1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Leuk leuk een meisje :)
    1-0 voor de meiden hihi

2. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
  3. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Kan ook de navelstreng zijn :)

Spannend morgen je echo!! Ben benieuwd :)

4. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    @peony84 ik zei vanaf het begin al een meisje haha had gewoon zo'n gevoel.. het had me niet heel veel uit gemaakt.. maar ben er wel echt helemaal blij mee..

Wie gaan er nog meer voor een geslachtsbepaling binnenkort..?

5. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Leuk Angelique! Wij gaan over ruim een week! Ben dan 15 w 5 dagen. Vind dat wel vroeg genoeg eigenlijk. Denk dat ik het dan nog niet helemaal geloof, tot de 20w echo.

Ik kan trouwens alwel zeggen dat we het tegen niemand zeggen, dus ook hier niet. Helaas voor jullie. Onze keus is dat het echt voor ons blijft. Heb al wel iets gekocht, zag zo een leuk setje! Heb gevraagd hoe lang je mag ruilen, dat was 30 dagen! Nou, dan weten we het al lang! Dus gewoon gekocht, bovendien bevalt een vriendin over een paar weken, dus wie weet kan ik het dan eventueel geven. Krijg haar kleren ook altijd daarna. Hebben we bij eerdere kinderen ook gedaan, dus als zij hetzelfde geslacht krijgt als ik, ben ik van kleren voorzien! Best handig. Kindjes schelen straks een klein half jaartje.

6. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij willen het geslacht ook weten met de 20 weken echo, maar wij houden het ook voor iedereen geheim.
    Vorige keer is het ons ook gelukt. Veel dachten toen echt dat wij een meisje zouden krijgen, maar dat was niet zo.

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Wat leuk Angelique! Hebben ze 100% garantie gegeven?

Peony, wat vervelend dat je je zo voelt.

Niki, je bent nu vast net klaar. Ik hoop dat alles goed was?? Duim, duim!

Whaaaa Mams, ik zie ook iets dat op een piemeltje lijkt!!! :D

Ik heb vanmorgen ook even gesport. En ook hier wordt het tijd voor een zwangerschaps-sportbroek. Dus Peony, als je er eentje ziet, stuur me maar een linkje! Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar jou uitzetlijst, want dat is toch een officiële.
    Nu ben ik met sporten dus ook vanuit het niets flauw gevallen :$. Ik ben er echt onwijs van geschrokken. Ik had van de week bij de vk een prima bloeddruk en ben nooit duizelig. Dus nu zit ik op de bank en durf niets meer. Terwijl ik nog even weg moet. Maar wat als dat met autorijden gebeurd? Ik voelde echt niets aankomen!

Verder heb ik het gisteren op fb gezet. Wat een reacties, echt overweldigend. En zo warm en hartelijk! Dat had ik niet verwacht... nu hebben ze zelfs een poll gemaakt of het een jongetje of meisje wordt... :p

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wij :) we mogen dinsdag avond

9. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik de foto van mams123 vergelijk met de foto's die op die site staan, dan denk ik dat het een meisje is :)

@ Danitcha: kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Misschien even de vk bellen?
    Toevallig heb ik het gisteren ook op fb gezet, erg leuk al die reacties :)

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @angelique, dus bij jou zat je gevoel goed. :D

@annamama en juf, spannend dat jullie het geheim willen houden voor iedereen. Hopen dat je je niet verspreekt...

@danitcha, jij ook al? He verdikkie, vervelend gevoel he? Was het echt je bloeddruk of was het nog een nasleep van dat je ziek bent geweest? Je bloeddruk kan sommige momenten ook gewoon kelderen en daarna weer omhoog gaan. Goed blijven eten en drinken!
    Heb al een beetje gekeken online voor een broek maar ik twijfel tussen lang of 3/4. Zeker omdat we in de zomer zijn uitgerekend. Zo'n 3/4 broek kun je ook lekker aan als je echt tegen het einde loopt en je wilt een lekkere huisbroek aan.
    Uitzetlijst is te lang om over te typen maar kan wel ff kijken of ik'm kan inscannen (of hoe duidelijk het is als ik er een foto van maak....) Maar het leek mij ook wel 'officieel' als je'm van de kraamzorg hebt. Je kunt ze ook bij alle winkels vinden maar dan denk ik al snel 'dit zetten ze er gewoon op om spullen te verkopen'. :p

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    #731 Luvv, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
    @mams123 ik vind dat jouw echo/nub lijkt op die van onze 2e. Ik denk dus een meisje.. In t nub topic dachten ze toen trouwens allemaal een jongen. En ze zeggen dat de man t geslacht 'bepaalt' he?! Nou mijn man heeft 3 broers en zijn vader heeft ook alleen broers en toch hebben wij 2 meiden gekregen en nu lijkt t weer een meisje te worden ;) zegt dus niet alles ;) succes morgen! Ben benieuwd.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    3/4 vind ik persoonlijk niet prettig en naar mijn idee staat t een ander ook nooit...

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Mams123 ik denk ook een meisje..

14. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Peony, dat zou super zijn als je de uitzetlijst zou kunnen scannen! Als het lukt hoor... ik zag inderdaad dat prenatal er ook eentje had, maar die willen je natuurlijk alles verkopen!
    Ik denk ik een 3/4 wil, die heb ik nu ook. En ik heb nog het waan-idee dat ie me staat ook :p. Ik heb al gegoogled, maar nog niet echt gevonden wat ik zoek...

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, hahaha! Als jij denkt dati je staat dan draag je'm al met 'flair'! ;) Twijfel nog... moet bijna dagelijks mn benen scheren (komt door die stomme pcos) dus dan moet ik ook als ik ga sporten ervoor zorgen dat mn benen geschoren zijn...
    Nou ja, kijk nog wel ff. Ze hebben iig bij otto veel positie sportbroeken. Lang en 3/4....
    Hier de link van mijn kraamzorg. Dit zijn alleen de dingen die je nodig hebt in de kraamtijd. Hier staan ook veel dingen op die in een kraampakket zitten (als je die volledig ergens koopt).
    Maar de grote dingen kun je er vast zelf wel bijbedenken (ledikant, commode ed).
    http://www.omring.nl/handlers/i.aspx?/id=501
    Dit is een (lijkt mij) redelijk volledige lijst met alle spullen. Site is van oei ik groei, bekend van dat boek over sprongetjes...
    Baby-uitzetlijst
    Dus ik houd de bovenste aan voor hoeveel lakentjes ed ik moet hebben en die andere houd ik er gewoon naast.
    Ik vind het dan verder wel goed! :p

16. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Thanks Peony! Ik heb dezelfde kraamzorg als jij, maar nog niets van ze ontvangen. Maar ik had wel zo slim kunnen zijn zelf op hun site te kijken.

Je sport toch niet iedere dag dat je je benen iedere dag moet scheren? Maar gewoon lekker een lange kopen als je je daar goed bij voelt! Ik vind net deze site Body Challenge by Jenny en daar zit wel wat voor me tussen! En dat shirt met "mommy in training" vind ik geweldig! Weet niet of ik zoiets aan zou doen, maar deze is wel echt leuk. Terwijl ik buikbanden met tekst weer echt helemaal niets vind...

17. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, whahaha leuk! :D
    Ja, gewoon de grootste en bekendste... De ervaring hangt toch af van wie er bij je komt. Iedere kraamzorg zal vrouwtjes hebben waar ik en klik mee zal hebben en een aantal waarvan ik misschien denk 'ga alsjeblieft weg'.
    Hihi, leuke shirt idd! Terwijl ik buikbanden ook vre-se-lijk vind. Vind ik, als iemand dat wel super vindt dan moet diegene dat gewoon dragen.
    Wel een dure site... Vind 60 euro best veel voor een sportbroek (dat zou ik sowieso al niet uitgeven).
    Ik sport 2x per week. In de zomer scheer ik mij wel vaker maar nu alleen als het moet... :p M'n man vind het gelukkig niet erg hahaha! :D Het is wel heel vervelend. Als ik 's ochtends scheer heb ik 's avonds al schuurpapier! :(
    Na ja, ik zie nog wel! Maar als ik nog iets tegenkom laat ik het wel weten!

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Is veet geen oplossing voor je? Dan zijn je haren veel langer weg...

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kim, dat heb ik al eens geprobeerd (wat niet, ondertussen...:p) Werkt helaas niet!
    Het enige wat helpt (en wat ik altijd deed) was gewoon epileren met de epilady. Even pijnlijk maar dan hoefde ik er 1,5 week niet om te denken. Maar doordat die zenuw alle signalen niet goed doorgeeft (gevoel, warm/koud enz) kan dat niet meer. Dat doet zo'n ontzettende pijn! Als ik over mijn been aai voelt het al alsof er iemand met schuurpapier overheen gaat.
    Ach, ik weet niet beter. Al is het wel lastig soms.

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik zag net een uitzetlijst van een kraamzorg.

Even een aanvulling:
    8 hydrofielluiers vind ik wat weinig. Ik heb er zeker 20 misschien wel meer. In het begin gebruikten we er een heleboel.

Net als spuugdoekjes, heb ik er ook wel 20 of meer van. Ik had nogal wat melk, dus met borstvoeding gebruikte ik ze veel. Ook wel eens snachts in m'n bh, want zoogcompressen namen niet genoeg op.

Maar ik heb van beide gewoon bijgekocht toen bleek dat we meer nodig hadden.

Verder had ik 3 wiegdekens, want ik gebruikte ze ook voor de kinderwagen. Dat geldt dus ook voor de lakens en hoeslakens. Had ik er ook zeker 4 van.

En 4 aankleedkussenhoezen. Soms waren er wel 2 per dag vies. Maar in het begin legden we er nog een hydrofiel dubbelgevouwen op, tip van de kraamhulp. Dan kun je die vervangen.

4 setjes kleding is ook niet echt veel, vooral niet met een spugertje.

Verder is het handig om vitamine d en k in huis te hebben.

Ik heb destijds gewoon meerdere uitzetlijsten op internet bekeken en vergeleken. Verder tips gelezen op het forum bij miskoop en aanraders. Al is dat ook heel persoonlijk.

Deel Deze Pagina