat er zoiets kleins uit je kan komen...
Ik heb ook altijd wat koekjes in mn tas zitten. Ik ben mn vorige zwangerschap bijna onderuit gegaan in de supermarkt. Ze haalden meteen een stoel en limonade. En een medewerker moest van de manager met mij mee naar huis wandelen en mn tas dragen. Wel aardig. Mijn VK werd toen ook een keer boos. Ze zei dat je echt iedere 2 uur wat moet eten als je zwanger bent. De maaltijden verdelen over kleinere maaltijden en verder tussendoor fruit, cracker, ontbijtkoek, etc.
Ik had het trouwens ook wel eens thuis. Dan voelde ik het aankomen en ging ik meteen zitten of liggen. Ook een keer onder de douche, toen ben ik maar op de badkamervloer gaan liggen, zodat ik niet zou vallen. Best eng.
@juf, hihi wel lief! Vervelend... maar wel lief dat ze helemaal met je meeliepen! Ja, ik merk dat ik ook wel de hele dag door kleine beetje moet eten. Dan voel ik mij sowieso al een stuk beter! Meiden, ik ga lekker tv hangen en daarna naar bed! Fijne avond!!
Ik heb het een tijd terug idd ook gehad onder de douche (misschien toch te warm?). Snel mijn man geroepen en die heeft mij afgedroogd en ondersteund. Het is idd best eng, zeker als je alleen bent...
Jeetje wat eng meiden dat flauw vallen / duizelig voelen . Als jullie nou voor de zekerheid een rolletje zoute drop en een rolletje dextro energy in jullie handtas doen? Het lijkt me vooral later in de zwangerschap heel erg eng, want dan kun je ook op je buik vallen. Pas goed op jullie zelf! Niki, wat fijn dat je een hartje hebt gehoord! Ik heb vanmiddag de hele middag liggen slapen. Nu lijk ik me wat beter te voelen. Vanavond een bordje pasta kunnen eten en dat had ik zó nodig, ik was zo slap na 2 dagen niet eten en ik voel me er echt beter door. Hopelijk blijft het erin. Maar het lijkt de goede kant op te gaan.
Danitcha, ik hoop dat je je snel weer beter voelt . Bah, niet leuk! Luvv, ik hoop dat jij nog een beetje kunt slapen en dat we morgen goed nieuws van je mogen lezen. Sterkte meid! Niki, wat leuk dat je het hartje gevonden hebt . Kun je nog stoppen met luisteren? Die duizeligheid herken ik wel! Ik denk dat het bij mij meer is dat ik dan ineens te weinig gegeten hebt... Als ik dan wat eet is het weg. Zo, en nu na een lange dag werken lekker naar bed! Gelukkig wel weer wat meer energie om weer wat vaker hier te kijken! Ik zie ook dat het er allemaal iets minder snel aan toe gaat en dat de onzekerheden wat wegtrekken. Fijn .
Inderdaad een idioot gevoel. Ik hoop niet dat ie knapt . Ik ben me dit keer ook meer bewust van waar het allemaal zit en kan het ook echt veel beter voelen! Niet het kindje nog, maar wel waar m'n baarmoeder zit.
@Luvv: Veel succes morgen en hopelijk kun je nog wat slapen vannacht. IK snap jouw extra bezorgheid heel goed. Morgen rond deze tijd weet je meer en kun je hopelijk weer lekker gaan genieten. @Flauw vallen: Wat vervelend dat een aantal meiden hier last van hebben! Ik ken het omdat ik ook altijd een lage bloeddruk heb, en dus ook weleens ben flauw gevallen. Je voelt het aankomen, maar soms gaat het zo snel dat het al te laat is voordat je er erg in hebt. De laatste keer kwam er zelfs een ambulance bij (had niet gehoeven hoor, maar goed...) en de ambulancemedewerkster zei dat ik beter altijd Lakrisal bij me kan hebben, omdat dat snel werkt. Sowieso goed om altijd iets te eten (snoepen) bij je te hebben, want vaak werkt dat al wat. Sterkte meiden! Ik kreeg toen trouwens cup-a-soup (lekker zout) op de vroege ochtend ( 8 uur). Hielp wel goed! @Danitcha: Beterschap! Fijn dat je in ieder geval alweer hebt kunnen eten, dan kun je weer aansterken. Ik had vanavond net iets teveel frietjes op denk ik, want ik had ook echt het gevoel alsof mn buik op knappen stond. En zoveel had ik niet, normaal kan ik veel meer eten. Mn maag zit blijkbaar sneller vol nu (wordt weggeduwd door baarmoeder?)