Kim yeahh spannend hoor nog 1 dagje. Hier 3 kilo afgevallen heb genoeg reserves dus niet zo erg Wij hebben ook de bopita box alleen zonder lade. Mixje vervelend z'n arts. waarom zit je niet bij een vk? Vandaag ook weer genoeg gedanst
Weer heel wat dansjes vandaag! @hoofdpijn, veel meiden die er last van hebben. Ik nu ook weer! Anders neem ik toch wat in.... Dit is ook niet fijn. @kim, ik ben nu ruim een kilo gegroeid. Heb nu een app waar ik het op bijhoud. Gemiddelde wordt voor je uitgerekend en zit eronder. Volgens die app mag ik nét niet de 80 aantikken... (Zegt niet zo heel veel maar wel grappig om je gewicht in bij te houden). Ik ga straks naar de vk. Was een beetje gestrest, mijn buik voelde heel anders dan normaal. Dus toch om kwart voor 1 maar even heen. Maak me nu geen zorgen (meer) maar toch voor alle zekerheid.... Jullie horen hoe het was!
@Gewicht: Afgelopen weekend voor het laatst gewogen en toen was ik 400 gram aangekomen. Maar ik heb het idee dat ik deze week ineens flink ben gegroeid. Zaterdag weer even wegen denk ik. @Mixje: Fijn dat alles goed was. Ik heb een heel aardige gyn, maar toch vind ik de sfeer bij de vk ook prettiger. Ik ga nu om en om naar gyn en vk. Bij 32 weken moet ik weer helemaal naar de gyn. Willen je ook weten wat het wordt? Heb je een pretecho gepland of wacht je tot 20 weken? (Of tot 40?) @Hoofdpijn: Gelukkig weinig last van. Heel af en toe een beetje, maar niet de moeite om een pcm te pakken. Zal eerder komen omdat mn contactlens dan niet helemaal goed zit, waardoor ik niet helemaal scherp zie en dat ik daarvan hoofdpijn krijg. Ik ben nog wel steeds erg moe. Manlief vraagt zich af hoe ik na 12 uur slaap (zoveel slaap ik helemaal niet hoor, was het maar zo) nog moe kan zijn. Maar ja, ik sta bijna elke dag om 6 uur op, werk 4 dagen in de week, heb al een kleine rondlopen en moet daarnaast ook nog het huishouden doen (man kookt endoet boodschappen). Dus ik ben blij als ik om 20.30 uur eindelijk op de bank zit en tijd voor mezelf heb.
eerst wilden we het niet weten, maar we zijn toch overstag, te neiuwsgierig en ook handig met de voorbereidingen! We wachten wel gewoon tot de volgende echo rond 20 weken. Geen wonder dat je moe ben met 4 dagen werken, een kleintje en alles! Ben ook erg moe, maar werk niet op het moment en dochter zit tot 2 uur smiddags op school, dus sochtend duik ik soms nog even mijn bed in. Maar het komt bij mij ook doordat ik zo slecht slaap op het moment.
Net terug... alles was goed! Stomme rot hormonen!! Hij was lekker aan het dansen en zwaaien! Ben dus weer helemaal gerustgesteld. Net 2 tompoucen gehaald voor bij de koffie vnv! Slecht.....
Gelukkig was alles goed Peony! Laat de tompouce smaken Welke app heb je op je telefoon waar je het gewicht in bijhoudt?
Ik ben nu 2 kilo aangekomen. Hoop dat het niet teveel wordt, want ik was aan het begin van deze zwangerschap nog 10 kilo zwaarder dan het begin van mn vorige zwangerschap. Toen ben ik 20 kilo aangekomen, hoop dat dat nu niet gebeurt, want dan kom ik boven de 100 uit... dat klinkt wel erg zwaar (voor mij dan... 6 jaar geleden woog ik nog 63 kilo, nu 85...).
Ik heb mn dochter 7 maanden bv gegeven en woog daarna tot deze zwangerschap 5 kilo minder dan voor mn 1e zwangerschap. Bmi is ook maar 20 ofzo dus heb niet veel te klagen.
Ik woog ook 3 kg minder dan voor mn eerste zwangerschap en heb een bmi van 20 ook. Toch ga ik wel goed opletten want vorige keer heb ik echt teveel gesnoept !
Ik ben nu 2 kilo aangekomen. Ben ik best blij mee! Ik woog voor deze zwangerschap hetzelfde als voor mn eerste zwangerschap. Ik geef nu ook nog borstvoeding, dat ik nu goed aankom is een goed teken lijkt me.
Ik heb ook borstvoeding gegeven (4 maanden) maar viel er niet door af hoor. Na deze zwangerschap ga ik echt proberen af te vallen. Voorheen kon ik altijd alles eten maar de laatste 2 jaar niet meer...
Ik weeg een paar kilo zwaarder dan voor mn vorige zwangerschap. Maar goed, dat is 8 jaar geleden dus daar kijk ik niet naar. Woog wel 2 jaar geleden dikke 20kilo zwaarder dan nu. Hoop dat t er lekker af blijft.. Ben morgen trouwens om kwart voor 2 aan de beurt.
@kim: dus over 24 uur weet je het !! Ik mag zaterdag gelijk om uur 10.00 uur, dus ik hoef na morgen niet meer te wachten. En dan zaterdag middag iets kleins kopen alvast
Ja, was toch erg blij dat alles goed was! Stom he, mijn verstand zei dat er echt niets was, ook al voelde het allemaal even anders aan, maar m'n gevoel zat niet lekker. Dus kan het nu uit mijn hoofd zetten! @kim, spannend!!! @gigi, die app heet i'm pregnant. Hij is in het engels. Je kunt er van alles mee doen (dagboek, eetdagboek, namen enz enz...) maar ik gebruik het eigenlijk alleen voor m'n gewicht en om iedere week de nieuwe info even te lezen. Je kunt iedere 2 weken je gewicht invoeren, na 2x invoeren (dus week 14 en week 12) kun je je eigen lijn zien in de grafiek. De ideale lijn is natuurlijk een gemiddeld, iedereen is weer anders! Hij is gratis!!
Ik denk niet dat iedereen afvalt door de borstvoeding hoor. Bij duurde het met borstvoeding nog 9 maanden om op mijn oude gewicht te komen. Terwijl iedereen riep: wat ben je toch weer dun!, wist ik dat er nog 6 kilo meer zat dan ervoor. Niet dat dat iets geeft, maar grappig dat mensen dat niet zien. Hebben jullie allemaal al een zichtbare buik? Ik nog niet echt hoor. In de meeste kleding zie je echt nog niets. Alleen bij een jurkje, verder niet. Positiekleding heb ik nog niet aa, wel vooral makkelijke kleding. Normale kleding begint wel te strak te zitten. Kim, uren aftellen! Ben ik dan de volgende? Volgende week dinsdag mogen wij!
@anna: mijn buik ziet ook nog niemand, alleen ik als ik naakt voor de spiegel sta. Heb ook gewoon mn normale kleding nog aan. En nee, na Kim ben ik eerst aan de beurt Zaterdag mag ik. Mag jij na mij, goed?
Buik valt wel mee. Heb gewone broeken aan en positiebroeken. Bij polsitiebroeken valthet wel meer op.