1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Heej meidenn,

Heb gister echt wat gemist, haha ik lig hier in een deuk! :).
    En ik ken t ook die enorme stijve tepels. Eerst had ik t nooit zo. Me vriend vind t erg grappig elke keer en dan zeg tie, kijk nou ze worden met de dag groter. Haha. Ik hoef niks te kopen want hij houd ze graag warm....

Pfff ontzettende jeuk op me arme gehad vanacht. Wat een drama. Soms heb ik al wel exzeem ma dit is extreem! Heb de dokter gebeld of ze een cremepje voor me willen aparthouden.
    Nu lig ik nog op bed, heb zo geen zin om eruit te gaan. Bah en had zoveel dinge om te doen.
    Straks eerst na de tandarts bah bah......

Gister alvast drie pakken etos luiers gekocht. 3voor15euro spot goedkoop me zuster gebruikt ze ook en een collega heeft ze ook geprobeerd en ze vond ze wel fijn. Dus die heb ik alvast in huis. Binnekort ook t kamertje ophalen over twee weken denk ik, ik kan echt niet wachten gewoon. Ma t duurt nog zolang voordat de kleine komt.

Fijne dag allemaal meiden

2. juf85

juf85 Niet meer actief

ik moet zo bloedprikken. Helemaal geen zin in.
    ik heb 3 formulieren: 2 van de VK en 1 van de internist. Voor de internist moet ik iedere 6 weken. Dus de VK zei dat ik die voor haar wel tegelijk met die van de internist mocht doen, dan hoef ik maar 1x te prikken...

Nou gisteren noemde ik het probleem van de fietskar en de kinderwagen.
    We hebben op marktplaats een fietskar van hetzelfde merk als de onze gevonden maar dan een tweepersoons. Die kunnen we binnenkort ophalen. Dus dan kunnen onze accesoires (babyhangmat en peuterzitting) gewoon in die 2 persoonskar. En dan verkopen we onze eenpersoons (zonde....). Maar als we een ander merk zouden kopen, dan moeten we weer dure accesoires erbij halen, dus dat zou niet handig zijn. Die fietskar (2 persoons) kan alleen niet door deuren heen (te breed). Dus ik moet hem dan wel elke keer inklappen, maar dat schijnt heel makkelijk te gaan. Ik heb onze 1 persoons nog nooit ingeklapt, want die past gewoon door de deur.

Verder kopen we (ook via marktplaats) een goedkope Phil & teds. Die kan ik dan gebruiken als ik met 2 kinderen ga winkelen (moet dan wel met de bus). En als ik naar de markt ga gebruik ik de fietskar (als ik verder geen winkels in hoef, want dat zal niet makkelijk gaan).
    Dan verkopen we onze huidige kinderwagen/wandelwagen niet, want die kan ik dan wel gebruiken als mn zoontje een beetje beter loopt of voor korte stukjes...
    Zitten we wel met twee wagens. Maar dan moet de ene maar in de gang staan (mega klein gangetje, maar goed) en de andere in de berging... Tis niet anders..

3. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    deel 2 alweer, wat kletsen we hard!

tepelwarmers zag ik voorbij komen, haha lag in een deuk. maar wel herkenbaar, als ik nu buiten loop krijg ik ook pijnlijk harde tepels. had dat bij de vorige zwangerschap ook. maar goed tja wat doe je eraan, ga echt geen tepelwarmers erop zetten hihi.

zieken; veel beterschap, tis grieptijd. mn man is net weer wat beter en is gaan werken die had het ook goed te pakken. ikzelf ben een beetje aan het snotteren maar meer ook niet.

ga zo kijken of het prematuren programma al op sony gemist staat. hoop het wel. vond het de vorige keer zeer boeiend, al kon mn man er niet naar kijken.

hier alles zn gangetje, tis hier spekglad buiten dus loop met mn snowboots aan, lekker warm.
    straks weer werken en daarna weekend, zaterdag uit eten bahhhh zo een all you can eat wokrestaurant, nou na 2 happen zit ik al vol. maar goed, ga het dan ook aan mn oom en tante vertellen dat ik zwanger ben.
    van het weekend nog tegen een paar tantes vertellen en dan is bijna iedereen op de hoogte.

4. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dans met Rose mee voor mijn 11 weken dansje!

