Ik had gisteravond een soort kamp ofzo... Alsof er een ballon inzat die groter wilde opblazen dan dat mogelijk was... njah, nu is t weer weg.
@kim, dat gevoel had ik dus ook de afgelopen 2 weken! Goede omschrijving... Bij mij is dat dus sinds vannacht opeens weg. Fijn dat het bij jou dus blijkbaar ook komt en gaat!
Ik doe denk ik kortemouwen rompers en verder langemouwen shirts en vestjes en zo. Ik vond lange mouwen rompers met die hele kleintjes niet zo handig aantrekken. Verder gewoon laagjes aandoen. Ons zoontje is van oktober en als hij even uit bed was dan hadden we hem vaak in een wikkeldoek (gewoon zo'n badcape). Ik vond boxpakjes nooit zo leuk. Maar ik heb nu wel leuke gezien en ik ga ze zelf naaien (zonder voetjes eraan). Deze heb ik al een paar keer gemaakt Een jumpsuit om zelf te maken | Kiind Magazine En deze wil ik ook gaan proberen. Dan heb je ook knoopjes van voren, dus kun je het kindje er gewoon inleggen. Hoeft er niks over het hoofdje. Missy N.: Kruippakje "Sam" : patroon plus handleiding. Maar dan wel met een hip stofje, zoiets als deze stoffen Tricot - 2 kleurig - www.joyfits.nl of deze Tricotstoffen - bambiblauw Nu nog wachten tot de 20 weken echo, dan kan ik eindelijk stof gaan kopen.
Juf, dank voor je patronenlinks! Ik maak ook graag zelf kleertjes, kan ik wel wat mee. Hoe is het met je bekken? Hier lijkt het nog steeds goed te gaan, ben daar erg blij mee!
Ik weet uit ervaring dat het tegenwoordig minstens zoveel kost om zelf een pakje te maken als in de winkel te kopen. Ik begin er niet meer aan.
Stipjes Datjes (stipjesendatjes) on Pinterest hier nog meer patronen en knutselideeën. Hangt ervan af waar je de stof koopt. Ik heb bijv. een pyjamastof gekocht voor 3 euro per meter op de markt (1 meter). Daar heb ik twee van die jumpsuits van kunnen maken in maat 86. Die heeft mn zoon aan als pyjama (gewone broeken trapt hij snachts uit). Ik had nog wat restjes tricot waar ik de boordjes van gemaakt heb, dan kost zo'n pakje vrij weinig. Helaas vind ik die dure stofjes wel erg leuk. Dus daar ga ik er wel een van maken. Verder gewoon op zoek naar goedkope stofjes. Binnenkort is hier een stoffenspektakel. Helaas weet ik dan het geslacht nog niet, maar ik kan altijd wat neutraals meenemen. Voor mijzelf maak ik nu ook wel eens een jurkje. Ook weer met tricot van de markt voor 3 euro (of minder) per meter. Dan heb ik een jurkje voor 6 euro en natuurlijk de tijd die erin zit. Je moet net wel leuke stofjes vinden natuurlijk. Hier is 1x per week een stoffenkraam die leuke stoffen heeft voor 2, 3 4 en 5 euro per meter. Ik koop bijna nooit voor 5 euro per meter, tenzij het wel een hele leuke stof is. Zelf maken kan zeker niet altijd uit. Maar ik probeer dus geen dure stoffen te kopen en dan kan het wel uit. En ik vind het leuk om dingen te naaien. op mijn pinterest zie je bij 'made by me' ook die twee pyjamas die ik gemaakt heb.
@annamama: Met mn bekken gaat het goed! vorige week voor het eerst fysio gehad, de eerste dagen daarna voelde het alsof mn bil blauw was daarna bijna geen last meer gehad. Ik zorg dat ik niet op de bank ga liggen of met voeten op tafel of zo, want dat is voor mij geen goede houding, dan heb ik meteen last. Wel wennen om savonds voor de tv op een stoel te zitten ipv op de bank te hangen, maar zo kan ik tenminste normaal opstaan en weglopen, ipv startpijn te hebben. Maar goed, dat wordt straks wel anders, dat weet ik. Maar ik ben blij dat ik deze week amper last van mn bekken heb gehad. Morgen moet ik weer naar de fysio. Vrijdag ga ik winkelen, dus dan zal ik smiddags wel last hebben, maar dat weet ik van tevoren. Geen druk weekend gepland, dus dan kan ik bijkomen.
Doe het ook niet alleen om het geld, maar gewoon omdat het leuk is om zelf iets te maken voor je kinderen. Voordeel is dat je precies kunt maken wat je in je hoofd hebt, en niet aan vaste modellen vast zit. Van de zomer heb ik voor vier kinderen dezelfde kleertjes gemaakt voor een speciale gelegenheid. Echt zo schattig, krijg je in de winkel niet snel voor elkaar, denk ik. Trouwens als je slim stoffen koopt kan het wel goedkoper zijn, maar hoeft inderdaad niet.
Leuk!!! Heb even gekeken op pinterest, echt super mooi zeg. En dan samen voor drie euro! Pyama's voor minder dan 3 euro per stuk ben ik zelfs nog niet tegen gekomen
Dankje! Ik heb wel een kamsnapstang met knoopjes gekocht, die had ik nodig voor die pyjamas. Maar ik gebruik die knoopjes nu voor meerdere kledingstukken, dus dan vind ik dat niet erg. En er zaten wel 220 knopen bij, dus kan even vooruit. De blauwe stof was 3 euro, maar voor de boordjes heb ik restjes gebruikt die ik over had van een jurk. En plaatjes van flockfolie, maar die folie had ik al in huis, dus niet speciaal gekocht.
Wat een crea beaas hier zegh. Laat mij ma lekker shoppen!! Ik hou er helemaal nie van. Ik zit dan liever op de bank haha (jajaaa ik weet dat ik lui ben ) Vanmorge ef na de stad gewees en t eerste pakje gekocht super leuk! Na drie dagen vrij te zijn gewees moet ik vanavond weer werken net ef De was weg gestreken zo gaan eten en dan weer aan de Heb regelmatig veel hoofdpijn ml zeg dat ik te weinig drink zou t kunnen???
@mams123, ik heb ook vaak last van hoofdpijn... en ik drink genoeg. Veel water drinken is natuurlijk altijd genoeg! Maar het is wel vervelend die hoofdpijn. Bij mij helpt het iets als ik mijn hoofdhuid masseer....
Ik ook meeega veel. Paracetamol wordt hier helaas regelmatig geslikt. Maar ha zegt dat t geen kwaad kan.
Vervelend die hoofdpijn, meiden. Ik hoop dat het snel afneemt... Helaas vergeet ik vaak om genoeg te drinken. Nu maar een kan water op het bureau en de kinderen in de klas houden dan wel in de gaten of ik het opdrink . Morgen mag ik het vertellen aan ze! Toch wel heel leuk!
Tis hier wel een hoofdpijn die ik kan negeren, hoe moet ik t zeggen.... Ik wil geen paracetamol en dergelijke innemen, dus "tis typisch jammer' en dan heb ik er voor mn gevoel al minder last van Dan is t een achtergrond dingetje ofzo.