Ik heb heel slecht geslapen vannacht, werd steeds wakker van de jeuk aan die uitslag. Het wordt dus nog niet minder en het is heel irritant, mijn kleren schuren langs die plekken en dat maakt het alleen maar erger. Om gek van te worden!!

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Helpt het niet als je het insmeert met vaseline of iets dergelijks?

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    De dermatoloog zei dat ik er even niks op moest smeren en als het goed is kan ik straks bij de apotheek een medicijn ervoor ophalen.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oke, hopen dat het helpt!

8. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    even berichtje vanaf mijn kant...

mega beroerd... ben al 1,5 week mega verkouden echter heb ik astma waardoor ik dus heel snel slijmhopingen(soorry) krijg en dus mega beniauwd... vannacht geen oog dicht gedaan en aangezien te weinig zuurstof ook niet goed is voor de uk vanmiddag naar de huisarts voor hulp..
    normaal krijg ik prednisolon kuurtje... nu lees overal dat geen kwaad kan maar het staat mij totaal niet aan dus ga eerst kijken of het niet met andere medicijnen kan...

echt mega irritant die benauwdheid 2 stappen en ik ben al weer aan piepen... zucht... eerst straks rustig aan de post rond brengen....

even een advies vraagje.. ik heb niet echt een super relatie met mijn vader zijn elkaar 2a3 per jaar en spreken elkaar de laatste halfjaar wel vaker over whatsapp... maar meestal als mijn vader eigenlijk iets van mij wilt zeg maar....
    nu komt hij spontaan vanavond langs op bezoek heeeeeeel leuk natuurlijk maar ik voel me beetje schuldig omdat ook zo iets heb van ohw nou ik zwanger ben kan je in eens wel tijd maken zucht....

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @niki, fijn dat je vannacht goed geslapen had en normale tijd wakker was.

@mams123, ohhh balen die jeuk!! Hoop dat het snel minder is!

@juf, succes met bloedprikken. Fijn dat het geregeld is met de wagen, kar ed. Wel ff zonde om het weer te moeten verkopen maar ja, anders heb je er ook niets aan.

@anne, geen tepelwarmers aanschaffen??? ;) Hihi!
    Maar een vervelend gevoel he?

@gigi, balen dat je no gsteeds zo'n jeuk hebt. Geen allergische reactie ergens op? Ik ben overal vanaf sinds die medicijnen tegen misselijkheid uit m'n lichaam zijn...

@marszie, oh vervelend dat je zo benauwd bent. Zou even overleggen met apotheek ed. of het echt geen kwaad kan zo'n kuurtje tijdens je zwangerschap.
    En lastig van je vader. Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt. Je hoeft je toch niet schuldig te voelen? Weet hij hoe jij je voelt?

Net heerlijk een behandeling gehad. Knap ik echt weer van op.
    Straks ff soppen, strijken enz... Bleh, geen zin! ;)

10. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is meer dat nu de drempel een stuk lager is om langs te komen denk ik zomaar... heb mij voorgenomen er van te genieten... misschien beseft hij nu dat hij meer in mijn leven wil zijn en dat vind ik allemaal maar fijn..
    er zijn genoeg mensen die echt zonder hun vader moeten... ja ga goed overleggen als ik medicijnen krijg want ik wil niet dat het er een kans is dat schade kan bij ukkie...

11. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het een allergische reactie is, de arts zei namelijk dat het ook een zwangerschapskwaal kan zijn en dan kom je er niet zo makkelijk vanaf. Ik gebruikte zo'n buikolie sinds een paar dagen, dus misschien is het daarvan.

@ Marszie: vervelend dat je zo beroerd bent! Doe maar lekker rustig aan. En over je vader: inderdaad wat Peony zegt: doen wat goed voelt!

12. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    jeuk; oh das echt balen, hoop dat je er snel vanaf bent met het middel wat je krijgt.

marszie; hier een lang verhaal met mn moeder. komt er op neer dat ze mij met mn 19e het huis uit wilde zetten en ik haar 2 jaar niet gesproken heb. toen ze hoorde dat ik zwanger was ook hetzelfde verhaal, ineens kwam ze wel maar ook dat nam weer af tot 3x per jaar op verjaardagen. kijk het gewoon aan, verwacht er niet te veel van dan kan het ook niet tegenvallen. nu is mijn moeder ook weer in de wolken, ze wil zelfs met me gaan shoppen bij de prenatal, dat doe ik dan maar want het is wel gezellig voor een uurtje of 2, daarna wordt ze weer overheersend en moet ik echt weg anders krijgen we ruzie.
    succes iig met je vader.

13. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blegh voel me echt belabberd zodra ik uit bed kwam gelijk weer last maar nu ook in m'n rechterzijde en naar m'n rug trekt het.
    Evenbeeld voor de urine uitslag en die was schoon ????

Ik kijk het maar ff aan, doe rustig aan, maar voel me echt niet fit :(

Heb trouwens gisteren met de angelsound de baby's hartje gehoord! Zo gaaf :)

14. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marszie idd proberen geen verwachtingen te hebben, klinkt simpel, i know
    Geniet voorzichtig vd momenten en verder vooral jezelf en je eigen gezinnetje vooropstellen!!

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @marszie, dan zou ik gewoon lekker genieten dat hij nu wel tijd heeft om langs te komen (met misschien in je achterhoofd dat het idd ook om die kleine gaat, als een soort zelfbescherming?).
    Gewoon laten weten dat je het op prijs stelt en dat je niet veel verwacht. (En goed naar je eigen gevoel luisteren, als je pissig of verdrietig bent als hij weer weg is kun je beter wat meer afstand nemen. Jij bent de enige die kan bepalen hoe dichtbij je hem laat komen.)
    Hoop dat je je ook snel minder benauwd voelt, dat is niet heel fijn!

@gigi, je kunt altijd even een paar dagen stoppen met die olie. Proberen kan altijd....
    Ik had op donderdag de laatste tabletten en maandag merkte ik echt dat het al meer dan de helft scheelde qua jeuk en bultjes.
    Het is het proberen waard.... je lichaam kan heel anders reageren dan normaal.

@brademarie, wat raar dat er niets uitkomt. Maar een evt nierbekkenontsteking komt niet altijd uit de test... Dus zou het wel aangeven bij de ha als je dat nog niet gedaan had.
    Dat het doorstraalt naar je zij klinkt idd wel als nierbekken (ik heb chronische nierbekken- en blaasontsteking gehad gedurende 3 jaar).

16. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Word je daar ook misselijk en lamlendig van?

Vel me zo bezwaard weer te bellen naar die gyn.. Tegen anderen zeg ik altijd zo stoer gewoon bellen bla bla..

Herkenbaar?

Misschien moet ik gewoon ff aankijken..

17. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Hmm me eigen aant verwennen met 2 pizzabroodjes!!!

18. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @brademarie, dit waren mijn symptomen altijd...
    Koorts, zere rug (vanuit mijn bekkengebied uitstralend naar zij en achterkant waar je nieren zitten), misselijk en 'gewoon beroerd'.
    Als ik dan mijn urine wegbracht en ze niets konden vinden en ik wel koorts (of iig verhoging had) kreeg ik wel een kuurtje. Met een paar dagen was het dan over.
    Heb veel onderzoeken in het zh gehad (de meest genante die je maar kunt bedenken...) en daar kwam niets uit. Gelukkig heb ik het al een tijd niet meer gehad. Maar moet er wel op blijven letten.
    Meis, is zou gewoon nog een keertje bellen en zeggen dat je zelf denkt aan nierbekkenontsteking. (Misschien willen ze het op kweek zetten of krijg je evengoed een kuurtje.)
    Er is íets aan de hand dus ik zou 'eisen' :p dat ze erachterkomen wat het is. (Evt. bloed laten prikken om te kijken of je een ontsteking in je lichaam hebt....)

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mams123, ohhhhhh lekker! Heerlijk genieten! ;)

Ik heb net 4 positiebroeken gekocht op marktplaats.
    Ben helemaal blij. 20 euro incl verzendkosten. Ben echt geen jurkjes type dus daar wil ik echt zo lang mogelijk mee wachten (totdat het echt bloedheet wordt en ik niets meer op m'n buik wil hebben). De kleding die door de vriendengroep heen zwerft heeft een vriendin nu dus dan heb ik alvast wat broeken. En voor die 20 euro..... :D Shirtjes en vesten heb ik nog genoeg die ik nog wel een tijd aan zal kunnen.

20. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Hee meiden even een foto gemaakt van me buikje.
    Check me profiel even. Als je nieiwschierig ben.

Deel Deze Pagina